Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, februari 22, 2011

De terugkeer van Koning Winter

Gelukkig is de voorspelde vijf a tien centimeter sneeuw geen bewaardheid geworden. Wel worden we wakker met een witte wereld van vooral ijs. Saskia komt vertellen, dat de scholen twee uur verlaat zullen beginnen.

Midden in de nacht werd ik wakker met veel pijn in mijn schouders en kon daarna geen goede ligpositie meer vinden. Pas als Rick opstaat en ik meer plaats heb, gaat het wat beter. Eindelijk lukt het weer in slaap te komen en pas na half tien sta ik, toch nog redelijk uitgerust, op. Ik heb wel helemaal genoeg van de schouderpijnen!

Op mijn gemak eet ik ontbijt en drink koffie. Katja is ook online, dus we kletsen even bij. Zondag op weg terug van de rescue squad had zij een loslopende boxer gevonden. Zo'n schattige hond, volgens haar, maar ik ben heel blij, als ze verteld de eigenaar te hebben gevonden. Zij kan er echt geen hond bijhebben in dat appartement!

Als de koffie op is, is er geen excuus meer, dus ik ga naar de sportschool. Brrr, wat is het weer koud! Met weemoed denk ik aan de lekker warme vrijdag terug. Op de stairmaster krijg ik het al gauw warm en na een uur heb ik een goede workout achter de rug.

Op de terugweg haal ik een dunne bagel met asperges, champignons, eiwitten en kaas bij Manhattan Bagel. Die smaakt heerlijk en lekker warm op deze koude dag.

Thuis maak ik me klaar om in de sauna te gaan. Vooral vandaag lijkt me dat goed. Al zappend zie ik, dat Bridget Jones's Diary net begint. Oei, dat is gevaarlijk, want ik ben dol op die film en vooral Colin Firth en Hugh Grant. Na de sauna kan ik me dan ook niet van het scherm wegtrekken en blijf de film afkijken.

De middag is dus al ver gevorderd, als ik weer boven kom. Gauw ga ik terug naar Bed, Bath and Beyond. Het pompje van het zeepflesje, dat ik gisteren kocht, werkt niet. Gelukkig wordt het zonder moeite vervangen.

Op de terugweg kan ik het niet laten langs Whole Foods te gaan. Er liggen weer allerlei lekkere hapjes. Ik heb eigenlijk niets nodig, maar juist zo een beetje doelloos naar al het lekkers kijken is zo leuk. Met een zak Mac n Cheese puffs, die ook Saskia lekker vindt, een reep pure chocolade, 70% cacao, en een zakje minikaasjes ga ik weer huiswaarts.

Na het avondeten gaan Rick en ik werken aan onze reis naar Italie deze zomer. Een voordeel van zijn vele reizen is, dat hij inmiddels honderdduizenden mijlen heeft opgespaard. Ook ik heb genoeg voor een internationaal ticket. De vliegprijzen naar Rome zijn idioot hoog, de enige manier om te gaan is met mijlen.

We kunnen nu eindelijk onze wens om naar Rome te gaan waarmaken, al zal Katja helaas niet mee kunnen. Zij gaat in Ecuador Spaans studeren deze zomer. Ik heb al naar Rome gewild sinds de vijfde klas middelbare school. Onze school ging met iedere vijfde daarheen, maar het jaar voor ons had zich misdragen, waardoor wij op werkweek naar Limburg gingen. Het jaar na ons ging weer naar Rome, zo oneerlijk! Het lijkt erop, dat het nu, na 34 jaar, eindelijk zal gaan gebeuren!

22 reacties:

Bente zei

Oh je gaat het heerlijk hebben in Rome. Heb er enorm goede herinneringen aan. Helaas al weer veel te lang geleden.

Margreet zei

Oh heerlijk, Rome! Het enige dat wij missen nu Leen niet meer zoveel reist, zijn inderdaad de mijlen! Erg handig was dat altijd.

Bianca zei

Leuk vooruitzicht naar Rome na zoveel jaren !

Hopelijk warmt het weer snel op bij jullie.

Ineke zei

Wat prachtig dat jullie komende zomer naar Italië gaan. Misschien vind je nog wat Rome-tips op mijn reisweblog over mijn Rome-reis van een paar jaar geleden

http://inekevakantie.web-log.nl/inekes_reisverslagen/2007/09/rome_latium_en_.html

Veel plezier het met plannen maken!

Alice zei

Ha Rome... daar zijn we de afgelopen jaren al een paar keer geweest. Een heerlijke stad voor een paar dagen.

Jasmino zei

Leuk vooruitzicht, Petra! Als je wil, zal ik je onze reisplanning sturen, met allerlei links en informatie. En mijn reisverslag staat natuurlijk op het forum, dus daar kun je ook nog wel iets uithalen. ik hoor het wel als je nog vragen hebt!

1250/Menno zei

HI Petra!

Ik zit nu te genieten van Rome, een geweldige stad! Ik denk dat het vooral voor jou een geweldige stad is als Gymnasiast.
Ik zit in Hotel Alimandi Vaticano nu en zou dat zeker aanraden, het is niet het goedkoopste hotel maar ligt recht tegenover de ingang van de Museums van het Vaticaan en zijn gewoon heerlijk goede kamers! Echt een aanrader (helaas niet heel erg goedkoop)! Als jullie trouwens in juni gaan zou ik wel adviseren veel dingen vooraf al te reserveren, want wij stonden soms al voor bepaalde attracties in de rij, dat zal in juni nog veel erger zijn!

Geniet!

naomi zei

Wat leuk Rome, dat is ook nog steeds een droom van mij. Om daarheen te gaan. 1 groot museum waar je in loopt qua gebouwen/ kerken en het Vaticaan.

Verder balen van het weer en dus ook weer pijnen. Succes ermee.

Groetjes Naomi

Marion2 zei

Een gymnasiaste, die niet naar Rome is geweest: dat kan toch niet! Wat onrechtvaardig was dat, zeg. Dat mag toch wel tegenover al die moeite voor de klassieke talen staan. Of beter, Rome is er gewoon een onderdeel van.

Maar gelukkig kun je dit jaar gaan. Gaan jullie ook nog naar andere steden? Het zal vast een geweldige reis worden.

Wendy zei

Wat een vooruitzicht!! Rome is zo geweldig... Prachtige romantische stad, de mooiste monumenten en heerlijk eten.
Wat een vooruitzicht!

marianne zei

O, dat vind ik ook altijd nog zo oneerlijk, dat wij toen niet naar Rome gingen. Heerlijk dat jullie nu wel gaan! Rome staat ook hoog op mijn verlanglijstje, en dan liefst ook nog naar Pompeii, dat wilde ik als kind eigenlijk al.
Misschien leuk om te lezen 'Thuis in Rome' van Rosita Steenbeek. Niet echt een roman maar ze vertelt over haar leven in Rome en wat ze nog terug kan vinden van het oude Rome. Het leuke is dat ze vaak juist de minder voor de hand liggende bezienswaardigheden beschrijft. En veel verhalen over het oude Rome.

Theo zei

Ah, Rome. Ik ben er op huwelijksreis geweest, afgelopen november 5 jaar geleden. November was toen een lekkere tijd om te gaan, prima weer, niet te warm, maar ook niet te koud, en niet al te druk.

We zijn speciaal nog een keer extra naar de Trevi-fontein gelopen om er een muntje in te gooien: als je acherste voren over je schouder (links of rechts weet ik nou even niet meer) een muntje in de fontein gooit, dan is het 'zeker' dat je er nog een keer terug komt :-)

Ik ben benieuwd, ha ha.

Theo

Vita zei

Als ik lunch lees, moet ik toch even griezelen hoor. Gekke Amerikanen met hun vér buiten het seizoen asperges en hun eigeel=cholesterolfobie (wat gebeurt er eigenlijk met al dat ongebruikte eigeel?), om vervolgens wel transvetkaas op hun witbroodbagel te doen :)

Gelukkig maar dat je lekker naar Rome gaat: wat een heerlijke stad, met écht eten! Er was weinig leuks aan dat vreselijke Eat, Pray, Love boek, maar haar blijdschap over de smaak van voedsel was zeer herkenbaar!

Super dat je samen met Rick kan en dan ook nog voor relatief weinig geld. Ik ben steeds te lui om al die klantenkaarten aan te vragen voor onze reisjes overzee. Heb ook een grote hekel aan geadresseerde reclamemail die me dan wordt toegestuurd. Maar als ik nu lees van jouw miles, wordt het misschien toch tijd om al onze Sydney, L.A. en New Yorkreisjes eens te verzilveren.

Anja zei

Oh, Bridget Jones, dat vind ik ook een heel leuke film!

Leuk dat jullie naar Rome gaan!! Veel plezier met plannen!

Marion zei

Heerlijk, Rome. Wij proberen er iedere paar jaar wel een keer naar toe te gaan met de kinderen.

Ik weet niet hoe lang je gaat en of Saskia en Kai wel meegaan maar heb je al een hotel geboekt? Als wij met de kinderen naar Rome gaan huren we altijd een huis of een appartement. Als je een hotel in het centrum neemt dan zijn hotels nooit goedkoop in Rome en wanneer je een appartement huurt dan heb je enorm veel meer ruimte dan 2 of 3 kleine hotelkamers.

Wij hebben altijd in geweldig mooie appartementen gezeten, 1 keer in een heel smal huis met 6 verdiepingen en een heel groot dakterras. En altijd op superlocaties. Meestal gebruiken wij http://www.rentalinrome.com/

Goed, ik wil zeker niets opdringen en wellicht heb je allang een hotel geboekt. Maar misschien ook heb je iets aan mijn site.

Veel plezier in ieder geval, Rome is zo verschrikkelijk leuk. Florence overigens ook, daar waren we vorig jaar nog voor het laatste, zo heel anders dan Rome, veel kleiner en overzichtelijker maar toch ook weer bomvol met geschiedenis en kultuur.

Enjoy!

Nicole zei

Ohhh Rome... Heerlijk. Fijn dat je reis na zoveel jaren toch nog eens door kan gaan. Jammer dat Katja niet mee kan.

Anja zei

Leuk vooruitzicht om naar Rome te gaan, geniet van de voorpret!!

Bibi zei

Wat lekker, naar Rome, ik was eigenlijk wel verbaasd dat jullie met al dat reizen daar nog nooit geweest waren maar super dat het dan toch gaat gebeuren.
Ik ben nog nooit in Rome geweest maar het staat ook hoog op Scott's verlang lijstje dus ik vermoed dat we er ook ooit heen zullen gaan.

Petra zei

@Bente - Ik kan niet wachten!

@Margreet - Inderdaad, dat is een fijne "perk".

@Bianca - Ik hoop het ook, ik wil wat van jullie warmte!

@Ineke - Dank je wel voor de link, ik heb hem opgeslagen.

@Alice - Iedereen vindt dat een mooie stad volgens mij.

@Jacqueline - Heel graag! Ik ga ook binnenkort je verslag lezen.

@Menno - Dank je voor de suggestie, die houd ik in gedachten. Waar kun je van tevoren kaartjes voor kopen?

@Naomi - Rome is echt een droomstad volgens mij.

@Marion - We hopen ook naar Venetie, Pompeii, Florence en Pisa te gaan o.a.

@Wendy - Ik kan het ook eigenlijk nog niet geloven, na al die jaren van wensen.

@Marianne - Ik had al telkens zo'n gevoel, dat ik jou beter kende. En jouw eerste zin doet dat dus ook zeker vermoeden. Kun je me eens emailen om te zien of mijn vermoeden terecht is? Bedankt voor de boeksuggestie!

@Theo - Grappig verhaal over de Trevi fontein!

@Vita - Heerlijk, ik ben dus al helemaal Amerikaans, want ik vind het heerlijk het hele jaar door asperges te kunnen eten. Het eigeel wordt denk ik weggegooid, ik zie niet hoe dat gaat. Van mij mag het een heel ei zijn, maar ze hebben het eiwit al klaar staan. En de bagel is een heel dunne met allerlei lekkere zaadjes erin.

Echt wel zo'n mijlenprogramma nemen, hoor! Zonde van al die verloren mijlen met de lange vluchten, die jullie maken!

@Anja - Dank je.

@Marion - Kai en Saskia gaan mee en we hebben qua hotels nog niets geboekt. Hartelijk bedankt voor de link, ik dacht al aan zoiets.

@Nicole - Ja, jammer voor Katja, maar zij gaat naar Ecuador ;).

@Anja - Dank je!

@B. - Het is gewoon zo enorm duur om met een gezin van vijf naar Europa te vliegen. Nu met de mijlen is het mogelijk.

Petr@ zei

Heeft de sauna een beetje geholpen voor je schouders?

Heerlijk vooruitzicht, een vakantie naar Italië. Ga je alleen Rome bezoeken of ook wat meer van de omgeving?

Marion zei

Heey Petra, you're welcome :-) Ik las dat je ook naar Florence, Pisa en Venetie gaat. Ook in die 3 steden hadden we mooie appartementen dus laat maar weten als je daar een link voor wil. Met name Venetie is ook erg duur om te huren en uit te eten en zo. Maar wel ook een prachtige stad. Leuke reis heb je voor de boeg hoor!

Petra zei

@Petra - Ja, die heeft wel geholpen, gelukkig. En we willen ook andere bekende steden bezoeken.

@Marion - Alle informatie is mij op het moment welkom. Ik ga er dit weekend aan werken. Alvast bedankt!