Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, januari 27, 2011

Sneeuwdag

Toegegeven, ik vind het wel lekker, deze sneeuwdag tijdens Ricks reis. Ik hoor de sneeuwploegen hard bezig vannacht, maar we weten al, dat de scholen gesloten zullen zijn. Geen wekker om kwart voor zes, dus, maar lekker uitslapen.

Nou ja, niet te lang, want ik wil zeker foto's nemen van de besneeuwde wereld, waar we in leven. Als ik tegen achten voorzichtig een oog open, zie ik door het raam, waar ik de lamellen open heb gelaten, dat er geen wind is geweest, die alles van de bomen heeft gewaaid. Dat is namelijk meestal het geval na zo'n heftige storm.

Na een kop koffie en een lekker warme Weight Watchers ontbijtquesadilla lijn ik Cosmo aan en doe mijn serieuze sneeuwlaarzen aan. De cul de sac is geploegd en de stoepen schoongemaakt. Onze buurman Ray is er nog mee bezig, volgens zijn vrouw is hij verliefd op de sneeuwblazer, ha ha!

Buiten onze straat zijn de wegen redelijk schoon. Vienna is er veel sneller mee, dan de rest van de county. Maar de stoepen laten veel te wensen over, wat ik wel prima vind, want door 22 centimeter sneeuw stappen is een lekkere inspanning.

De sneeuw zit werkelijk overal op, zelfs de electriciteitsdraden zijn ermee omgeven. Geen wonder, dat onze stroom gisteravond een paar keer flikkerde. Langzaam ga ik richting Southside Park. Onderweg klets ik met deze en gene, die sneeuw aan het ruimen is.

Cosmo speelt nog even met Kai, de pit bull van een heel oude, frele meneer. Kai ontsnapt en heeft niet zo'n zin om te luisteren. Die vindt de sneeuw veel te leuk. Ik schrik wel, als de man in de sneeuw valt, terwijl hij Kai probeert te vangen.

Kai (ik neem aan, dat je het zo schrijft) is een schat van een hond en Cosmo vindt hem helemaal super, maar hij is veel te groot en sterk voor zo'n bejaard iemand. Met behulp van de buurman krijgen we Kai eindelijk zover om te gaan zitten, zodat hij aangelijnd kan worden.

Na dat intermezzo lopen we het park in. Hier is het een mini oase van natuur. Spechtjes en cardinaaltjes vliegen af en aan, maar weigeren voor mij te poseren in de sneeuw. Het pad is regelmatig versperd met gevallen takken, gelukkig is het makkelijk om van het pad af te gaan.

Op de terugweg zie ik in heel wat tuinen omgevallen bomen en gigantische takken liggen. Ook een grote tak van een van de bomen in onze achtertuin hangt over de stoep hierachter. Hij zit nog vast en mensen kunnen er onderdoor, dus ik wacht tot Rick hem af kan zagen.


De rest van de sneeuwfoto's van vandaag staan hier

Chuck heeft onze oprit dus al schoongemaakt, maar de stoepen nog niet. Daar zet ik de schop dus maar even in. Het is loodzware sneeuw en ik ben nu helemaal blij, dat ik de hele oprit niet hoef te doen. Ik had het natuurlijk wel gekund, maar het was niet goed voor mijn nek en schouders geweest. Ik klets ook meteen gezellig bij met de andere buren. Dat is altijd het leuke van sneeuw, iedereen is buiten.

Na een lunch van hartige linzensoep ga ik met Cosmo de achtertuin in. Hij is dol op sneeuw en ik wil mijn een paar jaar terug geleerde hondenfotografie weer eens oefenen. Cosmo is dol op sneeuw, dus het is vrij makkelijk hem actief op de foto te krijgen. Na een half uur ben ik verkleumd, maar heb wel wat goede plaatjes kunnen schieten van hem.


Meer Cosmo foto's hier

Binnen maak ik een kop thee en ga dan de fotoboeken en het reisverslag van de Costa Rica vakantie van Janet, Leah en familie bekijken. Die heeft Janet gisteren langsgebracht, omdat ik op zoek ben naar een mogelijke redelijk betaalbare warme bestemming voor mij en Katja begin maart. Costa Rica gaat het niet worden, maar op een dag als vandaag zijn de foto's van zo'n mooie bestemming een genot om te zien.

Weer opgewarmd pak ik de sneeuwschep weer op. Rick wil het deck altijd schoon hebben en dat is ook eigenlijk veel beter voor het meubilair daar. Het geeft me ook weer de gelegenheid om buiten te zijn, want dat vind ik op zo'n sneeuwdag wel erg lekker.

Veel smelten gebeurt er vandaag, ondanks de zon, niet, de bomen blijven mooi wit. Misschien, dat Rick het morgen toch nog mooi te zien zal krijgen. Gisteravond hebben heel veel mensen hun auto's moeten verlaten en die staan nog her en der op de wegen. Hier het verslag van iemand, die midden in de rotzooi niet ver hiervandaan zat gisteren. Ook is de parkeerplaats van de school hier in de buurt nog niet schoongemaakt.

Het verbaast me dan ook niets, als Fairfax County aankondigt, dat de scholen morgen weer gesloten zullen zijn. Hier in Vienna ziet het er prima uit, maar ik weet uit ervaring, dat het elders een heel ander verhaal kan zijn. Zo heeft Saskia opeens een hele week vrij, want maandag en dinsdag zijn al vrije dagen.

Al een paar dagen heb ik niets van Kai gehoord en ik ben toch wel benieuwd, hoe het met hem gaat. Hij heeft nog steeds geen kamergenoot, maar heeft er zijn R.A. over gevraagd. Die vertelde, dat de jongen nog steeds ingeschreven staat voor de kamer.

Kai heeft nu zijn volle naam en hem op Facebook opgezocht. Afgaand op die informatie denken we, dat het een heel ander iemand is, dan Kai. Kai zelf wil nu maar liever, dat hij niet meer komt, maar je weet nooit hoe soms mensen, die complete tegenpolen zijn, het toch goed kunnen vinden.

Shannon blijft vanavond logeren en we bestellen pizza van Uno's. Mijn grote favoriet blijft de kreeft BLT, zonder bacon of mayonnaise. Daar zit zoveel kreeft op, super lekker.

Samen met de meisjes, die voor de open haar liggen, kijk ik naar American Idol. Ik vind de nieuwe jury een grote verbetering. Er lijkt dit seizoen wel veel meer talent tussen te zitten. Ik ben benieuwd.

14 reacties:

Margreet zei

Tjee, wat een sneeuw bij jullie! Hier blijft het een heel droge winter in Denver, af en toe eens een laagje. Wel lekker, zo'n hele week vrij, voor Saskia.
Groetjes,

Anja zei

Inderdaad wat een sneeuw, het geeft altijd mooie plaatjes Spannend voor Kai of die kamergenoot nog op komt dagen.

Ineke zei

Het blijft altijd mooi, foto's maken in de sneeuw en vooral met zo'n dik pak. Leuk ook de Cosmo0foto's!

Petr@ zei

Prachtige sneeuwfoto's, Petra. Cosmo geniet er ook duidelijk van.
Erg fijn dat Chuck de oprit voor je heeft vrijgemaakt. Dat scheelt enorm veel werk en pijn voor jou.

Jammer dat Kai's kamergenoot er nog niet is. Een heel ander persoon als kamergenoot kan misschien wel heel goed zijn voor Kai. Ten eerste kan het dan nog wel heel goed klikken en misschien legt die jongen wel makkelijk contacten en leert Kai via hem veel mensen kennen.

Heerlijk voor Saskia, zo onverwacht een paar dagen vrij en niet zo vroeg op hoeven staan.

Marion2 zei

Ik was helemaal blij toen de sneeuw hier weg was. Maar nu ik zo je foto's zie, zou ik het bijna ook weer willen. Het heeft toch ook wel weer wat en nu is het koud en saai.

Wat vervelend dat er misschien niet zo'n prettige kamergenoot komt. Maar hopelijk valt het toch nog mee. Op internet kunnen jongeren zich stoerder en anders voordoen dan ze in werkelijkheid zijn. Maar mocht het echt ellendig zijn, is er dan wel een mogelijkheid om van kamer te veranderen?

Van de week keek ik naar Wie is de Reisleider (RTL5, verrassend leuk programma) en daar zag ik beelden van Costa Rica. Het lijkt me er prachtig (die vogels ook, zo mooi!) en zou er graag eens heen gaan. Helaas wil er hier niemand met me mee.

Wilma zei

Ik ben blij dat hier de sneeuw weg is. Maar als ik je foto's zie blijft het toch sprookjesachtig.

Cosmo is flink aan het dollen door de sneeuw zo te zien, hij staat er mooi op.

We zullen duimen voor kai dat het allemaal goed gaat komen.

En een heerlijk vooruitzicht om er een paar dagen met Katja uit te kunnen naar een warme bestemming.

En veel plezier met Saskia's onverwachtte week "vakantie"

Groetjes Wilma

Sally zei

Wat een lol heeft Cosmo in die sneeuw.
Wbt kai en z'n nwe roommate gewoon afwachten. Ind trekken tegenpolen elkaar aan en mijn beste vriendin in Brazilie (en waar ik nu nog steeds contact mee heb)zou ik eerlijk gezegd in Ned. nog niet aangekeken hebben.

Alice zei

Wat een prachtige foto's van cosmo. Als je niet aan de andere katn van de oceaan woonde stuurde ik onze yoda onmiddelijk langst!

marianne zei

Wat is Cosmo toch een mooie hond. En fotogeniek ook!

Spannend voor Kai, zo'n wel/niet kamergenoot.

HennyB. zei

Echt gigantisch veel sneeuw bij jullie! Om te zien geweldig natuurlijk, maar wat een ellende voor sommigen...
Ik hoop dat Kai snel een goede kamergenoot zal vinden, wel zo leuk voor hem.

naomi zei

Wat een prachtige sneeuw foto's heb je weer gemaakt. En ook de foto's van Cosmo zijn erg mooi. Ik moet zeggen ondanks alle ellende als het er ligt. geniet ik wel van je foto's. En denk ik de sneeuw was toch wel erg leuk. Succes ermee.

groetjes Naomi

Lotte zei

Al vaker stond ik op het punt om te reageren. Het is zo leuk om je blogs te lezen. Zowel de overeenkomst als de verschillen met Nederland.

Ik ben erg begaan met het lot van Kai. Ik vond het namelijk ook moeilijk om contacten te leggen, het eerste jaar op kamers. Soms kost het wat meer tijd, maar het komt zeker goed! En ik weet nog de eerste dag van mijn studie, er waren twee meisjes van wie ik zeker wist dat ik er nooit bevriend mee zou raken en nu zijn het mijn beste vriendinnen! En ze zijn heel anders dan ik. Ze nemen mij mee naar feesten en ik neem hun mee naar het museum. Ik ga duimen voor Kai dat hij het goed met zijn kamergenoot zal vinden!

Groetjes Lotte.

Petra zei

@Margreet - Het wordt ook lekker warm daar, las ik. Hier is er geen warmte in zicht :(

@Anja - Die kamergenoot blijft een raadsel.

@Ineke - Ja, maar alleen voor een dag, nu is het alweer allemaal vies :(.

@Petra - Dank je, wat fotografie betreft is verse sneeuw erg leuk. Ik weet niet, hoe ik over die roommate moet denken, de eerste indruk is ook bij mij niet zo goed, maar je weet maar niet.

@Marion - Nou, ik ga wel met je mee, hoor! Vandaag heb ik geprobeerd Wie is de reisleider te kijken, maar dat mag ik hier in de VS niet kijken :(.

@Wilma - Cosmo is dol op de sneeuw! Nu ziet er al niet meer idyllisch uit, van mij mag het morgen weg. Het lukt nog niet zo'n bijzondere aanbieding te vinden, als vorig jaar naar Puerto Vallarta.

@Sally - Alleen het feit, dat hij naar een military academy ging, doet me denken, dat het weleens een "trouble maker" zou kunnen zijn. Vreemd toch, dat hij nog steeds niet is ingetrokken?

@Alice - Hondenfotografie trekt me veel meer, dan mensenfotografie. Yoda is welkom ;).

@Marianne - Dank je, Cosmo is een goed model. Het is vooral vervelend voor Kai, denk ik, die onzekerheid, maar wat doe je eraan.

@Henny - Ja, zeker ellende, er zijn nu nog duizenden zonder stroom, je moet er toch niet aan denken met deze temperaturen!

@Naomi - Sneeuw brengt zeker wat opwinding met zich mee. De eerste dag vind ik het ook prachtig. Nu erger ik me aan mensen, die hun stoepen niet schoonmaken en is het al een stuk minder mooi.

@Lotte - Dank je voor je reactie! Goed om te lezen over iemand, die ook moeite had aansluiting te vinden en waar het toch goed mee is gekomen. Kai is niet dodelijk verlegen, dus het moet wel lukken inderdaad.

Bibi zei

nou ben ik zo nieuwsgierig naar de kamergenoot van Kai, handig toch dat je tegenwoordig mensen kan googlen en checken op facebook. Maar wel minder dat Kai er nu al niet zo'n goed gevoel bij heeft. Hij kan zeker niet iemand die hij beter ziet zitten overhalen om bij hem in te trekken en dat die Niko dan ergens anders word geplaatst?