Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, januari 09, 2011

Zorro, een feest en opruimen

Zaterdag

Vannacht heeft het een heel klein beetje gesneeuwd en de wereld ziet eruit, alsof iemand er een bus met poedersuiker overheen heeft gegooid, heel mooi. Het is wel berekoud, dus ik maak Cosmo's wandeling vandaag een korte.

Het zal wel een combinatie van de spanningen van de afgelopen week en de weersverandering dat al mijn spieren vastzitten. Ik heb er slecht door geslapen en voel me ook helemaal niet lekker. Balen, want vanavond hebben we een leuk feest, waar ik goed voor wil zijn.

Katja heeft inmiddels uitgezocht, hoe een adoptie van "Stravinsky" zou gaan. Die blijkt nogal wat voeten in de aarde te hebben en ze zou hem niet voor vrijdag kunnen krijgen. Ze was er toch al niet zeker van, dat ze hem precies wilde hebben en wil graag ook naar andere poezen gaan kijken.

Bij de Petsmart heeft Fancy Cats een adoptieevenement. Katja, Kai en ik gaan er, optimistisch alvast met poezenreismand mee, heen. Bij binnenkomst schrikken we ervan, hoeveel katten naar een liefhebbend tehuis zoeken! Er zijn er zeker dertig hier en dit is nog maar een (deel) van de vele honden- en poezenopvanginstanties.

Katja is meteen gek met twee kittens. Een vrouwtje, Sapphire, van 4,5 maanden, die grijs is met witte pootjes en gele oogjes en een katertje van tien weken, een tabby (bruin met streepjes), die Scruffles wordt genoemd, een naam, die hij zeker niet zal behouden.

Als ik niet zou weten, dat Rick razend zou worden, zou ik de eenjarige Bengaalse kater, die er zo schattig bij ligt, willen adopteren. De Fancy Cats medewerkster vertelt, dat die katten zoveel energie hebben, dat ze zelfs een wandeling aan de lijn buiten nodig hebben. Het is werkelijk een prachtig beest, maar voor zijn oorspronkelijke eigenaren waarschijnlijk te energiek. Zo zielig!

Terwijl ik het adoptieformulier invul (Katja kon dat ook wel doen, maar dan zou ze eerst "gekeurd" moeten worden, voor ze een poes mee zou mogen nemen), probeert Katja met behulp van Kai te kiezen tussen de twee poesjes.

Hun tijdelijke vrouwtje vertelt Katja over hun karaktertjes. Sapphire is erg lief, maar niet zo aanhalig. Scruffles daarentegen kreeg ze, toen hij twee dagen oud was, en moest ze met de fles grootbrengen. Daardoor is hij dol op mensen. Beiden zouden het goed met andere katten moeten kunnen doen en waarschijnlijk ook met (katvriendelijke) honden.

Omdat Stravinsky ook een tabby katertje was (is) en Katja die toch wel erg leuk vond, valt de keuze op Scruffles. Ik vind het een goede keuze, want hoe jonger, hoe beter om het beestje goed aan Katja te laten hechten.

Nadat ik de adoptieprijs heb betaald en Scruffles in zijn reismand zit, kopen we hetzelfde kittenvoer, dat zijn pleegmoeder hem gaf en wat speeltjes. Helemaal blij met Katja's nieuwe poezenbaby rijden we terug naar huis. Katja zegt wel een beetje een dubbel gevoel te hebben, want ze is klaar om dit beestje liefde te geven, maar mist Sushi ook nog zo. Ik vertel haar, dat dat toch alleen maar normaal is.

Onderweg bedenken Katja en Kai allerlei namen, maar het wordt de eerste, die Katja al in de winkel opperde: Zorro. Op Katja's kamer gaat hij gelijk op verkenning uit, maar van Meike en Snickers moet hij nog niets hebben en zij niet van hem. Ook Cosmo, die niet goed weet, wat hij met zo'n klein feeksje aanmoet, krijgt een hoog rugje en een flink geblaas. Het is een comisch gezicht zo'n heel verontwaardigd beestje, dat maar net groter is, dan een hand. Hopelijk wennen ze allemaal langzamerhand aan elkaar.

Mijn pijn kan ik inmiddels niet meer negeren en ik vraag Rick om Mineral Ice op mijn rug te smeren. Daarna ga ik een half uurtje liggen. Gelukkig helpt dat redelijk, al voel ik me nog steeds veel minder goed, dan ik zou willen.

Tegen vijven kleden we ons allemaal netjes aan en rijden naar het Gaylord National hotel. Hier wordt, in januari, zoals de laatste jaren het geval was, Microsoft's Holiday Party gehouden. Ik vind het altijd wel leuk, dat het na de feestdagen is, dan is er nog iets om naar uit te kijken.

Katja zou er eerst niet bij zijn, maar nu ze als student lid is van het rescue squad en niet meer als vol lid hoeft ze vanavond geen dienst te doen. Het is natuurlijk extra leuk, dat we nu met zijn vijven kunnen gaan.

Bij dit feest zitten ook kaartjes voor de ICE! tentoonstelling. Alleen heeft Rick iets verkeerds gedaan en blijken er voor ons geen te zijn gereserveerd. Aan de lijst te zien, zijn we niet de enigen en er wordt ons verzekerd, dat iedereen uiteindelijk kaartjes zal krijgen. We moeten alleen een paar uur wachten.

Dat is prima, want na een cocktail vooraf gaan de deuren naar de zaal open en staat er al een warm buffet klaar. In vergelijking met andere jaren vinden we de zaal erg saai. Hij is op geen enkele manier versierd en daardoor heel kaal. Wel is er een dansvloer en een dj aanwezig en de kleine kinderen dansen vol overgave.

Het eten is lekker, maar, omdat er ook kinderen zijn, heel eenvoudig. Kipfilet, verschillende soorten pasta en gebakken aardappeltjes. De desserts zijn allemaal kleine cakejes, erg lekker. Er zijn niet zo heel veel mensen, die we kennen, maar we kletsen zo eens met deze en gene.

Rick heeft inmiddels onze kaartjes en om een uur of negen halen we onze jassen op en lopen naar de ICE! tentoonstelling.

Daar krijgen we allemaal een zware blauwe parka aangereikt, want het is binnen -13! Vorig jaar ben ik hier ook geweest, maar ieder jaar is het thema anders. Dit jaar is het dus de Grinch en het is weer geweldig knap gedaan.

Rick en de kinderen willen van de ijsglijbaan af en ik wacht aan de voet om foto's te nemen. Helaas zijn die om de een of andere reden allemaal heel onscherp geworden. De laatste kamer bevat, net als vorig jaar, ijsbeelden van het stalletje in Bethlehem. Dit is de een na laatste dag van de tentoonstelling en ik verbeeld me, dat de gezichten van Maria en Joseph vooral niet meer zo scherp zijn, als in het begin.

Inmiddels is het buiten ook flink onder nul en Rick gaat de auto halen, terwijl wij binnen wachten. Dit jaar was wel een heel ander feest, dan andere jaren, maar toch ook weer erg leuk, vooral omdat we met het hele gezin konden gaan.






Klik op de foto voor de rest van de foto's van vanavond

Zondag

Schandalig lang slapen we uit en Rick haalt het wekelijkse Starbucks ontbijt. Dit keer alleen voor ons tweeen, want de kinderen hebben aangegeven tot tegen het middaguur te willen slapen.

Voor vandaag staat het opruimen van alle Kerstspullen op het programma. De Kerstboom voor en de trap hebben we gisteren al gedaan, maar de rest moet nog. Na het ontbijt begin ik aan het deck en vind meteen uit, dat de knalblauwe lucht misleidend is. Mijn hemel, wat is het koud!

Dik ingepakt gaan Rick en ik verder met de verlichtingen voor op te ruimen. Er staat een harde wind, die het allemaal veel kouder doet voelen, maar de zon helpt. Zoals ieder jaar is het weer een flink karwei, maar na een paar uur is het meeste gedaan. Alleen de grote sneeuwmannen moet Rick nog naar zolder krijgen.

Intussen zijn de kinderen ook kennelijk genoeg uitgeslapen. Zorro heeft goed geslapen bij Katja, alleen werd zij telkens wakker om te kijken, waar hij was. Iedere keer vond ze hem boven haar hoofd op haar kussen. Het klinkt inderdaad als een katje, die menselijk gezelschap op prijs stelt.

Raffi, Leah en Shannon komen Zorro ook bewonderen en dan gaat Katja met hen pho eten. Ook ik eet soep voor de lunch, want ik heb van Peapod Maryland crab soep besteld. Dat is een van mijn favoriete soepen hier en zij hadden er verse van.

Na de lunch gaan we vrolijk verder met opruimen. Rick en de kinderen halen de Kerstboom leeg en ik haal de winterspullen van zolder. Deze Kerstboom is de eerste in jaren, die ik nog niet zat was. Hij had zo'n prachtige vorm en verloor bijna geen naalden. Ik hoop, dat we de kinderen volgend jaar weer kunnen overhalen een blue spruce te kiezen.

Ons winterdecor is een mix van sneeuwpoppen en Valentijnsdag rode spulletjes. Van dat rood straalt warmte en gezelligheid uit en de sneeuwpoppen zijn vrolijke winterfiguren. Als Rick en Kai de Kerstboom naar buiten hebben gesleept, lijkt de kamer erg leeg, maar ook wel weer netjes.

Al een tijdje zijn we van plan te gaan gourmetten. Nu Katja ook thuis is, is dat helemaal leuk. Vanavond gaan we dat dus doen. Hier kun je geen van tevoren bereide pakketten kopen, dus we snijden de zalmsteakjes en biefstukjes zelf en maken mini-hamburgertjes.

Behalve de gewoonlijke sausjes (mayonnaise met ketchup, mayonnaise met mosterd e.d.) maak ik ook het sausje, waarmee ik ooit lang geleden in de Tip stond. Het is mayonnaise met zoute ketjap en geraspte kaas, dit keer gebruikte ik Parmezaanse kaas, maar in Nederland was dat natuurlijk Goudse. Vooral Kai blijkt dol op deze saus te zijn.

Zoals altijd wordt het een gezellige maaltijd en vragen we ons af, waarom we dit niet vaker doen. Als toetje maken we pancakes met plakjes banaan, chocolate chips en maple syrup, heerlijk!

Nu de boom weg is, mag het haardvuur weer aan en dat is wel erg lekker op deze koude avond! Na de veelbewogen week werd het toch een leuk weekend. Een kitten brengt zeker veel vertier, want ik zit hier nu (na even met hem gespeeld te hebben) alleen te typen (mooie gelegenheid voor mij om Boer zoekt Vrouw te gaan kijken).

De rest zijn allemaal boven met de nieuwe aanwinst aan het spelen. Als er nog tips zijn hoe we Meike en Snickers en Cosmo aan Zorro kunnen laten wennen en omgekeerd, dan lees ik die graag.


Meer foto's van Zorro hier

29 reacties:

Pascale zei

Een schatje, die Zorro! Blij dat Katja weer gezelschap zal hebben, al kan ik haar dubbelgevoel heel goed begrijpen.

Bianca zei

Hoera gefeliciteerd !!! ben zo blij dat jullie/ Katja een katje hebben gered en die dubbele gevoelens zullen best even blijven maar ze slijten wel. Wat een lief snuitje !!! Ik had zelfs af en toe een soort schuldgevoel om van die nieuwe te houden maar dat wordt vanzelf minder en soms heb ik nog de neiging om Clyde te roepen als ik Fuzz bedoel ;-)

Hier gaat het eigenlijk vanzelf elke keer, ik weet niet hou enthousiast Cosmo is met een jong katje, Jason was iets te wild in het begin dus daar hebben we wel op moeten letten maar ook dat is vanzelf goed gegaan eigenlijk,ze vechten zelden of nooit en de honden hier spelen zelfs met de katten en andersom. De katten onderling hebben sneller ruzie dan met de honden ;-)

Heel veel geluk met Zorro !!!

Margreet zei

Ach, wat een schatje, die Zorro! Ik wil er ook nog eentje...

Anja zei

Ach wat een lief, schattig katje. Leuke naam heeft Katja uitgekozen.

Alice zei

Wat een ongelooflijke lieverd! En wat fijn dat jullie zo een gezellig familieweekend hebben gehad, na al die ellende van deze week. Daar sterk je toch echt wel van aan!
Ben trouwens helemaal onder de indruk van de ICE tentoonstelling. Hebben we hier in België ook, maar niet met al die kleurtjes enzo. Echt prachtig daar bij jullie.

Suus zei

Wat een prachtig beestje, fijn dat ze straks niet 'alleen' naar Blacksburg gaat.

Natuurlijk logisch dat ze zich misschien wat dubbel erbij voelt... maar dat slijt met de tijd.

Ik weet zeker dat ze harstikke lief voor elkaar zullen zijn.
Ik vind het ook een onwijs leuke naam!

Over dat ICE gesproken, wauw... fantastisch, dus al die kleuren zijn ook ijs? Ik ben hier in NL ook wel eens geweest, maar dat was werkelijk alleen ijs en geen kleuren erbij... Wauw!

Ik hoop dat jullie een goede week tegemoet gaan, na de afgelopen emotionele week.

Liefs uit NL
Suusje

Petr@ zei

Wat een lieverd, die Zorro! Fijn dat Katja nog een kitten kon adopteren voordat ze teruggaat naar Blacksburg. Dan voelt ze zich straks niet zo alleen daar en kan ze haar gedachten makkelijker verzetten als ze Sushi mist.

Leuke foto's van ICE. Ik ben jaren geleden ook eens naar zoiets geweest. En natuurlijk ook van de ijsglijbaan!

Sally zei

Eengeslaagd weekend zo. En wat een dropje die zorro. Fijn voor jullie dat er weer een nieuw dier bij is. Daardoor vergeet je inderdaad gauw de pijn. Al zal het verdriet altijd blijven.

Nina zei

Wat een mooi beestje is Zorro!
Fijn dat jullie de enerverende week met zijn vijven ook nog met zijn vijven konden afsluiten met gezellige dingen. Alleen wel rot voor jou dat je weer pijn had! Gelukkig heb je Rick en Mineral Ice, hoewel dat ook niet alles oplost natuurlijk. Hopelijk gaat het vandaag weer beter.

En ik heb weer genoten van BZV! "Tiwatte? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord!"

Anja zei

Wat een lief katje!! Fijn voor Katja dat ze nu weer gezelschap heeft. En dat ze nu een nieuw katje heeft betekent niet dat ze Sushi moet vergeten...

Mooie ICE tentoonstelling. Ik ben hier ook wel eens naar een ijssculpturententoonstelling geweest maar ik heb het nog nooit met kleurtjes gezien, heel erg mooi!

Sandra zei

Wat een schattig katje!!! Aan de stand van zijn oren te zien heeft hij ook wel iets van een Bengaalse og oosterse kat in zich, mooi!!! Ik wens je een fijne, rustige week toe, om even bij te komen van alle emo's. En hopelijk ga je je beter voelen!
Groetjes, Sandra

Flixxieflix zei

Wat een lieverd. Geniet van dit katje.

Bibi zei

Fijn dat Katja weer gezelschap heeft gevonden in Zorro. Wat zijn die ijs sculpturen toch weer goed gedaan!

Wilma zei

Ook hier vinden wij het hartstikke fijn voor Katja dat ze, voordat ze terug moet naar blacksburg,
toch nog een lief katje heeft kunnen vinden.
En wat een mooi beestje.
ik hoop dat ie voor haar weer het zonnetje kan laten schijnen, na de afgelopen zware tijd.

Groetjes Wilma

Anne-Sophie zei

Ben nieuwsgierig naar je saus :) Is dit een koude saus? Kun je de hoeveelheden doorgeven?

Ann zei

Hey Petra,
ik herken jullie reacties zo goed !
We hebben net voor de kerstvakantie onze hond moeten laten inslapen, en we zijn 4 dagen erna een puppy gaan halen. En hoewel je van die nieuwe puppy houdt, of van de nieuwe kitten, je verdriet is niet weg om Sushi...
Héle dikke knuffels voor jullie !!!

Anoniem zei

Lief beestje zo te zien. Van harte gefeliciteerd met de komst van deze kitten.
Groetjes
Caroline

Nicole zei

Wat een snoesje is Zorro! Fijn dat Katja zo snel een kitten heeft gevonden waar ze haar beestenliefde op an botvieren. Dat dubbele gevoel is uiteraard heel logisch. Maar ze heeft iig weer gezelschap als ze weer naar Blacksburg moet.

Die ICE tentoonstelling ziet er gaaf uit. Jammer dat je foto's niet helemaal scherp waren. Wel heel fijn dat jullie deze emotionele week met z'n vijven op een luchtige manier hebben kunnen afsluiten. Op naar rustigere tijden!

Annemiek zei

Hopelijk heeft Zorro een lang en gelukkig leven bij Katja. Hier bij de buren liepen opeens 5 kleine katjes rond (Muddles was er eerst heeeeel bang voor),nu zijn ze weg, geen idee waar ze gebleven zijn, hopelijk op een goede plek.

Natasja Valentijn zei

Wat een lieverdje, die Zorro! Ik begrijp de dubbele gevoelens van Katja wel, maar Sushi zal altijd in jullie hart en gedachten blijven voortleven!

naomi zei

Hallo
Wat een schatje zorro en fijn dat het goed gaat. Hij zal vast gaan wennen aan de andere katten en hond. Ik kan je hier geen tips over geven.

Wat een mooie foto's van de ijs kunstwerken en gezellig dat jullie met zijn allen er waren.
Groetjes Naomi

Petra zei

@Pascale - Ja, toch? Natuurlijk vergeet ze Sushi niet zomaar.

@Bianca - Het rugje gaat nu nog telkens omhoog, maar ik merkte vandaag met Cosmo wel wat verbetering

@Margreet - Ik ook!

@Anja - Vind ik ook

@Alice - Die kleurtjes maken het heel bijzonder. Sommige dingen lijken helemaal niet van ijs.

@Suus - Ja, al die kleuren zijn ook ijs. Het ziet er soms onwerkelijk uit.

@Petra - Inderdaad, ik wilde vooral, dat ze niet alleen terug hoefde te gaan. Dit katje heeft duidelijk persoonlijkheid, ha ha, precies wat Katja nodig heeft.

@Sally - Het helpt zeker, zo'n nieuw diertje.

@Nina - Dank je, ik probeer hard aan mijn goede voornemen te voldoen (genieten van de winter), maar het is moeilijk! Ik heb vandaag echt dubbel gelegen om sommige blogs over BZV!

@Anja - Die ICE tentoonstelling is heel bijzonder. Allerlei Chinese kunstenaars komen ervoor hierheen.

@Sandra - Ja, wie weet, wat er in zijn bloed zit. Dank je voor de goede wensen!

@Flixxieflix - Dank je

@B. - Bijzonder, he, dat moet zo moeilijk zijn!

@Wilma - Dank jullie wel! Inderdaad hoop ik ook, dat Katja het toch weer fijn gaat vinden in Blacksburg. Op het moment heeft ze geen zin om terug te gaan :(.

@Anne-Sophie - Ja, een koude saus en ik ga op smaak. Laten we zeggen een halve kop mayonnaise, een halve kop geraspte kaas (en dan Goudse of verse Parmezaanse) en een paar eetlepels ketjap. Het moet niet te zout worden, dat is het enige gevaar.

@Ann - Dank je voor de knuffels! Ik hoor nu eenzelfde verhaal van veel mensen. Ik denk, dat dat "moeten rouwen" voor huisdieren een beetje achterhaald is.

@Caroline - Dank je!

@Nicole - Het lijkt echt of iedereen van ons deze dagen er behoefte aan heeft samen te zijn. Het is goed, dat we deze week met zijn vijven hebben. Er zijn toch heel wat emoties geweest zo samen.

@Annemiek - Toch grappig, dat Muddles er ook bang voor was, Cosmo ook.

@Natasja - Hij is echt schattig en een heel karaktertje voor zijn leeftijd.

@Naomi - Dank je. Het was heel fijn om dit weekend met ons allen te zijn.

Anneke zei

Ik neem aan dat jij niet de enige bent die zich afvraagt waarom jullie niet vaker gezellig thuis eten. Bijna iedere dag staat er wel een opsomming waar er weer buiten de deur is gegeten. Voor mensen uit Europa komt dat soms wat vreemd over.

Petra zei

@Anneke - Dat zal heus anders zijn, inderdaad. We houden er echter alle vijf van om gezellig uit eten te gaan en dat is hier nu eenmaal meer de cultuur en ook een stuk goedkoper. Ik doelde meer op het feit, dat de kinderen een druk leven hebben en de twee oudsten een groot deel van het jaar niet thuis wonen.

Petra zei

Goedkoper, dan in Nederland, bedoelde ik daar.

Monique zei

Ach, wat een snoesje, die Zorro. Prachtige heldere oogjes!

Uit eten gaan is in Amerika inderdaad veel goedkoper dan in Nederland.

Maar het geldt zeker niet voor heel Europa, wij eten in Spanje ook voor rond de 10 euro per persoon (met koffie en wijn/fris/water/bier) per persoon een goede warme maaltijd. Ik kook dan ook veel minder dan in Nederland.

Hier zitten 's middags de restaurants vol en eten mensen 's avonds (rond een uur of negen) een lichte maaltijd thuis.

Pauline P zei

Wat een schatje!
Ik zag dat je nog niet echt tips hebt gekregen om de katten aan elkaar te laten wennen. Naast tijd is het belangrijk dat ze aan elkaars geur wennen. Je kunt dit versnellen door met een doekje over de geurklieren van de katten te strijken (kin, aanzet staart) en de geursporen dan af te zetten op de andere katten. Zo vermengen de geuren zich en zullen ze sneller vertrouwd ruiken voor elkaar.

Anneke zei

Ja wie wil niet graag buiten de deur eten! Het is alleen niet voor iedereen weggelegd. Jij ben in een bevoorrechte positie omdat Rick een hele goede baan heeft. Een gezin van 5 personen met een modaal inkomen kan zich dat echt niet veroorloven. Ik lees meedere blogs van buitenlanders in Amerika, dus ik weet hoe het in de meeste gezinnen toegaat.
Ik hoop dat je begrijpt dat ik het je zeker gun maar normaal is het niet.

Petra zei

Rick en ik zijn met vrijwel niets begonnen en hebben op strenge budgets geleefd, dus ik ben me er zeker van bewust, dat we het nu erg goed hebben. Ik dacht ook niet, dat ik erover schreef, alsof het "normaal" is. Ik geniet er iedere keer weer erg van, dit leven. Ben me er ook terdege van bewust, dat het eens over kan zijn en weet dan ook, dat ik weer op een budget zal kunnen leven.