Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, januari 05, 2011

Ietsje beter

Net als ik opsta, gaat de telefoon en ik zie aan het nummer, dat het Town and County is. Ik schrik, want Sushi's dierenarts zou pas na elven bellen. Deze dierenarts vraagt ook heel serieus of ik even heb.

Gelukkig gaat het er alleen om, dat Sushi haar infuus uit haar pootje heeft getrokken vannacht en hij het er niet weer indoet. Hij vindt haar er beter uitzien en geeft alleen nog wat vocht onder de huid. Op mijn vraag, of Sushi vandaag naar huis mag, antwoordt hij, dat hij die beslissing aan Dr. Hall overlaat.

Katja en Kai liggen nog in diepe rust, dus ik ga mijn sportroutine afwerken. Dit keer wordt het een uur op de crosstrainer. Ik stel het programma zo in, dat ik de ene keer vooruit en de andere keer achteruit "loop".

De vrouw naast mij ziet mij achteruit gaan en merkt op, dat het haar al nauwelijks vooruit lukt. Ik laat haar zien, hoe je achteruit loopt, en ze is me erg dankbaar. Moeilijk is dat ook helemaal niet, maar het traint de spieren wel net even anders.

Als ik de cul de sac weer in kom rijden, staan Leah en Diego bij onze voordeur. Gauw haal ik Cosmo, want tijd voor een wandeling met hem heb ik vandaag niet en Diego en hij ravotten lekker. Leah vraagt bezorgd, hoe het met Sushi is. Ze maakt zich ook zorgen om Katja. Ik ben blij, dat zij er straks in Blacksburg voor Katja zal zijn.

Katja is inmiddels ook opgestaan. We hebben een goed gesprek, want ze is ervan geschrokken, dat de dierenarts het gisteren over euthanasie had. Ze kreeg de indruk, dat hij Sushi zomaar zonder enig overleg zou kunnen laten inslapen. Ik leg haar uit, dat dat niet zal gebeuren, maar dat hij, in geval Sushi moeite met ademhalen zou krijgen, euthanasie aanraadde.

Ook maak ik duidelijk, dat Rick en ik een adviserende rol hebben hierin, maar dat de uiteindelijke beslissing bij Katja ligt. Zij kent Sushi het beste en wij zijn ervan overtuigd, dat haar liefde voor Sushi zo groot is, dat ze haar dier niet onnodig zal laten lijden. Dat lucht haar duidelijk op.

Na samen met Kai lunch te hebben gegeten, gaan we Sushi weer bezoeken. Alle medewerkers van de, toch flinke, praktijk kennen Sushi en iedereen weet, dat ze een deel van haar tong afbeet. We krijgen weer een behandelkamer toegewezen en twee stoelen.

Sushi ziet er een stuk beter uit, dan gisteren. Haar bekje is nu dicht en ze kwijlt niet meer. Zodra Katja haar op schoot neemt, begint ze luid te spinnen! Dat hebben we al weken niet meer gehoord, misschien zat de tumor daar ook mee dwars. Gisteren deed Sushi wel een poging, maar nu is het weer als vanouds. Aangezien zij een poes is, die alleen spint, als ze zich happy voelt, is dit natuurlijk heerlijk om te horen (vooral voor Katja).


We blijven zo'n anderhalf uur. Ik heb mijn Kindle mee en lees en Katja geniet van haar rustige poes, die het duidelijk heerlijk vindt in haar schoot. Het is voor Katja eigenlijk ook wel goed, deze gedwongen rusttijd, bedenk ik me. Ze neemt heel wat hooi op haar vork met alle avond- en nachtdiensten.

Omdat Saskia een orthodontist afspraak heeft, moeten we weer huiswaarts. Bij dr. McGrath moeten we even wachten voor Saskia naar achteren wordt geroepen. De hele wachtkamer zit vol.

Net bedenk ik me, dat ik blij zal zijn, als dit hele orthodontistgebeuren achter de rug is, als Saskia huppelend weer naar buiten komt. Haar beugel mag er eindelijk de volgende keer (28 februari) af. Supergoed nieuws is dat, want ze heeft er meer dan genoeg van.

Op de terugweg wil Saskia langs Michaels, want ze moet een meubelstuk van ongeveer zestig centimeter hebben om te versieren voor Art.

Eerst wil Saskia een houten stoeltje, maar dat kost $30 en dat vind ik veel te duur! Ook de manden, die groot genoeg zijn, vallen in die prijsklasse. Uiteindelijk vinden we een klein tafeltje, nog $15, maar alla. Ze moet het natuurlijk ook morgen inleveren, dus tijd om rond te kijken is er niet.

Rick wil deze week Katja verwennen met haar favoriete eten, dat ze niet in Blacksburg kan vinden. Vanavond wordt het Grieks van Plaka Grill. Van hun avgolemono soep kan ik wel liters op!

We eten vroeg, zodat Katja en Saskia weer naar Sushi kunnen. Hopelijk blijft het beter gaan en kan Sushi morgen naar huis. Katja wil niets liever dan nog een aantal nachten met haar wolbaaltje slapen. De grote vraag blijft, of Sushi weer zelf zal gaan eten. Als ze dat kan, zal dat haar een langere overlevingskans geven.

22 reacties:

Anoniem zei

Ik hoop zo dat Sushi weer zelf kan gaan eten en drinken en dat ze mee naar huis mag !
Wat een lieve foto !

Anoniem zei

die reactie is van mij (Bianca Texas) dus maar ik kan niet plaatsen zoals gewoonlijk met naam/URL

Anja zei

Wat een mooie, lieve foto. Hopelijk gaat Sushi zelf weer eten en mag ze morgen mee naar huis.

Petr@ zei

Wat fijn dat het wat beter lijkt te gaan met Sushi. Sowieso geniet ze van het op schoot liggen bij Katja, dus dat is voor beiden prettig. Hopelijk kan ze vandaag of morgen mee naar huis.

En zulk goed nieuws voor Saskia! Wat zal ze blij zijn als de beugel er af is eind februari.

Corry zei

Hemeltje, geen tijd om veel te lezen en dan dit met Sushi. Veel sterkte voor jullie allemaal.

Anoniem zei

Dat is een lichtpuntje vandaag.
Hopelijk lukt het Sushi om zelf wat te eten.
Sterkte vandaag, Bea

Jacqueline zei

Jeetje wat een gebeurtenissen bij jullie daar. Ik loop al heel wat dagen achter, maar ben nu weer een eind bij.
Wat een verhaal over Sushi maar wat fijn dat Katja zo lekker met haar Sushi heeft kunnen knuffelen. Wens haar het alle beste van ons. Natuurlijk voor jullie allemaal.

Groetjes, Jacqueline

Sandra zei

Lieve Petra en Katja,

Ik moet toegeven dat het me een beetje moeite kostte om vandaag het blog te lezen. Normaal die ik het "first thing in the morning", maar ik was bang voor slecht nieuws over Sushi. Ik ben blij te horen dat het het een beetje beter gaat. Jullie hebben een groot hart voor jullie dieren, prachtig! Ik vond de foto van Katja en Sushi ontroerend mooi. Lieve Katja, ik duim voor jou en jullie dat je nog lang kan en mag genieten van je kleine Sushi! Lieve groet, Sandra

Sally zei

Wat een mooie foto. Wat er ook gebeurd dit plaatje geeft heel goed de speciale band tussen baasje en dier aan. Succes.

Tink zei

Darr heb je haar weer met haar tips zal iedereen wel denken maar ik zou het mezelf niet vergeven als ik iets wist en het niet postte om wat anderen misschien denken.:-)
Toen mijn Nyx, ook een poekie, ziek was en nog steeds soms is, ze heeft een chronische maagontsteking, en niet kon of wilde eten heb ik ten einde raad baby voeding voor haar gekocht, Turkey, Beef, Chicken, alleen de vlees soorten niet die met groentes erdoor. Vooral de Turkey was en is nog steeds favoriet. Het is dun, zacht, ze hoeven het niet te kauwen, voedzaam en makkelijk in die kleine potjes. Als het uit de ijskast komt een klein beetje in een kommetje en 5 -7 sec. In de microwave zodat de kou eraf is en de geur los komt en je kan het eventueel in een pipet opzuigen en voorzichtig aan de zijkant tussen haar wang en de tandjes doen. Als je het achter in haar bekje spuit heb je kans dat ze zich verslikt.
Nog even over een onderwerp waar je liever niet over denkt maar toch belangrijk is, euthanasie. Als Katja die nare beslissing moet maken is het misschien goed om te weten dat er veel dierenartsen zijn die thuis euthanasie doen. Je kan dan in je eigen omgeving afscheid nemen in plaats van een koude steriele onbekende omgeving. Het is voor je huisdier ook minder stressvol om rustig op hun eigen kussen of mandje of schoot te blijven. Daarna neemt men het mee en wordt het afgegeven bij een crematie bedrijf als je dit hebt afgesproken tenminste. Na een dag of paar dagen kun je de as ophalen en een mooie herinnerings urn kopen er zijn fantastische kunstwerken nu te koop op het web. Jammer genoeg ben ik binnen korte tijd 2 keer door dat proces heen gemoeten. Of er voor te kiezen de as uit te strooien. Ik hoop niet dat ik jullie nu erg van streek heb gemaakt, het is een moeilijk onderwerp en als de tijd daar is en je hebt er niet over nagedacht wat je keuzes zijn kies je wellicht iets dat een nare ervaring kan zijn. Ik weet uit ervaring dat het ook een heel vredige liefdevolle ervaring kan zijn als het thuis gebeurt daarom wilde ik het toch posten.
Maar ik heb een positief gevoel over Sushi, ze komt vast naar huis morgen, waar jullie nog een poos van haar kunnen genieten! :-)

Annemiek zei

Fijn dat het beter gaat. Hopelijk zet dat door.

marianne zei

Zou fijn zijn als ze zelf weer kan eten en drinken, en dat ze dan naar huis kan, ik zal heel hard duimen.

Bibi zei

Ik ben blij om te lezen dat het iets beter gaat met Sushi, het ziet er in elk geval wat hoopvoller uit, laten we hopen dat het zo door blijft zetten!

DixieChick zei

Wat fijn dat het beter gaat met Sushi - ik blijf duimen! En ook fijn van de beugel van Saskia! Het enige wat ik (die fijn drie keer een beugel heeft mogen dragen) me wel afvraag - zorgt jullie ortho er wel voor dat Saskia iets van een draadje achter haar tanden krijgt? Toen ik mijn beugel de eerste en de tweede keer had bestond dat nog niet, en dus kon ik twee keer terug. Nu heb ik een draadje achter mijn tanden, en blijven ze wel goed staan. Onze jongens moeten ook aan de beugel, en onzo ortho begon er ook al meteen over (een bonded retainer). Het is natuurlijk compleet ongevraagd advies, dus voel je vrij het te negeren :)

Cisca zei

Pfoe, ik moest even bijlezen, had alleen alles een beetje gevolgd op Facebook.

Wat fijn dat Sushi weer spinde en het leek alsof ze zich weer helemaal goed voelde. Hopelijk zet het verder door!

Anoniem zei

Wat ontzettend fijn dat het een stuk(je) beter gaat met de kat.
Als trotse katten moeder begrijp ik ten volle van de spanning die jullie moeten voelen.
Hou vol !
Groetjes
Caroline

Ineke zei

Fijn, dat het toch wat beter gaat met Sushi.

Floor zei

Net even de verhalen rondom Sushi bijgelezen. Wat enorm vervelend voor Katja, Sushi en jullie! Veel sterkte ermee en geniet van alle tijd samen!

Nina zei

Fijn voor Katja en Sushi dat ze nu toch bij elkaar kunnen zijn. (en dat Sushi dat doorheeft, door te spinnen) Mooie foto ook.
Ik blijf duimen, ook dat (vooral, maar ik vergeet ook jullie vieren niet) Katja en Sushi op een goede manier afscheid kunnen nemen.
Het is vast fijn voor Katja dat ze weet dat ze bij jullie terecht kan met haar zorgen rond Sushi. Wanneer wil of moet Katja terug naar VT?

Sterkte!

Hilde zei

Hoi Petra, ik weet niet of ik je onze beste wensen al heb overgemaakt. Bij deze dan : een schitterend jaar toegewenst!!!

Wat spijtig te vernemen dat het met Sushi niet echt goed gaat, maar ik ben ervan overtuigd dat alles betert in de komende dagen... Een prachtige foto van Katja en Sushi, trouwens! De liefde straalt ervan af...

Ook nog even vermelden dat ik jullie familiefoto heel geslaagd vind...

Groetjes,

nieuwjaarskind Sandra zei

Wat fijn dat het weer wat beter gaat met Sushi. het is altijd heel vervelend als er iets met je huisdier is. wij hebben zelf drie katten. die als kinderen zijn voor ons.

naomi zei

Ik hoop dat het echt beter gaat met sushi en dat ze weer gaat eten.
Mooie foto van katja en sushi.
Houdt de moed. Vindt het ook goed dat jullie een evt euthanasie keuze aan Katja laten en haar wel adviseren.

Liefs Naomi