Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, januari 15, 2011

Roosevelt Island

Het is alweer een stralend zonnige dag. Dat vind ik wel heerlijk aan het klimaat hier. Het mag dan koud zijn, maar het gros van de dagen schijnt de zon. Gemiddeld hebben we maar zeven dagen met neerslag per maand in dit gebied en 202 "zon"dagen per jaar. Het helpt (mij in ieder geval) de wereld door een vrolijkere bril te zien.

Tijdens Sharons core training komt het gesprek regelmatig op Khristin, het meisje, dat gisteren overleed. Een heel aantal van de aanwezigen kent haar en haar familie goed. De schok was natuurlijk enorm en het wordt een beetje een sombere les.

Thuis zit L. op onze stoep en spelen Cosmo en Diego samen. L. begint over de woonsituatie met Katja. Het zit haar duidelijk ook niet lekker en ze hoopt, dat apart gaan wonen hun vriendschap kan redden. Ik hoop het ook en denk wel, dat dat gaat lukken, want goedbeschouwd zijn de ergernissen tussen hun tweeen voornamelijk gebaseerd op verschillen in levensstijl.

Nu het eindelijk eens niet keihard waait, wil ik er graag met Cosmo op uit de natuur in. Kai wil wel mee, maar wil eerst tot twaalf uur uitslapen. Die zal het nog moeilijk krijgen om volgende week weer in het schoolritme te komen!

Na een snelle lunch kiezen we Theodore Roosevelt Island, waar het monument voor Theodore Roosevelt staat, als bestemming. Om er te komen rijd ik altijd langs het Lincoln Memorial en over de Memorial Bridge. Het uitzicht op de monumenten, de "skyline" van Washington, als je aan komt rijden, verveelt me nooit.

We parkeren de van en lopen dan over de loopbrug het eiland op. De Potomac is helemaal bevroren, wat mooie uitzichten op Georgetown in de verte oplevert. We lopen het park, dat verscheidene paden heeft, in. We lopen langs de rivier en nu de bladeren van de bomen zijn hebben we mooi uitzicht op Washington Harbor, het Watergate Hotel (bekend van Nixon) en het Kennedy Center.


Cosmo ruikt van alles en heeft het zeer naar zijn zin. Ook Kai en ik genieten, ondanks, dat het nog flink koud is. Na een tijdje komen we bij het houten pad, dat door het moeras leidt. Hier zien we allerlei vogels, waaronder een prachtige roodstaart havik, die helaas net wegvliegt, als ik een foto wil nemen. Het water in het moeras is ook helemaal bevroren.

Nu zijn we vlak naast de Teddy Roosevelt Bridge aangekomen en horen het verkeer eroverheen denderen. Het gros van de mensen daar heeft er geen idee van, dat vlak onder hen zo'n mooi stukje natuur ligt.

Kai en ik lopen verder meer naar het midden van het eiland. Opeens wordt Cosmo helemaal opgewonden. Hij ruikt duidelijk iets. Aanvankelijk zien Kai en ik niets, maar dan beweegt er opeens iets rechts van mij en ik zie een witte vlek. Het blijkt een groepje van zes witstaartherten te zijn, die niets van Cosmo moeten hebben.

Toch lopen ze niet ver weg en Kai en ik houden Cosmo om de beurt vast, zodat we dichter bij de herten kunnen komen. Die hebben in de winter een enorme schutkleur en staan stokstijf stil, zodat Cosmo ze ook niet meer ziet.


Het lukt ons tot op een tiental meters van de herten te komen en een aantal foto's te nemen, voor ze er echt genoeg van hebben en de benen nemen. Kai vindt het helemaal fantastisch, want hij heeft nog niet zo vaak herten van zo dichtbij gezien.

We lopen verder naar het Theodore Roosevelt Memorial. Hier staat een gigantisch standbeeld van deze bijzondere president aan wie wij onze nationale parken te danken hebben. Dit eiland is een passend tribuut voor hem.


In een van de bomen horen we een specht bezig en vinden hem al gauw. Hij heeft een mooi rood kopje en met mijn zoemlens krijg ik een paar goede foto's. Kai en ik zijn het erover eens, dat dit een bijzonder stukje natuur is zo vlak bij de drukke stad.


Op de terugweg rijden we langs Best Buy. Charlie had vorig semester zijn ijskastje meegebracht, dus Kai heeft er nu geen in zijn kamer. We kiezen een wit vierkant kastje, maar deze winkel heeft er geen in voorraad. Ik betaal alvast, zodat er morgen een voor ons klaar zal staan in hun filiaal in Fair Lakes.

Klaar om lekker te relaxen de rest van de dag kleed ik me in mijn comfortabele Madison hoodie en jeans. Net dan sms-t Rick en vraag of ik netjes gekleed ben. Dat vraagt hij werkelijk nooit, dus ik word nieuwsgierig.

Rick heeft vandaag een klant heel goed geholpen en daarvoor een cadeaubon voor een diner voor twee bij Ristorante Bonaroti gekregen. Hij wil dat graag vanavond meteen gaan gebruiken en samen op een "date" gaan. Nou, daar verkleed ik me graag voor!

Bonaroti is ons favoriete Italiaanse restaurant, maar we zijn er al een tijd niet geweest. Toch herkent Sergio, de eigenaar, ons meteen en we worden als oude bekenden begroet. De bon is voor een drie gangen menu en we kunnen kiezen van de hele kaart.

Dit is een van die restaurants, waar ik altijd hetzelfde gerecht kies als voorafje. De carpaccio van biefstuk, zalm en zwaardvis is zo lekker en licht! Rick neemt een pastavoorgerecht. Al hun pasta wordt dagelijks vers gemaakt, een van de redenen, dat dit restaurant zo populair is.

Als hoofdgerecht kiezen we allebei een van hun vele specials. Rick de tonijnsteak met balsamische saus en ik de zeebaars met tomaten en olijven. Het is erg lekker en de porties precies goed.

Voor mij hoeft een dessert niet, maar Rick haalt me over een portie profiteroles te delen. Tenslotte zit het bij de prijs inbegrepen. Dat is precies genoeg om lekker te zijn en ik heb niet het gevoel naar huis te moeten rollen. Van mij mag Rick wel vaker een klant goed helpen!

Rick en Kai vertrekken naar de bioscoop om The Green Hornet op IMAX te zien. Die film doet Saskia en mij niets, dus wij blijven samen thuis. Saskia is doodmoe van de week school, dus gaat al vroeg naar bed. Soms is het lekker om de tv voor mij alleen te hebben en ik kijk naar episodes van House Hunters International, altijd leuk, die internationale huizen van binnen te zien.

14 reacties:

Anoniem zei

Jullie natuur is zo divers, prachtig.
Ik hoop voor Katja dat het inderdaad beter wordt als ze apart van L. gaat wonen.
Ik zat net je antwoorden van gisteren te lezen en zag dat je ook een anoniem beantwoorde, ik nog denken waarom zet je je naam er niet onder, hahaha, ik bleek het zelf te zijn.
Groetjes, Bea

Ingrid en Michael zei

Leuk zo'n tevreden klant, het eten klinkt zalig! Geweldig om de herten van zo dichtbij te zien, en de foto van de specht is ook heel erg leuk.
Groet, Ingrid

Nina zei

Gezellig zo'n uitstapje met Kai! Het ziet er inderdaad koud uit, net nu het hier weer een beetje is opgewarmd. (ze noemen het op het weerbericht 'herfst', maar na het weekend wordt het weer kouder) Gelukkig schijnt de zon!

En wat een verrassing om je dag te eindigen met een 'date' met Rick. Jullie hebben volgens mij heerlijk gegeten!

Nicole zei

Wat heb je toch een hoop prachtige natuur zo dichtbij. Prachtig! En gezellig zo'n uitstapje met Kai. Mooie foto's weer. Met name van die herten.

Ik hoop ook echt dat Leah en Katja hun vriendschap weer nieuw leven in kunnen blazen als ze apart wonen.

Dat was wel boffen, zo'n verrassingsdate met Rick. Fijn als klanten zo hun dankbaarheid tonen.

Sally zei

Dat was me het dagje wel. Eerst een leuke date met je zoon en later op de dag met je man. Leuk hoor zo'n waardering ve klant.

Bibi zei

Wat een heerlijke omgeving bij jou, ik heb spontaan zin om ook buiten een wandeling te gaan maken.

Bianca zei

Heeeeerlijk carpaccio, was ik helemaal vergeten dat het bestond al een paar jaar. Dank je wel hoor ;-) ;-)

Leuk zo'n cadeaubon !

naomi zei

Hallo

Wat een heerlijke dag heb je weer gehad met Kai en wat een prachtig park is dit ook.

Ook leuk zo'n onverwacht chique diner. Klinkt weer erg goed.

Frank heeft nu Berber naar huis gestuurt.
Liefs Naomi

Ineke zei

Wat leuk zo'n onverwacht uitje!

Petra zei

@Bea - LOL, ik vroeg me al af wie dat was.

@Ingrid - Die wilde dieren zo dichtbij blijf ik bijzonder vinden.

@Nina - Kai is mijn medenatuurliefhebber, ik zal hem weer missen. Inderdaad was het een heerlijke maaltijd.

@Nicole - Zo even in de natuur zijn werkt zo ontspannend, ik wil eigenlijk nooit terug naar de auto. Ik was die klant heel dankbaar, erg leuk zo'n cadeaubon!

@Sally - Inderdaad, een date met mijn beide mannen :).

@B. - Met deze kou moet ik me ertoe zetten, maar het is de moeite waard.

@Bianca - Dat is een van mijn favoriete gerechten. Ik kende het altijd wel van biefstuk, maar dit restaurant heeft het dus ook van twee soorten vis.

@Naomi - Boer zoekt vrouw moet ik nog kijken, maar ik ben nieuwsgierig genoeg, dat ik al wel weet, wie iedereen naar huis stuurt.

@Ineke - Absoluut!

Petr@ zei

Aangezien Katja en Leah zich beiden rot voelen over de situatie, zal het vast goedkomen met die twee.

Het blijft bijzonder, herten van zo dichtbij te zien. Leuk hoor. Vooral voor Kai, omdat hij dat niet zo vaak ziet als jij.

Ik vind het ook lekker om af en toe 's avonds de tv voor mezelf alleen te hebben.

Marion zei

Ik ben er ook dol op om te wandelen in de natuur, we wonen gelukkig vlak bij een groot Nationaal Park en verder ook andere natuur in de buurt.

Waar ik zo benieuwd naar ben is of je het niet moeilijk vindt om neutraal te zijn richting je buurmeisje (laat ik de naam maar even vermijden, je weet nooit). Als ik mezelf even in je schoenen verplaats en ik zou mijn dochter net zo verdrietig mee hebben gemaakt omdat ze eigenlijk een beetje buiten de boot valt in haar huis, dan zou ik dat heel moeilijk vinden.

Ik weet dat je ook je buurmeisje heel graag mag, maar toch, zij is degene met de vriendinnen in huis, waarom dan niet wat meer moeite om Katje zich prettig te doen voelen?

Natuurlijk hebben ze een leeftijd waarop ze zaken zelf moeten oplossen en daar ook groot en sterk van worden. Maar toch, zo'n meisje wat dan net al veel verdriet mee hefet gemaakt met haar huisdier en dan ook nog eens dit en dan wel met haar beste vriendin...

Ik zou het waarschijnlijk niet kunnen laten om wel wat te zeggen ook tegen je buurmeisje als ze er zelf over begint. Potverdorie, ze heeft al zo veel verdriet, is het nou zo veel moeite om er een beetje voor te zorgen dat ook zij zich fijn voelt in huis? Je hebt het niet over een vriendschap van 3 jaar!

Nou goed, veel sterkte want zoals ik je, na al die jaren een beetje ken, zal je dat ook pijn doen.

Liefs

Petra zei

@Petra - Dat hoop ik inderdaad wel, dat afstand gaat helpen.

@Marion - Geloof me, ik heb, toen ze moeilijk begon te doen over een eventuele nieuwe huisgenote gezegd, dat als ze Katja niet in huis wil, ze haar tenminste wat tegemoet mag komen. Ik mag haar inderdaad graag, maar niet hoe ze vaak tegen Katja doet. Je slaat de spijker helemaal op zijn kop wat mijn gevoelens in dezen betreft :).

Marion zei

Ik geoof als ik het zo hoor dat je nog heeeeeeeeeel vriendelijk bent geweest tegen haar. Ik vrees niet dat mij dat gelukt was. Ik hoef dan al helemaal niet te horen hoe het moeilijk voor haar is.

Natuurlijk hebben vriendinnen een keer ruzie, leren ze ook van. Maar iemand zeggen beter uit te kijken naar een andere woonplaats, pff ik zie niet in hoe dit de vriendschap uiteindelijk ten goede zal komen. Ik zou dit moeilijk kunnen vergeten.

Heel veel sterkte, zeker ook voor Katja. Het moet een akelig gevoel geven maar natuurlijk komt ze er wel uit.
Maar toch...