Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, januari 23, 2011

Fotoshoot

Zaterdag

Een van de Nederlandse dames, die ik hier ken, heeft een portretfotografiestudio in haar basement. Zij vertelde mij van de zomer, dat ze glamourshots doet en dat leek mij erg leuk voor Saskia. Saskia was enthousiast en wilde dat wel graag met Laura doen.

Voor Kerst gaf ik Saskia dus een fotoshoot met Yolanda. Vanochtend is het zover. Laura heeft hier gelogeerd en ik hoor de meisjes al vroeg in de weer. Yolanda had wat ideeen gegeven voor ze qua kleding en dergelijke. Als ik opsta hebben de dames al ontbeten en hun eerste outfit (casual, jeans met een topje) aan. Ook de make up zit er al op, ze zien er prima uit.

Behalve de jeans hebben de meisjes ook hun sjieke homecoming en een minder sjiek jurkje mee. Yolanda woont hier niet ver vandaan en keurig op de afgesproken tijd van tien uur rijden we haar oprit op. Na de kennismaking met de meisjes neemt Yolanda ons mee de basement in.

Om op te warmen begint Yolanda met Sasia en Laura samen en apart in hun spijkerbroek outfits te fotograferen met een witte achtergrond. Dat is goed, want de meisjes weten niet goed, wat er van ze verwacht wordt. Ik zie ze minder gespannen worden en er meer lol in krijgen.

Yolanda is ook heel creatief met haar poses, wat het nog leuker maakt. Voor mij is het altijd leerzaam om een andere fotografe bezig te zien. Zij brengt mij ook op ideeen.

Net als het tijd is om hun homecoming jurk aan te trekken, houdt de afstandbediening voor Yolanda's flits ermee op. Haar man probeert van alles, wat niet werkt. Hij gaat zelfs naar een winkel om een nieuwe aansluiting te kopen. Ook dat doet het hem echter niet.

We beginnen al te denken, dat we de rest van de shoot dan maar later voort moeten zetten. Als laatste uitweg worden de batterijen, die Yolanda er net nieuw opgeladen in heeft gedaan, toch even verwisseld. En jawel, hoor, met andere batterijen werkt het weer perfect.

Gelukkig, want de meisjes hebben er nu helemaal zin in gekregen en willen graag door. Yolanda en ik hebben elkaar in de tussentijd ook wat beter leren kennen en de meisjes hebben voor het eerst ontbijtkoek gegeten. Ik heb dat ook weleens in huis, maar Saskia heeft het nooit geprobeerd. Nu weet ze, wat ze gemist heeft.

Yolanda verandert de achtergrond in donkergrijs en de meisjes doffen zich op in hun mooiste jurkjes. Ze hebben er duidelijk plezier in, wat ik al verwachtte. Er wordt lekker veel gegiecheld en Yolanda zet ze er erg leuk op. Het is een hele fysieke inspanning voor zowel de meisjes, die op hoge hakken balanceren, als de fotografe!

Als laatste doen Saskia en Laura hun gebloemde jurken aan. Yolanda verandert de achtergrond in roze en volgens mij vindt iedereen dit het leukste gedeelte. De meisjes mogen zijden bloemblaadjes blazen en in de lucht springen.

Tenslotte legt Yolanda hen neer met wat bloemblaadjes op ze, klimt op een ladder en fotografeert van boven. Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat. De meisjes verkleden zich weer in hun spijkerbroeken en we nemen na drie uur hard werken door Yolanda afscheid van haar. Over een paar weken zullen we de cd met de foto's krijgen.


Het is al na enen en we hebben allemaal trek. Ik heb de meisjes een lunch van hun keuze beloofd om de dag helemaal speciaal te maken. De keuze valt unaniem op P.F. Chang's. Dit is tot nu toe het koudste weekend van dit seizoen, dus waarschijnlijk is het daarom zo verschrikkelijk druk in het restaurant.

We moeten even op een tafeltje wachten, maar krijgen dan een "booth". Dat is een tafeltje met banken eromheen, mijn favoriet. De meisjes weten al meteen, wat ze willen. Ze delen twee verschillende kipgerechten. Ik neem een "lunchbowl" met hot and sour soup en een erg lekker garnalengerecht. Het Chinese eten hier is zo anders, dan in Nederland. Ik mis vooral de Babi Pangang weleens!

Thuis treffen we Rick hard aan het werk in ons kantoortje. Dat is ook inderdaad (voornamelijk door zijn spullen) een grote troep. Ik trek de deur altijd maar dicht, zodat ik het niet hoef te zien. Ik help een paar uur mee, maar er is nog veel meer te doen!

Saskia moet vanavond babysitten en Rick wil er graag samen op uit. Ik moet toegeven, dat mijn energieniveau nul comma nul is, maar ik laat me overhalen. Rick gaat de hele komende week op reis, dus ik wil nu zoveel mogelijk samen doen.

In Tysons Corner is het zo druk, alsof het Kersttijd is! Kennelijk gaat iedereen met deze kou naar de mall. Rick zet mij af, zodat ik een paar stoelen in de bar van Coastal Flats kan proberen te bemachtigen, terwijl hij een parkeerplaats zoekt.

Als ik bij het restaurant aankom, zakt de moed me in de schoenen. Meestal is er nog wel plaats in de bar, maar nu staat alles propvol! Het lot is me gunstig gezind, want precies, waar ik ga staan, gaat net een stel weg! Ik kaap hun stoelen meteen. Het stel achter me kijkt teleurgesteld, maar het is hier echt Darwinistisch, the survival of the fittest, ha ha.

Rick komt al gauw, hij heeft ook even naar een parkeerplek moeten zoeken. Bij dit restaurant moet ik gewoon de garnalencocktail bestellen. Die is zo lekker en genoeg als maaltijd voor mij. Rick neemt het kreeftbroodje, waar flink wat kreeft op zit.

Na het eten haasten we ons naar boven naar de bioscoop. Zo druk als het daar is, heb ik het zelden gezien. Ik betwijfel of we nog een zitplaats zullen krijgen voor No Strings Attached, maar Rick wil het wel proberen. Gelukkig is er nog plaats op de tweede rij in de zaal, dus we hebben goed zicht.

Het is het helemaal waard, want we vinden het beiden een superleuke film! Wel terecht "rated R" (onder 17 niet zonder volwassene toegelaten), maar ik lig regelmatig dubbel. Ashton Kutcher en Natalie Portman maken een goed paar en er is heel wat onverwachte humor.

Op de terugweg geef de thermometer in Ricks auto 16 graden Fahrenheit aan, dat is al -9, het zal vannacht -12 worden. Thuis gaat de open haard dus aan en drinken we nog wat, voor we ons bed opzoeken.

Zondag

Brrr, eigenlijk ben ik al een tijdje wakker, maar het is zo koud buiten ons bed, dat ik tot kwart voor tien blijf liggen. Rick houdt het zelfs nog langer uit en Saskia helemaal. Beren hebben het toch wel bij het rechte end, hoor, met hun winterslaap!

Rick trotseert de kou en haalt ons zondagse ontbijt bij Starbucks. Die is zo dichtbij, dat de koffie nog heet is en mijn spinaziewrap lekker warm als hij ermee terugkomt.

Met dit weer moet ik bewegen, maar buiten wandelen is me veel te koud en ik heb geen zin in de sportschool. De kickboxing routine van Your Shape op Kinect brengt uitkomst. Die is vrij intensief en na drie kwartier heb ik het gevoel flink bezig te zijn geweest.

Vandaag worden de football kampioenschappen gespeeld en bepaald, wie er over twee weken tegenover elkaar zullen staan in de Super Bowl. Rick bereidt zich voor op een middag kijken.

Al vind ik football ook leuk om te kijken, ik kan natuurlijk Boer Zoekt Vrouw niet missen. Vooral niet, als een van mijn vroegere buurvrouwen op mijn Facebook muur vraagt, of ik de serie kijk. Ze skypte net met haar zus en die blijkt de Amerikaanse Susan bij boer Richard te zijn. Hoe klein kan de wereld zijn? Nu ben ik helemaal benieuwd, wat er vandaag zal gebeuren.

Juist die boer Richard zorgt voor nogal wat ophef deze aflevering. Arme Susan en Heidy, ik heb Richard altijd al een gluiperd gevonden. Annemarie stuurt Johannes weg, omdat ze wel een keuze moest maken. Er zit geen emotie bij die tante, zeg! Marcel gaat voor Ksenia, er is geen twijfel. Arme Frank moet volgende week huilen en Gijsbert is nog een enigma. Wat vinden jullie? Rick heeft een hekel aan realiteitsshows, ik kan van dit soort dingen (tot mijn schande) smullen.

Nadat de Green Bay Packers van de Chicago Bears hebben gewonnen, stelt Rick voor naar een sportbar te gaan voor het begin van de tweede wedstrijd om een hapje te eten. Hij wil weleens zien, hoe het tussen de ware fans is. Saskia wil niet mee, dus we gaan samen naar Glory Days.

De tweede wedstrijd is tussen de Pittsburgh Steelers en de New York Jets. Ook dit restaurant is erg druk, maar we kunnen aan een tafel in de bar plaatsnemen. Aan geel met zwarte truien te zien worden we omgeven door Steelers fans, wat tijdens de wedstrijd ook blijkt. Er hangt een supersfeer, want de Steelers doen het goed.

Bij dit restaurant hoef ik het menu niet eens in te kijken, want ik weet al wat ik wil. De Vermonter sandwich, rozijnenbrood met appelboter, ham, plakjes appel en kaas en zoete aardappelfrietjes. Tien dollar smaakt nooit eerder zo goed!

De Steelers gaan duidelijk winnen, dus Rick en ik gaan weer huiswaarts. Daar gaat de open haard aan (lang leve gas) en kijken we de rest van de wedstrijd. Veel spelers lopen met blote armen, terwijl de gevoelstemperatuur -20 is! Ik heb te doen met de toeschouwers, wat moet het koud zijn!

De wedstrijd is nog niet afgelopen, maar ik ga de Steelers als winnaren voorspellen en mijn bed opzoeken. Morgen moet Rick heel vroeg weg en zullen Saskia en ik de hele verdere week met zijn tweetjes zijn.

Minder nieuws is, dat Kai nog steeds geen kamergenoot heeft en dat helemaal niet leuk vindt. Hij voelt zich duidelijk eenzaam, maar zal zelf erop uit moeten gaan. Fijn nieuws is, dat het bij Katja beter lijkt te gaan. Zij en L. gaan weer beter en de dieren ook langzamerhand.

En zo eindigt er weer een ijzig koud, maar gezellig weekend. Bijna het laatste in januari! Ben ik nu de enige, die deze maand altijd zo eindeloos vindt duren, zoveel langer, dan andere maanden met eenendertig dagen?

19 reacties:

Margreet zei

Leuk zeg, zo'n fotoshoot, wat een goed idee voor een kerstkado. Zo te zien zullen het mooie foto's worden.
Groetjes,

Kristel Holsbeek zei

Wow ben bijgelezen!! Heel veel dingen gebeurd ondertussen, zowel leuke als trieste!! Maar jullie hebben toch wel een mooievakantie achter de rug!! Tof kadi die photoshoot!!

Anoniem zei

Wat een leuk idee, zo'n fotoshoot, en zo te zien wordt het helemaal top.
Januari is inderdaad lang, vanwege de kou en het is donker en hier is het ook zo grijs. BAH!
Volgende maand maar eens lekker de blauwe luchten opzoeken in Florida.
Fijn dat het weer wat beter gaat met Katja, wel jammer dat Kai nog geen kamergenoot heeft.
Groet, Bea

Bente zei

Ha, ik dacht laatst ook aan Babi Pangang...

Petr@ zei

Wat een origineel kado voor Saskia, een fotoshoot. Helemaal om samen met een vriendin te poseren.

Ik kijk zelf zelden naar realityshows. Vind het vaak zo overdreven. Boer zoekt vrouw ken ik niet, dus daar kan ik niets over zeggen. Ik had al wel op internet gelezen dat Marcel allang samenwoont met Ksenia. De rest had dus al geen kans meer bij hem.

Ooh, ik vind januari ook zo'n vreselijk lange maand. Ik had het er toevallig gisteren nog over met mijn man. Nog een weekje....

Marion zei

Ik heb zo met je te doen vanwege de oudste twee, ik geloof dat ik weinig zo moeilijk vind als de kinderen zien worstelen met iets moeilijks hier. En ik weet dat ze er zelf doorheen moeten en er van zullen leren, maar toch.

Moet eerlijk zeggen dat ik voor Kai ook niet zo vrees, het is voor hem "slechts" vervelend dat hij zo lang moet wachten op een roommate maar dat gaat in ieder geval gebeuren. Hoe zit het trouwens met zijn muziek maken? Je hoopte vorig jaar dat hij door die hobbie snel nieuwe mensen zou leren kennen. Bestaat die mogelijkheid tot spelen niet op zijn nieuwe plek?

Maar voor Katja voel ik echt mee, bah, dat je toch blij moet zijn als je buurmeisje weer iets aardiger doet tegen je dochter. Een meisje wat je bijna als derde dochter zag en meenam op vakanties! Het is geen puber meer van 13 en ze zou moeten invoelen hoe erg het is om iemand zo buiten te sluiten in huis. Ik merk dat het me opwindt, geef Katja maar lekker veel bevestiging, ze verdient absoluut zo veel meer.

Ik hoop dat de foto's leuk worden voor Saskia en haar vriendinnetje, hier in Nederland zie je ook dat het vaak gegeven wordt als cadeau. Voor mijn dochter is het wekelijkse kost, ze doet het als beroep, vorig jaar full time, nu part time, naast een studie in Maastricht.

Hoop dat het snel warmer wordt daar!

Nina zei

Wat een goed idee, die fotoshoot! En de meiden vonden het leuk zo te lezen, dus dat is mooi. En nu afwachten voor het resultaat...

Ik vind januari ook eeuwig duren, aan de ene kant ben ik van alles aan het regelen voor mijn afstuderen waar ik in april mee begin, aan de andere kant is januari nog steeeeeds niet voorbij.

Ik vond BZV gisteren teleurstellend. Ik was echt een beetje boos. Ze zijn het concept zwaar aan het uitmelken, (geen leuke woordgrap...) ze hebben er gewoon een soap van gemaakt met elke keer weer een cliffhanger. Ze hadden het gedoe bij Richard nu helemaal moeten laten zien, in plaats van het weer uitstellen naar volgende week...

Wat is het vreselijk koud bij jullie, brrrr. Het is hier in Holland herfstig, dus dat valt mee.

Rottig dat Kai zich eenzaam voelt. Hij moet het zeker wel zelf doen, maar je zou iets voor hem willen doen... Loopt hij nog hard? En zijn gitaar...? Hij is nog wel gemotiveerd voor zijn studie, toch?
Kan hij daar misschien nog iets uithalen? Iets extra's doen? Pff, moeilijk hoor, voor hem en voor jullie!

Gelukkig klinkt het bij Katja weer wat beter, dat het een beetje uit te houden is, weer, in huis. Wat een gedoe als zelfs een moeder van een van de meisje zich ermee bemoeit. Ik vind dat echt niet kunnen.

Je hebt weer een lekker weekendje gehad, ook samen met Rick. En nu moet je hem een week missen... sterkte daarmee! (mijn vriend moet redelijk vaak voor zaken een week naar...China...en ik ben zo'n watje de dus al gaat janken als ik afscheid neem voor een week!!)

Marion2 zei

Dat worden vast prachtige foto's, wat een leuk idee.

Ik vind januari de vervelendste en deprimerendste maand van het jaar. Tot overmaat van ramp heb ik vanochtend weer afscheid van mijn man moeten nemen voor 6 weken (en dat is op het moment nog "kort"). Maar goed, we gaan met het weer toch langzaam de goede kant uit en hopelijk komt er met het werk ook weer een verandering ten gunste. We moeten onze zegeningen maar tellen!

Van Boer zoekt Vrouw kan ik echt genieten. Wat sterk dat je iemand kent van wie Susan familie is! Komt ze ook uit de buurt van Washington? Diegene weet natuurlijk al lang hoe het afgelopen is. Ik moet zeggen, dat ik me wel verbaas over Susan haar keuze. Zij is toch een veel te leuke vrouw voor zo'n eng mannetje?

Sandrah zei

Een wedstrijd meemaken in een sportsbar is geweldig. Wij maakten het jaren geleden mee toen we net in Denver waren geland en nog wat gingen eten. Fantastisch die sfeer! De vermoeidheid van de trip was meteen vergeten.

Het plezier van de meisjes is af te lezen van de foto's. Leuk kado!

Sandra

Annemiek zei

Leuk die fotoshoot.
Nu de Steelers gewonnen hebben moet ik met de superbowl een avonddienst draaien voor een Steelers-fan collega. Ik had dat beloofd, maar hoopte al stil dat ze zouden verliezen :)
Kai zit toch in een dorm, het lijkt me dat daar wel contacten op te doen zijn. Ze moeten er toch zelf op uit, en de RA's organiseren ook wel eens iets voor de dormbewoners.

Marie zei

Ben weer bijgelezen. Ik was een paar dagen bij mijn moeder in NL, en die heeft geen internet! Mijn lieve mannetje is een fanatiek NY Jets fan, dus ik hoef je niet te vertellen dat hij vanochtend niet zo'n blij mannetje was. Leuk zeg, een fotoshoot! En fijn te horen dat het met Katja ook weer beter gaat. Met Kai komt het beslist ook goed hoor!

Ik ben ook een trouwe BzV fan, en het toeval wil dat Heidy een zus van de buurvrouw van mijn moeder is. Klein wereldje he? Maar wat vond jij daar nou van, dat die Richard dus al kontakt had gezocht met Annemieke na de speeddate?!?!

Bibi zei

Ik kies in restaurants, waar mogelijk ook altijd voor een booth. Scott en ik vinden het allebei niet prettig om met onze rug naar de rest van het restaurant te zitten en in zo'n booth zit het toch een stuk rustiger.
Ik vind Richard juist door deze actie helemaal geweldig. Hij is gewoon verliefd, het doel is voor de boeren een vrouw te vinden en dat dat niet altijd volgens de regeltjes gaat van het programma, lijkt me logisch. Niet voor niks is het niet de eerste keer dat dat gebeurd is. En voor het programma betekent het nog meer kijkcijfers volgende week.Lullig voor de andere twee dames en misschien niet netjes maar ik geloof dat Annemiek, de vrouw die Richard heeft gekozen, vooral de gene is die door wilde gaan of er niets aan de hand is. Ze heeft hem flink laten vallen toen iedereen er eenmaal achter was.

Cisca zei

Nee, je bent niet de enige. Ik hou helemaal niet van januari. -1 vanochtend in de auto, het koudste sinds ik hier woon. Brrr.

Karin (dh) zei

Leuk idee, die fotoshoot voor de meisjes, later zullen ze blij zijn met zo'n leuke herinnering aan de tijd dat alles nog zo lekker zorgeloos was (oei....wat klinkt dat belegen, LOL, maar je snapt wel wat ik bedoel he).
Goed te horen dat het met Katja weer wat beter gaat, misschien gek, maar ze is de afgelopen dagen vaak in mijn gedachten geweest, komt vast omdat ik vroeger ook vaak een 'buitenbeentje' was.
En nee hoor, je bent niet de enige, ik 'haaaaattttt' januari en kom pas weer een beetje tot leven in het nieuwe jaar als er weer iets te vieren valt( op 4 feb, verjaardag van mijn zusje).

Anja L. zei

Leuk die fotoshoot. Zo te zien hadden de dames er lol in!
Over het kookschrift. Als je bent ingelogd en dan bij recepten zoekt en je geeft in 'ovenchili' zul je terechtkomen bij het recept dat ik bedoel. Dat kun je dan aanklikken en dan kopiƫren naar je eigen kookschrift.
Groetjes,
Anja L.

Elke zei

Boer Zoekt Vrouw, daar heb ik in Belgie wel eens stukken van gezien. Maar ik moet bekennen dat ik niet zo'n tv fan ben. We hebben hier 4 maanden zonder tv gezeten, en ik heb dat geen seconde gemist. Liefst van al kijk ik naar dingen als "Lie to Me", Criminal Minds, The Mentalist, CSI,...

Goed dat hond en poes aan elkaar beginnen te wennen, en dat het ook met Leah de betere kant uit lijkt te gaan!

Staat vast dat er nog een kamergenoot komt? (die Nico?) Of is dat ook nog niet zeker?
Zijn er studiegroepen van zijn richting? Anders kan hij daar bij aan sluiten, dat lijkt ook makkelijk om contacten te leggen.

naomi zei

Hallo

Wat een leuke fotoshoot en ook leuke posities. Zeker die op de trap en de meiden liggend op de grond.

De sfeer van een wedstrijd in een bar/ restaurant heeft wel wat. Zo heb ik wel eens een Ek wedstrijd van Oranje in een ierse pub gekeken zo sfeervol en het pakt je ook veel meer.

Ja januari duurt wel lang maar schiet al weer aardig op en het scheelt nu voor mij dat ik iets heb om naar uit te kijken. Ons tripje naar Washington natuurlijk en de voorbereidingem die erbij horen.

ik baalde wel aan het einde van BVZ zo'n einde ik wil weten wat er verder gaat gebeuren ze smeren het te veel uit. Maar ze hadden wel meer dan 5 miljoen kijkcijfers dus toch iets bereikt.Fijne week weer en succes met de kou bij jullie.

Groetjes Naomi

Ineke zei

Hier nog eentje die januari altijd zo'n verschrikkelijke maand vindt. Gelukkig is het volgende week al weer februari, de weken (tot maart) kunnen me nu niet snel genoeg gaan. Ik verlang zo naar zon en een warme temperatuur!

Petra zei

@Margreet - Ik ben heel benieuwd naar de foto's!

@Kristel - Ja, heel wat gebeurd de laatste tijd.

@Bea - Gelukkig is het hier niet zo grijs, dat is dan wel weer een voordeel van de kou.

@Bente - Hm, en mihoen goreng!

@Petra - Ja, dat van Ksenia had ik ook al gelezen. Ik vond het van het begin af duidelijk, dat hij met haar zou eindigen. Rick heeft ook niets me reality shows.

@Marion - Ik denk niet, dat die roommate nog gaat komen en dat vindt Kai duidelijk erg jammer. Ik ben voornamelijk bang voor depressie, ook omdat er een paar zelfmoorden zijn geweest recentelijk in zijn leeftijdsgroep. Ik weet het, dat hoeft Kai niet te zijn, maar het treft me toch. Katja heeft misschien een nieuw onderkomen gevonden, dat zou heel fijn zijn! Leuk, dat je dochter (Charlotte, toch?) nu geld verdient met model staan.

@Nina - Nou je bent dus niet het enige watje ;). Ik vind het ook helemaal niet leuk, als Rick weggaat! Ik gok op je haarkleur als blond, maar heb geen idee. Ik vind het trouwens erg leuk om foto's van bloglezeressen te ontvangen, dus als je er een wilt zenden, graag.

@Marion - Oei, 6 weken, dat is pas echt lang, ik klaag meteen niet meer. Ik geloof, dat Susan uit Californie komt, maar zeker weet ik dat niet. Mary, haar zus, woonde hier, omdat haar man militair is, dus ze komt hier waarschijnlijk niet vandaan. Wat Susans keuze betreft, je weet maar niet, waar mensen op vallen. Ik hoop, dat er nu andere leuke mannen naar haar schrijven.

@Sandra - Inderdaad, die fans zijn zo enthousiast, je wordt gewoon meegesleept.

@Annemiek - Balen, dat je nu 's avonds moet werken! Het probleem is, dat Kai's kamer helemaal in het hoekje ligt, niemand komt er langs. Volgens hem worden er ook geen bijeenkomsten georganiseerd. Ik vind het ook maar vreemd, als ik het met Katja's dormervaringen vergelijk.

@Marie - Wij waren ook voor de Jets :(. Richard had het kennelijk meteen flink te pakken. Ik kan me wel voorstellen, dat zo'n telefoonnummer dan verleidelijk is. Ik ben benieuwd of het hem niet duur te staan zal komen.

@B. - Ik denk eigenlijk ook, dat hij Annemieke leiding volgde door door te gaan met het programma. Ik vond haar niet bepaald verliefd overkomen. Ik ben dus wel benieuwd naar volgende week (ik moet alleen wachten tot maandag of dinsdag, want zondag ben ik er niet, hoe ga ik dat overleven? LOL)

@Cisca - Blij te lezen, dat ik niet de enige ben!

@Karin - Ik begrijp, wat je bedoelt, nu zijn Saskia's zorgjes nog zo klein (maar voor haar lijkt dat natuurlijk niet). Ik was ook altijd een buitenbeentje, maar Katja is dat alleen met L. groep vriendinnen, ze heeft er meer dan genoeg van zichzelf. Het zal goed zijn, als ze zich daarmee omringt.

@Anja - Ik ga het proberen, het klinkt als iets, dat Saskia lekker zou vinden.

@Elke - Er is ook een Vlaamse versie van, geloof ik. Ik kijk veel tv op mijn computer. Volgens mij komt die Niko niet meer, helaas. Ik zal eens aan Kai vragen of er geen studiegroepen zijn. Goed idee.

@Naomi - Inderdaad, jullie komen al snel hierheen. Gek genoeg vind ik het jaar na januari altijd opeens heel snel gaan. Wat het met deze maand is?

@Ineke - Idem! Maart is de lentemaand en dat voelt altijd meteen veel beter.