Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, januari 25, 2011

Eindelijk een wat warmere dag!

Als Rick op reis is, is het aan mij om te zorgen, dat Saskia op tijd opstaat en naar school gaat. Gelukkig is zij, in tegenstelling tot Katja, meestal heel punctueel. Ze maakt zelf haar lunch klaar en vertrekt dan naar de busstop. Het vriest vanochtend niet zo hard, dus ik hoef haar niet te brengen.

Dit is voor mij veel te vroeg om al op te staan, dus ik zoek mijn bed weer op. Nog geen kwartier later gaat de telefoon. Saskia heeft haar lunch vergeten. Haar lunchpauze is al om half elf, dus ik beloof hem op weg naar de sportschool te brengen. Op school is er een speciale tafel voor vergeten spullen, die vandaag flink vol staat. Het zal de midterm vergeetachtigheid zijn.

Bij de Anytime Fitness is het druk, maar de stairmaster is eigenlijk vrijwel nooit in gebruik. Ik heb me weleens afgevraagd, waarom er maar een is, maar er is gewoon geen animo voor. Volgens mij intimideert die machine. Ik moet toegeven, dat ik het ook echt afzien vind erop. Met een goed boek is het uur echter zo voorbij.

Op het weerbericht hoor ik, dat er weer van alles wordt voorspeld voor morgen en donderdag. Vandaag wordt het echter "warm", maar liefst vijf graden. Ik besluit Cosmo weer eens mee te nemen naar het hondenpark.

Daar is het aardig druk. Er zijn zeker acht andere honden met hun vrouwtjes en baasjes. Ik word vriendelijk begroet en meteen in het gesprek betrokken en Cosmo wordt door de mensen, die hij begroet, geknuffeld.

In de hondengroep moet Cosmo zich even waarmaken. Eerst zit hij wat beduusd in het midden, terwijl vier honden om hem heen staan te blaffen. Dan heeft Cosmo er genoeg van en, voor het eerst ooit, zie ik hem naar een andere hond grauwen.

Dat heeft het gewenste effect. Cosmo wordt kennelijk geaccepteerd, want het intimiderende gedrag is over en ze rennen allemaal vrolijk achter elkaar aan. De dynamiek tussen de honden vind ik interessant om gade te slaan en ik ben blij, dat Cosmo eindelijk van zich afbeet.

Bij Manhattan Bagel trakteer ik mezelf op een dunne bagel met ei, kaas, asperge en een pittige tomatensaus. Die staat nieuw op het menu en is eigenlijk voor het ontbijt, maar hij smaakt ontzettend lekker.

Op de terugweg hoor ik, dat wij nu ook een Winter Storm Watch hebben. Dat betekent mogelijk meer dan tien centimeter sneeuw. Eerst zouden we alleen regen krijgen, toen een beetje sneeuw en nu lijkt het erop, dat dat beetje meer zal worden. Ik grapte voor Rick vertrok al met hem, dat we nu vast een sneeuwstorm zouden krijgen. We zullen zien.

Over Rick gesproken, die had een fout gemaakt en zijn vlucht van Cleveland naar San Diego voor vandaag geboekt, terwijl hij er gisteren al moest zijn. Toen hij de vlucht ging veranderen, schrok hij zich te pletter, want dat zou volgens American Express $1500 kosten! Toch moest het veranderd worden.

Gisteravond keek hij eens wat gedetailleerder en vond uit, dat zijn terugreis in eerste klas was geboekt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Rick vraagt aan mij, als ex-reisagente, om het voor hem op te lossen, want hij zit de hele dag in vergaderingen. Dat vind ik prima.

Bij American Express (mijn ex-werkgever) vraag ik naar een supervisor, wetend, dat een "gewone" reisagente niet de bevoegdheid heeft zoiets op te lossen. Ik leg alles uit en dan blijkt weer, dat Rick, ondanks de vele reizen, die hij heeft gemaakt, nog niets begrijpt van hoe het werkt.

Het zou te gecompliceerd zijn om alle details hier te schrijven, maar het komt erop neer, dat United Airlines de verandering naar eerste klas heeft gemaakt en Rick er niets voor gerekend zou hebben. Hij gaat er zijn credit card nog op nakijken, maar dat is wat United de American Express supervisor bij hoog en laag verzekerde. Zo mag mijn mannetje dus waarschijnlijk eerste klas terugvliegen, de geluksvogel!

Voor het eerst in weken komt Laura weer eens om mij een massage te geven. Zoals altijd is het een uur lang flink op mijn tanden bijten. Nou ja, bij wijze van spreken, dan, want Laura en ik hebben altijd van alles te bespreken. Laura is zo ongeveer de grootste kattenliefhebster, die ik ken, dus ze is oprecht verdrietig om Sushi's overlijden.

Saskia's midterms zijn goed gegaan en morgen heeft ze de laatste. Ik moet toegeven, dat ik het wel gezellig vind zo met zijn tweetjes. Zij ook, volgens mij, ze heeft natuurlijk al mijn aandacht. Het doet me een beetje aan haar baby- en peutertijd denken, toen we ook vaak met zijn tweetjes waren, terwijl de anderen naar school of werk gingen.

Saskia is gek op kip Katsu van de Japanner en ik natuurlijk van sushi, dus dat wordt ons avondeten. Ik haal het op van Sushi Yama. We hebben vier sushi restaurants in Vienna en zij zijn de goedkoopste, maar ook de beste (al vind ik Sushi Yoshi ook erg goed). Saskia vindt hun kip Katsu ook het lekkerst. Niet voor niets staan er ieder weekend lange rijen.

Zo meteen ga ik naar president Obama's State of the Union luisteren. Ik ben benieuwd of ik dit keer mijn aandacht erbij kan houden. Ik ben niet zo geinteresseerd in politiek, maar ik vind dit toch iets, dat ik moet kijken van mezelf. Cisca schrijft er hier heel grappig, maar toch ook serieus, over, my sentiments exactly.

Tot slot vanavond zou ik jullie willen vragen mijn rondleidingssite nog eens te bezoeken en mij te vertellen, hoe jullie, als potentiele klanten, de toevoeging van de foto's vinden. Is het leuker met of overzichtelijker zonder foto's? Ik hoor graag jullie mening!

25 reacties:

Annemiek zei

Ik vindt de foto's erbij leuker. Dat zijn me een wandelafstanden, maar je loopt daar al gauw wat af.

Anja zei

Veel leuker met de foto's erbij!!
Sterkte met de voorspelde sneeuwstorm, hopelijk valt het mee. Gelukkig hebben jullie een snowblower!!
Wij hebben ook regelmatig een upgrade naar 1e klas, een luxe waar we van genieten!

Bianca zei

Ziet er goed uit hoor hoewel ik -als ik zou willen boeken- per onderwerp aan willen klikken en nog wat meer foto's zien om een betere keus te kunnen maken. En is het ook voor mensen in een rolstoel bijvoorbeeld te doen (geheel of gedeeltelijk) ?
Ik hoop dat je veel boekingen krijgt !

Petra zei

@Annemiek - Bedankt voor de leeftijdsgrens. Inderdaad, je loopt hier heel wat af!

@Anja - Je weet het hier nooit, soms maken ze de grootste stennis en dan komt er niets en anders komt er veel meer dan voorspeld.

@Bianca - Per onderwerp aanklikken is een goed idee, die geef ik door. In Washington kan het met rolstoel (al wordt dat wel heel lang), maar mijn van is daar natuurlijk niet op berekend. Ik heb al twee boekingen binnen! Het hoeft ook niet storm te lopen, ik vind het gewoon leuk om te doen.

Sally zei

ja ook ik denk dat foto's meer tot de verbeelding spreken en de site aantrekkelijker maakt.

Marion zei

Ik heb even gekeken, leuke site, foto's erbij zijn leuk. Een paar opmerkingen maar die moet je niet negatief opvatten, dit is onderdeel van mijn werk dus ik kijk er misschien anders naar.

De site is goed maar omdat er zo veel reclame op staat en het menu van AllesAmerika.com vallen jouw tekst en foto’s een beetje weg, foto’s vind ik overigens prima. Ik denk dat je duidelijker moet maken dat jouw tekst iets anders is dan de reclames en het menu links en de tekst van AA.com erboven.

Dat kun je denk ik doen door jouw tekst iets groter en vetter te maken want nu lijkt het precies op de letters en dikte van de reclameteksten ernaast en door de scheidingslijnen en de lijnen om jouw “vakjes”wat nadrukkelijker te maken. Zodat het echt duidelijk iets anders is dan de reclameteksten rechts. Het belangrijkste is denk ik de 2 verticale lijnen links en rechts van jouw tekst, die zou ik veel zwarter maken, op mijn scherm denk ik te zien dat je nu een blauw-paarse kleur hebt gebruikt die erg dicht bij veel kleuren in het reclameblok en menublok ligt en daarmee suggereer je dat het bij elkaar hoort. Misschien stáát het wel mooier maar qua marketing zou ik dat anders doen.

Hoop dat je er iets mee kunt en het niet ziet als kritiek :-)

Suus zei

Hey,
Ik vind de website mét foto's erbij leuker. Ik ga m zeker in mijn achterhoofd houden mochten we jou kant weer eens op komen.

Fijn dat Katja waarschijnlijk een kamergenote heeft, dat zal een fijn vooruitzicht zijn.

Groetjes!!!

Angelika zei

Wat een grappig idee om op een school een tafel voor vergeten spullen te hebben.
Ik heb de indruk dat hier in NL de ouders niet zo vaak vergeten spullen nabrengen. Eigen schuld, dikke bult....

Jeanny zei

De foto's zijn erg leuk. Alleen zou ik bij the National Mall de foto erbij doen van de lente met de bloesem. Die vind ik altijd zo mooi!
De rechte foto's zijn natuurlijk een stuk kleiner. Dit vind ik wel jammer.
Veel succes met je site. (en de sneeuw... :)

Anoniem zei

Wat een leuke site met die foto's erbij.
Ik hoop dat je veel klanten krijgt.
En als ik zelf weer eens stop in Washington lijkt het me heel leuk om ook zo'n tour te doen.
Ik zie op de webcam een laagje sneeuw, hoop voor jouw dat het daar bij blijft.
Groet, Bea

naomi zei

Ik vindt de website met foto's beter. Is hij visueel ook aantrekkelijker zeg maar. Ik snap de opmerkingen van Marion. Ik dacht zelf de eerste keer dat ik erop klikte dat ik naar een aparte website ging, maar het bleek een site van alles amerika te zijn. Als het wel een eigen site is kan je hem ook iets kleur rijker maken enzo.

Voor wij geboekt hebben voor het battlefield ook eerst info online gezocht en jouw oude verslag opgezocht om te kijken wat het inhoud en je te zien krijgt. En dus ook meer foto's bekeken.

Wij hebben er ook zin om een dagje op pad te gaan buiten washington. En ook jouw meteen te ontmoeten.

Wat een duur foutje van Rick om die reis om te zetten. Hoop dat hij iets van zijn werk terug krijgt. Wel luxe dat hij naar 1e klas is geplaatst. Ben wel eens van economy naar iets meer beenruimte geupgrade. heb wel even mijn tickets gecheckt voor Washington.

Succes met de sneeuw het is nu al wat wit zag ik.

Groetjes Naomi

Suus zei

Hoi Petra,

De site ziet er mooier uit met de foto's erbij.

Wellicht kan je per excursie meerdere foto's plaatsen
(slide show). Op deze manier krijgt je nog een betere indruk van de toer.

Groetjes,
Susan

Anja zei

Ik vind het ook mooier met de foto's erbij en het is nog steeds erg overzichtelijk. Veel succes en plezier met het geven van rondleidingen!

HennyB. zei

Alles bij elkaar ziet er goed en uitnodigend uit hoor! Het zou best wel eens een succes kunnen worden. Washington en omgeving is heerlijk om wandelend te verkennen!

Tink zei

Honden body-language is iets wat mij ontzetten interessert en bezig houdt. Ik heb verschillende boeken en dvd' erover. Vaak al we een vreemde hond van death row binnen brengen verteld zijn body langauge een hoop. Het is grappig dat jij ziet dat Cosmo bedreigt wordt door de andere blaffende honden. Terwijl honden etiquette voorschrijft dat je als nieuwkomer niet gaat zitten op die belangrijke plaats waar alle honden nou eenmaal moeten snuffelen om bekend met elkaar te worden. In feite is het dus Cosmo die door de anderen geen toegang te geven om hem te besnuffelen het sein geeft dat hij niet gediend is van andere honden, and dus dominant is, wat later ook blijkt door van zich af te bijten. Gelukkig viel dat niet verkeerd bij de anderen en kwam alles weer goed nadat de rollen vastgesteld waren. Een grappige en informatieve video over honden body language is deze http://www.youtube.com/watch?v=00_9JPltXHI

Anoniem zei

Hi Petra,
Ik vind met foto's ook vele malen beter.
Ik zou wel die "speciale aanbieding" verwijderen nu dat deze niet meer actueel is, beetje zuur om een "what if" te zien die toch niet meer mogelijk is.
Jammer dat ik meestal naar de oostkust moet als ik naar USA ga. Zou erg graag weer een keer een trip down memory lane doen en naar mijn oude huis op Quantico Marine Base, Shenadoah park etc etc willen gaan, staat op mn Bucket List
Groet Evelyn

Karin (dh) zei

Beslist met foto's hoor! Ze zijn hartstikke mooi en vooral die eerste foto met Rick tussen de duiven (nog net niet op de dam..hihi..) legt een leuke link tussen Nederland en Washington.
Ook ik heb met mijn(ex)beroepsogen gelezen (veel correspondentie, rapportages en marketing werkzaamheden in een ver verleden) en de aanhef van je site zou ik misschien veranderen in 'Ontdek...' in plaats van 'Toer...' en ik zou wat meer de nadruk leggen op het unieke karakter van jouw excursies. Tenslotte heeft niet iedere excursieleider in Washington zoveel kennis en dan ook nog allemaal lekker makkelijk in vloeiend Nederlands verteld.
Net als Marion....beschouw dit nu niet als kritiek, het ziet er echt hartstikke mooi uit je site!

Nicole zei

Uiteraad is de site met foto's veel mooier! Jouw foto's zijn erg mooi en hierdoor zie je een beetje wat je kunt verwachten. Wat dat betreft vond ik het idee van doorklikken en dan iets meer info met eventueel een slideshow met wat foto's een heel goed idee.
Ik hoop dat je heel veel boekingen krijgt!

Fijn dat het met Katja en Leah al wat beter gaat. En helemaal super dat ze alweer nieuwe roommates heeft gevonden. Moet ze nou echt nog tot de zomer bij Leah blijven wonen of kan ze tussentijds weg?

Balen dat Kai nog steeds geen roommate heeft. Ik hoop dat hij gauw zijn draai weer hervonden heeft en wat meer mensen ontmoet. Kan hij met zijn muziek nergens terecht?

Bas N. zei

Foto's geven juist nog net iets meer gevoel bij een tekst. Dus mijn advies is: behouden!

marianne zei

Die foto's voegen echt iets toe, zijn mooi + een site met alleen maar tekst is al snel een beetje saai, nodigt niet uit tot verder lezen. Dus zeker mét doen (maar daar is iedereen het geloof ik wel over eens :-). Leuk dat je al boekingen hebt!

Petr@ zei

Goh, dan schrijf je over een warmere dag en ik zie sneeuw (natuurlijk een dag later). Grappig.

Rick heeft geluk als hij first class terug mag vliegen, zonder extra kosten. Het is toch nog een aardige tijd vliegen vanaf San Diego.

Ik vind de foto's op je rondleidingsite zeker een goede toevoeging. Mijn ervaring op het reisbureau, maar ook persoonlijk, is dat mensen er graag een plaatje bij willen zien.

Ineke zei

Ja, ik sluit me aan bij alle vorige schrijfsters, veel mooier en duidelijker mét foto's.

Sandrah zei

Ook ik sluit me aan bij de rest. Met foto's is leuker en het spreekt meer tot de verbeelding.

Sandra

Bente zei

Met foto's is beter. En een vervolgpagina met meer informatie per toer zou ook handig zijn.

Ik zou de twee "portrait" foto's vervangen door "landscape". Staat wat strakker.

Petra zei

@Sally - Ik ook, maar de webmaster van Alles Amerika bracht me aan het twijfelen.

@Marion - Nee, waarom zou ik dat negatief opvatten? De site wordt gehost door AllesAmerika.com, dus ik heb je feedback doorgegeven, sommige dingen gaat hij aanpassen. Dank je voor het meedenken!

@Suus - Zou leuk zijn, als jullie deze kant op zouden komen!

@Angelika - Ik moet toegeven, dat ik dat ook weleens heb gedacht, hoor. Maar Saskia vergeet niet zoveel.

@Jeanny - Your wish is my command :). De bloesemfoto komt er en ik maak de andere foto's ook horizontaal.

@Bea - Niet dus ;), er ligt meer dan 10cm en sneeuwt nog.

@Naomi - De site wordt gehost door AllesAmerika.com, omdat zij al een gestaag bezoekersaantal hebben. Voor iedere rondleiding betaal ik de webmaster een percentage, dat is stukken goedkoper, dan een eigen site hosten.

@Susan - Voor nu moet het bij de ene foto blijven, maar ik houd je suggestie in gedachten bij updates.

@Anja - Dank je!

@Henny - Ja, je loopt je ongemerkt wel te pletter hier ;).

@Tink - Oh, dit was al een tijdje, nadat we waren aangekomen. Ik heb het niet goed beschreven, die andere honden waren echt aan het "gang up" tegen Cosmo. Ik was blij, dat hij er op een gegeven moment genoeg van kreeg.

@Evelyn - Jij hebt op Quantico gewoond? Vertel, vertel! Mijn neef is een kersverse officier bij het Marine Corps.

@Karin - Dank je voor je suggesties. Waarom zou ik die als kritiek zien? Ik heb ze doorgegeven en "toer" wordt inderdaad "ontdekt", over de rest moet ik nog even nadenken hoe dat het beste te doen.

@Nicole - Voorlopig moet het nog met de ene foto, misschien later meer. Katja moet tot de zomer daar blijven wonen, maar het gaat gelukkig iets beter. Ik heb een kennis in Richmond, die in een band daar speelt en zij heeft Kai uitgenodigd. Hopelijk neemt hij die uitnodiging aan.

@Bas en Marianne - Bedankt voor jullie stemmen!

@Petra - Inderdaad, de webmaster deed me twijfelen, maar ik vind met foto's ook een stuk leuker.

@Ineke en Sandra - Bedankt voor jullie stemmen!

@Bente - Over een vervolgpagina ga ik nadenken. De portrait foto's worden inderdaad vervangen door landscape. Dank je voor de suggesties!