Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, oktober 12, 2010

Nog een laatste warme dag

Wetend, dat dit voorlopig de laatste zomers warme dag zal zijn, sta ik op tijd op. Rick en ik ontbijten samen in het zonnetje op het deck. Zo is het makkelijk om te negeren, dat de bomen toch echt wel aan het verkleuren zijn, en dat we straks onze achterburen weer kunnen zien. Ik kan nog de schoonheid van de herfstkleuren zien, maar Rick noemt het bij de naam: het doodgaan van de natuur.

Bij de sportschool doe ik een half uur op de stairmaster en een kwartier ieder op de crosstrainer en fiets. Mijn boek nadert de ontknoping en ik wil eigenlijk helemaal niet ophouden met lezen na dat uur! Maar ik heb golfles vanochtend en moet me daarvoor klaarmaken.

Twee jaar geleden kreeg ik van Rick voor Kerst een set golfclubs. Het is tijd die van zolder te halen. Dit is de laatste beginnersles en het gaat, ondanks, dat ik geen tijd heb gehad om tussendoor balletjes te gaan slaan, vrij goed.

De hele groep wil door met lessen, dus instructrice Vicki maakt een uitzondering en gaat volgende week door met nog vijf lessen. Vandaag is het ronduit warm in de zon, maar in de komende weken zal het wel flink afkoelen.

Hopelijk kunnen we op een gegeven moment ook echt spelen, want balletjes slaan is leuk, maar niet het spel, natuurlijk. Misschien ben ik ook wel te ongeduldig voor dit spel. Ik wil gewoon meteen spelen, zonder al dat geoefen.

Op de terugweg stop ik bij Giant. De geraniums voor ons huis zijn dood, dus ik koop een pot met herfstplanten om die te vervangen. Ze hebben enorme potten chrysanthen, maar ik ga voor de mix van blauwe kool, rode pluimgrassen en veelgekleurde bladeren. Hopelijk blijven die even goed, tenminste tot het tijd is voor mini-Kerstboompjes (met schrik realiseer ik me, dat Kerst maar iets meer dan twee maanden van nu is!).

Thuis neem ik me voor zoveel mogelijk buiten te zitten. Helaas is mijn boek al heel snel uit. Ik hoop, dat Sophie Kinsella doorgaat met de Shopaholic serie, want het einde doet zeker vermoeden, dat er leuke avonturen voor Becky Brandon (nee Bloomwood) in het vooruitzicht liggen.

Tegen het einde van de middag neem ik Cosmo mee naar het hondenpark. We zijn er alweer even niet geweest en om deze tijd is het er lekker druk. Tot mijn verbazing is Cosmo echter niet zo energiek. Hij speelt wel leuk met een boxer en grauwt naar een labrador, die hem wil berijden. Eindelijk laat hij zien, dat hij daar niet van gediend is!


Saskia en Shannon willen naar de Powder Puff wedstrijd, dus ik breng ze naar Madison High School. De "powder puff" wedstrijd is een jaarlijkse football wedstrijd tussen de junior en senior meisjes van de high school. Katja speelde er een paar jaar geleden in mee.

Opeens zijn Rick en ik dus samen voor het avondeten. De pastamaaltijd, die ik voor vanavond had gepland, verschuif ik naar morgen, want die vindt Saskia (hopelijk) ook lekker.

In plaats daarvan gaan Rick en ik naar Sushi Yoshi en nemen plaats aan de sushi bar. Dit is mijn favoriete sushi restaurant hier. Je kunt de sushi per stuk bestellen en halve rolls, zodat je veel meer kunt proberen. Verder hebben ze originele gerechten en alles is vers en lekker.

Na genoten te hebben van de gefrituurde garnalenkopjes en vissengraat (Rick houdt het bij traditionele sushi), halen we Saskia op bij Shannon. Vanavond is het Glee avond. Dit blijft een van onze favoriete series.

9 reacties:

Anja zei

Het is niet te geloven dat het over 2 maanden al weer kerst is. De tijd vliegt voorbij.

Margreet zei

Ik vind de boeken van Sophie Kinsella ook leuk en ga deze nieuwe van haar zeker lezen.
Hier de eerste koude dag, maar de rest van de week weer 70's en 80's. Ik moet nog niet aan de kerst denken, eerlijk gezegd!

Ilse zei

Geweldig vind ik de boeken van Sophie Kinsella. Zo overdreven en toch leuk. Heb haar nieuwste boek hier gevonden en ben in twijfel of ik het ga kopen in het Italiaans of wachten tot binnen drie weken en het in Belgie kopen in het Nederlands.
Zou moeten gaan voor het Italiaans maar het leest zo leuk dat ik het niet wil verpesten in een andere taal..

Coralie zei

Hier is het een stuk kouder, zelfs met een beetje nachtvorst aan de grond al. Maar wel overdag nog met een zonnetje, dus dat maakt het veel minder onaangenaam.
Grappig, Glee is hier ook op dinsdagavond op tv. Wij zijn nu zo ongeveer halverwege het eerste seizoen.

Sally zei

Ja vreselijk he hoe snel de tijd gaat. Lekker zo'n onverwachts sushi avondje.

Bibi zei

Zo zie ik het ook ja, het doodgaan van de natuur. En wetende dat alles straks geel en grijs is voor een hele lange tijd, bleh. Gelukkig gaat de tijd snel en is het inderdaad al bijna kerst.
Hihi, ik zou ook willen dat ik alles in een keer zou kunnen zonder te oefenen.

Ann zei

Je moet zeker ook eens Twenties Girl lezen van Kinsella, is buiten de shopaholic serie, maar net zo leuk !

Petra zei

@Anja - Nou, he?

@Margreet - Hier zijn de 70's en 80's wel klaar, denk ik, maar high 60's is ook lekker (maak ik mezelf maar wijs ;)).

@Ilse - Inderdaad overdreven, maar toch sympathiek is het. Knap, dat je in het Italiaans kan lezen! Ik heb het "gewoon" in het Engels gelezen.

@Coralie - Jee, nachtvorst, dat duurt hier hopelijk nog even.

@Sally - Misschien lijkt het wel zo snel te gaan naarmate de kinderen ouder worden?

@B. - Ik probeer dus heel hard niet aan die grijze tijd te denken! Te deprimerend :(.

@Ann - Ja, eigenlijk vond ik dat boek nog leuker, dan de Shopaholic serie. Helaas heb ik al haar boeken en die van Madeleine Wickham (haar werkelijke naam) gelezen.

Elke zei

He, bah, zit ik net nog volop te genieten van de herfst, met de prachtige kleuren en die heerlijke geur 's morgens tijdens de wandeling, komt jouw echtgenoot met zijn onverbloemde "dood van de natuur"! Wat akelig! Hij heeft natuurlijk wel gelijk, maar als je het zo noemt, dan voel je je haast schuldig dat je zit te genieten van die dingen...