Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, oktober 22, 2010

Eindelijk zien we de film, die we opgenomen hebben zien worden

Rick komt klagend boven, want hij moest Saskia alweer naar de busstop rijden, omdat ze laat was. Ik kan het haar eigenlijk niet kwalijk nemen, het is niet niets om iedere ochtend zo vroeg op te moeten. Tegen het einde van de week is ze duidelijk op.

Het is alweer schitterend weer, maar oh zo koud, als ik naar buiten stap om Cosmo uit te laten. Voor het eerst dit jaar doe ik een jasje aan naar de sportschool. Meestal ren ik gewoon even naar binnen, maar vanochtend is het te koud voor mijn spieren. Dit langzame afglijden naar de winter vind ik maar zeer matig (maar natuurlijk niet tegen te houden)!

Sharons core training is druk bezocht vanochtend. Anderen hadden na vrijdag net als ik last van hun schouders, dus vandaag ontziet Sharon die spiergroep wat. Het is me al vaker opgevallen, dat zij dol is op schouderoefeningen. Haar schouders zien er dan ook zeer gespierd uit. Vanwege mijn nek- en rugproblemen moet ik uitkijken niet teveel gewicht te gebruiken.

Het uur gaat snel voorbij met lekker veel geklets en ik heb, ondanks het schouder ontzien, het gevoel hard te werken. Vooral de been- en buikspieren krijgen aandacht, altijd goed. Na afloop lees ik nog een half uur op de stairmaster.

Thuis is Kai ook weer op en we nemen Cosmo mee naar het hondenpark. Cosmo rent lekker met een poedel, die terecht Copper heet, want die kleur heeft hij ook. Er komen steeds meer honden bij, maar Cosmo hangt maar een beetje bij ons rond. Hij wordt volgende maand vier, zou hij nu al bezadigd worden? Hij verveelt zich duidelijk, dus we nemen hem maar weer mee naar huis.

Net als wanneer Katja thuis is, is het deze dagen aan Kai om te kiezen wat en waar te eten. Hij heeft bagels gemist, dus we gaan naar Manhattan Bagel voor lunch. Daar hebben ze nu dunne bagels, die perfect zijn voor mij, want meestal eet ik de helft van de bagel niet. Met zalm, low fat cream cheese (maar een dun laagje, want zo'n dikke laag vind ik niets), tomaat, ui en kappertjes is het een delicatesse.

Het is vandaag wat koel en winderig, maar voor op de stoep in het zonnetje goed uit te houden. Daar eten we dan ook samen onze lunch op. Met Kai is het altijd een rustige stilte. Zo af en toe delen we eens een gedachte, maar verder is het gewoon samen zijn genoeg. Heel anders, dan met de meisjes, die van alles kwijt willen, als we samen zijn.

Saskia komt thuis met een hele rits vrienden en vriendinnen en gaat in de basement naar Goosebumps films kijken. Natuurlijk hoort daar microwave popcorn bij en allerlei soda's. Ik geef ze ook geld voor pizza, want wij zullen bij de mall eten vanavond.

Kai rijdt ons tweeen bekwaam naar de mall. Daar zien we Rick, die uit Washington moest komen. We zijn erg vroeg voor de film, dus Rick stelt voor een biertje bij Gordon Biersch te gaan drinken. Hier in Virginia mag Kai ook aan de bar zitten, maar moet een niet-alcoholisch drankje bestellen.

In de bioscoop krijgen we onze favoriete zitplaatsen, waar we onze voeten op de railing kunnen zetten. Er zijn een heel aantal previews (hoe noem je die in het Nederlands en heb je die tegenwoordig in de bioscopen daar?), komende films, dus. Geen van allen zijn het films, waar ik warm voor zal lopen, dus ik begin me zorgen om de hoofdfilm te maken.

Gelukkig zijn die ongegrond, want het is werkelijk een heel leuke film. Een goede mix van actie, romance, humor en bekende acteurs is het. Het is vooral leuk om de scene, die wij in de lente in New Orleans
gefilmd zagen worden, op het witte doek te zien.

Eigenlijk doet Bruce Willis mij nooit iets met zijn kale hoofd, maar in deze film vind ik hem opeens wel sexy. Morgan Freeman is altijd een super goede acteur en ook de andere "oud gedienden" doen het goed. Al met al een aanrader deze film, dat is zeker.

Het enige nadeel was, dat ik de hele tijd honger had. Kai's keuze voor het avondeten is Gordon Biersch, dus daar gaan we weer heen. Ik bestel de garnalen en kreeft taco's, die heerlijk zijn. De anderen smullen ook. Als we de rekening krijgen, zegt de serveerder erbij, dat er geen haast is. Dit heb ik al vaker gehoord de laatste tijd, misschien toch het idee, dat sommige mensen willen natafelen?

Kai wil nog graag een trui kopen, dus we gaan naar PacSun, maar daar vindt hij niets. Bij een andere nieuwe zaak, waar ik de naam even van kwijt ben, vindt hij wel wat hij zoekt. Bij Barnes and Nobles kijken we nog even naar de laatste nieuwe uitgaven en gaan dan huiswaarts.

Saskia is intussen ook naar de film en komt net thuis, als ik een huilende Katja aan de telefoon heb. Katja was op weg naar huis na haar werk, toen ze een politieauto achter zich zag. Daar lette ze net iets te lang op en reed toen in op een geparkeerde auto. In haar Kevertje kwamen de airbags uit, maar de andere auto heeft niet zoveel schade.

Het duurt even voor ik Katja een beetje gekalmeerd heb. Haar autootje wordt weggesleept en de ambulance, die voor haar was gekomen, gaat ook weer weg. Ik probeer haar ervan te overtuigen, dat een "ongeluk" niet voor niets zo heet en dat niemand gewond is. Materiele schade is vervelend, maar te overkomen.

Rick en ik zijn helemaal opgelucht, dat het niet erger was. Om Katja zo overstuur te horen en dan zo ver weg te zijn is niet makkelijk. Ik zou zo in de auto willen springen om haar bij te staan, maar 400 kilometer is dan niet zo makkelijk te overbruggen. Bah!

15 reacties:

Kristel Holsbeek zei

Toch nog een leuke dag gehad met Kai!!
Oei ik wist niet dat ze moeilijk konden doen om aan een bar te zitten (voor Kai hé)...hoe zit dat dan in elkaar? Mag dat niet overal? Als je een non-alcohol drinkt is dat toch goed?
Een leuke dag met een niet zo fijn einde...en geluk dat Katja niets heeft en er met een serieuze schrik is vanaf gekomen...maar ik begrijp volkomen dat de afstand wel parten speelt;-((

Jasmino zei

Oh wat vervelend voor Katja! Hoewel al volwassen, zijn dat soort momenten toch ook momenten dat je moet leren om zelfstandig door te komen, ik kan me haar paniek wel voorstellen. Heel veel succes en sterkte voor haar! En voor jullie ook natuurlijk, want je zou het liefst dan toch gelijk haar om de hoek kunnen troosten, die afstand is dan heel vervelend......

Marie zei

Oei, Katja een ongeluk?! Gaat het goed met haar nu? Hopelijk houdt ze er niks aan over, zoals een wiplash of zo. Veel sterkte, ook voor jullie thuis natuurlijk!

Nicole zei

Wat een schrik voor Katja en voor jullie! Gelukkig maar dat er niets ernstigers gebeurd is en alles bij materiële schade is gebleven! Hopelijk is ze gauw over de schrik heen. En ik zou van die afstand dan ook enorm balen. Op zo'n moment wil je toch het liefst bij ze zijn.

Wel fijn dat je verder zo'n gezellige dag met Kai gehad hebt. Mij lijkt RED trouwens ook een leuke film. Hopelijk kan ik die binnenkort eens bekijken. Previews heten hier ook zo, of trailers of voorfilmpjes.

Anja zei

Wat gezellig dat Kai een paar dagen thuis is. Jullie genieten er duidelijk beiden van!

Wat naar voor Katja, dat ongeluk, ik kan me heel goed voorstellen dat ze erg geschrokken is. Dan is zo´n grote afstand voor jullie beiden inderdaad heel vervelend.
Hopelijk gaat alles goed met Katja en valt de schade aan haar Kevertje mee.

Bibi zei

Ik ben benieuwd of ik Bruce Willis in deze film ook ineens sexy ga vinden haha. Wat vervelend voor Katja en dan ook nog omdat ze een politieauto in de gaten hield, ik hoop dat ze de schrik snel te boven is.

Nina zei

Wat naar voor Katja...maar toch wel fijn dat ze jullie belde, ook al konden jullie weinig doen en is de afstand dan denk ik inderdaad een rotgevoel!

Wel heel gezellig dat Kai op bezoek is en dat hij Saskia kon helpen met biologie. Scheelt weer. Ik ben ook een tijdje 'enig kind' thuis geweest, maar ik vond het niet erg en miste mijn broer ook niet echt, eigenlijk. Maar ik was ook wel wat ouder dan Saskia, denk dat dat wel anders is.
Betwijfel trouwens of je van Benelux Next Top Model goed Nederlands leert...grapje hoor. Gelukkig wordt het niet meer gepresenteerd door Yfke Storm, die kon al helemaal niet praten...;-) Maar volgens mij zijn er bij BNTM alleen maar bitchfights. Ik kijk het heel soms, volgens mij wordt het uitgezonden op maandagavond, dan ben ik aan het trainen.

Wat vervelend voor Kai als zijn kamergenoot weg zou gaan... En dat hij bang is voor een afwijzing van de andere jongens... Ik vermoed dat hij ook niet op moederlijk advies zit te wachten...of valt dat mee? Iets samen met andere studenten doen (werk? sport? club? gitaar??!) dan gaat het mensen kennen vanzelf en dan deel je ook automatisch wat...geeft toch voldoening. Maar goed. Hopen dat Kai zelf zijn weg gaat vinden! Of denkt hij er ook over om over te stappen?

En die mozzarelladingetjes van jou zijn inderdaad altijd lekker!! Geniet nog even van de tijd samen met Kai! Leuk dat jullie samen van de natuur kunnen genieten! Hebben de meiden dat nou minder?! En Rick?

Pascale zei

Arme Katja, wat een schrik! Dan zit je als ouder toch wel ver weg - en hoe volwassen ze ook (denken te) zijn, het blijft je kind en je wil haar helpen. Ik had deze zomer ook zo iets, een telefoontje uit Colorado "mam, ik ben gecrasht en heb hechtingen nodig, waar moet ik naar toe?!" Dan zijn die afstanden opeens zo groot!

Annemiek zei

Schrikken van Katja! Gelukkig is ze ok.

Die schouder en arm oefeningen zijn nog goed voor later; er zijn heel wat oude vrouwen die totaal geen kracht in hun spieren hebben. Moeilijk als we later met een looprekje moeten lopen :)

Ineke zei

Gelukkig dat er alleen materiële schade was en dat Katja niets had.
Wat een heerlijk weer krijgen jullie de komende dagen, geniet ervan!

Margreet zei

He bah, vervelend van Katja, kon je er dan maar even bij zijn he?
Ik heb ook helemaal niets met Bruce Willis...

Marjon zei

Bah wat vervelend voor Katja. Ik kan me voorstellen dat ze geschrokken is. En ook kan me ook goed voorstellen dat je dan als moeder het liefst even naar haar toe gaat om haar te troosten.

Suus zei

Het was weer een zeer geslaagde dag zo te lezen... En is het een leuke film met de 'oude rotten uit het vak?'.. is hij aan te raden....

De previews noemen wij trailers.. ik weet niet hoe de rest ze noemt...

Wat een schrik bij thuiskomst.... gelukkig heeft ze zelf niets en zal ze hopelijk de schrik snel te boven zijn... op de één of andere manier wordt ik door de politie achter me ook altijd zenuwachtig met rijden.... (zeker nu ze hebben toegegeven dat de politie in de omgeving Rotterdam extra bekeuringen uitdeelt om de quota te halen aan het eind vh jaar!!!!!!)

Groetjes uit een zeer regenachtig Nederland!

Petra zei

@Kristel - Het is per staat verschillend. In Virginia mogen kinderen wel aan de bar zitten, maar geen alcohol bestellen, in andere staten mogen ze niet aan de bar of zelfs in de bar komen.

@Jasmino - Inderdaad, ze is volwassen, maar een autoongeluk is natuurlijk voor iedereen, welke leeftijd ook, een schok.

@Marie - Gelukkig lijkt Katja er geen lichamelijk ledsel aan over te hebben gehouden.

@Nicole - Ja, dan is de afstand opeens helemaal groot. RED is echt een aanrader!

@Anja - Inderdaad, ik heb echt van Kai's aanwezigheid genoten. Hopelijk horen we snel, hoe het met het Kevertje is gesteld.

@B. - Tja, Bruce Willis, hij heeft wel iets, maar is toch niet mijn type.

@Nina - LOL over BNTM, maar ieder Nederlands dat ze hoort is goed. Kai wil best luisteren naar advies, maar opvolgen? Hij denkt er zelf niet over naar een andere school te gaan. Gelukkig wil hij wel gewoon zijn eigen leven leven. Wat de natuur betreft, Katja is er ook dol op en Rick bij tijd en wijlen, maar Saskia houdt niet van wandelen. Dat komt misschien nog, want voor Katja is het ook iets van de laatste jaren.

@Pascale - Oei, ja, zo'n telefoontje lijkt me ook niet plezierig! Ze mogen dan 20 zijn, maar ze moeten nog heel veel leren!

@Annemiek - Ik moest hardop lachen, toen ik je reactie las! Daar heb ik echt nooit bij stilgestaan, maar ik ga nu met frisse moed door met de arm en schouderoefeningen!!

@Ineke - dat doen we zeker, we hebben vandaag bijna de hele dag buiten gezeten!

@Margreet - Ja, even een troostende schouder bieden. Maar gelukkig heeft ze haar beste vriendin daar.

@Marjon - Ik was het liefst door de telefoon gesprongen. Maar ja, die technologie bestaat nog niet ;).

@Suus - RED is absoluut aan te raden! Politie maakt mij ook altijd zenuwachtig. Hopelijk knapt jullie weer gauw op.

Bianca zei

Dat is een van mijn absolietefavorieten: Morgan Freeman maar Bruce Willis sexy ? dan moet ik geloof ik ook de film zien ha ha

Wat vervelend van Katja's ongeluk maar inderdaad die gebeuren nu eenmaal en zitten vaak ik een klein hoekje, even niet opletten en "boem is ho"
Gelukkig alleen materiele schade.