Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, oktober 25, 2010

Een "Vietnamees" middagje

In ons onderbewustzijn zijn Rick en ik kennelijk toch wel bezig met Katja's ongeluk en wat er had kunnen gebeuren. Rick droomde zaterdagnacht, dat Katja verdronk en hij haar niet meer kon reanimeren. Vannacht droomde ik, dat ik Devon (mijn 20-jarige stiefneef, wat hij in de droom deed ontgaat me), Katja en Saskia moest redden van een gijzeling. Devon en Saskia werden doodgeschoten en ik werd wakker denkend, dat ik mijn Sas nooit meer zou zien, verschrikkelijk.

Zo'n droom blijft dan de hele dag een beetje bij me hangen. Toen Katja zo overstuur belde zaterdag, bleef ik heel rustig. Die reactie heb ik eigenlijk altijd, als er iets aan de hand is. Pas later komt de realiteit dan aan.

Na een half uur gewichten en een half uur stairmaster wil ik naar buiten. Soms komen de vier muren van de sportschool op me af. Helaas is de zon van eerder vanochtend achter de wolken verdwenen, maar het is heel aangenaam warm buiten.

De herfstkleuren in de buurt zijn op het moment prachtig, dus ik neem Cosmo mee uit. Ik parkeer bij het Community Center om eens een ander deel van Vienna te verkennen. Eens kijken of men elders ook leuke Halloweenversieringen heeft. Het is ronduit warm, want ik heb lange mouwen aan, maar zeker genieten dit late nazomerweer met alle kleuren om ons heen.


Met mijn kleine toestelletje genomen, maar het geeft een idee

Als ik het huis weer inloop, gaat net de telefoon. Het is onze verzekeringsagente over Katja's auto. Gelukkig zal, op ons eigen risico na, alles betaald worden, maar er bestaat een kans, dat onze premie omhoog zal gaan. Hopelijk valt het mee. Naarder is, dat de agente, bij het horen, dat de airbag uit is gegaan, denkt, dat het wellicht een total loss zal worden. Katja is zo dol op haar Kevertje, ik hoop echt, dat dat niet zo is!

Inmiddels is het al na enen en ik verga van de honger. Mijn ontbijtyoghurtje is allang verteerd. Na het niet zo leuke telefoontje heb ik zin in "comfort food". Meteen denk ik aan de lekkere soep van Pho Thang Long. Omdat het al zo laat is, besluit ik in het restaurant te eten. Gelukkig ben ik lang niet de enige, die alleen eet.

Nu ik toch in dit winkelcentrum ben, besluit ik nog wat langer in het gezelschap van Vietnamezen te blijven en mijn nagels te laten doen. Thu en T. zijn er vandaag niet, dus ik krijg een nieuwe styliste, Lily. Ik weet bijna zeker, dat dat niet haar Vietnamese naam is, maar durf het niet te vragen. In ieder geval heeft zij dan een originelere naam gekozen, dan Trudy, Mary of Jackie. Na een uurtje zien mijn handen en tenen er weer keurig uit.

Saskia is inmiddels ook thuis en gelukkig nog springlevend. Zij wil graag haar lunches mee naar school nemen deze week, dus we gaan samen naar Safeway. Nu we met zijn drieen zijn, hebben we meestal niet genoeg nodig voor Peapod en in persoon winkelen met Saskia vind ik ook stiekem leuker en gezelliger.

We zetten de moeder-dochter gezelligheid thuis nog even door met het kijken naar de eerste Benelux top model aflevering in Aruba. Hartstikke leuk, we herkennen allerlei plekjes en de dames logeren in het Hyatt hotel daar, een van de duurste! Ik vind het ook leuk te zien, dat Saskia het allemaal moeiteloos volgt. Haar Nederlands doorspekt ze met allerlei anglicismes, maar als het erop aankomt is de basis solide.


Saskia's schoolfoto vind ik dit jaar erg goed gelukt

Vanavond eten we lekker makkelijk taco's. Op tv zijn onze favoriete sitcoms, vooral Rules of Engagement wordt steeds meer de moeite waard.

Onderstaand filmpje is zo bijzonder. De liefde straalt gewoon van de leeuw af:

13 reacties:

Ineke zei

Wat een prachtige foto van Saskia en wat een schitterende kleur haar heeft ze.

Suus zei

Ik kan me voorstellen dat het inderdaad later komt.... ik ken het gevoel.. nu was het niet met een ongeluk, maar met slecht nieuws van de ouders... nu wonen we 'maar' 45 min bij elkaar vandaan, maar ver genoeg om niet zomaar even op en neer te rijden. Maar het nieuws komt op dat moment niet binnen en later pas enorm hard aan. (gelukkig is hier nu alles weer op orde!).

Mooie foto van Saskia.. leuk dat ze het bij jullie ook doen.

Ik vond trouwens je foto's van het festival ook FANTASTISCH, wat zou ik naar zo iets graag een keer willen, net of je jaaaren terug in de tijd gaat!

Voor vandaag wil ik je verder een fijne dag wensen!

Petr@ zei

Hè bah, wat een akelige dromen! Dat is verschrikkelijk wakker worden en dat nare gevoel schud je niet zo 123 van je af. Gelukkig was het niet meer dan een droom.

Het vervangen van een airbag schijnt zo enorm duur te zijn, dat een auto al snel total loss wordt verklaard. Hopelijk voor Katja zal dit bij haar auto niet gebeuren.

Erg mooie foto van Saskia. Ze is echt een tiener geworden.

Wat een leuke foto's uit jouw buurt. Ik heb het idee dat bij jullie de herfstkleuren verder zijn dan bij ons, ondanks de hoge temperaturen nog bij jullie.

Sally zei

Wat een prachtige kleuren heeft de natuur toch. Dat mis ik echt hier.
Vervelend van die dromen, gelukkig zijn ze maar bedrog.Ik hoop inderdaad dat Katja haar kevertje kan behouden.

Anja zei

Akelig hoor zulke nare dromen, gelukkig zijn dromen bedrog. Mooie foto van Saskia!

Petra zei

Hè jakkie, wat een nare droom. Je weet het hè...dromen zijn bedrog!
Ik hoop niet dat het Kevertje total loss wordt verklaard.

Mooie herfstkleuren heb je gefotografeerd.
Nog even en we zitten aan dezelfde kant van de oceaan!

Bibi zei

Naar zulke dromen zeg. Maar logisch dat het jullie bezighoudt.
Jij hebt nog prachtige kleuren zeg, bij ons is alles al nagenoeg geel en grijs...

Marion2 zei

O, zo mooi die herfstkleuren. De herfst is mijn favoriete jaargetijde en het is mijn grote wens om eens de herfstkleuren in New England te zien.

Zo gezellig, hè, om samen met je dochter Benelux' Next Top Model te kijken. Wij doen dit ook altijd (ook de Amerikaanse serie). We verbazen ons steeds weer over het drankgebruik en het venijn van de "dames".
Ik vind het heel erg knap dat Saskia het kan volgen!

Elke zei

Heel begrijpelijk hoor, dat je dan droomt. Je kan je kinderen al wel los laten als ze nog thuis wonen als tiener, maar het is toch allemaal heel erg anders eenmaal ze uit je huis vertrekken om te gaan studeren! En alhoewel ze redelijk dichtbij zit, is het dan toch nog ver weg op zo'n momenten...
Maar je hebt een zelfstandige dochter, die redt zich wel! En ze kan altijd thuis terecht om haar hart te luchten, al is het dan over de telefoon op zo'n momenten.

Brin zei

Bah, wat een akelige dromen! Bij het wakker worden komt dan het blije besef dat het enkel een nare droom was. Gelukkig is alles OK met Katia, dat is het allerbelangrijkste.

Saskia wordt een echte jongedame!

marianne zei

Brrr, nare droom zeg, is ook altijd naar wakker worden.

Maar mooie foto van Saskia!

Petra zei

@Ineke - Dank je, ik zal het haar vertellen.

@Suus - Gelukkig is alles weer goed nu! Dat festival is super, zo professioneel gedaan allemaal!

@Petr@ - Dat de herfstkleuren verder zijn heeft, denk ik, met het soort loofbomen te maken. De maples (esdoornen?), dogwoods en tulpenbomen beginnen eind augustus al te verkleuren, terwijl de beuken, kastanjes en eiken (allemaal bomen, die ik me uit Nederland herinner) een stuk later zijn.

@Sally - Ik kan me voorstellen, dat je de kleuren mist, dat is dan weer een nadeel van een woestijnklimaat. Ik vrees, dat het een total loss wordt.

@Anja - Dank je.

@Petra - Alleen zit jij straks in de heerlijke subtropen! Nog maar een paar dagen! Jullie gaan daar met Halloween zijn, leuk!

@B. - Ik ben bang, dat het na de stormen van vannacht en morgen weleens gauw kaal kan zijn hier :(.

@Marion - Ja, dat drankgebruik is toch wel een heel verschil met de NTM hier in de VS.

@Elke - Ja, die fysieke aanwezigheid helpt toch wel. Ik kan niet wachten tot Thanksgiving!

@Brin - Ja, wat een opluchting om wakker te worden en te weten, dat het niet echt was! Ik heb gelukkig niet zo vaak nachtmerries.

@Marianne - Dank je

Kristel Holsbeek zei

Bedankt om ons te laten meegenieten van de kleuren van de herfst...soms heb ik echt wel moeite met geen seizoenen te hebben.