Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, januari 07, 2011

Even bijkomen van alle emoties

Allereerst wil ik iedereen heel hartelijk bedanken voor alle lieve woorden, die we de afgelopen dagen hebben mogen lezen. Het doet ons goed te weten, dat zoveel mensen met ons meeleven. Zoals Katja gisteren zei, het brengt Sushi niet terug, maar geeft ons wel een warm gevoel.

De terugslag van alle emoties is vandaag wel voelbaar bij iedereen. Rick staat pas heel laat op na een rusteloze nacht voor ons beiden, maar vertrekt wel naar zijn werk. Saskia heeft ook slecht geslapen en had nachtmerries over Sushi, dus haar laat ik vandaag uit school thuisblijven.

Ook bij mij komt er weinig uit mijn handen. Ik loop een stukje met Cosmo en doe een half uur op de crosstrainer bij de sportschool en dan is mijn energie op. Leah komt met Diego, zodat Cosmo lekker met hem kan raggen.

Langzaam komen de kinderen ook terug in het land der levenden. Kai en ik zouden eerst naar een museum in Washington gaan, maar daar hebben we geen van beiden zin in en stellen dat uit naar volgende week. Saskia heeft voor Kerst het Wii Lego Batman spel gekregen, dat ze samen met Kai gaat spelen.

Katja heeft vreselijk slecht geslapen en zelfs midden in de nacht Meike en Snickers bij zich genomen om kattenlijfjes te voelen. Die twee zijn echter heel actief 's nachts, dus dat kwam haar nachtrust ook niet ten goede.

Leah krijgt haar zover om een stuk met Cosmo en Diego te gaan wandelen. De buitenlucht doet goed. Na de wandeling wil Katja graag naar Petco, waar ze gisteren een vier maanden oude kitten zag. Kai wil ook mee, want die vond het ook een leuk beestje (Stravinsky op deze site).

Terwijl de kinderen met Stravinsky spelen, retourneer ik de shampoo en borstels, die we gisteren voor Sushi kochten. We blijven ongeveer een half uur en Katja probeert de organisatie van wie Stravinsky is te bellen. Ze wil hem zo graag buiten zijn kooi vasthouden, maar de Petco heeft er geen sleutel van.

Net als we weg willen gaan, komt er een jong stel met een klein meisje, die de vrijwilligers blijken te zijn, die voor Stravinsky zorgen. Katja mag het katje even vasthouden van hen. Het is nogal een druk beestje en wil graag weg van haar. Natuurlijk heeft hij de hele tijd in een kooitje gezeten, dus voelt zijn vrijheid. Katja gaat erover nadenken of ze hem wil adopteren of niet.

De hele avond besteden we aan het kijken naar kittens online. Eigenlijk hoop ik, dat Katja er deze week een zal vinden, zodat die met haar mee naar Blacksburg kan. Zoals Bianca al in de reacties schreef, zal Sushi niet worden vergeten, maar is Katja's hart groot genoeg om een nieuw diertje liefde te geven. Ook in mijn ervaring helpt zo'n beestje om de pijn van het verlies te verzachten.

16 reacties:

Nicole zei

Oooohhh wat een lieverdje is Strawinsky!! Alleen de naam vind ik minder. Ik ben benieuwd wat Katja gast doen.

En niet zo gek dat jullie een rustg dagje hadden. Je zou van minder moe worden.

Elke zei

Originele naam!
En oh jee, wat een hele hoop poezen die allemaal op een lief baasje zitten te wachten... Je wilt je niet afvragen wat er gaat gebeuren indien ze dit niet vinden...

Brigitte en Mark zei

Ik dacht meteen aan een Russische kat! Het is wel een schatje hoor! :)

margreet zei

Hopenlijk vindt ze een poesje om mee te nemen naar college, dat gaat vast helpen met het verwerken.

Bianca zei

Wat een schatje !!! ik hoop zo dat het doorgaat en dat "Straw" met Katja mee kan, wat een lief snuitje ! En zo'n klein katje met al zijn rare kapriolen en streken die ze uithalen, daar kun je alleen maar om lachen naast het verdriet en dat is altijd beter dan alleen maar verdriet en het missen voelen (= mijn beleving)

Anja zei

Ach wat een schatje, het zou fijn zijn als hij met Katja mee naar Blacksburg kan.

Petr@ zei

Wat voel je je dan leeg, hè, de dag erna. Niet zo gek natuurlijk na zulke emotionele dagen.

Goed van Katja dat ze rond kijkt naar andere kittens. Volgens mij helpt dat echt, om al snel weer een nieuw kitten te nemen. Gelukkig is je hart in staat van heel veel mensen en dieren te houden.

Marion zei

Wij zijn een paar dagen met vakantie geweest en dus lees ik het nu allemaal pas.

Je kunt echt óp en leeg zijn na een paar van die dagen en zo veel emoties.

Ik herken wat je schrijft: je zou je kinderen dit soort verdriet en zulke beslissingen graag onthouden. Maar dat kan niet helaas en ik denk dat de manier waarop het gebeurd is en jullie het hebben aangepakt, hen alledrie een "goeie ervaring" heeft gegeven. Natuurlijk is het niet echt een goeie ervaring maar je hebt ervoor gezorgd dat het afscheid goed is verlopen, weliswaar intens maar ook zeer waardevol denk ik. In mijn ogen is dat een groot goed wat je hen alledrie hebt gegeven. Het had ook inderdaad kunnen gebeuren terwijl Katja weg was en niet terug had kunnen komen. Of hoeveel ouders zouden het niet bagatelliseren en gaan roepen dat de poes ook al wel heel oud was en dat dit soort dingen nu eenmaal gebeurt.

Jullie hebben gezorgd voor een waardevol en goed afscheid en je kinderen geleerd dat het goed is om het op die manier te doen.

Heel veel sterkte en ik hoop dat Strawinsky Katja snel wat afleiding zal bezorgen.

Nina zei

Kan me voorstellen dat 'the day after' heel raar moet zijn geweest voor jullie allemaal!
Ik vind het heel sterk van Katja dat ze meteen op zoek gaat naar een nieuw katje. Dat voelt vast minder leeg.
Maar ik stem wel voor een andere naam...;-)

Ellen zei

Nog gecondoleerd met het verlies van Sushi.

Ik zag boven Stravinsky op die website een kat genaamd "Hokie" staan, vond ik ook wel toepasselijk? Stravinsky is wel erg mooi.

Anja L. zei

Oh, wat een schatjes! Ik zou het zo moeilijk vinden om te kiezen. Ik hoop voor Katja dat ze een leuke poes kan vinden die het ook met jullie andere katten en hond kan vinden.
Anja L.

Karin (dh) zei

Jeetje, wat zullen jullie gesloopt zijn na deze dagen vol emoties, gelukkig is het weekend er om een beetje bij te komen.
Ja, en Strawinsky is echt een schatje hoor, volgens mij wil hij graag helpen de pijn een beetje te verzachten...
En zo kom ik er dus achter dat die kleine dikzak van mij (Teuntje) zichzelf voor adoptie heeft opgegeven in de USA en ze noemt zich daar Toni An, echt hoor, het zouden zomaar zusjes kunnen zijn...hihi

Mark en Katja zei

Natuurlijk vergeten jullie Sushi nooit, maar het zal voor Katja ook fijn zijn een nieuw maatje te hebben om mee te nemen. Om haar verdriet te verwerken en om samen te zijn. En wat een schatje die Stravinsky, de ondeugendheid straalt er vanaf :)

Petra zei

@Nicole - Stravinsky is het niet geworden. De beestjes houden ook meestal niet de naam, hoor.

@Elke - Echt heel erg, hoeveel poezen er zijn. Bij deze organisaties blijven ze net zolang bij vrijwilligers thuis, tot ze geadopteerd worden.

@Brigitte - Zijn broertje heette Tsjaikovsky.

@Margreet - Inderdaad, het is anders zo eenzaam.

@Bianca - Het is een ander katje geworden, maar inderdaad, een kitten is zo aandoenlijk.

@Anja - Katja heeft weer een nieuw maatje.

@Petra - Ja, leeg is precies het goede woord.

@Marion - Inderdaad, we hebben het met zijn vijven doorgemaakt. Dat is wel heel fijn.

@Nina - De oorspronkelijke naam van het katje, dat Katja uiteindelijk koos, was nog erger

@Ellen - Ha ha, ja, dat was eigenlijk ook een goede naam geweest.

@Anja - Het was heel moeilijk kiezen, inderdaad. Je zou ze allemaal een goed tehuis willen geven.

@Karin - Hi hi, grappig, dat je een poes zag die zo op die van jullie lijkt en ook nog een T naam heeft!

@Mark en Katja - Oh, er waren zoveel schattige poezen, ik had er bijna zelf nog een meegenomen!

MDG zei

Goed om te lezen dat Katja weer een nieuw vriendje heeft! Hopelijk verzacht dat jullie verdriet een beetje. Ik ben het met Marion eens dat jullie met het hele gezin op een mooie wijze afscheid hebben genomen van Sushi.

Heerlijk trouwens, dat Katja op haar dormroom huisdieren kan houden, dat zou in menig Nederlandse studentenkamer niet kunnen.

Ik ben benieuwd naar foto's!

naomi zei

Hallo

Ik zag op facebook dat jullie je Zorro al gevonden hebben. leuk beestje mooie kleur. Fijn dat ze hem spoedig mee kan nemen naar haar kamer. Je vergeet Sushi niet maar kan je liefde wel aan een klein nieuw katje geven.
Succes ermee

Liefs Naomi