Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, januari 17, 2011

Martin Luther King's birthday

Saskia heeft vandaag vrij van school ter ere van Martin Luther King's verjaardag. Misschien lette ik vroeger niet genoeg op, maar ik had nog nooit van deze persoon gehoord voor ik naar de VS verhuisde.

Toch is Martin Luther King Jr. een van de meest prominente historische figuren hier. Hij streed voor gelijke rechten voor de Afrikaanse Amerikanen en anderen en ontving op 35-jarige leeftijd, als jongste ooit, de Nobelprijs voor de vrede.

In 1963 hield hij zijn beroemde "I have a Dream" speech vanaf de trappen van het Lincoln Memorial hier in Washington. Helaas werd hij op 39-jarige leeftijd vermoord. Over een paar jaar zal er een nieuwe monument op de Mall worden geopend ter ere van deze bijzondere man. Het zal het eerste monument daar voor iets anders, dan een president of een oorlog, zijn.

Tot dusver de Amerikaanse geschiedenis les. Voor Saskia is dit dus voornamelijk een vrije dag en voor ons ook een beetje, want we hoeven niet om kwart voor zes wakker te worden.

Helaas krijgt Rick geen vrij op deze Federale feestdagen. Sterker nog, omdat het gros van hun klanten voor de regering werkt en dus vrij is, heeft hij vandaag de jaarlijkse vergadering, die vroeg begint en de hele dag duurt. Enig voordeel is, dat er vrijwel geen verkeer is.

Het is maar een sombere dag en kost me wat moeite om mijn lekker warme bed te verlaten. Tijdens mijn ontbijt lees ik, dat men in Nederland heeft gezegd, dat dit de meest deprimerende dag van het jaar is. Online vind ik alleen, dat dat 24 januari zou zijn, volgende maandag, dus, Blue Monday. De gedachte achter deze website vind ik goed.

Hoe dan ook, ik ben niet trots op mezelf, want het lukt me niet mijn voornemen om van de winter te genieten na te komen. We zijn dan wel halverwege januari, maar het voelt nog zo lang voor de winter voorbij zal zijn. In de voorspellingen wordt het alleen maar weer kouder.

Daarom ben ik blij, dat ik iedere maandagochtend met Sharon train. Niet alleen is dat een stok achter de deur om flink gewichten te doen, maar onderwijl hebben we ook heel wat te bespreken. Mijn sombere humeur vertrekt gaandeweg. Sharons zoon van Kai's leeftijd heeft zijn hand gebroken en daarmee allerlei gedoe. Zo is er overal wel wat.

Na het uur gewichten en intervals doe ik nog een half uur op de crosstrainer. Het is heel druk, ik neem de laatste open machine. Een combinatie van een vrije dag en collegestudenten, die vandaag nog geen school hebben.

Thuis zijn Kai en Saskia, die volgens Rick heel laat opbleven gisteravond, ook op. De cameraderie tussen hun tweeen vind ik zo leuk, vooral omdat ik dat vroeger nooit had gedacht. Met zijn drieen gaan we nog even bij Noodles & Company lunchen. Kai geeft nu toch wel toe wat zenuwachtig te zijn. We zijn allemaal benieuwd, wie hij als kamergenoot zal krijgen.

Dit keer heeft hij heel wat mee terug te nemen, dus we kiezen een van onze grootste koffers uit. Net na tweeen geven Saskia en ik hem een grote knuffel en zwaaien hem uit. Kai is meer dan een maand thuis geweest, dus het voelt meteen weer leeg. Het zal voor Saskia ook weer vreemd zijn om "enig" kind te zijn.

Nu de oudsten weer vertrokken zijn, wil ik ook weer meer gaan koken. Ik weet, dat het misschien vreemd overkomt, dat wij zo vaak buitenshuis eten. Dat is een hobby van het hele gezin en iedereen heeft zijn favoriete restaurants. We zijn in de gelukkige positie, dat we het ons ook kunnen veroorloven.

Koken is allerminst mijn hobby, of eigenlijk, "gewoon" koken is dat niet. Mijn moeder heb ik mijn hele jeugd zien lijden achter het fornuis. Precies om de reden, dat ik koken niet leuk vind. Wij waardeerden wat zij maakte absoluut niet. Nu was dat vrijwel altijd gekookte aardappelen, vlees en groente, maar daar gaat het niet om. Als je koken al niet leuk vindt en iedereen, waarvoor je kookt, trekt zijn neus op voor je maaltijd is het helemaal balen.

Enfin, lang verhaal kort, ik vind koken wel leuk als ik kan experimenteren. Saskia is echter de meest kieskeurige eetster van het gezin. Ik stel haar voor om eens door onze kookboeken te kijken, want ik heb gelezen, dat eigen inbreng kan helpen. Zo kan zij kiezen, wat ze lekker vindt. Daar is Saskia helemaal voor te vinden, ze stelt zelfs voor zelf een avond te koken, wat fantastisch zou zijn. Ze houdt van bakken, dus wie weet ook van koken.

Met een lijstje boodschappen voor taco soep (altijd al een favoriet), teriyaki kip en biefstuk stir fry recepten gaan we samen naar de Giant. Ik hoop echt, dat deze methode werkt, want volgende week gaat Rick op reis en zijn Saskia en ik alleen thuis.

Kai belt, dat hij goed is aangekomen. Hij heeft wel een nieuwe kamergenoot, maar die is er nog niet. Zijn voornaam is Niko, wat ons doet hopen, dat het een uitwisselingsstudent zal zijn. Wanneer Niko komt weet Kai nog niet. Misschien is het ook wel makkelijker voor hem om er al te zijn om zijn nieuwe kamergenoot welkom te heten.

Vanavond hoeft er nog niet gekookt te worden, want Rick is uitgenodigd voor een Stein Club party bij Gordon Biersch. Dan wordt een nieuwe biersoort geintroduceerd en krijgen we gratis eten.

Dit keer is het een bijzondere biersoort, gerookt bier. Ik proef het van Rick en het smaakt zeker ongewoon, maar wel lekker. Het eten erbij is mini zalmcakejes, gamba's met bacon, spinazie dip met blauwe mais tortillas (heel veel spinazie in de dip!) en ham en kaas stokbroodhapjes. Dit keer vind ik alles lekker en niet te vet en wordt het dus een geheel gratis maaltijd.

Saskia heeft bij Parker gegeten. Nog zo'n voorbeeld van een leuke vriendschap. Parker is een jaar jonger en woont twee deuren verderop. Hij en Saskia zijn al jaren heel goed bevriend. Toen jongens meisjes niet leuk zouden mogen vinden was Saskia voor Parker en zijn broer Cameron (iets ouder dan Sas) "niet hetzelfde".

Rick en ik zijn beiden opgegroeid met telkens verhuizen naar andere landen en ik vooral wilde dat niet voor onze kinderen. Die wens is voor mij uitgekomen. Wij reizen veel, maar de kinderen zijn opgegroeid met overwegend dezelfde vrienden en vriendinnen. Nu zie ik daar ook wel weer nadelen in, getuige L. en Katja, maar over het algemeen is het een fijne jeugd geweest voor ze, als ik het zo bekijk.

Jee, dit was zo'n simpele maandag en toch allerlei gedachtenkronkels, ik bewonder jullie, dat je het altijd maar weer leest! Nog even over Boer zoekt Vrouw, ik heb de laatste aflevering gekeken vanmiddag.

Dat Sonja werd weggestuurd had ik niet verwacht. Er zit kennelijk meer achter bij Marcel, dan zoeken naar een werkende baarmoeder. Zijn opmerking over een "meisje", waarvan de man was overleden, vond ik zeer ongepast. Frank vind ik een verwend mannetje, Berber was te goed voor hem. Gijsberts keuze verwachtte ik toch wel.

Annemarie komt bijna compulsief over, hoe leert zij die kerels kennen met zo'n schema? Van Richard en de "situatie" daar krijgen we geen hoogte. Eerlijk gezegd vind ik het dit seizoen veel chaotischer en ik zie ook niet de aandoenlijke romances opbloeien. Toch blijft het leuk en "typisch" Nederlands kijkplezier. Wat vinden jullie BZV kijkers?

20 reacties:

Alice zei

In belgie kennen we Martin Luther King wel hoor. We leren over hem in het lager onderwijs en middelbare onderwijs.
Wie weet vind Saskia het wel erg leuk om te koken. Ikzelf ben dol op koken (cater nu ook af en toe voor feestjes) maar kan me voorstellen dat je het maar niets vind als niemand je maaltijden lekker vind.

Anoniem zei

Als ouder denk je dat je het nooit goed doet, ik persoonlijk denk dat jullie top ouders zijn, zeker na het lezen van al jullie verhalen.
Mijn dochter was ook niet zo makkelijk, maar door het samen doen is een prima kok geworden die nu met haar vriend samen heerlijke maaltijden maakt.

Marion2 zei

-Ik vond het wel goed, dat Marcel Sonja wegstuurde. Ze kwam opdringerig over, alsof ze een gespreid bedje voor zich zag. De wat zweverige, maar oprechte vrouw lijkt me voor hem een goede keuze.
Hoewel, ze is wel wat oud voor zijn kinderwens. Ik denk dat hij dan toch voor Ksenia gaat.
-Annemarie vind ik wat vreemd. Ze werkt keihard en het lijkt of ze alleen daar op gericht is. Vraag me af of ze wel "ruimte" heeft voor een man. Het wordt vast Harrie.
-Frank valt me tegen. Wat een dwingend mannetje, zeg. Ik snap best dat Berber niet echt moeite had om te vertrekken. Ik vermoed dat zijn keuze op de dierenarts valt. Ze komt uit zijn omgeving en het is ook nog eens handig voor zijn bedrijf.
-Ik vond Yvonne de leukste vrouw voor Gijsbert. Hij lijkt me ook een leuke man, maar wat een troep op die boerderij. Dat lijkt me toch wel een afknapper.
-Richard vind ik vooral heel erg eng. Ik verbaas me erover dat er zoveel leuke vrouwen op hem gereageerd hebben. Misschien vanwege het geld? Ben benieuwd wat er volgende week allemaal aan de hand is daar!
-Al met al vind ik het toch weer een heel erg leuke serie (zeker in deze deprimerende tijd van het jaar).

Sally zei

ha dat stukje over (hekel hebben aan) koken had ik kunnen schrijven. Ik heb daar echt een broertje dood aan. Het is dat het moet (en iedere dag uit eten gaan geen optie is) maar het liefst zou ik een kok in dienst nemen.Kan overigens wel genieten van een heerlijke maaltijd....
Saai dat Kai weer weg is. Ben benieuwd naar de nieuwe kamergenoot.
Ik ontvang hier geen BzV dus kan geen mening geven.

HennyB. zei

Ik hoop dat Kai het gaat treffen met een nieuwe kamergenoot, wel zo gezellig voor hem als het klikt!
Ik kook graag, dat is ook maar voor 2 personen natuurlijk en Ruud is een makkelijke eter.
Martin Luther King.... ik weet het nog goed, de speech en de dag van de moord, het maakte veel indruk op me. Nog niet zo lang geleden hebben wij de film over Martin Luther King gekeken.

Anoniem zei

Morning, het was toch echt gisteren Blue Monday (3e maandag in januari) dus gelukkig is die alweer achter de rug:-)
En ik vind het normaal hoor zo vaak uit eten, doe ik ook min 5x per week (kook ook nooit).
Ik kijk niet naar BZV, totaal niet mijn ding dus kan je mijn mening daarover niet geven........
Hope it will be a "Yellow Tuesday" for you with lots of sunshine.

Groetjes, Evelyn

Nina zei

Lust Saskia pesto? Lusten Rick en jij het? Zelfgemaakt dan, hè? Dat is makkelijk en zo lekker! Pasta erbij...parmezaanse kaas erover als je wilt...klaar. Recept geef ik je als je wilt, maar op internet staat het ook. Leuk dat Saskia eens in kookboeken gaat bladeren, hopelijk helpt het. En misschien brengt het jou ook nog wel inspiratie en kooklust!

BZV vond ik deze keer heel komisch van belachelijkheid. Frank komt inderdaad over als een mannetje dat precies weet hoe hij het wil. Heel dwingend. Ik snap niet waarom al die dames Richard zo aantrekkelijk vinden, dat heb ik helemaal niet.
Gijsbert vind ik de leukste boer. Ik houd wel van al die zooi en ik vind hem wel spontaan. Volgens mij gaat hij voor José. Bij Annemarie lijkt het net alsof al die boeren op educatieve excursie zijn. Ik zie weinig in haar. En als het zelfs die mannen begint op te vallen dat ze weinig aandacht voor hen zelf heeft, dan is het wel heel erg...
Marcel vind ik echt een engerd. Die zoekt inderdaad de meest geschikte baarmoeder, of nou ja, zo komt het over. Verbazend dat hij Sonja wegstuurde. Ik vond het niet netjes dat hij zijn reden niet duidelijk kon verwoorden. En ik vond het vuil dat hij na die bekentenis van Sonja ging vragen aan de andere dames of zij verliefd op hem zouden kunnen gaan worden.

Hopelijk heeft Kai een leuke roommate!

En over die blue monday...ze zeggen hier 'derde maandag van januari'. Goed dat je je bed uit bent gekomen. Ik heb nooit moeite met maandag omdat ik 's avonds hardlooptraining heb.

Nina zei

Oh...en Martin Luther King daarover hoorde ik volgens mij in groep 8. En op de middelbare school hing een poster van I have a dream in een geschiedenislokaal, zo werden we eraan herinnerd. ;-) Volgens mij heb ik in de vierde klas ook nog over hem moeten leren.

Ik wilde nog iets zeggen...maar dat ben ik vergeten.

Marion zei

Ik ben hooguit 2 of 3 jaar jonger dan jij maar ik zat zelfs op de basisschool Martin Luther Kingschool dus ook in die tijd al was hij meer dan genoeg bekend hier in Nederland. Ik denk dat de uitspraak "I had a Dream" bekender is dan "Ich bin ein Berliner".

Boer zoekt vrouw, ik vind het wel een aardig programma maar zeker niet meer typisch Nederlands. Ik denk dat het zo leuk is omdat de meeste mensen het wat nostalgisch vinden, iets van vroeger en iets wat ze niet kennen.
Overigens las ik pas in de krant ook een artikel dat het geen Nederlands programma is maar gewoon een format wat uit het buitenland gekocht is. Er zijn dus in veel landen een Boer Zoekt Vrouw-serie.
Marcel vind ik een beetje eng, Richard zou ik persoonlijk helemaal zenuwachtig van worden en Annemarie heeft mij een iets te hoog "doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg-gehalte". Dat vind ik bijna ongeloofwaardig, haar ogen schieten me ook iets te fanatiek op en neer, compulsief vind ik wel een passende term.

Maar wel een leuk programma.

marianne zei

Je mening over BZV deel ik helemaal. Ik dacht even dat ik het niet goed hoorde bij Marcel z'n opmerking over 'een meisje waarvan de man was overleden', echt heel erg vreemd! En ook dat hij Sonja wegstuurde had ik niet verwacht, dat leek mij nou net degene die het best bij hem pastte.
Annemarie vind ik wel grappig, maar lieve help, wat een tempo. Ik gok ook op Harrie.
Frank valt me tegen, eerlijk gezegd vind ik hem een beetje een zeur. En dan die rare aanval op Berber van vorige week, ik snap wel dat Berber zonder moeite vertrok.
En Richard blijft wat mij betreft gewoon eng, brrr.

Vita zei

Ik lust geen Boer Zoekt Vrouw. Yvon is zó tenenkrommend dat ik op zondagavond geen tv kijk :)

Overigens is op een plek opgroeien geen garantie voor levenslange vrienden. De mensen die ik het langst ken heb ik op een enkeling na allemaal overgehouden aan mijn 18-plus tijd. Mijn ouders wonen al 35 jaar op hetzelfde adres, maar ik heb daar (behalve hen) gewoon niet zoveel te zoeken. Eenmaal het huis uit is hier ook echt het huis uit, je gaat tussendoor soms een avond/weekend naar je geboorteplaats. Bijna niemand gaat een hele zomer- of wintervakantie naar zijn ouders (en schoolvrienden) terug.

En over het weer: het is hier in A'dam een stuk warmer (ik hoef/doe geen jas aan), maar wat mis ik de zon! Geef mij nog maar een maand in de strakblauwe vrieskou: heerlijk uren door de stad sjokken met een vol-vette koffie verkeerd in de hand!

Sandrah zei

Oh! Volgens mij heeft het bij jullie ge-ijzeld. Althans, zo te zien op de webcam.

Net als een reactie op jouw blog van gisteren, heb ik ook, na al tijden mee te lezen, besloten om te reageren op je blogs! Ik vind het ontzettend leuk om mee te mogen kijken in jullie leven aan de andere kant van de oceaan.

Sandra

Annemiek zei

Ik had vroeger een hechte vriendin toen ik opgroeide maar dat is in de tienertijd helemaal verwatert. Daar zijn weer andere vriendinnen voor in de plaats gekomen, de langstdurende uit de tijd van mijn opleiding.

Dat koken kan wel eens een uitdaging zijn om het interessant te houden. De jongste speelt elke avond "food critic". Guilia heb ik een kookboek kado gedaan met kerst, wat een goede zet! Zij en Bart zitten er steeds recepten uit te zoeken en hebben al verschillende dingen gemaakt samen. Zo komt Bart ook een keer in de keuken. Gisteravond was het stuffed shells, wat ik nog nooit gemaakt heb, maar wat iedereen lekker vond.
Hopelijk werkt het voor Saskia om zelf wat dingen te maken en zo uit te proberen.

Floor zei

Bijzonder dat er een monument komt voor Martin Luther King Jr. En ik wist eigenlijk ook niet dat hij de Nobelprijs voor de vrede had gehad. Wel weer wist ik dat hij zijn beroemde toepspraak bij het Jefferson Memorial heeft gehouden. Daar heb ik nog wel even 'bij stilgestaan' toen ik daar was.

Bij boer zoekt vrouw hebben alle drie de boeren tot nu toe de vrouw weggestemd waarvan ik dacht dat zij het wel moest worden! Haha. Tenminste gebasseerd op de tv beelden.

Elke zei

Hopen dat Nico een toffe kerel is!

Dario is ook nooit een avontuurlijke eter geweest, maar dat is rond zijn 15de een beetje beginnen veranderen, en sinds we in Canada wonen is het hek van de dam, hahaha! Heerlijk, want mijn man is helemaal niet avontuurlijk met eten, dus nu kan ik met mijn zoon experimenteren!

Martin Luther King herinner ik me nog wel van de geschiedenislessen, maar dat was dan ook mijn favoriete vak. Alhoewel ik denk dat dat bij jou niet anders is?

En gisterenochtend op CBC Radio werd ook gezegd dat het Blue Monday was. Nu vond ik op wikipedia dat het niet over de 3de week van januari gaat, maar over de derde VOLLE week, dus dat er voor 2011 verwaring is:
http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_Monday_(date)
En ook de rest van het artikel was boeiend, vooral het begin!!!

Petra, bekijk het positief: je ziet dat het 's ochtends al veel sneller licht is, en 's avonds veel later donker. Joepie de poepie!!!!

Bibi zei

Ik hou van lekker eten en omdat we geen goede restaurants om de hoek hebben moet ik wel koken. Ik vind het redelijk leuk maar ik hou er ook niet van. Ik heb het lang volgehouden om elke avond iets goeds en lekkers te maken maar de laatste weken heb ik absoluut geen fut meer. Waarschijnlijk gewoon de welbekende winter blues.
Gelukkig is daar Boer Zoekt Vrouw, al moet ik ook zeggen dat het me een beetje tegenvalt. Er zitten rare boeren tusssen zeg. Marcel inderdaad, met die rare opmerking dat hij altijd heeft gewenst een meisje te treffen waar de man van overleden is. Hij eindigt met die berekenende Poolse denk ik, Frank die steeds minder aangenaam overkomt-bijna als een Jekyll and Hyde, Gijsbert met zijn rommelige boerderij, ik was wel blij dat hij Yvonne wegstuurde, ik werd een beetje gefrustreerd van dat eeuwige geglimlach van haar op niks af en half afgemaakte zinnen, kan best een leuke meid zijn maar er kwam niks uit, Annemarie die te druk is om echt uit te zoeken wat voor vlees ze in de kuip heeft. Johannes vind ik nu echt een supergoeie man, Annemarie mag wel eens beginnen met opletten en interesse tonen. Richard vind ik best een lekker ding maar ik heb geen idee wat we volgende week kunnen verwachten, ik las op het forum allerlei geluiden dat hij ze alledrie gaat wegsturen maar of het zo is weet ik niet hoor. En wat mij mogen de afleveringen veel langer duren.

Ineke zei

Helaas, ik ben geen BZV kijker!
Brr, ziet er koud uit bij jullie.

Hilde zei

Hou ook niet van koken, maar toch doe ik het elke dag omdat ik wil dat de kinderen opgroeien met evenwichtige voeding... In Amerika gingen we ook veel vaker uit eten, maar daar zijn we in Zwitserland wel mee gestopt! Uit eten is hier verschrikkelijk duur en de kwaliteit niet echt goed. Roel maakte de belofte dat hij elk weekend zou koken en daar houdt hij zich aan. Hij houdt wel van koken en experimenteert graag. Heerlijk, dus!!

Maar ik begrijp het heel goed, hoor, dat jullie vaak uit eten...

Martin Luther King is hier onopgemerkt voorbij gegaan. 'k Herinner me nog goed dat ook onze kinderen steeds vrij hadden toen we nog in St.Louis woonden.

Hopelijk trekken de blues nu snel weg!

Groetjes,

Petra zei

@Alice - In Nederland kennen ze hem vast ook ;). Ik had alleen op school nooit zo'n interesse voor Amerikaanse geschiedenis en vergat wat ik leerde weer gauw. Dat is nu wel heel anders ;). Jammer, dat je niet dichterbij woont, ik zou je inhuren voor maaltijden.

@Anoniem (Bea?) - Dank je wel voor het compliment! Katja houdt ook van koken, dus wie weet vindt Saskia nog haar passie erin.

@Marion - Online las ik ergens, dat Ksenia al bij Marcel gespot zou zijn door paparazzi. Het is inderdaad lekker ontspannende tv.

@Sally - He, gelukkig, ik ben niet de enige. Maar eten vind ik ook (te) lekker ;). Kun je via Boerzoektvrouw.nl niet kijken?

@Henny - Ik bedacht me vandaag, dat wij ten tijde van Dr. King's moord in Senegal woonden. Misschien dat ik me hem daarom niet herinner.

@Evelyn - Pf, goed te lezen, dat we niet de enige "foodies" zijn. Dank je voor de Yellow Tuesday wens, helaas heeft die gele bol zich vandaag niet laten zien.

@Nina - Volgens mij vindt zij dat wel lekker, maar Rick dan weer niet (zucht, ze heeft het van niemand vreemd, hij heeft ook heel wat eisen). Toen Dr. King werd vermoord woonden wij niet in Nederland en op de middelbare school kan ik me niet veel Amerikaanse geschiedenis herinneren (kan ook desinteresse zijn geweest).

@Marion - Dat zal best, maar ik heb niet mijn hele jeugd in Nederland gewoond en misschien ook gewoon niet goed opgelet met geschiedenis. De Amerikaanse boeide me toen niet zo, nu is dat wel anders. De reden, dat ik Boer Zoekt Vrouw zo Nederlands vind, is dat het op typisch Nederlandse (behalve Richard dan) boerderijen speelt, het vlakke NL landschap, de stamppot en boterhammen kaas, die ze eten, de spullen (Annemarie) met koeien erop en meer. Dat heb ik alweer meer dan vijf jaar niet gezien.

@Marianne - We zijn het helemaal eens. Ergens hoop ik, dat Richard voor Susan kiest, dat lijkt me nu eens interessant.

@Vita - Dat je Yvon tenenkrommend vindt kan ik wel begrijpen. Te "cute", vooral dit seizoen. Inderdaad is langer op een plek wonen geen garantie voor langdurige vriendschappen, maar tijdens het opgroeien hebben onze kinderen wel langdurig dezelfde vrienden. Nu wonen wij ook in een buurt, waar ze makkelijk buiten kunnen spelen en naar elkaar kunnen lopen of fietsen. Dat is ook lang niet overal het geval natuurlijk. De plek en de mensen in de buurt maken ook enorm veel uit. Ik zal blij zijn als het eens warmer dan vijf graden wordt hier. Op zich vind ik de kou niet erg en ook wel gezellig, maar er staat telkens zoveel wind bij en dan vind ik het niet uit te houden buiten.

@Sandra - Inderdaad, toch nog vrij onverwachts. Leuk, dat je een berichtje achterliet!

@Annemiek - Ha ha, food critic, mooie beschrijving! Leuk, dat Giulia en Bart samen koken, volgens mij past zij wel goed in jullie gezin. Zal straks wel weer moeilijk afscheid nemen worden, of niet?

@Floor - Het was heel bijzonder, dat president Obama bijna vijftig jaar na de speech van Dr. King ook vanaf die trappen sprak. Dat is toch wel een deel van Dr. King's droom, die uitkwam, een zwarte president.

@Elke - Er is dus hoop. Ik zie haar inderdaad meer dingen proberen.
Geschiedenis vond ik vroeger leuk, maar meer de heel oude geschiedenis, niet die van de twintigste eeuw en dat is eigenlijk nog wel een beetje zo.
Interessante link inderdaad, ik zal het vandaag in mijn blog plaatsen. Inderdaad gaan we de richting van de lente op, ik wil gewoon meer genieten van nu en niet alleen maar uitkijken naar de lente :).

@B. - Jij hebt duidelijk ook een beetje Seasonal Affective Disorder. Ik had het er net weer met mijn beste vriendin over, hoe dat toch iedere winter er weer inkruipt. Ik vind de BZV afleveringen ook altijd te kort duren.

@Ineke - Dat was het ook!

@Hilde - Heerlijk, zo'n kokende man. Rick doet het ook bij tijd en wijle en vindt het ook leuk. Ja, die blues moeten weg!

Anja zei

Onze kinderen koken graag maar dat hebben ze niet van mij, ik ben geen keukenprinses.

Ik kijk ook Boer zoekt vrouw via uitzending gemist.
Gijsbert vind ik een leuk, spontane boer en Jose past wel bij hem denk ik.
Frank valt mij tot nog toe tegen, fijn voor Berber dat ze kon vertrekken.
Marcel vindt ik een vreemd mannetje, ik had niet verwacht dat hij Sonja liet gaan.
Richard, ik weet niet wat ik daar van moet denken.
Annemarie is alleen maar druk met haar werk, ik denk dat Harrie wel bij haar past.