Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, februari 12, 2011

Een vleugje Azie

Ondanks de late Bunco avond en Saskia's wekker om kwart voor zes, sta ik toch goed uitgerust op tijd voor Sharons klas op. Heerlijk vind ik het om meteen al energie te hebben, dat komt in de winter niet vaak voor.

Daardoor gaat de core training klas ook lekker. Een van de deelneemsters is 78 en ik heb zo'n bewondering voor haar. Ik hoop op die leeftijd ook nog lekker mee te doen aan een gewichtenklas. Soms houdt zij de oefeningen zelfs langer vol, dan ik!

Na de klas ga ik nog een half uur op de crosstrainer en haast me dan naar huis. De zon schijnt, de temperatuur is boven het vriespunt en het waait voor de verandering niet, tijd voor een lange wandeling met Cosmo. Ik kies het W&OD pad ervoor en krijg daar een beetje spijt van.

Een groot deel van het pad ligt in de schaduw en daardoor ligt er nog veel sneeuw en ijs. De fietsers hebben aan beide kanten het asfalt drooggereden, dus daar loop ik op. Ik vind het echter maar saai met al het wit en grijs, alleen de zingende vogeltjes brengen wat vrolijkheid.


Tijdens de core training kwam het gesprek op een van de grote Aziatische supermarkten hier in de buurt. Die hebben allerlei soorten groentes en fruit voor heel goede prijzen. IK wil daar al een tijdje heen, maar het is er nog niet van gekomen. Ik bedenk me tijdens de wandeling, dat die supermarkt naast Petco ligt en Cosmo's eten is bijna op.

Het plan is gemaakt en ik rijd direct naar Fairfax om het uit te voeren. Cosmo vindt Petco altijd heerlijk. Ik moet wel uitkijken, dat hij geen lekkernijen steelt. Ze hebben een hele hondensnackbar en allerlei snacks op hondenneushoogte liggen. Ik koop er een paar voor Cosmo om in de auto te eten.


Over eten gesproken, ik ben de tijd een beetje vergeten en mijn maag rommelt vervaarlijk. Naast Petco ligt een Panera en ik ben dol op hun brood. Ik bestel een halve tonijnsandwich op tomaat basilicum brood en een kop groentesoep met pesto. Erg lekker is het weer.


Nu ben ik klaar voor mijn Aziatische avontuur. En dat is het, want zodra ik de H Mart binnenstap heb ik het gevoel in een ander land te zijn. Alles is Aziatisch, vooral Koreaans, de produkten, de winkelende mensen, zelfs wat er omgeroepen wordt. Ik kijk mijn ogen uit!

Inderdaad hebben ze een enorme groente- en fruitafdeling, waar behalve de gewone appels en peren ook allerlei produkten liggen, die ik niet ken. Overal staan standjes met mij onbekende dingen om te proeven. Ik heb geen idee, wat ik eet, maar het smaakt allemaal even goed.

Ook de visafdeling is een oogopener, allerlei verschillende schaaldieren, mooie zalm en volledige vissen. De geuren zijn erg interessant, moet ik zeggen. Er zijn hele gangpaden met verschillende soorten zeewier, tientallen sojasauzen, allerlei snacks, die er heerlijk uitzien en veel meer.

Behalve wat fruit koop ik ook een pot sambal oelek en een bakje met ikan teri. Die mini ansjovisjes met een lekker smaakje hadden we vroeger in Nederland regelmatig als snack. Ik ben benieuwd, of ze hetzelfde smaken. Thuis probeer ik het meteen en ze zijn erg lekker. Deze supermarkt ga ik zeker vaker bezoeken!


In de supermarkt kreeg ik een sms van Kai, dat hij dit weekend thuiskomt. Leuk! Om een uur of vier komt hij binnenlopen. Ricks vliegtuig was vertraagd, waardoor hij anderhalf uur later aankomt, dan verwacht. Ik ben blij ze weer te zien!

De heren hebben flinke honger, dus zodra Rick thuiskomt, vertrekken we naar Glory Days. Daar is het altijd een gezellige drukte en gelukkig is er nog een tafeltje voor ons.

Zonder het menu in te hoeven kijken, weet ik al, wat ik ga bestellen. De Vermonter sandwich is zo ontzettend lekker! Die combinatie van de appelboter, ham, appelpartjes en kaas werkt perfect. Een goede mengeling van zoet, zout en zuur. Hopelijk houden ze die nog even op het menu, want het staat op hun "seizoens"menu.

Pat heeft haar dochter Katie vanavond naar een vriendin hier gebracht en komt bij ons logeren. Ze brengt overheerlijke chocolade pretzels en een fles wijn mee. Het wordt een gezellig avondje bijkletsen en alweer veel te laat zoeken we ons bed op.

11 reacties:

Anoniem zei

Ja leuk is dat he,als mensen van die leeftijd nog zo enthousiast sporten,wij hebben ook 2 mensen,het zijn broer en zus,van 82 en 83 en die komen elkaar jaar nog duiken bij ons,heb zoveel respect voor deze mensen,ze doen alles nog zelf,hun tank dragen enz.Hopelijk zijn wij ook nog zo fief op die leeftijd.Leuk dat je een aziatische supermarkt in de buurt hebt,wij hebben veel kleine chinese toko's hier op Bonaire,daar haal ik vaak iets vandaan,ze hebben hele lekkere curry's.fijn weekend met elkaar !
Groetjes Karin uit Bonaire

Anoniem zei

Leuk zo'n supermarkt! Weet je wat lekker is? Die zullen ze vast wel hebben.
Een Nashi peer (Asian pear?). Het lijkt op een appel, smaakt als een peer, maar dan veel steviger en sappiger.
Marjon

Bibi zei

Oh te gek zeg, zo'n winkel, ik zou daar elke week te vinden zijn. Er was bij Curves vandaag een oudere dame van tegen de 65 die trainde als Rocky, wat een energie had die!

Bianca zei

Dat is zo leuk zo'n winkel met allemaal artikelen die je niet kent, ik was daar meestal een kapitaal kwijt omdat ik alles wilde proberen dus jammer maar ook wel goed dat er hier geen in de buurt is ;-)
Ik sta hier inmiddels niet meer verbaasd als ik een 80 jarige met duidelijke gebruikte cowboyrijlaarzen zie en die vrij zeker nog beter paard rijdt dan ik ook ha ha
Maar in het begin kon ik me dat helemaal niet voorstellen om op die leeftijd nog zo actief te zijn, supergoed hoor ! Ik hoop dat ik dat op die leeftijd ook allemaal nog kan zonder dat er iets afbreekt ;-)

Margreet zei

Panera Bread is heerlijk, ik eet er ook graag. De H. Mart ken ik niet. Ik wacht nog steeds op een Trader Joe's hier in deze cow town!
Ik vind ook dat oudere mensen erg actief zijn, laatst raakte ik aan de praat met een dame die ik bijna elke ochtend zie wandelen, ze was 92...

José zei

Ik mis de groooote supermarkten in de US wel enorm.. Dat is op vakantie voor mij toch echt een uitje! :)

Wat ik me eigenlijk nog afvroeg; heeft Kai zijn roommate al gezien?

marianne zei

Wow, daar teken je toch voor, om op zo'n manier 78 te worden. Mijn moeder is even oud en echt nog fit, maar dat zie ik haar toch niet meer doen.

Altijd leuk zo'n andere supermarkt! Ik kijk in het buitenland ook altijd graag rond in de supermarkten. En dat brood klinkt ook heerlijk.

Veel plezier met de mannen, dit weekend (en natuurlijk ook met Saskia). Fijn dat ze er weer zijn!

naomi zei

Geweldig een bezoek aan zo'n supermarkt. Ga hier wel eens naar een toko maar verder niet zo groot.

Gezellig dat Kai er ook is dit weekend. Geniet van Rick en Kai en natuurlijk Saskia.

Groetjes Naomi

Ineke zei

Poosje terug had ik dezelfde ervaring in een Turkse supermarkt, als jij in de Aziatische supermarkt. Ik waande me ook in een andere wereld. Erg leuk om rond te snuffelen in zo'n zaak. Ohh, zie dat het voorjaar wordt bij jullie de komende dagem wát lekker!

Petra zei

@Karin - Ja, heel bijzonder, die actieve oude mensen.

@Marjon - Inderdaad, die hebben ze ook. Is inderdaad een zalige vrucht.

@B. - Knap vind ik het, hoor!

@Bianca - Ik begin me bijna af te vragen of de Amerikaanse ouden van dagen actiever zijn, dan de Nederlandse. Maar ik heb alleen mijn grootouders als voorbeeld, niet veelzeggend.

@Margreet - Trader Joe's, daar moet ik ook weer eens heen. Ik "vergeet" hun bestaan, want ze liggen niet echt op mijn weg.

@Jose - Nee, die roommate is nooit op komen dagen. Raar, he?

@Marianne - Ja, erg leuk, die supermarkten! Het weekend was kort maar krachtig.

@Naomi - Ik was wel een beetje jaloers, dat de Koreanen zo'n enorme winkel met hun produkten hebben. Volgens mij zou een Nederlandse winkel het hier ook goed doen.

@Ineke - Heerlijk, he, ik kan niet wachten!!

Nicole zei

Ik ben weer eens aan het bijlezen. Geweldig van die actieve oudjes! Mijn vader (bijna 78) is ook nog redelijk actief. Fietsen, tennissen, wandelen hij doet het nog allemaal.
Geweldig die grote supermarkten. Ik vond die altijd helemaal te gek. Maar dat waren dan gewone Amerikaanse. Zo'n aziatische of turkse lijkt me ook erg leuk om eens te bezoeken.
Gezellig dat Kai ook weer een weekendje thuis is. Da's toch wel fijn dat hij die mogelijkheid meer heeft dan Katja.