Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, februari 17, 2011

Een beetje een Nederlands gevoel

Vandaag belooft het een warme dag te worden. Saskia kan meteen haar nieuwverkregen topjes aan deze week. Ze staan haar allemaal erg leuk en geven haar ook zelfvertrouwen. Het hardlopen en haar dieet werken goed, ze ziet er zeer goed uit.

Zoals ik gisteren al schreef, ga ik na Saskia's vertrek terug naar bed. Meestal lig ik dan over van alles en nog wat na te denken. Terugkerend thema in mijn altijd bezige hersenen op het moment is de terugvlucht straks uit Mexico. Ik ben echt erg bang voor een herhaling van vorig jaar in Houston.

We hebben er maar een uur en een kwartier overstaptijd en moeten daar door de douane en naar een andere terminal. Er hoeft maar iets vertraging te zijn en we zitten er weer vast. Ik besluit eens te gaan kijken, of er een eerdere vlucht uit Los Cabos naar Houston vertrekt. Ik heb een reisverzekering afgesloten, waarmee ik kosteloos kan veranderen.

Tot mijn genoegen vind ik een vlucht, die een uur eerder vertrekt. Dan hebben we meer dan twee uur in Houston. Hopelijk is dat genoeg (het is nog steeds geen garantie natuurlijk). Bij Expedia word ik heel goed geholpen.

De $300 kosten voor het herboeken valt inderdaad onder de reisverzekering. De kosten daarvan heb ik er dus al ruim uit en mochten we toch onverhoopt in Houston stranden, dan hebben we die verzekering ook om hopelijk te helpen naar huis te komen. Ik ga nu in ieder geval een stuk geruster op reis.

Bij de sportschool doe ik weer een uur cardio, half stairmaster, half crosstrainer. Mijn boek over de Salem heksenjacht is, ik kan er geen beter woord voor bedenken, "haunting". Het is als het lezen over de Titanic. Ik weet, hoe het allemaal af gaat lopen, maar toch is er nog een klein deel van mijn brein, dat een goede afloop wil. Herkennen jullie dat?

Met Cosmo loop ik een stuk door de buurt. Door het lekkere weer zijn veel mensen buiten. Zoals vaker krijg ik allerlei opmerkingen over hem. Cosmo zelf vindt het heerlijk, al die aandacht, want iedereen moet hem even knuffelen. Morgen hoop ik weer een lekkere natuurwandeling met Cosmo te maken.

Met Karin heb ik bij Bazin's afgesproken om te gaan lunchen. Het is zulk lekker weer, ik besluit eens Nederlands te doen en erheen te fietsen. Vienna wordt steeds fietservriendelijker. Binnenkort komt er zelfs een fietspad langs de drukkere weg in onze buurt.

Het restaurant ligt vlak onder de sportschool, zo'n drie kilometer van ons huis. Terwijl ik mijn fiets op slot zet, zie ik Karin aan komen lopen. Zij woont nog dichterbij.

Toch komen we niet vaak bij dit restaurant, vreemd genoeg. Hun lunch menu ziet er in ieder geval erg goed uit. Ik bestel de zalmsalade en Karin de ravioli, beiden zijn erg lekker. We hebben enorm veel bij te kletsen en nemen pas na bijna twee uur weer afscheid.

Zo terugfietsend naar huis krijg ik weer enorme zin in een langere fietstocht. Helaas zal dit weer nog niet duren, maar de weekends, dat Janet en ik er weer op uit zullen kunnen gaan, komen nader.

In het zonnetje voor het huis ga ik zitten lezen. Als Saskia thuiskomt, verkleedt ze zich en gaat basketbal spelen. Het is zo heerlijk, dit weer, ik wil het niet meer opgeven!

Saskia fietst met haar vrienden en vriendinnen uit de straat naar de Subway
in Vienna. Met dit warmere weer heb ik ontzettende zin in sushi telkens, dus ik haal weer eten bij Yama. Daar ben ik in zo'n korte tijd al bekend, omdat ik alle drie de sushi soorten met viseieren en een kwartelei bestel. Die vind ik het allerlekkerst.

Saskia blijft nog lang buiten en ik kijk mijn favoriete Big Bang Theory. Morgenavond laat komt Rick weer thuis, ik kan niet wachten!

11 reacties:

Anja zei

Fijn dat je een vlucht eerder hebt gevonden.
Heerlijk om met de fiets te gaan. Ik mis mijn fiets, helaas is het hier niet zo fietsvriendelijk.

Sally zei

Goed idee hoor om een eerdere vlucht te nemen. Heb je toch meer speelruimte.
Lekker dat weer, klinkt al helemaal als de lente.

HennyB. zei

Heerlijk toch, dat warmere weer, dat doet een mens goed! Afgelopen dinsdag heb ik ook weer heerlijk gefietst, het was wat frisjes maar droog en veel zon... kom maar op met de lente! Goed dat je de vlucht naar een uur eerder kon verzetten, dat geeft aardig wat speling.
Ruud en ik zijn ook fan van The Big Bang Theory, het wordt elke avond om 20.00 uur uitgezonden, perfecte tijd om te gaan zitten met een bakkie koffie!!

Marie zei

Zalig, dat lente-gevoel! Goed idee om een vlucht eerder terug te nemen, dat extra uurtje geeft je nu toch wat meer rust; veel beter voor je gemoedstoestand natuurlijk. Wat een heerlijk vooruitzicht trouwens! Fijn weekend aan jullie allen, groetjes Marie in Zug (na een heerlijke ski-week in Tirol nu al weer vier dagen ziek thuis :-(

Bibi zei

Wat prettig dat je kosteloos je vlucht om kon boeken, toch een gerustellende gedachte dat extra uurtje.
Ik herken dat wel, dat je een boek leest of film kijkt, en dat je terwijl je de uitkomst al weet, toch hoopt dat het deze keer anders zal verlopen;-) kon dat maar....

marianne zei

O, dat herken ik helemaal, dat je hoopt dat het dit keer wél goed afloopt. Heb ik ook bv met sportwedstrijden, dat ik hoop dat die ene goal er deze keer wél ingaat. Of met de OS dat Sven Kramer dan toch goed wisselt op de 10km.

naomi zei

Het is hier weer erg fris 1 graden. Wel lekker even op de fiets even naar een afspraak. Het is voor mij zo gewoon dat ik er niet bij stil sta.

Fijn dat je een vlucht eerder hebt, kan je wat meer intspannen. En nu duimen dat het geen drama weer wordt.

Geniet ze van het weer.
Groetjes Naom

Karin (dh) zei

Wat een heerlijk lentegevoel-verslag! Hier was het gisteren ook zo'n dag waarop je gelijk zin hebt alle ramen open te gooien tijdens de huishoudelijke klusjes, en luidkeels 'tulpen uit amsterdam' te gaan zingen :-). Heb deze gouwe ouwe trouwens ook gelijk als ringtone ingesteld. Vandaag is het weer een stuk donkerder en kouder, maar daar kan ik dan op de een of andere manier ook weer wat beter tegen.
Ja hoor trouwens, heel herkenbaar dat stukje over dat je toch een beetje hoopt dat een boek of film anders aflopen dan dat je eigenlijk weet.

Petra zei

@Anja - Ik blijf het leuk vinden, dat we hier kunnen fietsen en wandelen, ik zou het vreselijk missen als het niet kon.

@Sally - Die eerdere vlucht maakt me een stuk rustiger, al is het nog geen garantie.

@Henny - Inderdaad, kom maar op lente!

@Marie - Oei, beterschap voor jou!

@B. - Het is vast iets menselijks, toch een goede afloop willen.

@Marianne - Oh ja, dat herken ik ook, gek toch!

@Naomi - Hier is fietsen vrij gewoon, maar zoals je wel weet in grote delen van de VS helemaal niet (ook in dit gebied).

@Karin - Oh, nu heb ik Tulpen uit Amsterdam in mijn hoofd!

Cisca zei

Wij gaan dus over drie weken op vakantie en mijn eerste vereiste was een directe vlucht. Ik heb namelijk geen puf en zin in overstapdrama's en al helemaal niet met twee kleine kinderen.
Gelukkig dat je het op deze manier zo makkelijk kon veranderen!

Nicole zei

Ideaal dat je die vlucht zo gemakkelijk om kon boeken. Lang leve de reisverzekering!
En wat lekker dat jullie zo'n warme dag hadden. Hopelijk laat het voorjaar nu écht niet meer lang op zich wachten.
En The Big Bang Theory is zoooooo leuk! Ik ben helemaal fan van Sheldon.