Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 11, 2010

Columbus Day en Halloween versieringen

Vandaag "vieren" we Columbus Day. Columbus ontdekte op 12 oktober 1492 Amerika en alle lagere school kinderen kennen de namen van de schepen, waarmee hij kwam. Ik herinner me ze zelfs nog van toen onze kinderen klein waren: Nina, Pinta en Santa Maria.

De dag is voornamelijk een vrije dag voor de scholen, banken en regeringen. Natuurlijk is het ook een groot "sales"weekend (ik hoorde te laat, dat alles bij de Gap 40% was afgeprijsd vandaag) en mijn broer en zijn gezin in Canada vieren hun Thanksgiving. Saskia is dus vrij van school, maar Rick moet naar zijn werk (Katja en Kai krijgen vandaag ook niet vrij).

Saskia slaapt dan ook lekker uit, maar Rick en ik staan bijtijds op. We eten samen ontbijt en dan gaat Rick voor het eerst sinds voor Monaco naar zijn kantoor in Reston. Ik baan mijn weg naar de sportschool, de kamikaze eekhoorntjes, die vastbesloten lijken onder mijn wielen te bezwijken, ontwijkend. Het is een wonder, dat er niet meer ongelukken gebeuren door plotseling remmen voor die beesten!

Sharons core training is intensief vandaag. Mijn buikspieren trillen helemaal en dat zegt wat! Na afloop stel ik de stairmaster in voor een half uur interval, wat met behulp van Mini Shopaholic heel snel voorbij gaat.

Thuis staan Saskia en Cosmo me al op te wachten. Saskia popelt om de tuin voor Halloween te versieren. Eigenlijk zijn we daar al wat laat mee, meestal doen we het in het eerste weekend van oktober. Misschien is het het warme weer van de afgelopen weken, want anderen lijken ook later dan gewoonlijk.

Samen brengen we de spullen van de zolder naar beneden. Dan versieren we de brievenbus en voor het huis en hangen de verschillende lichtjes en het schattige spookje op. Met de "spinnewebben" worstelen we flink, maar uiteindelijk hangen die er ook goed en geloofwaardig bij. Saskia vindt, dat er nog te weinig staat en Rick zal dat ook wel vinden, want die wil ieder jaar iets nieuws erbij, maar voor nu ziet de voortuin er prima uit, vind ik.


Saskia verdwijnt naar Shannons huis en gaat met een groepje vriendinnen naar, hoe kan het ook anders, de mall. Ik ga naar Whole Foods, avondeten en andere dingen inkopen. Nu we nog maar met zijn drieen zijn, gaat de melk veel langzamer op en door het reizen was die vanochtend zelfs zuur. Een nieuwe gallon is dus noodzaak.

Het is intussen alweer zo'n dertig graden en waarschijnlijk de laatste warme dag voorlopig. Ik installeer me, samen met een twintigtal van mijn favoriete stink bugs, die met deze warmte weer tevoorschijn zijn gekomen, op het deck. Heerlijk, dat het op 11 oktober warm genoeg is om in de schaduw buiten te zitten! Die twintig "soldaten" om me heen negeer ik maar, al moet ik degenen, die naar binnen komen, weer naar buiten gooien.

Na hun mall avontuur rijd ik Saskia en Shannon naar Anytime voor hun personal training met Sharon. Sharon werkt vooral aan hun hardlopen. Ze moeten iedere week een mijl hardlopen op school en beide meisjes ademen niet goed en krijgen daardoor steken in hun zij tijdens het rennen. Sharon heeft ze in een paar weken zover, dat dat niet meer gebeurt.

Na afloop blijft Shannon ook gelijk eten. Rick grilt zalmburgers voor ons en kaasburgers voor de meisjes en daarbij hebben we paprikasalade. Ik ben zo blij een groente, behalve worteltjes, te hebben gevonden, die Saskia ook lekker vindt!

Breinloze tv noemen ze de sit coms, maar ik vind ze op een avond als vandaag heerlijk. Lekker niet hoeven denken, maar gewoon lachen om grappige verhaaltjes. How I Met Your Mother, Rules of Engagements (hilarisch, speelt dat in Nederland?) en Two and A Half Men, nooit saai. Een goede afsluiting van Columbus Day, die helemaal niets met Columbus te maken had.

11 reacties:

Margreet zei

Lekker,zo'n vrije dag. In CA hadden de kinderen altijd wel vrij, maar in CO moeten ze gewoon naar school. Hier ook nog steeds heel prettig weer, zalig,lekker de winter nog een beetje uitstellen.

Anja zei

Ook hier een vrije dag vandaag. Jullie tuin ziet er spoky uit.

Marie zei

Heerlijk he, zo'n dagje, dat is echt nog es genieten. Relaxen, zalig! Hier in Zug zitten de kids midden in hun two-week-autumn break, dus dat betekent ook een beetje vakantie voor mij ;-) De tuin ziet er griezelig uit hoor, ik zou graag een picture-by-night willen zien!

Suus zei

Hoihoi,
ik moet vanavond een hele hoop gaan bijlezen.... Zelf ben ik een weekend weggeweest en erg druk geweest... vanavond eens op mijn gemakje bijlezen.

Leuk die Halloween-versieringen. Zelf ben ik het weekend in Disneyland geweest, ook Halloween... hihi...

Groetjes en tot snel

Anoniem zei

De tuin ziet er weer leuk uit.
Heerlijk dat je nog lekker buiten kunt zitten.
Dat lukt hier niet meer.
Groet, Bea

naomi zei

Zo ben weer helemaal op de hoogte. Ik had laatst mazzel toen mijn telefoon dus ook in de wc viel. Uit mijn kontzak was da. En die hebben allemaal van die blaas apparaten om je handen droog te blazen dus ik de telefoon eronder en goed droog geblazen. En doet het dus weer helemaal. Balen voor Katja dat die het niet doet.

Je tuin isweer prachtig. Ik ben ook in mini shopaholic begonnen. Heerlijk herkenbaar en genieten.

Groetjes Naomi

Anoniem zei

Leuke tuin weer petra. Ik ben gisteren aangekomen in NY... ik vond het al zo druk met kinderen op straat in de middag.

Ik had geen enkel idee dat het Columbus Day was... thanks weer wat geleerd.

Gr.

John NY

Natasja Valentijn zei

Jullie hebben het weer mooi versierd, Petra! Scary....

Bibi zei

Leuk je Halloween versieringen.
Ik heb al wat decoraties verzameld dus ik zal eens kijken of ik er wat van kan maken dit jaar:-)

Petra zei

@Margreet - Vreemd toch, dat het zo verschilt, qua vrije dagen. Wat het weer betreft, ik durf niet aan de winter te denken!

@Anja - Boe! LOL!

@Marie - Heerlijk, zeg, een twee weekse vakantie! De zomer is hier heel lang, maar de rest van de vakanties zijn idioot kort. Ik zal proberen een avondfoto te nemen.

@Suus - Disneyland Parijs? Ik ben altijd wel benieuwd, is dat net als in Amerika? Met Halloween dus wel, duidelijk, want dat wordt in Frankrijk niet gevierd.

@Bea - Dat buitenzitten is ook ongewoon, heel binnenkort kan dat ook niet meer :(.

@Naomi - Duidelijk is Katja dus niet de enige! Haar telefoon is "toast", zoals we dat hier zeggen, helaas.

@John - Veel plezier in NYC!

@Natasja - Thanks!

@B. - Ik ben benieuwd, foto's alsjeblieft!

Kristel Holsbeek zei

Leuke voortuin...
En weer een fijne dag achter de rug;-)