Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, februari 18, 2011

Lekker warme wandeling op de National Mall

Vrijdag alweer, hoe lang een week zonder Rick ook lijkt, het vliegt toch voorbij. Vandaag zal het werkelijk warm worden en ik heb er helemaal zin in. Ook Saskia gaat blij naar school, zonder jas zelfs, en dat op 18 februari!

Ook bij de sportschool is iedereen in een goed humor. We lachen wat af tijdens Sharons core training. Zin in cardio erna heb ik niet, want ik heb besloten een lange wandeling met Cosmo te maken. Soms staan die machines me ook enorm tegen.

Het is nog helemaal bewolkt, maar in het westen zie ik de blauwe lucht langzaam onze kant opkomen. Na mijn douche, rond lunchtijd, is het helemaal opgeklaard en ik neem Cosmo mee.

Eerst stop ik bij Manhattan Bagel en haal hun dunne bagel met kaas, ei, asperges, champignons en een pittige saus. Dit is een nieuwe sandwich en ik vind hem superlekker! Daarna rijd ik naar Washington.

Via de interstate duurt het maar een kwartiertje voor ik de brug overga, de stad in. Het is druk in de stad met toeristen, joggers en fietsers. Ik vind dan ook geen plek langs de weg, maar weet een parkeerplaats bij het Jefferson Memorial, die vrij onbekend is. Zonder moeite parkeer ik de van daar.

Cosmo en ik lopen een deel rond het Tidal Basin. De kersenboompjes beginnen een heel klein beetje uit te lopen, maar de volle bloei zal pas over ruim een maand zijn. Dat is altijd mijn favoriete tijd in de stad, dus ik hoop er dit jaar te zijn. Nu ligt er, ondanks de temperatuur van 24 graden, nog ijs op het water.

Onderweg poseert Cosmo gewillig. Ik krijg allerlei opmerkingen over hoe mooi hij is en wat een perfect model. Dit keer komen we ook andere honden tegen en Cosmo begroet ze allemaal even enthousiast. Ook willen allerlei kinderen hem aaien. De hond heeft de middag van zijn leven!

Langs het World War II Memorial lopen we naar het Lincoln Memorial. Er is allerlei constructie gaande op de Mall. Langs het Tidal Basin wordt het monument voor Martin Luther King Jr. gemaakt en de Reflecting Pool voor het Lincoln Memorial wordt gerenoveerd. Dat laatste was hard nodig, maar maakt het uitzicht een stuk minder.

Onderweg neem ik regelmatig foto's van Cosmo. Na het Koreaanse monument heeft hij er genoeg van. Voor het standbeeld van John Paul Jones (Washington heeft volgens mij net zoveel standbeelden, als Parijs) weigert hij te zitten. Het is ook erg warm, dus tijd om terug naar de van te gaan.

Daarvoor moeten we weer langs het Tidal Basin en aan deze kant staat er een fikse wind. Nu lopen we ook aan de "ijs"kant en door de wind klinkt het net als klingelende ijsklontjes in een glas, heel grappig. Het is hier ook een stuk koeler, vast lekker voor Cosmo met zijn dikke wintervacht.

Even later komen we nog wel even een politieagent te paard tegen, waardoor Cosmo hernieuwde energie krijgt. Gelukkig blaft hij niet, want dat zou nu echt iets voor mij zijn, dat mijn hond een politiepaard op hol doet slaan!


In de van heb ik water voor hem en een Fuze voor mij. Het is werkelijk onvoorstelbaar warm voor midden februari, maar ik klaag absoluut niet, natuurlijk! Zo snel mogelijk rijd ik naar huis, al valt dat nog niet mee, want kennelijk willen veel mensen vroeg naar huis om van de warmte te genieten.

Saskia is inmiddels ook thuis en heeft met Laura een heel avondprogramma bedacht. Ze gaan naar Noodles&Company wandelen, daar eten en van daaruit naar school lopen om de One Acts te zien.

Het is twee kilometer lopen naar Noodles, dus ik bied een lift aan, maar de dames willen er niet van weten. Wat dat betreft wonen we ideaal en nogal on-Amerikaans. De tieners, die nog geen auto rijden, zijn ook redelijk vrij. Ze kunnen lopen of fietsen of de metro nemen naar allerlei plekken. Neemt niet weg, dat ik Saskia met gemengde gevoelens laat gaan, vooral het lopen in het donker vind ik minder.

Zo lang als het kan lees ik voor het huis in de zon. Intussen vraag ik me af, wat ik vanavond weer eens zal eten. De hele tijd komt "sushi" naar boven drijven, maar dat heb ik gisteren en maandag ook al gegeten. Het is mijn favoriet, dus ik besluit deze heerlijke dag met het lekkerste eten af te sluiten.

Bij Yama kennen ze me al met mijn viseieren, ha ha. Een van de serveersters kent me echter duidelijk nog beter. Zij vraagt, waarom ik die viseieren niet sashimi vraag, want dat heb ik toch liever? Als ik haar wat nader bekijk, herken ik de serveerster van Sakana, waar we, voor de eigenaren plotseling vertrokken, zeer regelmatig kwamen. Ik vind het bijzonder, dat ze zich mijn voorkeuren herinnert.

In het land, waar iedere dag wel een "holiday" is, is het vandaag National Drink Wine Day. Nu is wijn mijn favoriete alcoholische drankje, dus dat vier ik maar al te graag met een lekker glas Chardonnay bij de sushi.

Om de uren tot Ricks thuiskomst vol te maken kijk ik naar allerlei bruidsprogramma's op TLC. Dan eindelijk, om kwart over negen, hoor ik de garage opengaan. We zijn dolblij elkaar weer te zien en het weekend kan nu officieel beginnen!

De rest van de foto's van vandaag staan hier.

10 reacties:

Anja zei

Het lijkt wel zomer bij jullie met 24 graden, heerlijk hoor. Fijn dat Rick weer thuis, geniet van jullie weekend!

naomi zei

Hallo

Wat heerlijk 24 graden, maar wordt nu een paar dagen kouder zag ik. Wat een heelrijke wandeling heb je weer gemaakt en super mooie foto's.

Ik hoop echt ook op zulk weer en nog wat cherry blossoms en dan dus ook mooie foto's als ik kom.

Krijg door jouw foto's er zin in.
Wat verwen jij jezelf deze week met 3x sushi groot gelijk.
Fijn weekend met Rick samen.

Groetjes Naomi

Corry zei

Tjemig Petra, wat heerlijk dat het zo lekker warm is bij jou. Hier is het toch wel frisjes en grijs.
Mooie foto's weer. Gaat het goed met de rondleidingen? Ben wel Benieuwd hoor.


C.

Petr@ zei

24 graden in februari! Heerlijk! Was dat maar altijd zo.
Ik vind sneeuw en schaatsen best leuk, maar moet niet te lang duren. Na een week of twee heb ik er wel genoeg van en mag de winter weer over zijn.
Hier helaas voorlopig nog niet zulke temperaturen en ik hoor iedereen om me heen dat ze de winter zat zijn. Misschien ook omdat de krokusjes al op zijn en we wat zonnige dagen achter de rug hebben. We willen meer dan een voorproefje van de lente!

Gelijk heb je, om nog eens sushi te eten. Lekker genieten. Wat bijzonder dat de serveerster nog precies je wensen wist.

Fijn dat Rick er weer is.

HennyB. zei

Ohoh, ik ben helemaal niet jaloers op die 24 graden, pffff ik wou dat het hier ook zo was!
De foto van Cosmo voor het Jefferson Memorial is echt de leukste, wat een mooi beest is het toch.
Prettig weekend gewenst.

Sally zei

lekker hoor dat weer. Na kou geniet je des temeer van elk straaltje zon. Hier 'I take it for granted' zigezegd. Fijn dat je wederhelft weer veilig thuis is.

Bianca zei

Ik vind het ook zo heerlijk weer die warmte buiten, zels het bruin/gele gras begint weer groene sprietjes te krijgen. Groot gelijk hoor met je Sushi, dat is geen straf om het 3x te eten ;-)
Fijn dat Rick weer thuis en prettig weekend samen !

Ineke zei

Heerlijk zo'n paar warme dagen tussendoor, jammer dat het vandaag zo'n stuk kouder is.
Helaas is het bij ons ook weer winters.

Petra zei

@Anja - Helaas van korte duur, die lekkere temperaturen, maar we hebben ervan genoten.

@Naomi - Het is ongewoon deze temperaturen in februari. Als de cherry blossoms uitgebloeid zijn is er nog steeds erg veel moois te zien.

@Corry - De warmte is alweer weg, helaas. Tot nu toe heb ik 8 rondleidingen geboekt, de eerste op 12 april (Naomi).

@Petra - Hier nog geen krokussen, maar ik zag dat een aantal maples al knoppen hebben. Het begint te komen. Lekker, he, sushi?

@Henny - Die foto vind ik ook het leukst.

@Sally - Lijkt me toch wel heerlijk, iedere dag warmte (hoewel ik dan bang ben de seizoenen te missen).

@Bianca - Kleur in de natuur, dat is wat ik 's winters zo mis. Inderdaad is ieder groen grasje dan mooi.

@Ineke - Februari gaat wel lekker snel en maart vind ik al "lente", er is licht aan het einde van de tunnel!

Nicole zei

24 graden? Ik ben acuut jaloers! Bofbips. Wel heerlijk dat je zo hebt kunnen genieten van de dag. En wat is Cosmo toch een geweldig fotomodel.