Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 19, 2010

Gezellig etentje

Nog slaperig schenk ik mezelf een kop koffie in en slaak dan een ijselijke kreet! In mijn ooghoek zie ik een zwarte verschijning in de eetkamer staan en ik schrik me lam! Rick, die zijn Halloween dame daar zolang geparkeerd had, komt niet meer bij van het lachen. Blij, dat ik hem een vrolijke ochtend bezorgde, mijn hart klopt in mijn keel! Het is niet eens zo'n heel bijzonder beeld, maar het heeft een hoge "eng" factor.


Doodeng, toch?

Al de hele week twijfel ik, of ik nu wel of niet met de golflessen door zal gaan. Het is me wel duidelijk, dat ik, sinds ik daarmee ben begonnen, veel meer last van mijn nek en schouders heb. Aan de andere kant heeft Rick me ooit een set clubs gegeven en vind ik het ook wel weer erg leuk om het beter te leren. Een moeilijke beslissing is het.

Vanochtend hak ik echter toch de knoop door en bel Karin, dat ik besloten heb er niet mee door te gaan. Iedere keer diezelfde beweging is kennelijk niet goed en ik heb er behoorlijke pijn van elke week. De lessen zijn nu ook weer niet zo goedkoop, dat ik maar voor spek en bonen mee wil doen. Erg jammer, maar het is niet anders.

Het is een sombere grijze ochtend, dus ik ga op de stairmaster en crosstrainer mijn heel leuke boek verder lezen. Het is weer zo, dat ik eigenlijk door wil blijven lezen, dus ik ga na het gewoonlijke uur nog een kwartiertje door.

Cosmo staat me al vol verwachting op te wachten thuis, maar helaas voor hem wordt het vandaag niet zo'n avontuurlijke dag als gisteren. Om toch een beetje de natuur in te gaan, neem ik hem mee naar het W&OD pad. Ook daar kleuren de bomen steeds mooier. De eekhoorns zijn heel bedrijvig in de weer met hun wintervoorraad, wat vertier voor Cosmo betekent, al zijn ze hem altijd veel te snel af.

Nu ik toch in Vienna ben, rijd ik meteen naar de Giant, want vanavond moet ik een salade meebrengen naar het Nederlandse "pot luck" avondje. Omdat het hoofdgerecht pasta wordt, besluit ik een salade van druiftomaatjes (die een slag kleiner zijn, dan kerstomaatjes), verse mozzarella balletjes, basilicum, knoflook en een balsamische vinaigrette te maken. Makkelijk en lekker, althans, dat hoop ik.

Bij Giant zijn de pompoenen nu wel heel goedkoop, drie voor $12! Dat kan ik niet laten liggen en ik koop twee mooie ronde voor op onze stoep voor. We moeten nog even bedenken, welk figuren we er dit jaar in zullen snijden, maar daar hebben we nog een weekje de tijd voor.

Voor Saskia thuiskomt kijk ik de laatste aflevering van Benelux Next Top Model en zie, dat ze volgende week in Aruba zullen zijn. Dat moet ik natuurlijk blijven volgen en Saskia, die het laatste stukje ook ziet, wil dat ook. Het is goed voor haar Nederlands om Nederlandse programma's te kijken, maar meestal is ze niet geinteresseerd. Ik juich dit dus helemaal toe.

Saskia heeft hard goede hardloopschoenen nodig, dus voor haar personal training afspraak wil ik "even" naar Potomac River Running.

Gewoonlijk is dat een ritje van tien minuten, maar er zijn op het moment enorm veel wegwerkzaamheden rond Tysons Corner. Het gebied wordt voetgangersvriendelijker gemaakt, er wordt een metrolijn en -station gebouwd en nog meer. In plaats van tien minuten duurt de omleiding een half uur! Nu komt de personal training afspraak in het gedrang, dus ik bel Sharon, die het gelukkig een half uurtje kan verzetten.

Bij de schoenenwinkel worden eerst Saskia's voeten electronisch gemeten. Welke maat heeft ze, hoe breed zijn haar voeten en hoe hoog haar wreef, het komt allemaal op het scherm te staan. Daarna moet ze op een lopende band lopen om te zien, hoe ze haar voeten neerzet.

Zo krijgt de medewerkster zo'n goed beeld van de beste schoenen voor Saskia, dat het derde paar raak is en de eerste twee ook goed aanvoelden. Het wordt een paar Reebok Premier Road Supreme, die nog een leuk kleurtje hebben ook.

Alweer tergend langzaam door afgesloten afritten en beginnend spitsverkeer maneuvreer ik ons naar het centrum van Vienna. Ben ik even blij, dat ik niet zo vaak in dat gebied hoef te zijn! Mijn hemel wat een troep is het op het moment, hopelijk is het alle verkeersopofferingen waard straks.

Terwijl Saskia personal training heeft, maak ik de salade, zodat het even kan marineren. Helaas zal het niet voor vanavond zijn, want Karin belt niet veel later, dat een paar dames zich niet lekker voelen, waaronder de gastvrouw. Jammer, maar met zijn vieren gaan we nu bij een restaurant in Reston eten, ook leuk.

Met Karin rijd ik mee naar Reston en daar ontmoeten we Martine en Lia bij de fontein. Er zijn hier zoveel restaurants, het is moeilijk kiezen. We kijken naar een paar menu's, maar uiteindelijk valt de keuze op Martines favoriet: Jackson's. Daar is het (op een dinsdagavond!) zo druk, dat we bijna een half uur op een tafeltje moeten wachten.

Intussen bestuderen we het menu, zodat we al weten, wat we willen bestellen. Met zijn vieren delen we twee porties van de champignonsoep, die volgens Martine zalig is. We krijgen nog vier flinke borden, een volle portie had ik zeker niet opgekund! Maar Martine heeft niets teveel gezegd, het smaakt voortreffelijk!

Als hoofdgerecht bestellen drie van ons de gegrilde gamba's met Mediterranese orzo salade. Karin neemt de forel, die er ook erg lekker uitziet. Het smaakt allemaal even goed.

Eigenlijk was dit allemaal al heel veel eten, maar Martine vindt, dat we de witte chocolade brood pudding ook moeten proberen. Uit ervaring weet ik, dat die inderdaad niet te versmaden is. Na een paar goddelijke hapjes sta ik echt op ploffen, dus laat de rest voor de anderen!

Zo hebben we toch nog een gezellig etentje met zijn vieren. Hopelijk lukt het volgende maand weer alle zes bijeen te komen.

Foto's van de Halloween versieringen:


Links van het huis




De rechterkant



De griezel


Hier een video van onze verlichte Halloween voortuin:

13 reacties:

Bianca zei

Wat een gave griezel is dat ! echt super.

Lijkt me zo mooi om een beer in het echt te zien maar als die hier zouden leven zouden ze waarschijnlijk ook in onze achtertuin zitten ;-)

Groot gelijk dat je het golfen opgegeven hebt want dat zal geen toeval zijn dat je elke keer veel meer pijn hebt erna. Het is ook een rare beweging die je maakt met golfen en steeds opnieuw.

margreet zei

leuk hoor, die Halloweenversieringen, wij moeten ook nog de laatste dingen ophangen/neerzetten.
Jammer van het golfen, maar ja als je er zo'n pijn van hebt...

Kristel Holsbeek zei

Ik zou ook zo verschrikken smorgens vroeg hoor jeetje wat een vies ding;-)
jullie tuin ziet er prachtig uit...zeker met diene griezel

Marion2 zei

De griezel is toch wel het pronkstuk, erg leuk allemaal.

Wij kijken ook Benelux Next Top Model. Wat een meiden zijn dat, zeg. Ik denk dat ze ze ook een beetje op type uitkiezen. En een is er volgens mij een man. Maar toch is het heel gezellig om er (met je dochter) naar te kijken. Ik ben benieuwd naar Aruba.

Petr@ zei

Ook hier overal wegwerkzaamheden. Het lijkt wel of ze overal tegelijk bezig zijn. Om gek van te worden.

Erg leuk die Halloweenversieringen. Kan me voorstellen dat je 's morgens even schrok van die engerd!

Nicole zei

Wat ziet jullie tuin er gaaf uit in het donker! Die griezel maakt het heel mooi af. Begrijpelijk dat je daarvan schrok zo 's morgens vroeg.
Jammer van het golfen, maar steeds pijn hebben erna is ook niks.

Gave foto's van die beer trouwens. Lijkt me heel bijzonder om die zo in het wild tegen te komen. Ook de andere foto's waren prachtig. Wat een mooie natuur!

Petra zei

Oei, het lijkt wel een inbreker...brr!
Leuke winkel Potomac running. Ik hoop dat Saskia goed kan lopen op haar nieuwe schoenen.
Jammer dat het golfen niet meer gaat, maar je moet voor jezelf kiezen en als je zoveel pijn ervan hebt, is de keuze duidelijk.

Corry zei

Ik lachte me dood bij dat beeld in de kamer. Ik dacht eerst dat je een SPIN zag maar deze dame heeft ook een hoog "engheidsgehalte" hoor.
Lady, you just made my day!!!! Thnks.

Ilse zei

Ik zou niet meer bijkomen moest ik zoiets in de kamer vinden. Qua griezelgehalte kan dat al tellen..

Petra zei

@Bianca - Ja, hij (of liever zij) is wel gaaf, zeker als haar "gezicht" telkens van kleur verandert.

@Margreet - Dan plaats je hopelijk ook foto's van jullie Halloweenversieringen?

@Kristel - Ha ha, ja, de griezel maakt het helemaal.

@Marion - Ik vraag me ook altijd af, of ze er bepaalde types voor uitzoeken en vooral de Amerikaanse versie verdenk ik er weleens van om meisjes langer te houden om het gekat in huis.

@Petr@ - Die werkzaamheden hebben vast een doel, maar ik zie Tysons Corner niet zo gauw voetgangersvriendelijk worden, alles ligt te ver uit elkaar. Maar wie weet.

@Nicole - Die beer was echt zoiets speciaals, ik kan er nog helemaal van nagenieten!

@Petra - Ja, zo uit mijn ooghoek dacht ik ook aan een inbreker, vooral omdat er de laatste tijd inbraken zijn geweest in Vienna. Saskia's nieuwe schoenen maken volgens haar enorm verschil. Het is natuurlijk ook erg belangrijk, goede hardloopschoenen. Ga jij er nog voor shoppen in Florida?

@Corry - Voor spinnen ben ik niet zo bang ;). Blij, dat mijn schrik jouw dag goed maakte, LOL ;).

@Ilse - Gek toch, het is feitelijk een paar ijzeren staken met stof eromheen, en toch...

Elke zei

Ik zou ook wel schrikken, zoals die dame daar in je huis stond!
Het is leuk om al die versieringen te zien.
Spijtig dat je niet verder kan golfen, maar er extra pijn voor lijden is natuurlijk al te gek! En 't is niet dat jij niet voldoende beweging hebt he!

Sally zei

leuke halloween versieringen hoor. Zoiets leeft hier dus echt niet.
Logische beslissing dat je gestopt bent met gofen. Pijn is niet wat je ermee wilde bereiken toch?. Jammer van de golfset maar wellicht kan je dezr nog doorgeven aan een van je kinderen of anders verkopen of iemand anders emee blij maken.

Brigitte en Mark zei

Doet mij denken aan mijn oma's broer Rinus, hij woont in Amerika en had met Halloween ook zoiets gekocht, alleen die begint dan te praten en te bewegen als er iemand langsloopt.

Hij had het nog steeds op zijn overloop staan als decoratie.

Ik zou er niet 's nachts langs willen lopen hoor!