Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, februari 01, 2011

Autoshow



Ik was jullie Saskia's stapel pancakes van gisteren nog verschuldigd

Het heeft vannacht ligt geijzeld. Dat is alleen te zien aan een laagje ijs op Ricks auto en wat ijs op de oprit. Ik zie Rick naar zijn auto glibberen, gelukkig valt hij niet. Dat is zo gevaarlijk, dat "zwarte ijs", want het lijkt alleen maar nat.

Rick moet al vroeg naar Washington voor vergaderingen, maar Saskia heeft vandaag nog vrij. Ik doe het lekker rustig aan, want ik heb pas om half tien met Sharon afgesproken. Tegen die tijd is er geen ijs meer te bekennen, gelukkig.

Sharon heeft me weer op mijn tenen qua gewichten. Ik ben zo blij, dat ik haar ingehuurd heb. Zo heb ik tenminste in de winter een stok achter de deur om echt goed met gewichten te werken. Het uur vliegt voorbij en naderhand doe ik mijn halve uur cardio op de crosstrainer.

Thuis bel ik meteen het bedrijf, waar Pat en ik onze reis mee geboekt, om te annuleren. Dan blijkt maar weer eens, dat het geen nut heeft je zorgen te maken voor de dag van morgen. Dat is iets, waar ik erg goed in ben, namelijk. Door de enorme sneeuwstorm, die morgen ten noorden van ons wordt verwacht, is het weekend afgelast.

Ze willen het in het weekend van 4 maart weer proberen, maar dan kan ik niet vanwege de reis met Katja. Daarom krijgen Pat en ik ons geld terug. Daar ben ik heel blij om, want anders hadden we het volle pond moeten betalen. Dat was, gezien het feit, dat het vol pension was, niet veel, maar ik vond het toch niet leuk, dat Pat dat door mij ook ongebruikt zou moeten betalen.

Saskia is inmiddels ook op en we gaan samen naar de Giant om boodschappen te doen. Saskia vindt het erg leuk om met de handscanner alles te scannen. Ik vind het wel gezellig zo met zijn tweeen, al verdwijnt er meer in mijn karretje, dan er op ons lijstje staat.

Het is inmiddels ook lunchtijd en we hebben allebei zin in Noodles & Company op deze grijze dag. Daarmee zijn we niet de enigen. Het restaurant zit propvol, dus we nemen ons eten maar mee naar huis.

Saskia is vanmiddag uitgenodigd voor een verjaarspartijtje. Het zal een dinner mystery party worden. Saskia's personnage heeft Nellie New Jersey en ze moet als costuum een mooie jurk aan. Katja heeft jaren geleden zo'n feestje gehad en ze zijn erg leuk. Ik zet Saskia bij Shannon af, waar ze zich gaan opmaken ervoor. Ik ben benieuwd naar haar verhalen na afloop!

Voor Rick thuiskomt vermaak ik me met de blogs over Boer Zoekt Vrouw. Die vind ik eigenlijk nog leuker, dan de serie zelf. Gisteren heb ik de laatste aflevering gekeken. Ik weet, dat hier een aantal mensen ook kijken, dus even mijn indrukken. Ik zal ze schuingedrukt schrijven, zodat je er makkelijk overheen kunt lezen, als je geen interesse hebt.

Frank vind ik een huilbaby en helemaal niet aardig tegen Anita. Volgens mij gaat hij uit praktische overwegingen Judith kiezen. Er leek tussen de geiten ook een vonkje over te springen daar.

Bij Gijsbert zou ik niet eens willen wonen. Wat ziet het er daar vies uit en ik ben toch echt niet overdreven schoon. Bah, poep op een koffiemok? Vorige week dacht ik zeker te weten, dat hij voor Jose zou kiezen, maar nu weer niet. De geboorte van het kalfje vond ik mooi om te zien.

Wat kan die Marita zeuren, zeg! Ik zou compleet achterover slaan, als Marcel haar kiest. Ik blijf hem een eng ventje vinden, trouwens.

Annemarie vond ik deze aflevering een stuk leuker. Ze heeft duidelijk gevoel voor humor en leek ook meer met de mannen te communiceren. Alleen is er nog niets "gevoeligs" besproken, behalve hoe ze als baby waren, ha ha. Dat is waarschijnlijk ook gewoon niets voor Annemarie om dat op tv te doen. Ik denk wel, dat ze Harrie zal kiezen.

En dan last but not least, Richard, die tenminste eerlijk was. Dat in tegenstelling tot Annemieke, die volgens mij zelfs loog, toen ze zei, dat het maar een uurtje koffiedrinken was. Richard zei vorige week, dat ze een boswandeling hadden gemaakt. Al met al vond ik Susan mooi de eer aan zichzelf houden en Heidy terecht boos. Waarom Annemieke zo vreemd reageerde, snap ik niet. Zij was er toch ook debet aan, dit hele spelletje? Ik ben wel benieuwd of Richard ueberhaupt op city trip zal gaan.


Rick komt vroeg uit zijn werk, want hij wil graag naar de Washington Autoshow in het Convention Center in de stad. De Federale regering heeft vandaag zijn werknemers aangeraden van huis uit te werken en dat zien we aan het verkeer. Zonder oponthoud komen we in de stad aan.

De autoshow bestaat uit twee verdiepingen van de nieuwste auto's van de merken, die in dit land worden verkocht. Ik vind het vooral leuk om de Fiat 500, waar we in oktober mee door Frankrijk en Italie crossten, nu ook hier te koop gaat zijn.

Rick begint zo langzamerhand aan een nieuwe auto te denken. Hij is werkelijk dol op zijn 2002 BMW 745-i, maar die auto heeft enorm veel mechanische gebreken en kost iedere keer een flinke hap geld om te laten maken.

We lopen langs de verschillende merken en zijn blij verrast door de Volvo S60. Ik vind vooral de veiligheids extra's daaraan heel goed. Ook een voordeel is, vind ik althans, Rick is daar minder mee begaan, dat er een laag octaan benzine ingaat. Dat scheelt toch weer in de jaarlijkse kosten, vooral voor iemand als Rick, die vele mijlen maakt.

Rick had verwacht verliefd te worden op een van de Audi's, maar die vindt hij een teleurstelling. Het is grappig, want hij stelt heel andere eisen aan een auto, dan ik. Voor mij is de veiligheid en het gerief (verwarmde stoelen) heel belangrijk, voor hem het electronische.

Nog twee andere auto's gaan op Ricks lijstje van interesse. Dat zijn de Acura TL en de Kia Optima hybride, die deze zomer uitkomt. Toch kan volgens hem geen enkele auto op tegen zijn huidige, die onze portemonnaie leegrooft door de vele reparaties.


Na zo'n anderhalf uur hebben we alles gezien. Het loopt tegen zevenen, dus we besluiten in de stad een hapje te eten. De keuze valt op Oya, een van mijn favoriete Aziatische "fusion" restaurants in de stad. Het decor in het restaurant is heel modern met veel wit. Open haardjes brengen atmosfeer en wij krijgen een zitplaats dicht bij een ervan, lekker warm.

We bestellen allebei wat kleine gerechten. Rick heeft een zware, late lunch gegeten, dus hij bestelt een tonijn sashimi pizza en Aziatische bbq sliders. Ik neem diezelfde pizza, voortreffelijke zwaardvisspiesjes en een salade van butternut squash, gefrituurde spinazie en kerrieyoghurt, wat een sublieme combinatie blijkt te zijn!

Na deze gezellige onverwachte "date" rijden we weer Virginia in. Elders in het land zijn zware sneeuw- en ijsstormen gaande en gisteren leek het er nog op, dat wij ook onder het ijs zouden komen.

Gelukkig lijkt het boven het vriespunt te blijven en zullen we alleen harde regen krijgen. Dat is nog niet optimaal, want door de vele sneeuw, die er nog ligt, kunnen er overstromingen komen. Maar Rick moet morgen onverwachts heel vroeg naar Atlanta en dan heb ik toch liever geen ijs. Ook heeft Saskia de schooldag morgen nodig om zich voor te bereiden op haar laatste midterm. Regen is voor ons dus welkom over ijs of sneeuw!

17 reacties:

Anja zei

Fijn dat jullie je geld van de trip terug krijgen, zo zie je maar: geen zorgen voor de dag van morgen!!
Tja, Boer zoekt vrouw, ik vind die Marcel ook maar engerd, Frank valt me zwaar tegen, op Gijsbert's boerderij zou ik na een uur al wegrennen. Annemarie viel me dit keer ook wel mee en Richard, ja...die heeft het mooi verknald.
Wat auto's betreft, ik moet er op kunnen vertrouwen, hij moet niet te groot zijn en ja verwarmde stoelen zijn zoooo fijn!!

Ingrid en Michael zei

Jee wat een stapel pancakes zeg! Dat ze die nu niet op kreeg ;-)
Het restaurant klinkt heel gezellig en het eten lekker.
Gelukkig gaat de sneeuw aan jullie voorbij, het is zelfs hier op het nieuws.
Groet,
Ingrid

Monique zei

Ha, ik hoef mijn Boer-zoekt-vrouw-mening niet meer te geven. Knip en plak gewoon jouw verhaal, helemaal met je eens!

Jammer dat die Gijsbert zo'n rotzooiboer is, want het is wel een hele leuke gevoelige kerel. Maar brrr, nee, het is me daar echt te vies.

Wat een pancakes, geef mij maar het ontbijt van Kai. Ik ben gek op French Toast!

Anoniem zei

Ik kan me ook een ontbijt bij de Denny's herinneren. Pancakes met kersen en slagroom, zo gigantisch!!
Bij 'de wereld draait door' wordt trouwens ook erg leuk nagepraat over 'boer zoekt vrouw'......
Marjon

Sandra zei

Hallo Petra,

Leuk je bevindingen over BZV, ik ben het er mee eens! Wij zitten op een lijn wat betreft je analyse, al blijf ik erbij dit seizoen minder leuk te vinden, maar dit ligt aan de persoonlijkheden! Blij dat het bij jou niet zo sneeuwt, ik zat er een beetje over in. Mijn familie in Valaparaiso (IL) en Michigan is wel getrofen. Het schijnt heel heftig te zijn. Hele fijne dag!Groetjes, Sandra

Tink zei

Win hebben al jaren een Saab 9.5 sport een van de veiligste auto's op de markt, gemaakt en ontworpen door vliegtuigbouwers is hun slogan altijd. Alles leer van binnen en ja die stoelverwarming is heerlijk, ik zou absoluut geen ander merk willen. Ik voel me hier erg goed in en kon, toen ik nog kon rijden, met gemak deze auto rijden.

Ik las trouwens net op een forum over outsourcing en het kopen van producten die hier gemaakt zijn, dat Volvo Chinees is geworden. Mensen vroegen zich af waarom China niet te Amerikaanse markt verkend met Chinese goedkope modellen maar het schijnt zo te zijn dat de Chinese veiligheids eisen iets minder zijn dan de Amerikaanse, ze gebruiken bv nog lood in verf. Het is te hopen dat dot zich niet doorvertaald naar Volvo, dat zou jammer zijn!

Coralie zei

Ja, ijs op de oprit, ik weet er alles van. Ik had gisteravond een afspraak op een half uur rijden van hier, mijn vader sms-te me dat ik voorzichtig moest doen op de terugweg. Ik blij dat de auto weer veilig in de garage stond, loop ik naar mijn voordeur, die wat hoger ligt. Merk ik dat ik de schuine oprit niet opkom, helemaal vol met ijs! En op dat moment glij ik uit, lig ik op straat met een verdraaide enkel! Ontzettend pijnlijk, nu heel dik en straks naar de huisarts om te laten checken. Zo vervelend, heb net voor dit weekend een tripje met mijn beste vriendin naar Leiden gepland. maar zij zij ook al, als je te veel pijn hebt, gaan we niet, jammer van het geld (last-minute veilingsite, dus gelukkig niet heel veel), maar dan is er niks aan. Zo hoort dat ook, je wilt toch niet dat je vriendin pijn lijdt. Maar ik kon me jouw dilemma met Pat wel voorstellen.
Hier kun je bij sommige Albert Heijn-winkels ook zelf scannen, vind ik ook superleuk om te doen, grappig dat Saskia hetzelfde heeft.
Over BZV: ik vind Gijsbert de leukste, dat extreme vuile was mij nog niet zo opgevallen, maar ik ben wel iemand die daar redelijk goed mee kan leven. Als het de man van mijn dromen zou zijn, zou ik wel een poetsvrouw inhuren.
Je had het over laatste aflevering, neem aan dat je de meest recente bedoelt, want volgens mij komen er toch nog wel wat?
Ga weer op de bank met het pootje hoog.cinasm

Margreet zei

BZV heb ik nog nooit gezien, begin wel erg nieuwsgierig te worden. Op welke site zie jij die dan?
In auto's ben ik totaal niet geinteresserd. Ik heb een Toyota Camry (geloof ik, haha, ja hoor, dat weet ik nog wel) en die voldoet prima als boodschappenkar, vuilnisbak en taxi voor de kinderen. Daarnaast hebben we een Chevy Suburban, een hele ruime 'gemakbak', ideaal voor in de bergen, met z'n zessen plus vrienden, kamperen, off-road voor Leen's werk enz.
Hier nog een vrije schooldag, de kinderen waren door het dolle gisteren. Ach, is ook leuk voor ze natuurlijk.

Karin (dh) zei

Ja ik miste die stapel gisteren al tussen de foto's :-), ziet er lekker uit trouwens. Jouw BZV analyse is ook de mijne hoor, Marita was toch degene die bij het aardappels sorteren zo mekkerde over de wind en zand in haar ogen? En eigenlijk vind ik Annemarie nog het meeste 'down to earth', ondanks dat ze wel een pietsie contacgestoord overkomt, maar ach, who's perfect ;-)
Mooie auto's hebben jullie op het oog!

naomi zei

Fijn dat je je geld volledig terug kijgt. En fijn dat Pat het zo goed begreep.

Ik ben het helemaal met je eens over je BVZ mening. Ik vondt wel weer dat Annemarie allerlei werk klusjes had verzonnen. Na 1 jaar de geiten stal uitmesten. Zo bouw je echt liefde (not).

De eo heeft ook een hele mooie serie gemaakt is 4-delig. Er zijn er nu 2 geweest en gaan over het leven van Rembrandt van Rijn en heet Rembrandt en ik. Ik vindt dit een aanrader.

Gelukkig valt het weer mee voor jouw.

Groetjes Naomi

Natasja Valentijn zei

Ik was ook erg blij met de regen, Petra. Deze keer hebben we geluk. Wat goed trouwens, dat het weekend niet hoeft te betalen. Weer een zorg minder.

Sandrah zei

Met grote ogen zat ik naar de foto te kijken. Die stapel pannekoeken is echt enorm. Kan me voorstellen dat Saskia het niet op kreeg.

Sandra

Nina zei

Ik denk dat heel Nederland denkt dat het op de boerderij van Gijsbert smerig is, maar Annemarie maakt maar 1x per jaar de geitenstal schoon... Dat nog over BZV. Verder ben ik het wel zo'n beetje met je observaties eens, al heb ik niks tegen de zooi bij Gijsbert. Heeft er vast mee te maken dat hij eigenlijk pal tegenover het AMC woont. (dus toen ik vorig jaar op mijn toenmalige stageafdeling uit het raam keek, keek ik op de velden van Gijsbert!)

Doe mij maar die auto met die stoere deur! ;-)

Ineke zei

Je BZV stukje heb ik dus maar overgeslagen, ik heb er nog nooit naar gekeken en ik heb het idee dat ik zo langzamerhand de enige ben LOL
Mmmm, die pannenkoeken, ééntje zou ik ook wel lusten!

Brigitte en Mark zei

Mijn oma's broer woont in Californië, waar hij een Maserati in de garage heeft staan. Hij wilt al heel lang een Ferrari kopen maar ik denk niet dat dit nog gaat lukken vanwege zijn leeftijd. Best jammer want ik zou wel een ritje op de bijrijders stoel willen maken!

Ik vind auto's zo mooi, vooral mooie luxe auto's zoals lamborghini's. Bij Rodeo Drive hadden we een 1,7 miljoen kostende auto zien staan van een bekende designer, ongelofelijk dat iemand bijna twee miljoen voor een auto neertelt!

Petra zei

@Anja - Inderdaad, dat gezegde moet ik toch eens echt gaan toepassen! Zonder verwarmde stoelen in de auto kan ik niet meer ;).

@Ingrid - Het is een heel leuk restaurant en ze hebben er ook heerlijke sushi, al had ik die gisteren niet.

@Monique - Gijsbert vind ik ook de leukste, wie weet kan zijn "vrouw" er wat reinheid brengen. French toast vind ik maar matig, grappig hoe smaken verschillen.

@Marjon - Bedankt voor de tip, ik ben gelijk even gaan kijken.

@Sandra - Het was daar in het noorden ook echt heel erg! Hoewel mijn schoonvader in West-Michigan niet eens zoveel heeft gekregen.

@Tink - Rick is er zo een, die erg aan het uiterlijk van een auto hecht en de Saabs vindt hij niet mooi.

@Coralie - Ai, dat is balen van je enkel! Hopelijk is hij niet gebroken? Ja, ik bedoelde de aflevering van afgelopen zondag.

@Margreet - Ik kijk meestal op de site zelf: http://boerzoektvrouw.kro.nl/, soms via Uitzendinggemist.nl, maar daar komen de afleveringen pas de volgende dag te staan. Ik moest echt om "vuilnisbak" proesten! Ik zei gisteren nog tegen Rick, dat dat een goede benaming voor mijn van zou zijn!

@Karin - Ja, Marita was de oog"zeurster" ;). Ik heb bij het zien van zo'n stapel pannenkoeken dus al geen trek meer.

@Naomi - Bedankt voor de suggestie, ik houd hem in gedachten voor een rustige middag.

@Natasja - Gek, he, meestal vind ik regen vreselijk, maar ik wilde echt geen sneeuw of ijs meer!

@Sandra - Ik vraag me altijd af, wie het wel opkrijgt, maar dat zullen er vast nog heel wat zijn.

@Nina - Wat grappig, dat jij over de velden van Gijs heenkeek!

@Ineke - Je bent vast niet de enige, er zullen ook legio mensen zijn, die de serie vreselijk vinden.

@Brigitte - Wauw, dat zijn nog eens auto's! Inderdaad in Beverly Hills rijdt heel wat geld rond.

Kristel Holsbeek zei

Wow wat een stapel pannenkoeken!!! ;-))

haha Ik ben benieuwd welke auto het gaat worden;-)