Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, oktober 28, 2010

Genieten van de herfstkleuren

Als ik Cosmo uitlaat kan ik nota bene om acht uur al zonder jas naar buiten! Het is schitterend weer, de vochtigheid van de afgelopen dagen is compleet weg. De herfstkleuren zijn helemaal op hun hoogtepunt nou, goudgeel, bronsoranje, knalrood en dieprood, de kleuren zijn zo warm en dat tegen een knalblauwe lucht.

Gauw ga ik naar de sportschool, want ik wil zoveel mogelijk van deze laatste zomerachtige dag genieten. De stairmaster voelt zwaar vandaag, dus ik zwoeg door een half uur en ga dan een half uur op de fiets. Ik ben helemaal in mijn boek, vooral omdat het gedeeltelijk over de symboliek, die in de stad Washington is ingebouwd, gaat.

Thuis lijn ik Cosmo gauw aan en loop door de primair gekleurde straten te genieten. Onder mijn emails heb ik "step outside, the graphics are amazing" staan en vandaag gaat dat helemaal op. Ik zou wel duizend foto's kunnen maken, maar ze zouden het geheel nog niet weergeven.

Bij Whole Foods haal ik boodschappen voor vanavond en dit weekend voor de rally in Washington. Kai komt morgenavond thuis, net als Leah en een aantal andere studenten. Helaas moet Katja zaterdagavond werken en zal zij in Blacksburg achterblijven. Ik heb met haar te doen, ze heeft een moeilijke week achter de rug, niet alleen vanwege haar ongeluk.

Zou het vanmiddag voor het laatst dit jaar zijn, dat ik buiten op het deck kan zitten? Het is maar liefst 27 graden in de schaduw! De goudkleurige bomen rond ons huis zorgen voor een warme lichtval. Helaas waait het wel vrij hard, waardoor ik regelmatig word beregend met bladeren.

Intussen heb ik nog niets van de garage vernomen, dus ik ben Luis op. Er blijken meer problemen met de transmissie te zijn en ik zal de van vandaag niet terugkrijgen. De garage betaalt wel voor de huurauto, wat ik erg schappelijk vind. Wat een geluk, dat ik hem nu heb gebracht, hopelijk is hij tegen de tijd, dat ik naar Blacksburg ga volgende week, weer helemaal als nieuw.

Natasja en ik hebben vanmiddag een mini-fotosafari afgesproken. Zij komt hierheen en dan rijden we naar Cox Farms hier in Vienna. Dit is zo'n wegstandje met pompoenen, appels en allerlei plaatselijke produkten, heel fotogeniek.


Bijna een uur zijn we bezig met fotograferen en dan komt er opeens een medewerkster op mij af. Zij beweert, dat het dit jaar niet toegestaan is hier zonder toestemming van de eigenaren te fotograferen. Ik geloof er niets van, maar we hebben meer dan genoeg materiaal, dus het is prima. Ik koop nog een gallon appelcider voor Saskia en dan gaan we weer huiswaarts.


Op het deck drinken Natasja en ik nog wat fris en dan neemt zij afscheid. Zij gaan volgende week naar Nederland, dus we zullen nu even niets samen ondernemen. Onvoorstelbaar, dat het voor ons komende maand vijf jaar geleden is, sinds we voor het laatst in Nederland waren.

Met dit lekkere weer moet er natuurlijk gegrild worden. Rick maakt heerlijke zalm- en cheeseburgers. De Whole Foods zalmburgers zijn zo'n delicatesse, ik eet de mijne hapje voor klein hapje om hem niet te snel op te laten zijn. Rick en ik eten er spinazie bij, het is me nog niet gelukt Saskia daar warm voor te maken.

Terwijl we The Big Bang Theory zitten te kijken gaat de deurbel. Rick doet open, maar er is niemand. Er staat een zakje met snoep voor de deur en Saskia is nu "BOOed". Dit is een Halloween traditie en nu "moet" Saskia twee andere families in de buurt een "BOO" zakje brengen. Dat wordt sommige jaren nog best moeilijk, omdat je maar een keer geBOOed mag worden. We zullen er morgen dus meteen aangaan.

Alle foto's van vandaag staan hier.

14 reacties:

Margreet zei

Ja mooi he, die herfstkleuren! Hier is veel afgewaaid de laatste dagen, er was veel wind. Vandaag weer heerlijk weer, ik heb ook nog even buiten geluncht. En de bergen zijn prachtig besneeuwd en dan die blauwe lucht, zo mooi.
Vervelend dat Katja niet thuis kan komen, maar jullie zien elkaar dus volgende week?
In ons schooldistrict is de vakantie een week, maar in andere gedeelten van de stad hebben ze alleen donderdag en vrijdag vrij, het verschilt heel erg dus.

Kristel Holsbeek zei

Hopelijk heb je nog meerdere prachtige dagen om te genieten!!
Hier giet en stormt het volop.

Marion2 zei

De foto's zijn gewoon te mooi. Prachtig!

HennyB. zei

Geweldige foto's zeg, zo kleurrijk en de golden leaves, schitterend!
Heerlijk dat het nog zo mooi weertje is, hier in Ned. is het behoorlijk frissies.
Prettig weekend!

marianne zei

Ben echt jaloers op jullie klimaat, heerlijk!

Annemiek zei

Prachtig die kleuren. Hier is het wel zo'n beetje voorbij.

Ilse zei

Wat een temperaturen daar bij jullie. Hier is het heel koud in de morgen en avond maar overdag is er een prachtige zon en wordt het dan weer heel warm. Mijn koffers zijn gepakt voor een Belgische herfstweek.. ik zal het zonnetje hier een week moeten missen.
Prettig weekend

Petr@ zei

Wat raar dat je nu ineens geen foto's zou mogen maken. Gelukkig waren jullie al een tijdje aan het fotograferen.

Wat sneu voor Katja dat ze een rotweek heeft gehad. Gelukkig zien jullie elkaar volgende week even.

Anja zei

Geweldige mooie foto's heb je gemaakt. Heerlijk dat het nog steeds zulk lekker weer is bij jullie.

Sally zei

t is al gezegd maar inderdaad prachtige kleuren. Leuke tradie dat boo-en.

Ineke zei

Denk niet dat je vandaag zo lekker van het warme weer genoten hebt, zie nu een temp. van 11 gr staan. Wát een verschil met gisteren!
Wat zijn die herfstkleuren toch schitterend bij jullie.

Petra zei

Joehoe from Florida! Mooi die kleuren! We zagen ook prachtige herfstkleuren vanuit het vliegtuig in Philly.
Die fruitstalletjes vind ik toch zo leuk! Morgen stat whole foods op ons program! Ik denk aan sushi...mmmmm

Petra zei

@Margreet - Het waaide hier vandaag keihard en was ronduit guur, veel bladeren naar beneden dus. Ja, ik ga, als het goed is, volgend weekend naar Blacksburg.

@Kristel - Vandaag was het een stuk kouder, maar wel zonnig.

@Marion - Dank je!

@Henny - Hier vandaag ook behoorlijk fris. Jullie ook fijn weekend!

@Marianne - Saai is het in ieder geval nooit ;).

@Annemiek - Ik vrees hier ook snel, als het zo blijft waaien.

@Ilse - Veel plezier in Belgie!

@Petr@ - Wij vonden het ook maar erg vreemd, volgend jaar zal ik dan wel toestemming vragen.

@Anja - Dank je.

@Sally - We moeten nog terug booen ;)

@Ineke - Het was vandaag inderdaad gewoon guur!

@Petra - Super, jullie zijn er!! Probeer de multigrain sushi, half tonijn met komkommer, half zalm met avocado. Mijn favoriet! Als het niet in de ijskast ligt kunnen ze het voor je maken. Veel (eet)plezier!

Bianca zei

Wat mooi die herfstkleuren, hier moet het nog beginnen al lijkt het dit jaar meer op vallende blaadjes wegens het verdorren, het ziet er wat stoffig uit eigenlijk.
Gelukkig dat jullie al zoveel foto's hebben kunnen maken voordat het ineens "niet meer mag"