Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 29, 2010

Cox Farms II

Vannacht hoorde ik het al flink waaien en het werd lekker koud in onze kamer met het raam open. Het weer is dus helemaal omgeslagen. Aan de zon en blauwe lucht is het niet te zien, maar als ik Cosmo uitlaat loop ik flink te rillen!

Op Saskia's school is het vandaag "costume day", ze mogen verkleed komen. Officieel Halloween op school vieren mag niet meer, sinds een of andere rechter heeft bepaald, dat het een religieus feest is. Saskia en Laura gaan als koeien en hebben daar grote lol mee. De hele dag willen mensen hun "uiers" melken.


Sharons klas gaat lekker snel vandaag, ik sta tussen Mai Lan en Lori en die zijn lekker spraakzaam. Zo werken we hard, maar vliegt het uur toch voorbij. Daarna ga ik nog een half uur op de stairmaster, wat ook snel gaat, want mijn boek is spannend. Ik lees veel meer, nu ik een Kindle heb.

Thuis vind ik het berichtje op het antwoordapparaat, waar ik op gehoopt had. De van is eindelijk klaar en ik kan hem wanneer ik wil ophalen. Gelukkig, want er brandt een lichtje in de huurauto, dat de banden te zacht zijn.

Er is enorm veel aan de van gedaan en bij de garage buigen ze voor mij als knipmessen. Het kost ons (gelukkig, want de rekening was anders rond de $1300 geweest) geen cent, zelfs de huurauto wordt kwijtgescholden. Hopelijk is het nu allemaal gemaakt en kan ik volgende week veilig naar Blacksburg rijden.

Sharon heeft vanmiddag een Kokoon party. Ik ben wel benieuwd naar die kleding, dus ga er op de terugweg van de garage langs. Er hangt niets van mijn gading en er is, behalve Sharon, niemand, die ik ken, dus ik voel me even ongemakkelijk. Dan stelt Sharon mij aan iedereen voor en ik word meteen in het groepje opgenomen, zo aardig! Zo leer ik ook weer wat nieuwe mensen uit Vienna kennen.

Er zijn lekkere hapjes en het gesprek gaat voornamelijk over de evenementen dit weekend, de Rally to restore Sanity/Fear en Halloween. Voor ik het weet is er een uur voorbij! Ik voel me nog even schuldig, dat ik er alleen voor de gezelligheid was, maar realiseer me dan, dat er maar een dame echt dingen aanpast.

Na afscheid te hebben genomen, rijd ik naar het metrostation. Morgen worden tenminste 60.000 mensen verwacht bij de rally, dus het zal druk zijn ij de metro vermoed ik. Ik heb een Smartrip permanente kaart, maar haal alvast kaartjes voor Rick en Kai.

Rick belt, dat Katja's Kevertje inderdaad total loss is verklaard. We weten nog niet, wat we ervoor terug zullen krijgen. Nu begint de zoektocht naar een betrouwbare en betaalbare nieuwe auto voor haar, want zonder kan ze niet lang blijven.

Saskia komt uit school en met vier giechelende meiden rijd ik naar Cox Farms in Centreville. Dit is de boerderij, waar alle produkten, die we gisteren fotografeerden, vandaan komen. Ieder jaar wordt daar een groot Fall Festival opgezet met hooiwagenritjes, allerlei glijbanen en andere spelletjes en boerderijdieren.


Ook hier is het weer heel fotogeniek

Met Saskia ben ik hier drie of vier jaar geleden nog geweest, maar Alexandra en Laura waren er voor het laatst in groep 3 en voor Kaylee is het de eerste keer. De meisjes zijn als kinderen zo opgewonden om erheen te gaan.


Lol met elkaar

We betalen entree en dan valt de keuze van de meiden meteen op de hooiwagenrit. Ik ben blij, dat ik een skijack aan heb getrokken, want het is ronduit guur buiten. Op dit open veld gaat de koude wind door merg en been. Het is amper 13 graden, een heel verschil met de 27 graden van gisteren!

We nemen plaats op de houten kar met hooi, die door een tractor wordt getrokken. De rit gaat door de maisvelden van de boerderij en overal staan grappig uit hout gesneden figuren. Soms zijn het karakters uit tekenfilms, maar ook de Clintons, George Bush en Barack Obama staan er.

Buitenaardse wezens rennen op ons af en een heks groet ons kakelend, voor we de tunnel ingaan moet iedereen meezingen met Twinkle Twinkle Little Star. Voor kleintjes is dit natuurlijk magisch, maar de tieners genieten ook zienderogen.

Na een kwartiertje zijn we terug bij het beginpunt. Na de zeug met haar schattige biggetjes te hebben bewonderd, rennen de meisjes naar de hoogste glijbaan. Gillend van het lachen komen ze naar beneden. Mijn handen zijn gevoelloos van de kou, hoe Kaylee in een t-shirt met korte mouwen kan lopen, onvoorstelbaar!


Verderop doen ze nog een paar glijbanen en willen eigenlijk ook het maislabyrint in, maar Laura moet bij vijven thuis zijn, dus daar is (gelukkig, want ik ben intussen een ijspegel) geen tijd voor. We halen nog wat warme chocolademelk en zoeken de gratis pompoen, die met de toegangsprijs komt, uit (voor mij een van die ganzenvormen, die fascineren me) en zoeken dan de van op. Warmte!

Na de andere meisjes thuis te hebben afgezet, maak ik gauw een quesadilla klaar voor Saskia. Zij gaat zich nog warmer aankleden en wordt dan opgehaald door Aoife om naar de footballwedstrijd te gaan. Net als zij vertrekt, komt Kai binnenlopen. Zo gezellig hem weer thuis te hebben.

Rick komt laat uit zijn werk en met zijn drieen gaan we naar Glory Days Grill. Ik ben geobsedeerd door die Vermonter sandwich van hen! Die is zo ontzettend lekker! Sharon gaf me vandaag een pot met zelfgemaakte apple butter, dus ik hoop de sandwich ook hier thuis te maken binnenkort.

10 reacties:

Ingrid en Michael zei

Heb al een poosje geen gelegenheid gehad voor een reactie, maar wat geniet ik met je mee zeg! Die mooie kleuren en blauwe luchten. Wat een verschil, de ene dag 27 en de andere dag 13 graden! Daar moet je dan goed aan wennen. De foto's van alle pompoenen van vandaag zijn ook weer plaatjes. Met die leuke rode boerderij. Wat een sfeertje, heerlijk!!

Anja zei

Net een paar dagen bij gelezen. Wat een schitterende kleuren overal en nog goed weer over het algemeen. Vooral de foto´s van Cox Farms vind ik echt schitterend. Echt genieten!

Wat vervelend voor Katja dat haar Kevertje total loss is. Hopelijk vinden jullie snel iets nieuws voor haar.

Annemiek zei

Ze zijn toch nog kind, al zijn ze al zo groot :)

Coralie zei

Wat leuk, die farm! En gezellig om zo met een paar meiden te gaan.
Zit nu naar Henry's story te kijken, via de link die in 1 van je vorige blogs stond. En ondertussen zitten er vijf kids op jouw 'drive-way' pompoenen te snijden en denk ik ook aan mijn beste vriendin, die vandaag uitgerekend was, maar 15 weken geleden bevallen is en 5 weken geleden haar zoontje heeft moeten laten gaan....... wat is het toch soms moeilijk te bevatten allemaal....

Bibi zei

Ik ga eens kijken bij die Kokoon voor het regelen van een party, leuke kleren! En leuke koeien kostuums!

Ineke zei

Wat grappig toch, dat de "hele wereld" zo op jullie driveway kan meegenieten.
Leuk die uitbundige meiden bij Cox Farm.

Petra zei

@Jesse - Dat sfeertje, daar kan ik zo van genieten, al die kleuren! Jammer, dat het maar zo relatief kort duurt.

@Anja - We zijn hard op zoek naar iets nieuws voor Katja.

@Annemiek - Zo waar!

@Coralie - Wat vreselijk voor jouw beste vriendin. Ik kan me voorstellen, dat dat ook voor jou erg moeilijk is.

@B. - Ik vond de kleding op de website er ook leuk uitzien, maar niet wat de representatrice meehad helaas :(.

@Ineke - Ik vond het wel schattig, dat ze op de driveway gingen zitten met zijn allen. Saskia's pompoen is mooi geworden.

Petr@ zei

Leuk, dat Cox Farm. De meiden hadden duidelijk veel lol samen.

Jammer dat het een stuk kouder is geworden. Ik zag hier van de week s'morgens vroeg een tienermeisje in t-shirt fietsen. Het was amper 6graden...brr

Nicole zei

Oh wat jammer van Katja's kevertje... Wat zal ze balen. Ik hoop dat jullie een leuke vervangende toet voor haar kunnen vinden.

Die koeienkostuums vind ik helemaal te gek! Ik ben enorm koeienfan namelijk. De foto's van Cox Farm (ook die je met Natasja gemaakt hebt) zijn werkelijk waar weer schitterend! Wat een heerlijke kleuren. Het is alleen zo jammer dat de herfst niet overgaat in de lente...

Bianca zei

Ha wat een leuke foto's weer ! ik krijg onderhand de kriebels van alles wat vanuit "religieus" oogpunt ineens niet meer gevierd mag worden brrr

Wat zonde van Katja's Kevertje, altijd zo balen als je zo afscheid moeten nemen van je geliefde voertuig, maar er komt weer een ander geliefd voertuig voor terug (spreek uit ervaring ;-)