Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, oktober 06, 2010

De terugreis

Om kwart over zes gaat de wekker en keurig net voor kwart voor zeven staan onze tassen op de gang. Terwijl Rick nog wat laatste handbagage inpakt, ga ik uitchecken. Gisteren werkte, nadat we op de 20 euro optie hadden geklikt, het internet helemaal niet, dus ik bereid me voor te klagen over die kosten. Tot mijn verbazing staat er echter helemaal geen internet op onze rekening! Gelukkig, want het was gewoon bar slecht.

In de grote eetzaal smullen we nog van een laatste croissant en café au lait en lopen dan naar buiten, waar de busjes al staan te wachten. Onze vlucht vertrekt om kwart voor negen en we gaan pas om kwart over zeven richting vliegveld! Voor ons Amerikanen en Canadezen (waarvan er een paar in onze van zitten) is dat ongehoord. Wij moeten altijd minstens twee uur van tevoren aanwezig zijn.

Gelukkig gaan het inchecken en de veiligheidscontrole heel snel en met een bus worden we naar het vliegtuig naar Muenchen gebracht. Daar moeten we nog even wachten tot de bagage van een paar reizigers, die niet op kwamen dagen, uit het ruim is gehaald en dan vertrekken we redelijk op tijd. Dag, Mediterranese Zee, we zijn nu helemaal van plan om zo snel mogelijk onze Italiaanse vakantie bewaarheid te laten worden. Inmiddels hebben we heel wat mijlen opgespaard.

De vlucht naar Muenchen verloopt soepel. Alweer met de bus worden we naar de terminal gebracht, waar we door een paspoortcontrole moeten. Vreemd genoeg hoeven we niet, zoals in Frankfurt, door een veiligheidscontrole. Het vliegveld van Muenchen is tot fijnste vliegveld van Europa verkozen en terecht. Er zijn leuke winkels en we kopen nog wat Duits lekkers voor Saskia van onze laatste euro’s. Ook nemen we een broodje mee om aan boord te eten, want het eten op de heenweg was niet om over naar huis te schrijven (hoewel ik mijn low fat meal wel redelijk vond, maar het was heel weinig).

Keurig op tijd begint men met boarden en Rick en ik hebben weer gangplaatsen achter elkaar. De low fat maaltijd is dit keer erg lekker, kip met julienne van groentes en orzo. Toch is het weer twee happen en op, dus ik ben blij met mijn broodje. De vlucht naar Washington duurt acht uur en drie kwartier. Een van de langere vluchten, die ik ooit heb gemaakt, maar met het schrijven van dit blog en mijn Kindle gaat de tijd snel voorbij.
Een half uur voor op schema landen we weer in Virginia. Het is maar koel buiten, zo’n 16 graden. De immigratielocaties op dit vliegveld zijn wat veranderd. Mensen, die overstappen, gaan nu naar een ander gedeelte, dan mensen, die in Washington blijven. Met een busje worden wij “blijvers” naar de hoofdterminal gebracht en daar zien we tot onze verrassing, dat er vrijwel niemand in de rij voor Amerikaanse staatsburgers staat. Dat is weleens anders geweest. Nu is de rij met buitenlanders flink lang. Al met al staan we na veertig minuten met onze bagage buiten, wat voor ons een record is.

Thuis begint Rick met uitpakken en ik ga Cosmo halen. Eindelijk zijn we een keer op tijd thuis om hem ook meteen weer thuis te hebben. Het is alweer zo’n surrealistisch gevoel, dat we gisteren nog in Italie en vanochtend in Monaco en Muenchen liepen. Wat een uitvinding toch, die vliegtuigen, de 777 vandaag zat vol, dus met zijn bijna driehonderden vlogen we even over de oceaan.

Saskia komt, na met haar vriendinnen huiswerk te hebben gemaakt, ook weer thuis. Ze zit vol verhalen over Homecoming en is blij met de cadeautjes, die we voor haar mee hebben genomen.

En nu is het zaak om lang genoeg wakker te blijven, dat we morgenochtend niet om vier uur ‘s ochtends klaarwakker zullen zijn. Dat valt nog niet mee! Voor de foto’s heb ik vanavond geen fut meer, maar dat geeft me morgen weer de gelegenheid verder na te genieten. Wat een super paar dagen waren dit!

PS: De rest van het verslag staat hieronder.

14 reacties:

Anoniem zei

Als ik va de Westkust naar Amsterdam vliegt dan krijg ik maar 10.000 miles dus ik moet die rit 5 keer maken voordat ik een gratis retourtje krijg.
Linda

Anoniem zei

Nou dat was een heel verhaal, zo te lezen hebben jullie de tijd goed benut. Schitterende dagen hebben jullie gehad, en veel moois gezien.
Ben reuze benieuwd naar de foto's.

Groetjes Wilma

Sally zei

Goh wat een leuke trip is het geweest. Fijn dat de terugreis voorspoedig liep. Ook ik ben benieuwd naar de foto's. Hopelijk zijn er ook nog wat voor jullie gemaakt van Saskia's homecoming.

MDG zei

Wow, wat een mooie dagen hebben jullie gehad! En wat hebben jullie weer veel gezien in korte tijd. Leuk ook die afwisseling tussen activiteiten met de hele groep, en zelf op stap.
Ik ben benieuwd naar je foto's!

Anoniem zei

Zo te lezen, hebben jullie een heerlijk snoepreisje achter de rug!

Groetjes,

Marieke

Ella Rook, Iowa zei

genoten van jullie verslag. Ben ook heel benieuw naar jullie foto's.
Gelukkig kwamen jullie schoenen nog op tijd aan voor het feest;-)
Geniet nog maar na van de mini-vacantie en van de verhalen over homecoming.

Petr@ zei

Ondanks het gedoe met de bagage (gelukkig toch in goede kleding naar het gala) hebben jullie een geweldig weekend gehad! Wat is Rick verwend zeg (jij natuurlijk ook).

Bibi zei

heerlijk zo'n snoepreisje, ik hoop dat je nog lang kan nagenieten.

Anoniem zei

Wat een leuke reis hebben jullie gehad. Mooi dat de koffer op tijd was voor jullie feest.
En je hebt alle reden om trots te zijn op Rick, het is niet mis wat hij gedaan heeft.

Fijn dat alles thuis ook zijn gangetje is gegaan.
Welkom thuis. Bea

Ineke zei

Wat een heerlijke dagen hebben jullie gehad. Jammer van die ene dag minder mooi weer en wat hebben jullie veel gezien in die korte tijd. Leuk Menton, daar zijn wij ook verschillende keren geweest,

Anja zei

Wat een heerlijke trip hebben jullie gehad. Dat was echt een buitenkansje. Succes met de jetlag!

Petra zei

@Linda - Die mijlen zijn van jaren met United vliegen, niet alleen deze reis :).

@Wilma - Het was echt heerlijk!

@Sally - Er zijn wel een paar Homecoming foto's, gelukkig, want sommigen hebben geen foto's gemaakt!

@MDG - Ik was blij, dat we niet de hele tijd met de groep op stap hoefden. Aardige mensen, maar wij zijn wat avontuurlijker aangelegd, dan de meesten ;).

@Marieke - Absoluut!

@Ella - Dit was om nooit te vergeten!

@Petra - Echt heel bijzonder was het. Ik hoop, dat hij het volgend jaar weer wint, ha ha!

@Bibi - Zeker!

@Bea - Saskia is echt een onafhankelijke dame, net als haar zus, maar toch ook weer blij ons terug te hebben.

@Ineke - In Menton had ik graag wat langer rondgekeken, maar ja, beperkte tijd helaas.

@Anja - Eigenlijk is die jetlag wel handig, we waren vanochtend lekker vroeg wakker.

Sylvia zei

Hoi Petra!
Heb net even je reisverslag en wat foto's bekeken van Monaco. Leuk! Wist je dat ik vroeger (toen ik 19 was) een half jaar in Monaco heb gewoond? Ik was toen au-pair voor een (rijke) Belgische familie die een appartement hadden in Monaco om belastingtechnische redenen. Het was een aparte ervaring om daar te wonen, eigelijk ben ik daarna nooit meer daar terug geweest dus door jouw foto's kwamen er wel veel herinneringen boven.
Hoorde trouwens van Karin dat jullie ook weer zijn begonnen met golfen. Gaat het goed? Ik ben sinds het voorjaar 2x per week op de golfbaan te vinden en ga komende week theorie-examen doen en hopelijk nog voor het echt winter wordt mijn GVB halen. ;)
Groetjes!
Sylvia

Anja zei

Wat een heerlijke reis is het geweest! En wat een verwennerij!! Je kunt echt trots op Rick zijn dat hij dit bereikt heeft.

De Cote d'Azur staat al een tijdje op mijn lijstje om eens te bezoeken en zo te lezen is het echt de moeite waard. Ik ben benieuwd naar de foto's!