Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 07, 2011

De eerste week in februari is alweer voorbij

Voor dag en dauw is Rick vertrokken naar Seattle. Ik ben er wonder boven wonder niet wakker van geworden. Rick ging met frisse tegenzin en ik ben er ook niet blij mee, maar nu kan het aftellen beginnen. Hij zal vrijdag terugkomen en dan zondag weer die richting op gaan.

Een paar uur later gaat Saskia naar school in pijama, want het is Spirit Week en vandaag pijamadag. Nog geen half uur later gaat de telefoon. Dat betekent meestal, dat ze iets is vergeten. En jawel, ze dacht, dat het een "rode" dag was, maar het is een "zwarte" (die wisselen elkaar af). Zij had de boeken voor de rode dag mee en vooral de Engelse lerares is heel streng, als haar leerlingen hun boek vergeten.

Na mijn ontbijt rijd ik dus gauw naar Madison High School met Saskia's Engelse en geometrie boeken. Tijdens de Student Assistance Period om negen uur (een dagelijks uur, waarin de leerlingen hulp bij bepaalde vakken kunnen vragen) kan zij ze ophalen van de "Vergeten Spullen" tafel. Die ligt vandaag trouwens helemaal vol.

Het is prachtig zonnig weer en ik heb vandaag pas om elf uur mijn afspraak met Sharon. Zo heb ik tijd om voor het sporten met Cosmo te wandelen. Ondanks de overgebleven sneeuw langs de kanten voelt het lenteachtig. Dat gevoel wordt versterkt, doordat ik vandaag voor het eerst zingende cardinaaltjes hoor. Die vogeltjes zingen vooral in de lente en vroege zomer, daarna maken ze een soort klikkend geluid.

Voor ik met Sharon ga trainen heb ik nog tijd om een half uurtje op de stairmaster te doen. Ik vertel Sharon over de pijnen van de afgelopen week. We doen gewichten en cardio intervals. Daarna pakt Sharon een schuimrubberen rol en werkt daarmee op mijn schouders. Om genoeg druk te zetten legt ze haar hele gewicht erop. Het idee is om de spieren los te rollen. Het doet pijn, maar voelt ook goed.

Na de lunch ga ik naar Whole Foods om avondeten voor Saskia en mij te kopen. Daarna rijd ik naar Mr. Wash. Het DRAAKJE heeft hard een wasbeurt nodig! Al het zout maakt, dat hij er meer grijs, dan groen uitziet. Na een kwartiertje stap ik weer in een fris ruikende glanzende van.

Ook mijn handen hebben hard een beurt nodig. Mijn nagels zijn veel te lang. Het is maandagmiddag, dus ik denk geen afspraak nodig te hebben. Dom, want twee van de goede nagelstylistes zijn vrij en de derde heeft al een klant. Ik moet genoegen nemen met "Tracey" (zeer zeker niet haar Vietnamese naam!).

Daar heb ik eerder minder goede ervaringen mee gehad, maar goed, dat kan eenmalig zijn geweest. Ik wil het ook maar gedaan hebben nu. Helaas, het was niet eenmalig. Tracey schaaft en doet zo lang op mijn rechterpink, dat er een brandwondje ontstaat. Grrr!! Als ik het laat zien, doet ze net of het er al was. Niet dus. Verder ziet het er wel netjes uit, maar ik ga haar van nu af aan vermijden.

Starbucks ligt vlak naast Pro Nails en ik heb behoefte aan wat caffeine. Ik heb zin in een tall skinny caramel macchiato. Mijn minst favoriete barrista ooit staat achter de kassa. Als ik met die vent zou moeten werken, zou ik me de haren uit het hoofd trekken! Hij kletst constant en denkt, dat hij de life of the party is (luid ook!).

Als hij niet met een klant "grapt", roept hij zijn collega('s) en als die antwoorden, zegt hij "Hi!". En dat tien keer achter elkaar, zo hilarisch vindt hij dat. Als hij niet kletst, fluit hij.

Zodra ik mijn drankje heb, vertrek ik, voor ik hem een klap verkoop. Ja, het is maar goed, dat ik zijn collega niet ben. Hij schreef mijn naam ook verkeerd, nadat ik hem drie keer gespeld had. Pecha klinkt ook leuk natuurlijk.

Saskia en ik eten vroeg. Voor mij een heerlijk stuk zalm, meergranen broodje en spinazie. Voor haar een pasta met edamame, die ze waarempel lekker vindt. Vrijwel meteen daarna gaat Saskia naar bed en ik kijk de leuke maandagavond CBS sitcoms (How I Met Your Mother, Terms of Endearment, Two and a Half Men, Mike & Molly).

Tot slot het wekelijkse Boer Zoekt Vrouw praatje (sla het dus maar over, als je niets met die serie hebt). Gistermiddag heb ik voor de Super Bowl gekeken en me weer zeer vermaakt. Dit vond ik de leukste aflevering tot nu toe.

Zoals bijna iedere week heb ik me weer afgevraagd, wat die vrouwen toch in Marcel zien? Ksenia zegt wel, dat ze niet verliefd is, maar ze doet toch wel erg haar best. Van Marita spatten de jaloerse vonken af.

Wat een zeurpiet is dat, zeg! En wie borstelt er nu zo haar haren? Geen wonder, dat het er naderhand nog uitziet alsof ze zo uit haar bed komt. En ze kon niet over haar motor vertellen, boehoe!

Het lachwekkendste moment vond ik, toen de vriend van Marcels moeder vertelde, dat ze elkaar in 1002 hadden ontmoet. Dat zei hij echt, ik heb het een paar keer opnieuw gespeeld. Hij sprak ook wat archaisch Nederlands, of was dat een bepaald accent?

Het zal vast het knippen zijn, maar het valt me deze serie zo op, dat de boeren zo praktisch aan het denken zijn. Waar is het gevoel? Gelukkig gaf Gijsbert daar uiteindelijk wel aan toe. Jose is ook echt te jong voor hem. Ik vind hem en Femke leuk samen. Alleen is een gehaktbal wel een karig avondeten, zeg.

Frank vind ik echt een heel egoistisch mannetje! Verwacht hij nu serieus, dat Anita haar studie voor hem opzij zou zetten na zo'n weekje op de boerderij? Je komt niet zomaar binnen bij diergeneeskunde en het siert haar, dat ze haar studie zo serieus neemt. Ik snap ook echt niet, dat zij zijn gezeur de hele tijd accepteert. Ik ben wel benieuwd, wie hij nu zal kiezen.

Annemarie blijft zo verschrikkelijk zakelijk! Harrie en zij gaan touwtrekken om welke boerderij het dan zal worden. Ik begin Adriaan trouwens steeds aardiger te vinden, terwijl Harrie verder geen diepgang toont. Toch denk ik, dat zij Harrie gaat kiezen.

Pannenkoeken bakken kunnen die mannen in ieder geval niet, die zagen er allerminst smakelijk uit, hoewel ze er (en dan vooral Annemarie, die er een met inhoud wilde) met zijn allen flink op aanvielen. Toen ze de inkopen deden, kreeg ik spontaan zin om ze hier ook weer eens te maken, maar die verging me bij het zien van de gedrochten in de pan. Ik moet ook zeggen, dat ik me verbaas over de tafelmanieren. Praten met volle mond is kennelijk heel normaal (ook Yvon heb ik daarop betrapt).

En dan is daar Richard. Ik moet toegeven oprecht verrast te zijn Annemieke daar aan de tafel van zijn buren te treffen. Haar commentaar kwam ook niet overeen met de schaterende vrouw, die we niet veel later door Richards schuur zagen crossen. Waarom kan ze niet gewoon toegeven, dat de klik er is en altijd al was? Op naar volgende week en de laatste keuzes, wie zal het worden en zullen er nog verrassingen zijn?

13 reacties:

Margreet zei

Wat heerlijk dat het zulk mooi weer is. Hier meer sneeuw. En kou.
Hier hebben de kinderen a en b dagen, komt op hetzelfde neer denk ik.
Groetjes,
Margreet

Sally zei

Wat ergelijk he van die nagelstyliste. Bij mij hebben ze van de week een nagel ook te kort gevijld en het nagelriem randjes ingeknipt. Het blijft pijnlijk vooral als ik iets oppak. Erg onklantvriendelijk als ze dan geen eens sorry zeggen...

Petr@ zei

Je had wel pech met personeel vandaag: eerst bij de nagelsalon en dan bij Starbucks.

Anoniem zei

Fijn dat het wat warmer, wie is er niet klaar met de winter. Op naar het zonnetje en warmer weer.
Ik vind het zo grappig dat je zo met boer zoekt vrouw bezig bent.
Ik had het er gisteren nog met een collega over, 5 miljoen mensen zouden moeten kijken maar in onze omgeving inclusief wij zelf kijkt niemand.
Groet, Bea

Nina zei

Dat crossen door die stal van Richard lijkt me nou ook wel komisch. En ik was ook verbaasd over die ene gehaktbal bij Gijsbert. Ik dacht nog even dat het de lunch was, maar het was al donker buiten, dus dat zal dan wel niet. Wat die dames in Marcel zien, snap ik ook echt niet. En Frank...ik vond die opmerking over de studie van Anita...om dat doorslaggevend te laten zijn...echt enorm laf. Zo egocentrisch gedacht. Het is niet alsof die boeren geen gevoel hebben, echt niet.
En verder heb ik erg gelachen om deze blog http://www.viva.nl/2011/02/07/vivablog-nynke-boer-zoekt-vrouw-bzv-bowien-galama/

Grappig die Vergeten spullen-tafel, dat is in NL echt ondenkbaar...sowieso komen ouders ongeveer nooit op de middelbare school van hun kind, (ouderavonden - alleen als het nodig is, en met de diploma-uitreiking!, al was de diploma uitreiking van mijn broer niet in zijn school maar in een kerk...) en zeker niet om vergeten spullen te brengen! Worden er ook nooit spullen van die tafel gejat?

Annemiek zei

Hier hebben de kinderen een boek dat thuis gehouden wordt, en de klas heeft dezelfde boeken. Ze hoeven ze dus nooit op en neer te slepen. Dan zouden ze ook vaak vergeten worden!

Bibi zei

haha ik zie dat Tracey van de nagel salon ook een berichtje op je blog heeft achtergelaten ;-)
Oh wat ont-zet-tend irritant dat figuur bij Starbucks! Ik had vroeger een collega die ook steeds stomme grappe maakte en floot. Ik heb ook weer genoten van BZV en inderdaad, wat Marita nou met haar haar aan het doen was, geen flauw idee, het resultaat was in elk geval flut. Grappig, ik zag die pannekoeken van de mannen van Annemarie en dacht, nou, dat ziet er goed uit haha! En die Frank lijkt net een verwende kleuter zeg! Ik vond dat ze van Richard's beslommeringen wel weinig lieten zien. Gijsbert en Femke, leuk stel. Wel apart dat de KRO in eerdere afleveringen met plakken en knippen vooral de impressie gaf dat hij Jose meer zag zitten.

Monique zei

Ik denk toch dat Annemarie voor Adriaan gaat. Hij heeft tenslotte geen boerderij die hij achter moet laten en ze vond het wel handig, zo'n grote kerel op het bedrijf ;-)

Anoniem zei

Hier ook eindelijk weer eens een zonnetje.
(zo'n zonnetje wat je doet denken: 'wat zien mijn ramen eruit....')
Ik moest ook gelijk lachen om de eerste reactie van het gastenboek.........
Marjon

naomi zei

Hallo

Ik heb me ook over het BZV gedoe weer verbaasd. Wel weer genoten van de aflevering, ik heb alleen het gevoel/idee dat iedereen op het praktische afgaat en niet op zijn gevoel. Zeg maar rationeel.

Daarna ook genoten om de aflevering van de tv-show ging over BZV in het buitenland. Erg leuk om te zien hoe het er daar aan toe gaat.

Die tafel blijft bijzonder wel fijn dat jij de boeken kon nabrengen. En grappig in pyama naar school.

Het was niet je geluks dag met je nagels en de starbucks. Ik heb vandaag genoten van de zon en in scheveningen een terrasje gepakt. Echt een heerlijke dag.

Groetjes Naomi

Marjon zei

Ik denk ook dat Annemarie voor Adriaan gaat, die heeft geen eigen boerderij.

Die aflevering van de TV show over boer zoekt vrouw in het buitenland was inderdaad wel leuk. Vooral de Amerikaanse boer was hilarisch.

Petra zei

@Wang Han Pin - Are you Tracey in disguise?

@Margreet - Hier ook weer koud, ik heb het haardvuur aan. De kleuren van Saskia's school zijn rood en zwart, dus het zal wel hetzelfde zijn, ja.

@Sally - Heel vervelend!

@Petra - Ha ha, ja inderdaad!

@Bea - Ik blijf het (al weet ik, dat het in andere landen ook bestaat) zo'n echt Hollandse serie vinden. Wat ze eten, waar ze wandelen etc.

@Nina - Op de middelbare school komen ouders ook niet zo gauw, tenzij ze zich ergens als vrijwilliger voor hebben opgegeven. Bij mijn weten wordt er niet van die tafel gestolen. Er wordt sowieso weinig gestolen.

@Annemiek - Dat was hier ook in middle school en volgens mij ook bij Katja en Kai op high school, maar dit jaar is het anders. Bezuinigingen misschien?

@B. - Ha ha, daarom heb ik die reactie maar laten staan. Degene, die die BZV afleveringen in elkaar zet is een meester in suspense ;).

@Monique - Dat kan goed, gezien haar praktische non-emotionele aanpak van alles.

@Marjon - Hier ook zonnig, maar oh zo koud weer! Ha ha, wel toevallig zo'n Aziatische reactie juist vandaag.

@Naomi - Die show over BZV in het buitenland wil ik ook graag zien, maar ik vind hem niet terug. Hij heeft hier in de VS maar een seizoen overleeft en ik heb het toen niet gezien :(.

@Marjon - Ik hoop die show over BZV in het buitenland op uitzendinggemist te vinden, is nog niet gelukt.

naomi zei

@ Petra- Ik heb ook even flink moeten zoeken, maar kwam uiteindelijk op de site van de tros terecht. En daar bleek dat het niet uitgezonden mag worden op uitzendinggemist.nl en ook niet op youtube.

http://tros.nl/index.php?id=596

Balen voor je. Sorry dat ik je lekkermaakte met deze uitzending.
Groetjes Naomi