Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, februari 03, 2011

The King's Speech

Heel zielig vind ik mezelf vanochtend. Ik heb verschrikkelijk slecht geslapen, want kon op geen enkele manier liggen zonder pijn. Zelfs de Mineral Ice bracht dit keer geen uitkomst. Ik ben dus nog flink moe, als ik mezelf eindelijk uit bed hijs.

De zon schijnt en Cosmo heeft duidelijk zin in een wandeling. Met het advies van mijn reumatologe, om vooral op slechte dagen tenminste een half uur naar buiten te gaan, in gedachten, kleed ik me dik aan. Het vriest nog en de stoepen zijn een grote ijsbaan, dus ik loop op de weg. Ook daar zijn nog gladde stukken en het schrap zetten helpt mijn hoofdpijn niet.

Eigenlijk wilde ik een lang stuk wandelen, maar dat lijkt me nu toch niet zo'n goed idee. Na een paar mijl breng ik Cosmo terug en ga naar de sportschool. Hopelijk zal de crosstrainer net als gisteren wat helpen. Ik heb veel minder energie, dan gewoonlijk en na een half uur verplaats ik mezelf naar de fiets. Die is een stuk makkelijker.

Thuis voel ik me werkelijk wanhopig. Ik hoop, dat ik dat ook mag schrijven en niet te zeurderig overkom. De pijnen zijn zo erg, ik kan er niet omheen en loop met een huilgevoel rond. Ben ik even blij, dat ik nu niet naar New Jersey hoef te rijden voor het weekend met Pat!

Wetend, dat afleiding wat helpt, besluit ik naar Tysons Corner te gaan.
Ik wil al een tijdje de film The King's Speech zien en die speelt om half twee.

Naast de bioscoop is een groot "food court" en ik heb tijd om een hapje te eten voor de film begint. Popcorn als lunch vind ik minder geschikt. Door de pijn ben ik een beetje misselijk, dus ik wil niets zwaars. Bij Taka Grille hebben ze pho en ik bestel het met biefstuk. Die soep is perfect voor dagen als deze.

In het theater neem ik een stoel, waar ik mijn voeten op de railing kan doen. Dat helpt mijn rug. De meeste previews voor de film vind ik niets, maar Jane Eyre wil ik straks wel zien, als het uitkomt.

The King's Speech vond ik er in de previews niet zo interessant uitzien, maar ik hoorde van allerlei kanten, dat het de moeite waard is. Dat blijkt niets te weinig gezegd. Het is een ontroerende, interessante, grappige, prachtige film! Als Colin Firth hier geen Oscar mee wint, weet ik het niet meer. Neem het van mij, gaat erheen!

Saskia heeft vandaag haar laatste midterm gedaan en die heel goed gemaakt. Het is nu tijd voor het vakken kiezen voor volgend schooljaar. Saskia wil dolgraag naar Virginia Tech, net als haar zus, dus zal in ieder geval AP World History nemen.

Rick belde me na de film al en zei me geen zorgen om het avondeten te maken. Op weg naar huis heeft hij kabobs van Friends besteld. Voor mij mijn favoriet, zalm.

Christine belt en we kletsen gezellig bij. Ook zij heeft erge moeite met de kou en dan blijkt wel weer even, dat gedeelde smart halve smart is. Zij is van plan in de herfst een week hier te komen om mijn verjaardag te vieren. Dan zullen we tien jaar bevriend zijn, ook iets om te vieren natuurlijk!

Vanavond ga ik toch maar weer de Mineral Ice proberen en hoop morgen een stuk minder pijn te hebben en een veel vrolijker blog te schrijven.

33 reacties:

Anne-Sophie zei

Nou heel veel sterkte hoor met de pijnen. Hoop dat het weer snel milder wordt. Helpt zoiets als een saunabezoek bij dit weer?

King's Speech wil ik ook zeker gaan zien. True Grit heb ik onlangs gezien, is ook een aanrader.

Margreet zei

Knap van je dat je er toch uitgaat en wat leuks gaat doen. Ik zou denk ik in bed kruipen..
Hoop dat het morgen een betere dag voor je is.

Ingrid en Michael zei

Wat fijn dat de film je gedachten een beetje kon verzetten! Ik heb nog steeds respect dat je desondanks je blog hebt geschreven en ook nog reactie op je reactie's hebt gegeven.
Groet, Ingrid

Jasmino zei

Houd moed, Petra! Er komen weer betere dagen. Toi toi toi!

marijke zei

Houd je sterk! Nog even doorzetten en dan komen de warmere dagen er weer aan. Heel indrukwekkend dat je ondanks de pijnen steeds doorzet, gaat sporten, voor je gezin zorgt en blogposts schrijft.

Theo zei

Petra,

Jij mag schrijven wat je wilt! Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen in zulke miserabele situtaties! Als ik een hoofdpijndag heb, dan wil ik alleen maar plat in mijn bed liggen met een kussen over mijn hoofd. Ik begrijp dat bij jou DAT zeker niet zal helpen, maar desondanks kan ik me goed voorstellen dat zo'n dag je wanhopig maakt, en dat mag je zeker schrijven! Zou wat worden zeg, dan moet je op zo'n dag niet schrijven, en op die manier communiceren dat het niet goed met je gaat?

Ga vooral zo door, en heel veel sterkte om deze dagen door te komen.

Theo

Sally zei

Bah wat naar die pijn. Ik hoop toch zo dat het snel minder wordt. Goed van je dat je toch in beweging blijft en probeert je gedachten te verzetten. Sterkte.

Anoniem zei

Wat naar dat je zoveel pijn hebt. Ik heb bewondering voor je dat je ondanks dat toch er op uit gaat. Zelf heb ik ook last van gewrichtspijnen en heb op nare dagen erg baat bij de warmte van een infrarood lamp. Heb jij daar ervaring mee? Ik zou je willen aanraden daar eens naar te gaan kijken. Ik heb zelf een infrarood functie op mijn zonnebank zitten waardoor de warmte dus mijn hele lichaam bereikt. Maar je hebt ze ook in kleinere lampen en zelfs in sauna's. Wie weet helpt jou het ook goed. Ik hoop dat het morgen een betere dag voor je gaat worden. Groetjes Lianne

José zei

Ik vind helemaal niet dat je zeurt! Ik hoor je er nauwelijks over. Ik vind het ontzettend knap dat je elke dag weer je bed uit kunt komen en je zelfs gaat sporten! You go girl!

Op naar de lente! :)

Annemiek zei

Wat een rotdag. Hopelijk vandaag beter!

Marie zei

Lieve Petra: wat erg voor je dat je zo veel pijn hebt. Je zorgt goed voor jezelf, en blijf dat doen: heel veel sterkte! Groetjes Marie

Anoniem zei

He wat vreselijk voor je.
Ik hoop dat het weer snel opknapt voor je.
En lekker een dag klagen mag hoor.
Fijn weekend, Bea

Petr@ zei

Natuurlijk kun je gewoon schrijven hoe je je voelt. En zeurderig zal ik je nooit noemen. Ik heb zelf geen flauw idee hoe het is om te moeten leven met chronische pijn, maar ik heb juist het idee dat je hier heel goed mee om kunt gaan. Aan het grootste deel van je blogs kun je niet eens merken dat de pijn er is. Petje af hoor! Geen idee of ik dat zo zou kunnen.

Wat een leuk vooruitzicht dat Christine een week naar je toe komt, alleen duurt het nog wel even.

Anoniem zei

Veel sterkte met de pijn, hopelijk minder vandaag..... evengoed een fijn weekend, spring is in the air, so better times will come!
Gr, Evelyn

Floor zei

Het is geen klagen of zeurderig overkomen wat je doet, het is ventileren. Er is iets met je aan de hand en dat wil je graag kwijt. Niks mis mee in mijn ogen hoor! Het is alleen zo enorm vervelend voor je dat bijna niets helpt!

Gelukkig heb je wel wat afleiding gezocht. Goed van je!
En ik ben zeeeeeer benieuwd naar The Kings Speech. Wij in ons derde- wereld-landje-wanneer-het-op-films-aankomt krijgen deze film pas over een week of wat.

Groetjes, Floor

Yvette zei

Hopelijk sta je vandaag op met minder pijn.
Het is ontzettend vervelend dat je zoveel pijn hebt!!
Tuurlijk mag je daar ook over schrijven zoveel als je wilt en zo "zeurderig, klagerig" als je maar wilt.
Je klaagt zelden en als je dan eens klaagt verontschuldig je jezelf ervoor, totaal niet nodig want tegen de tijd dat jij klaagt is er echt iets een de hand.

Groetjes Yvette
Die hoopt dat de lente maar snel komt....

Els zei

Wat naar voor je dat je zoveel pijn hebt! Natuurlijk mag je daar over schrijven, zou geen waarheidsgetrouw blog zijn anders, en komt helemaal niet zeurderig over. Ik moet je bewonderen dat je toch de moed vindt om buiten te gaan en dingen te ondernemen. Ik vrees dat ik zieligweg in bed zou blijven liggen, mezelf beklagend. Hoedje af dat jij het zo oplost!

Monique zei

O Petra, zo herkenbaar! Winters moesten ze gewoon afschaffen, dat zou veel mensen met chronische pijn goed doen.

Mijn vriendin heeft ook een infrarood cabine en maakt er met dit soort weer en pijn (ook fybro) wel baat bij.

marianne zei

Tuurlijk mag je dat ook schrijven, en je zeurt er helemaal niet over. Hopelijk gaat dit gauw voorbij, sterkte!

Karin (dh) zei

Zeuren? Jij? Ach hou toch op mens, dat doe je volgens mij echt nooit! Je mag er toch gewoon van balen dat je zoveel pijn hebt. Ik vind je nog een super bikkel hoor, dat je er dan toch nog op uit gaat en probeert er nog wat van te maken zo'n dag.
Ik duim dat als je dit leest je pijn weer een stuk minder is. sterkte en hou je haaks!

Natasja Valentijn zei

Wat vervelend dat je zo veel pijn hebt. Ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat. Laten we er maar van uit gaan dat Phil zijn gelijk krijgt en dat het snel warmer weer gaat worden. dat is beter voor je. Goed van je dat je niet bij de pakken neer gaat zitten en er toch op uit trekt. Petje af voor je doorzettingsvermogen.

Nina zei

Ik ben het met bovenstaande reacties eens: het is je goed recht ook over je pijnen te schrijven, tenminste, als jij erover wilt schrijven! ;-) En zeuren? Echt niet!
Ik vind dat je enorm bewonderenswaardig met je pijnen omgaat en hoop dat de pijnen je nu weer minder kwellen. Knap ook dat je je kúnt laten afleiden!

Is Cosmo trouwens zo'n dier dat (die?) aanvoelt dat er iets niet helemaal oke is met zijn baasje? Of is dat toch meer een katteneigenschap?

Anoniem zei

Ik hoop zo voor je dat het weer wat beter gaat met je.
Marjon

naomi zei

Oh wat balen voor je dat je zoveel pijn hebt vandaag. En ik snap dat je dat kwijt wil en dat is zeker geen zeuren. Je hart luchten geeft je ook weer moed voor een nieuwe dag. En dat is toch de kracht van een (online) dagboek even je hart luchten.

Ik blijf het knap van je vinden dat je toch gaat sporten en afleiding zoekt in een film.

Blijf je hart luchten en dit is zeker niet zeuren.
Groetjes Naomi

Nicole zei

Uiteraard zeur je niet als je over je pijnen schrijft! Ik kan me niet voorstellen hoe het moet zijn om zo vaak zoveel pijn te hebben. Dus als jij je een keer zielig voelt, is dat je goede recht. En hoe jij met je pijn om blijft gaan, blijf ik bewonderenswaardig vinden. Dus hiervoor weer eens een dikke veer in je derriere ;_)

Ik hoop dat Phil heel snel zijn gelijk krijgt en dat we overal beter weer krijgen. Want ook ik ben helemaal klaar met de winter en ik heb niet eens fybromialgie.
Ik heb een aantal tips voorbij zien komen die me idd wel wat voor jou lijken: zo'n infrarood lamp/cabine lijkt me ook echt iets voor jou.

Heel veel sterkte, ik hoop dat je je snel beter voelt!

Elke zei

Tuurlijk vind ik dat je mag melden hoe je je voelt! Het leven is niet altijd rozegeur en maneschijn. En op deze manier leren wij als lezers ook meer over hoe het voelt voor mensen die dergelijke ziekte hebben. Maar ik hoop dat je morgen kan schrijven dat je je weer beter voelt. ;-)

Wij hebben vanavond nog eens een poging gedaan om naar The King's Speech te gaan kijken. Ik ben immers een grote Collin Firth fan. Maar het was weer allemaal uitverkocht. En ik wil niet in een zaal zitten die zo vol zit. Zal het dus nog maar een paar weken uitstellen...

Goed gedaan van Saskia!
En weet ze ook al welke richting ze ongeveer uit wil gaan?

Petra zei

Allemaal heel hartelijk bedankt voor de lieve woorden, die doen echt goed.

@Anne-Sophie - Ja, sauna zou wel helpen, maar ik weet hier geen openbare sauna's. Wat dat betreft mis ik mijn oude sportschool, die had er een.

@Margreet - In bed kruipen is ook heel verleidelijk, hoor, maar ik weet, dat dat het alleen maar erger maakt.

@Ingrid - Schrijven is ook therapeutisch voor mij :).

@Jacqueline - Ik weet het, ik droom maar van de warme tijden, die weer gaan komen.

@Marijke - Vandaag voelde de zon ook al warmer, dat geeft hoop.

@Theo - Dank je wel! Vroeger ging ik inderdaad naar bed, maar dat is precies het verkeerde om te doen.

@Sally - Dank je!

@Lianne - Heel toevallig, dat je dat schrijft. Ik had vroeger (nog uit Nederland) zo'n lamp en die hielp wel wat, maar hij ging stuk en ik heb geen transformator mere. Net gisteravond zei ik tegen Rick, dat ik eens wilde kijken, wat voor lampen er tegenwoordig te koop zijn. Ik ga er weer een aanschaffen. Bedankt voor je berichtje.

@Jose - Op naar de lente, ik ben er helemaal klaar voor ;).

@Annemiek - Gelukkig ietsje beter.

@Marie - Dank je wel.

@Bea - Dank je, jij ook een fijn weekend.

@Petra - Inderdaad praat ik er niet veel over, ik wil niet als "ziek" bekend staan. Ook zie je het natuurlijk niet aan me en dat maakt het ook moeilijker om er open over te zijn. Gelukkig wordt fibromyalgie wel steeds bekender.

@Evelyn - Dank je, de komende paar dagen zullen boven het vriespunt zijn, dus ik ga een lentegevoel kweken ;).

@Floor - Inderdaad, ik ben iemand, die problemen op wil lossen, hup, klaar. En dat gaat niet met dit. Als de film uitkomt gaan, hoor, het is echt de moeite waard!

@Yvette - Dank voor je lieve woorden. Als we met zijn allen naar de lente snakken, moet die toch ook komen?

@Els - Jij zou vast soortgelijk reageren. Ik heb jaren geleden bij dit soort aanvallen weken in bed gelegen, maar dat maakt het alleen maar erger en is heel deprimerend :).

@Monique - Zoals ik al aan Lianne schreef kwam toevallig die infrarode lamp weer in me op gisteravond. Nu hebben ze er nog meer gevorderde produkten van. Als Rick niet zoveel zou reizen in de winter, was ik allang elders geweest.

@Marianne - Dank je.

@Karin - Dank voor je lieve woorden. Eigenlijk wil ik zelf de pijn altijd negeren, maar soms lukt dat niet. Je hebt verder helemaal gelijk, natuurlijk.

@Natasja - Al mijn hoop rust op Phil, LOL! Ik zie ook erg uit naar woensdag met jullie!

@Nina - Ja, Cosmo is heel aanhankelijk nu, soms zo erg, dat ik er gek van word ;). Hij wil de hele tijd bij mij zijn, dat is gewoonlijk niet zo constant.

@Marjon - Dank je.

@Naomi - Inderdaad, schrijven werkt therapeutisch. Het helpt ook het goede te zien, hoe slecht ik me ook voel.

@Nicole - Bedankt voor de veer ;). Ik ben op zoek naar een nieuwe infrarood lamp of zelfs iets saunaachtigs.

@Elke - Jee, dat die film nog zo populair is daar. Hoewel ik natuurlijk niet weet hoe druk het hier 's avonds is. Saskia heeft nog geen idee, welke richting ze op wil.

Tink zei

Petra, ik ben zelf geveld door een voorhoofdsholte ontsteking en gebruikte net mijn lamp dus wil toch even reageren op je blog.
Mijn acupuncturist en vriend heeft me zijn TDP lamp geleend, al bina een jaar. :-) het is een wat ze noemen Far Infrared Lamp, een mineraal infrarode lamp en is armoedig uit de oosterse geneeswijze. Hij is van onschatbare waarde voor mij. De Far Infrared wordt ook gebruikt in sauna's en werkt enorm helend. Vooral het formaat vindt ik zo handig, ik had vroeger ook een infra rode lamp maar die moest op een tafel of zo staan. Deze hebben wieltjes en je kan hem in elke willekeurige stand plaatsen. Hij verwarmt heerlijk en is geschikt voor vele doeleinden zo ook bij afschuwelijke hoofdpijn veroorzaakt door holte ontsteking. Het is een standaard in acupuntuur en massage praktijken en de aanschaf valt mee.
Ik gebruik hem voor m'n rug met een special Chinese lotion die niet brand zoals vele anderen waar van die pepers in zitten maar het is niet echt nodig. Wikipedia heeft een goed artikel erover, hij valt zelfs onder de FDA. Ik hoop dat je hier wat aan hebt, de hele familie zou er wat aan hebben want hij is ook enorm goed met het helpen genezen van sport blessures. http://en.wikipedia.org/wiki/TDP_lamp

Tink zei

Hmm... Ik zie dat ik in mijn wazige brein mijn autocorrectie aan heb laten staan en bedoelde dus geenszins 'armoedig China' maar 'afkomstig uit China'. Hoe ze daar armoedig van weten te maken is mij een raadsel, excuses dus! Zo zitten er nog meer dingetjes in zie ik, ik hoop dat je er overheen kunt lezen!

Bianca zei

Wat vreselijk die pijnen, hopelijk wordt het snel een stuk warmer bij jullie. Helpt een zonnebank of sauna niet voor je spieren, al is het maar voor een paar uur dat je wat verlichting hebt ? even tot in je botten warm worden weer.

Petra zei

@Tink - Inderdaad ik had zo'n onhandige lamp, die maar bepaalde plekken kon bereiken en ik zag er nu een op wieltjes, die een heel flexibele "nek" heeft. Vraagje, hoe lang ga jij eronder? Ik zal ook een soort draagbare sauna met die lampen, die over je hele lichaam gaat.

@Bianca - Zonnebank lijkt me niet goed voor mijn huid en ik weet geen openbare sauna's hier :(.

Petra zei

Woohoo! Ik dacht net laat ik eens kijken, wat ons dichtstbijzijnde Fairfax County rec center te bieden heeft, blijken ze nu ook een sauna te hebben! Daar ga ik de komende weken zeker gebruik van maken!

Tink zei

Petra, op die van mij zit een timer van ik geloof 30 min. Maar volgens mijn acupuncturist en masseur kan ik hem gewoon opnieuw aan doe en op een andere plaats richten als ik dat zou willen en vaak doe ik dat ook.

Je moet er wel op letten dat er verschil is tussen gewoon infra rood en de Far Infra Red Mineral lamp die ik heb en gister de link gaf van Wikipedia. Ik weet niet hoe lang je onder een gewone infra rolde lamp kan.

De Far Infra Red lamp is volgens mij ook wat ze in de Infrared sauna's gebruiken omdat het medicinaal werkt.
Mijn dokter is bezig een Far Infra Red sauna in zijn clinic te plaatsen. Hij heeft heel goede resultaten gehoord over het behandelen van Fibromyalgie en deze sauna. Hij behandeld alleen maar patiënten met Fibro, CFS en ME
wat ik dus heb.
Ik vroeg of een gewone sauna niet hetzelfde resultaat zou bereiken maar volgens hem gaat het juist om de droge hitte. Maar iedereen reageert daar natuurlijk weer anders op.