Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, januari 01, 2011

Oud en nieuw

Oudejaarsdag

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de goede wensen en jullie trouwe lezen van mijn overpeinzingen. Ook voor iedereen nogmaals een heel gelukkig 2011 gewenst!

Het zal een drukke dag worden vandaag, maar eerst ga ik naar Sharons core training. Daar is het gezellig druk en we kletsen over de verschillende activiteiten, die iedereen vanavond gaat doen. De meesten hebben een traditionele maaltijd op Oudejaars en vieren het met familie of vrienden.

Thuis begin ik meteen aan het oliebollendeeg. Dit jaar ga ik vier pakken Atlanta mix bakken. Gisteravond heb ik rozijnen in ananasrum in de week gezet, die in een van de pakken gaan. Rick is dol op oliebollen met vruchtjes, maar de jaren, dat ik die bakte, werden ze door de Amerikanen nauwelijks aangeraakt. Degenen zonder vruchtjes verdwijnen altijd als sneeuw voor de zon.

In het deeg voor de oliebollen zonder rozijnen doe ik 350 ml lauw water en 150 ml bier. Ik laat ze zeker een uur rijzen in een licht verwarmde oven. Intussen zoek ik schalen voor de hapjes van het middernachtbuffet bij elkaar. Dat valt nog niet mee, want er zijn er twaalf nodig.

Op de valreep heb ik onze tapijtmeneer zover kunnen krijgen om vandaag de tapijten schoon te komen maken. Die zagen er niet uit en na zijn beurt weer aanvaardbaar. Iedere keer heb ik weer spijt, dat ik er bij de bouw van het huis niet op heb gestaan overal hout te leggen. Rick is opgegroeid met tapijt, maar ik vind het vreselijk, vooral met huisdieren!

Inmiddels is het deeg flink gerezen! Het kan mijn verbeelding zijn, maar het lijkt nog luchtiger, dan andere jaren. Het bier zal daar ook wel aan meehelpen. In ieder geval bak ik van ieder pak 24 mooie oliebollen en van het rozijnendeeg zelfs 28! Een keurige volle honderd bij elkaar, dus, die ik precies op mijn deadline van een uur klaar heb.

De frituurpan zetten we altijd op het deck, zodat het binnen niet gaat stinken. Het is vandaag werkelijk heerlijk weer, een van de weinige keren, dat ik geen jas of handschoenen aanhoef. Intussen verdedigt Cosmo zijn tuin, want met dit weer wandelen er allerlei mensen langs met hun honden.

Als lunch neem ik meteen een oliebol met rozijnen en die smaakt zeer goed, al zeg ik het zelf. Ook de anderen eten een oliebollenlunch, want net gebakken zijn ze toch wel het allerlekkerst!


Daar staan ze dan!

Vanmiddag is de belangrijke dierenartsafspraak voor Sushi. Ik houd mijn hart vast, al zijn Rick en Katja hun gewone optimistische zelf. Ze nemen Meike ook mee, want die heeft prikken nodig. Na een uur belt Rick toch met slecht nieuws. De infectie is weliswaar minder, maar de tumor onder Sushi's tong zit er wel.

Ze moet nu maandagochtend terug voor een biopt en dan proberen ze er zoveel mogelijk van weg te halen. Het ligt aan de uitslag daarvan, wat Sushi's verdere prognose is. Katja is er van ondersteboven, maar blijft optimistisch. Dat is wel iets, wat ze van Rick heeft, ik zou daar wel iets meer van willen hebben.

In de tussentijd ga ik hard aan de slag met het opmaken van de schalen met hapjes. Kai en Saskia helpen met twee ervan. Het neemt toch altijd weer een aantal uren in beslag, al helpt het feit, dat ik de salades gisteren al heb gemaakt.

Het menu voor vanavond ziet er als volgt uit (wel in het Engels, sorry):
1. Salmon salad, cucumber slices with spinach and artichoke dip
2. Ham salad, mozzarella and tomato mini skewers
3. Mediterranean platter – tapenade, hummus (two kinds) cut up pita’s
4. Bruschetta and crostini
5. Cheese platter – brie, cheddar, Havarti
6. Mini sausages with mandarin oranges, bologna with grapes
7. Gouda with pineapple chunks, BLT bites, turkey wraps
8. Salami with pickle, melon and prosciutto
9. Smoked salmon
10. Crab salad
11. American caviar, little toast, crème fraiche, herring
12. Shrimp with cocktail sauce

Terwijl we aan het klaarmaken zijn, gaat de deurbel. Mary en David vragen, of ik even heb, want ze moeten ons waarschuwen. Vorig jaar staken David en Rick een aantal illegale vuurpijlen af (hier in Virginia mag alleen grondsiervuurwerk) en daar kwam toen een inwoner van de straat achter ons razend over klagen.

Diezelfde persoon heeft nu een email naar de Vienna politie gestuurd om hen te vragen in onze straat te patrouilleren, omdat er illegaal vuurwerk wordt afgeschoten.

Een kennis van ons, die in de Town Council zit, kreeg die email onder ogen en had al zo'n donkerbruin vermoeden, dat het om ons ging. Zij waarschuwde David, die vanavond chaperone moet zijn bij een feest van zijn zoon en dus toch al niet van plan was vuurwerk af te schieten, maar hij wilde Rick ook op de hoogte stellen. Wat zoiets betreft wonen we toch echt wel in een "small town", al is dit een voorstad midden in een metropool.

Nu schijnt de politie in die onderlinge emailuitwisseling wel gezegd te hebben wel wat beters te doen te hebben op Oudejaarsavond, maar Rick besluit gelukkig het noodlot niet te tarten. We hebben toch ook nog een hele doos siervuurwerk over van 4 juli. Ik grap met David en Mary, dat die man Oud en Nieuw in Nederland niet zou overleven, als hij zich al zo druk maakt om een paar vuurpijlen!

Het enige nadeel aan het lekker warme weer is, dat we alle schalen in de ijskasten kwijt moeten kunnen. Dat is altijd een heel gepas en gemeet, maar het lukt. Dan is het toch wel weer heel handig om twee ijskasten te hebben.

Om het vannacht vol te kunnen houden, ga ik even liggen en lees mijn boek uit. Mooi, een nieuw boek beginnen in het nieuwe jaar. Het wordt alleen geen nieuwe schrijfster, want ik geniet nog steeds van het grote oeuvre van Elizabeth Peters.

Als avondeten op Oudejaarsdag eten we altijd makkelijk broodjes worst en tomatensoep. Bij Wegmans hadden ze allerlei soorten en maten worst en ik koos een dun kippeworstje met kruiden. Die moet ik onthouden, want hij is erg lekker en niet zo enorm als andere worsten.

Om half negen komen de eerste gasten binnen. Dit jaar konden meer mensen dan andere jaren komen en op het hoogtepunt hebben we rond de 45 gasten. Ongeveer een derde daarvan zijn kinderen, die zich in de basement met de X-Box vermaken.

De oliebollen vinden gretig aftrek bij de Amerikanen en onze ene Nederlandse gast is helemaal blij ze te zien. Hij heeft al jaren geen oliebol gegeten en is er dol op. Mooi, want ik zou toch niet met honderd oliebollen willen blijven zitten. Rick heeft ook zijn wens, want er zijn er nog genoeg over, dat hij er zich de komende dagen aan tegoed kan doen.

Zo kletsend met deze en gene vliegt de tijd. Voor we het weten is het half twaalf en helpen een paar vriendinnen me het buffet klaar te zetten. De aasgieren Cosmo (die helemaal doodmoe is van al die mensen en dus meteen op ons bed in slaap valt) en Snickers hebben we voor de zekerheid opgesloten. Die laatste vooral vond de visgerechten maar wat interessant.


Rick opent de flessen champagne en mousserende wijn en vult samen met Niall de glazen voor de volwassenen. Katja en Kai schenken sprankelende cider in de plastic "fluitjes" voor de kinderen. Precies op tijd om de laatste tien seconden van het jaar af te tellen en de bal in New York op tv te zien vallen, heeft iedereen een glas in de handen.

"Happy New Year", klinkt het in koor, er wordt geklonken en omhelsd en ik voel me weer eens heel rijk met mijn lieve gezin en alle fijne vrienden, die zo gezellig met ons mee komen vieren. Met achttien volwassenen en dertien kinderen verwelkomen we 2011.

Rick geeft het vuurwerksignaal en iedereen gaat naar buiten. Er zijn sterretjes voor de kinderen en twee buurmannen hebben ook vuurwerk mee. Het is nog steeds niet zo koud, dus prettig kijken. Om ons heen horen we ook geknal, we zijn dus niet de enigen, al zal privevuurwerk met Oud en Nieuw waarschijnlijk nooit een algemeen iets worden hier. Het siervuurwerk is prachtig en duurt zeker twintig minuten.


Dan is het buffet aan de beurt en dat wordt dit jaar alle eer aangedaan. We hebben veel minder over, dan andere jaren, terwijl ik toch minstens evenveel had gemaakt. Op mijn lijstje voor volgend jaar gaan meer kalkoenwraps, want die waren vrijwel meteen op en gerookte zalm, waarvan ik nog net een stukje kon meepikken.

Vervangen zullen de druiven in bologna (een soort vleeswaar hier) worden, want die vond alleen mijn buurvrouw lekker, omdat niemand bij haar thuis bologna lust. Wat daarvoor in de plaats zal komen weet ik nog niet, ik vind het toch altijd wel leuk iets nieuws te proberen. De nieuwe probeersels van dit jaar, BLT bites, waren een succes.

Er is nog even wat commotie, want ons buurmeisje, die terugkomt van een feest, belt haar vader, dat er een brandje is aan het begin van de cul de sac. Gauw rennen de aanwezige mannen erheen.

Het blijkt, dat buurman Matt, die nota bene ook nog eens de brandweerman hier is, behulpzaam wilde zijn en het vuurwerkafval opruimde voor hij naar huis ging. Dat smeulde echter kennelijk nog en vloog, volgens Rick, flink in de fik. Met twee nog wakkere buurmannen, want Matt reageert niet op de deurbel, blust Rick het vuurtje. Gelukkig lag de zak ver van ander brandbaar materiaal.

We lachen wat af en pas om twee uur gaan de laatste gasten naar huis. Gelukkig hebben ze wel meegeholpen met opruimen, zodat Rick en ik ook meteen naar bed kunnen. We kunnen weer terugkijken op een zeer geslaagd feest!

Nieuwjaarsdag

Zoals ieder jaar hebben we ook voor vanochtend weer een brunch gereserveerd. Deze traditie van brunch op 1 januari heb ik al sinds mijn tweede jaar hier. Vroeger in Nederland keken we naar het Nieuwjaarsconcert in Wenen en het skispringen in Garmisch, maar dat was hier niet en ik vond de eerste Nieuwjaarsdag hier doodsaai en een beetje deprimerend.

Mijn tweede Nieuwjaarsdag werd ik door een vriendin uitgenodigd om in Washington te gaan brunchen. Dat was een feestelijk begin van het jaar en mijn ouders vonden het ook een leuk idee dat voortaan te doen. Zo ontstond die traditie, die Rick en ik tot de dag van vandaag volhouden.

Helaas zijn er wel steeds minder hotels, die een Nieuwjaarsdagbrunch bieden. Misschien is de keuze volgend jaar groter, omdat 1 januari dan op zondag valt en veel hotels dan sowieso al een brunch hebben. In ieder geval vond ik er dit jaar maar twee, waarvan er een veel te duur was.

Net als vorig jaar gaan we dus naar de Fairmont in Washington. Omdat Katja weer terug naar Blacksburg moet rijden vanmiddag, hebben we de vroegste brunchtijd van elf uur gekozen. Dat is even haasten, want Rick en ik verlaten ons bed met moeite om kwart voor tien en iedereen moet nog douchen!

Toch komen we keurig op tijd bij het hotel aan en geven de van aan de valet. De Fairmont is een prachtig hotel en de brunch is daar ook naar. Eerst bewonderen we weer het mooi in elkaar gezette gingerbread dorpje bij de ingang van het restaurant. Er staat altijd naast hoeveel werk het was en hoeveel ponden van elke ingredient erin gingen.

Onze tafel heeft uitzicht op de mooie binnenplaats en we krijgen meteen jus d'orange en koffie of thee. Rick weigert de champagne, maar ik vind het lekker om er mimosa's mee te maken.

Het buffet ziet er heel mooi uit en alles smaakt ook even lekker. Er is teveel om op te noemen, vooral de crabklauwen, gerookte zalm, oesters en gamba's zijn mijn favoriet. Er zijn drie variaties van "eggs benedict" en ik probeer degenen met plaatselijke paddestoelen en met caviaar en zalm, beiden een bijzonder goede combinatie.


Helaas is mijn maag niet zo rekbaar, dus na nog een paar desserts, die smaken, alsof er een engeltje op je tong piest, is mijn limiet van lekkernijen behaald. Ook de anderen genieten, zelfs Saskia vindt van alles van haar gading. Hopelijk blijft dit hotels Nieuwjaarsdagbrunch wel bestaan.

Thuis nemen we eerst, nu we netjes gekleed zijn, met de zelfontspanner onze jaarlijkse Kerstfoto bij de boom. Ik zie alleen te laat, dat Snickers er door mijn toedoen niet goed opstaat.


Dan is het tijd voor onze laatste leuke traditie: het Nieuwjaarscadeautje. Ieder jaar blijft er een cadeautje onder de Kerstboom liggen, wat we op 1 januari openmaken. Ik krijg van Rick een Kinect "Your Shape" spel. Het ziet er leuk uit voor dagen, dat ik geen zin heb naar de sportschool te gaan.

Daarna maakt Katja zich gauw klaar om op pad te gaan. Ze heeft een jongen, die haar leuk vindt (en dat lijkt wederzijds) gevraagd voor haar waar te nemen bij het Rescue Squad, tot zij er is. Dat deed hij en wij zijn hem dankbaar voor een gezellige brunch met zijn vijven.

Het is moeilijk voor Katja om zonder Sushi terug naar haar appartement te gaan. Als alles goed gaat met de operatie zullen we elkaar halverwege ontmoeten op dinsdag en haar Sushi overhandigen. Het is in het appartement ook lekker rustig voor Sushi om beter te worden.

Kai en Saskia zijn weer helemaal gek van de Sims en ik besluit dat spel ook eens op deze laptop te zetten. Als jullie de komende dagen niet van mij horen ben ik met mijn virtuele vrienden bezig, ha ha!

Vandaag is de eerste keer dit jaar, dat de datum enkel enen bevat. Er zullen nog twee keer volgen: 11-1-11 en 11-11-11. Leuk vind ik zulke nummerdingesjes altijd. Dit is ook het jaar, waarin ik (Amerikaanse schrijfwijze) op 9/10/11 vijftig hoop te worden (slik!). Ook Katja en Saskia zullen mijlpaalverjaardagen hebben met 21 en sweet sixteen.

Het wordt verder een rustig middagje en avond op deze eerste dag van 2011. Eigenlijk wilde ik helemaal geen afscheid nemen van 2010, want dat was een heerlijk jaar voor ons. Keuze is er echter niet en wat mij betreft wordt 2011 een nog beter jaar!

PS: Om het officieel te maken moet een nieuwjaarsvoornemen ook in zwart wit staan en ik heb er een, dezelfde als vorig jaar: leven in de winter, in plaats van overleven. Genieten van wat dit seizoen te bieden heeft en zo min mogelijk de pijn de overhand op mijn gemoed te laten krijgen. Het is me vorig jaar redelijk gelukt, dit jaar hopelijk nog beter. Hebben jullie goede voornemens en zo ja, wat zijn die?

24 reacties:

Anja zei

Allereerst de beste wensen voor 2011!
Gezellig dat jullie de avond met het gezin en vrienden hebben gevierd.

Wat de goede voornemens betreft, gewoon genieten van het leven, gelukkig maak ik me niet snel druk om kleine dingen. Ik wil wel proberen om minder snel een oordeel over iemand in een bepaalde situatie te vellen. Niet dat ik snel oordeel maar soms reageren mensen in een bepaalde situatie vreemd en dat heeft vaak een reden heb ik ervaren.

Beterschap voor Sushi, hopelijk valt het mee.

Becs zei

Wij wensen jullie al het goeds voor 2011! Wat een ontzettend leuke gezinsfoto! Ik hoop dat de uitslag van Sushi verder mee zal vallen, voor zover dat kan met een tumor.

Goede voornemens? Eigenlijk niet echt... Misschien wat afvallen en wat sportiever worden :)

Wilma Reijnhoudt zei

Allereerst de beste wensen voor 2011 voor jullie allemaal!
Ik hoop dat ik nog lang mag meegenieten van jullie verhalen, ik vind het altijd ontzettend leuk en vaak zo herkenbaar...

Mijn goede voornemens.....verder gaan waar ik gebleven was met afvallen. Ben al een aardig eind op weg maar er moet nog meer af. Verder wat meer proberen te genieten van de dingen die ik heb en niet meteen overal zorgen over maken. ( Volgens mij is dat een moeder eigenschap maar goed)

Heel veel sterkte met Sushi, hoop dat het uiteindelijk meevalt...

Groetjes van een trouwe lezeres

Marie zei

Hallo Petra & Family-- Happy New Year to you all!
Mijn voornemens voor 2011? Nou, ik heb er wel een aantal, te veel om op te noemen, maar eentje wil ik je wel verklappen: ik ga heel braaf elke keer na mijn run DIREKT mijn abdominal exercises doen. No excuses in 2011! haha

Anoniem zei

Nogmaals de beste wensen en dat je voornemen uit komt.
Wat ziet het er allemaal gezellig uit op de foto's.
Enne... wat een vervelende buurman, die moet inderdaad nooit hierheen komen.
Wat een naar bericht over Sushi, inderdaad duimen dat het te genezen is.
Ik heb geen voornemens, al wil ik wel weer een paar kilo afvallen zodat de broeken weer wat losser zitten, maar ja, wie heeft dat niet!
Groet, Bea

Petr@ zei

Wat sneu voor Sushi dat ze toch een tumor heeft. Ook al was het verwacht, het blijft toch een schok. Hopelijk gaat de operatie goed.

Wat een heerlijk buffet heb je gemaakt. En wat goed dat je zo weinig over had! Is mij met Kerst helaas niet gelukt. Ik kon er nog bijna de hele week van eten.

Fijn dat Katja mee kon met de brunch, dankzij een aardige collega. Dat zijn toch echte tradities, waarbij de hele familie compleet moet zijn om er 100% van te kunnen genieten.

Ik doe eigenlijk nooit aan voornemens, maar ik wil in 2011 meer genieten van wat ik heb en de dingen om me heen. 2010 was geen topjaar en heb ik echt te weinig genoten van de dingen die wel leuk en goed waren.

Sandra zei

Een gelukkig en gezond 2011 voor jullie allemaal! Hoop dat het met Sushi na de operatie beter gaat.

Mooi dat toetjesbuffet. Is dat achter aan nou een macaron toren? Ziet er super uit.

Anoniem zei

Ik wens jullie vanuit een redelijk zonnig en rustig Nederland een goed, gelukkig en bovenal gezond 2011 toe.
Van harte beterschap voor Sushi !

Enne.... die buurman achter ? Wie zonder zonde is werpe de eerste steen !!

Mijn goede voornemens : proberen snel weer aan het werk te gaan ( ben nu langdurig thuis vanwege ernstige ziekte ), mij niet druk maken over onbelangrijke dingen en vooral door gaan met ademen !
Groetjes
Caroline

Sandra zei

Happy new year!!! Fijn dat jullie een heerlijk oud en nieuw hebben gehad. Als wij mijn opa en oma en familie bezochten in Grand Rapids, MI, moesten wij ook altijd een "fatball (oliebol) party" organiseren. Onze USA family was dol op die Nederlandse traditie! Hartje zomer bakte mijn moeder dan heel wat bollen. Toen mijn zusje 2 jaar geleden trouwde en er een paar tantes, nichten en neef overkwamen, moesten we in de week van de bruiloft ook weer aan de oliebollen, haha! Mijn goede voornemen is te genieten van wat ik heb, in plaats van te focussen op wat ik niet heb! Geniet van de eerste dagen in het nieuwe jaar! Groetjes, Sandra

Bianca zei

Happy New Year !!

Die oliebollen zien er goed uit hoor ! hopelijk heeft die buurman als voornemen wat verdraagzamer te worden ;-) tjonge de politie informeren pfff

Hopelijk kunnen ze het goed weghalen bij Sushi, katten zijn van die taaie beesten (gelukkig).

Annemiek zei

Mmmh, oliebollen heb ik al lang niet meer gehad. Ik had wafels gebakken, iets dat we thuis altijd deden op oudjaar. Niels zat er al maanden om te vragen. Een grote stapel was binnen de dag op.
Niet echt goede voornemens hier. Misschien moet ik me eens voornemen om alle dingen die ik me door het jaar voorneem waar te maken :)

Nicole zei

Ook van mij nog de allerbeste wensen voor 2011. Ik hoop dat je goede voornemen om alle staten bezocht te krijgen waarheid kan worden.
Dank je wel dat we alweer een jaar mochten genieten van jouw leven met alle ups en ook de downs. Gelukkig dat de ups nog zeker overheersen.

Ik ga mega duimen voor Sushi! Hopelijk valt het mee en kan ze nog lang bij Katja blijven.

Mooie familiefoto trouwens. En ook de foto's van jullie oudejaarsavond zijn erg mooi. Wat een heerlijk buffet had je gemaakt!

Enne er is nog een datum met allemaal enen in 2011: 1-11-11.

Ineke zei

Wat goed van je dat je zoveel oliebollen gebakken hebt! Leuk die jaarlijkse gezinsfoto.

Goede voornemens? daar doe ik niet (meer) aan :-)

Bente zei

Een heel mooi 2011 gewenst!
Wat een heerlijke Oudjaarsavondhapjes en nieuwsjaardagbrunch. Krijhg spontaan honger.
Ik hoop dat het goed afloopt met Sushi.
Ik doe niet echt aan goede voornemens, maar heb er nu toch een: mijn eigen leven en werk gaat even voorop staan. En dat is sinds vorige week al goed begonnen want ik heb een flinke klus gekregen en ben dus alleen maar aan het werk.

Bibi zei

Jullie feest is echt supergeslaagd zeg, wat veel lekkere hapjes zeg!
Leuk ook dat jullie op 1 januari een cadeutje doen:-) Ik heb ook de Sims gekregen maar hij was per ongeluk voor de Mac ipv voor de PC. Een goede versie is onderweg, ik kan niet wachten!
Ik doe niet zo aan goede voornemens, ik wil wel meer genieten en meer sporten. Maar dat wil ik eigenlijk altijd wel...;-)

BiancaF zei

Een heel gelukkig 2011! Met hopelijk zo min mogelijk ongemakken van je fibromyalgy.
Een prachtige foto van jou en je gezin!

naomi zei

Hallo

Beste wensen voor 2011. Ik hoop dat ik weer een jaar van je verhalen en foto's mag genieten.
En hoop zelf dit jaar jouw kant op te komen en je te ontmoeten.
Mijn voornemen voor 2011: om minder negatief over dingen te zien. Ik zie iets eerder zwart dan wit.

Prachtige oer hollandse foto van de oliebollen met delfts blauwe achtergrond en een super groeps foto.

Nog een tv tip: Boer zoekt vrouw net gezien de logeer partij is begonnen. En nu komt het spaanse schaep. Is een comedie het 3e seizoen eerst schaep met de 5 poten, daarna schaep op de camping en dan nu deze. Erg leuk en lekker ouderwets.

Succes morgen met Sushi.

Groetjes Naomi

marianne zei

Veel goede wensen voor 2011 voor jullie allemaal! En hopelijk verloopt Sushi's operatie goed.

Goede voornemens doe ik eigenlijk niet echt, tenminste niet per se met Nieuwjaar.

Suus zei

De allerbeste wensen voor 2011...

Het ziet er uit als een leuke avond... Wij hadden inderdaad tijdens de jaarwisseling 2006-2007 ook al gezien dat er weinig eigen vuurwerk werd afgestoken in Anaheim. Is dat niet de traditie daar?

Wij hebben een rustige jaarwisseling gehad....

Mijn voornemens? Niet echt.... misschien maar het op zijn beloop laten gaan dit jaar, slechter als 2010 kan hij niet worden....

Wilma zei

Allereerst de beste wensen voor 2010.
Voornemens wil ik niet aan doen,
wel heb ik ieder jaar twee wensen, en dat is gezond en gelukkig blijven.

En voor het komend jaar weer mogen genieten van jullie heerlijke verhalen,(en foto's)

Groetjes Wilma

Ella Rook, Iowa zei

Happy new year! Mooie familie foto, en wat zagen die oliebollen er lekker en mooi rond uit. Hier hebben we er 2 pakken weg gebakken,met fruitcake-vruchtjes, rozijnen en appel. Mjam.
Arme Sushi, ik hoop dat die tumor eentje is die een beetje goed te behandelen is.
En die zeikerige buurman die zou je toch....
Goede voornemens zijn hier genoeg, zelfs nog een paar die overgebleven zijn van voorgaande jaren, heb jij dat nu ook?

Petra zei

@Anja - Jullie ook! Ik vind dat een heel goed voornemen, inderdaad heeft iedereen denk ik wel de neiging om een snel oordeel te vellen en dat later beschaamd weer terug te moeten trekken.

@Becs - Dank je wel, insgelijks! Wat je voornemen betreft, sinds jullie in zo'n koud gebied wonen is zo'n Wii of X-Box sportprogramma misschien iets? Goedkoper, dan een sportschool en te doen met kleintjes.

@Wilma - Dank je, ook voor jullie de beste wensen! En inderdaad, dat zorgen maken is een moeder eigen, maar ik ga dat ook mijn voornemen maken. Zal nog moeilijk zijn :).

@Marie - Oh, dat is een goede! Maar je kunt ook tijdens het hardlopen abs doen, telkens je buik intrekken.

@Bea - Bedankt! Ja, die buurman is "a pain", maar hij heeft onze pret niet bedorven. Die broeken moeten hier ook weer wat losser inderdaad!

@Petr@ - Inderdaad, wij grapten al met Katja, dat ze Kevin maar een kus van ons moest geven (en kennelijk heeft ze dat ook gedaan, hi hi). Fotografie helpt mij heel erg met de kleine dingen in het leven te waarderen, misschien een idee?

@Sandra - Inderdaad, een macaron toren, maar niet voor ons om te eten helaas, want dat zijn mijn favoriete koekjes!

@Caroline - Prima voornemens, ik ga voor een fijne, niet te drukke, baan voor je duimen!

@Sandra - LOL, de oliebollen vallen goed in de smaak bij Amerikanen, dat is duidelijk! Leuk om jouw anecdotes te lezen. Goed voornemen!

@Bianca - We hopen, dat dit maar een van haar negen levens is!

@Annemiek - Volgens mij zijn we dan eeuwig bezig, ha ha! Wafels klinken ook lekker, die Atlanta pakken hebben daar ook een recept voor met dat deeg.

@Nicole - Ik ga eraan werken een reis naar die drie staten te regelen. Leuk, nog een 1111 datum! Wij dachten er met onze buren aan vrijdagavond en misten die ene!

@Ineke - Ik doe niet meer aan vervelende voornemens, want die houd ik toch niet vol!

@Bente - Wat fijn, dat je een lekker grote klus hebt! Succes ermee en voor jou ook alle wijsheid het komende jaar.

@B. - Ik denk, dat de meeste voornemens iets zijn, dat we altijd al willen. Ik ben benieuwd, wat je van de Sims vindt. Ik vind het moeilijk me erop te concentreren.

@BiancaF - Wat leuk weer van je te horen! Jullie ook een heel fijn en goed 2011!

@Naomi - Herkenbaar, ik kijk ook al gauw zwart versus wit. Grappig he, die oliebollen met Delfts blauw en dat in Amerika, ha ha! Bedankt voor de tv tip!

@Marianne - Dank je, hopelijk heb ik morgen positieve dingen over Sushi te melden.

@Suus - Hopelijk wordt dit een veel beter jaar voor jullie! En nee, vuurwerk is geen traditie hier. Men viert hier sowieso Oud en Nieuw niet zo uitbundig.

@Wilma - Mooie wensen, dat is toch eigenlijk het enige, dat belangrijk is.

@Ella - Ja, absoluut. Mijn ene voornemen hier beschreven al, het is me niet zo goed, als ik zou willen, gelukt vorig jaar, dus maar in de "repeat" ;).

Petr@ zei

Even een reactie op jouw reactie: ik vind fotograferen heel erg leuk om te doen. Ik roep dan ook al jaren om eens een cursus te volgen en een goede camera aan te schaffen. Misschien is dit jaar daar een goed moment voor.

Elke zei

Goede voornemens: nu we in een nieuw land wonen, ook eens wat tradities opzetten met ons gezin.

En een tip ter aanvulling van je volgende eindejaarsbuffet: ik heb altijd veel succes met courgettemousse (zuccini). Heel simpel te maken, je kan het een dag voordien al maken, en je kan het zowel als een soort van dipsausje gebruiken, of je doet het -zoals ik dat meestal doe- in van die kleine amuseglaasjes.
Afwerken deed in in Belgie met grijze garnalen. Maar die kan ik hier niet vinden, dus een droge (licht zoute) ham is er ook heel lekker bij.
Als je het recept wil, dan geef je maar een seintje!
Jullie overgang naar het nieuwe jaar was weer heel geslaagd! En dat 2011 een minstens even goed jaar mag worden als 2010!