Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 27, 2011

Lenteachtig weekend

Zaterdag

Na alle pijn van gisteren ben ik heel blij, dat ik vannacht prima heb geslapen. We blijven lekker lang liggen en staan uitgerust op. Dit weekend staat er niet veel op het programma, dus we ontbijten rustig samen. Saskia heeft bij Delaney gelogeerd en belt, dat ze opgehaald wil worden.

Terwijl Rick dat gaat doen, rijd ik naar de sportschool voor een veertig minuten interval op de stairmaster. Zin in een heel uur heb ik niet, want het is veel te lekker weer. Ik zet de machine dus op een hogere snelheid en heb zo het gevoel flink gesport te hebben.

Op de terugweg zie ik Rick met Cosmo wandelen. Die gaat ons dan ook "meehelpen" in de tuin. Rick heeft besloten, dat we de voortuin netjes gaan maken dit weekend. Om te beginnen snoeit hij de magnolia voor enorm, want dat ding is afgelopen zomer helemaal uit de kluiten gegroeid. Ik hark de perken en haal de oude bladeren eruit. Dat doet mijn schouders pijn, dus ik geef het al gauw op en houd Rick gezelschap door bij de voordeur in het zonnetje te gaan lezen.

Tegen lunchtijd besluiten we Vienna in te rijden. We zijn vanavond uitgenodigd voor Scarletts vijftigste verjaardagsfeest en zij is dol op wijn. Bij de Vienna Vintner vinden we een goede Cote du Rhone.

De eigenaar staat net op het punt met een wijnproeverij te beginnen en nodigt ons ook uit. Behalve verschillende soorten wijn zijn er allerlei kazen, pate en crackers. Rick en ik proeven de witte wijnen en doen ons tegoed aan het eten. Vooral een van de blauwe kazen is heerlijk! We zijn ook gelijk weer op de hoogte van de meest recente Vienna roddels, want er wordt flink geconverseerd door de aanwezigen.

De rode wijnen vinden we te zwaar zo midden op de dag, maar zo hebben we onverwachts een heerlijke gratis lunch naar binnen. Ik geef meteen mijn emailadres om van komende wijnproeverijen op de hoogte te worden gesteld!

Bij Walgreens kopen we een leuke kaart voor Scarlett. Dat valt nog niet mee, want de meeste kaarten voor een vijftigjarige hebben stomme grapjes over ouderdom. Gelukkig is er eentje bij, die wel gewoon aardig is.

De rest van de middag zijn we lekker buiten bezig. Saskia speelt basketbal en springt op de trampoline met de buurkinderen. Rick gaat door met snoeien en ik lees mijn nieuwe mysterie "Murder on the Med". Het leest lekker snel weg.

Als de zon achter de huizen is verdwenen, wordt het al snel te koel om buiten te zitten. Rick en ik verkleden ons en rijden naar Clifton voor het verjaarsfeest. Na Scarlett gefeliciteerd te hebben, worden we de eetkamer ingeleid en voorgesteld aan de andere aanwezigen, waaronder Scarletts Hongaarse moeder (die ik niet goed kan verstaan, helaas).

Er staan allerlei lekkere hapjes, gerookte zalm toastjes, wraps en allerlei soorten sushi. Rick en ik hebben nog niet gegeten en we weten niet of er nog meer komt. We proberen dus alles op tafel. Een leuk idee vind ik het bord met groente, als een soort regenboog liggen er reepjes rode paprika, dan babyworteltjes, an reepjes gele paprika en als laatste stengeltjes selderij. Het ziet er heel feestelijk uit.

Scarlett ken ik van 25 jaar geleden, omdat zij bevriend was met mijn vriendje destijds, S., en zijn broer. Iets meer dan een jaar geleden zag ik S. weer bij een Kerstfeest van zijn broer, die bij ons in de buurt woont. Ook vanavond komen zij beiden.

Het wordt een heel gezellige avond en Rick en ik kletsen heel wat met S. en zijn broer. Ik kan het niet helpen om af en toe eens te denken, hoe mijn leven eruit had gezien, als ik met S. door was gegaan. Ik denk, dat we binnen het jaar gescheiden zouden zijn! Toch hebben we een korte gezamenlijke geschiedenis en dat schept wel een grappige band.

Doug en Scarlett hebben een prachtig huis! Vooral hun basement doet Rick watertanden. Nu de kinderen niet meer in de speelleeftijd zijn, wil Rick een bar laten installeren beneden. Doug en Scarlett hebben precies, wat hij graag zou willen. Helemaal schitterend is Dougs wijnkelder! Alles wordt electronisch bijgehouden met een panel aan de buitenkant. Hij heeft er ook een kapitaal aan wijnen liggen!


De wijnijskast



Alles wordt met dit paneel geregeld

Na alle voorafjes verschijnen er toch opeens twee enorme slow cookers met barbecue kip en varkenshaas, sla en broodjes. Ik eet er maar weinig van, want die sushi riep telkens mijn naam. Daarna houdt Doug een leuke speech voor Scarlett en worden de taarten, door Scarletts moeder gebakken, aangesneden. Ik probeer een klein stukje van de walnoottaart en die is de lekkerste, die ik ooit heb geproefd! Dat zegt wat, want ik houd niet meestal niet van taart.

Veel te laat voor ons doen nemen we afscheid. We hadden niet verwacht, dat het zo gezellig zou worden. Ik ben wel stiekem blij, dat ik met mijn Rick terugga en niet met S., die mij wel een heel lange "hug" als afscheid geeft. Hebben jullie weleens exen weer gezien en hoe voelde dat?

Zondag

Ondanks de late avond gisteren, zijn we redelijk bijtijds wakker. Het helpt ook, dat we het raam open hebben en de vogels wel heel overtuigend zingen op het moment. Het klinkt werkelijk, of ze in onze kamer zitten!

Rick vertrekt, zoals iedere zondag, naar Starbucks. Als hij terugkomt is Saskia ook op. Zij doet zich tegoed aan een stukje banaan-chocolate chip cake, die in haar dieet past. Ik vind mijn spinaziewrap iedere week weer erg smakelijk.

Na afloop ga ik weer naar Anytime Fitness. Dit keer kies ik de crosstrainer en ben best een beetje trots op mezelf, dat ik beide weekenddagen gesport heb . Het is vreemd, hoeveel energie mooi weer met zich meebrengt!

Inmiddels is Rick alweer bezig in de tuin en Saskia helpt hem erbij. Zij heeft een vreemde uitslag in haar nek, die gisteren begon en er nu niet goed uitziet. Daar moet een dokter aan te pas komen. Rick stelt voor Saskia na de lunch naar de Urgent Care kliniek te brengen.

Als zij vertrekken, ga ik met de Kindle in de hot tub liggen. Het is zo'n 16 graden en lekker zonnig. Daar in de achtertuin kan ik de lente al echt aan voelen komen. De cardinaaltjes zingen, sommige bomen hebben al kleine knopjes en het is gewoon heerlijk hier zo te liggen bubbelen! Ik krijg er een vakantiegevoel van.

Tegen half vijf gaat de telefoon en hijs ik me met tegenzin uit het bad. Ik zie eruit als een pruim, maar het was zo lekker! Arme Rick en Saskia zijn nu pas klaar bij de dokter, zo'n lange wachttijd was er. Saskia heeft inderdaad een bacteriele huidinfectie en krijgt daar antibiotica voor. Van ons allemaal heeft zij verreweg de gevoeligste huid.

Op de terugweg heeft Rick de ingredienten voor het chilirecept van zijn moeder gekocht. We smullen ervan, terwijl we naar de Red Carpet van de Oscars kijken. Misschien dat deze chili mijn favoriete recept is, omdat het me altijd aan mijn lieve schoonmoeder doet denken. Het is de lekkerste chili, die ik ken, in ieder geval.

Straks dus de Oscars, ik hoop echt, dat The King's Speech veel wint. Meestal heb ik geen van de genomineerde films gezien, maar nu maar liefst drie: The King's Speech, The Social Network en Toy Story 3, allemaal erg goed. Ik ben benieuwd!

16 reacties:

Anja zei

Hier is de lente nog ver weg, er is een flink pak sneeuw gevallen. Ik ben ook de Oscars aan het kijken.

Bente zei

Ons lekker maken met het aankondigen van een chilirecept en het dan niet plaatsen. Tssss...

De meeste exen heb ik online wel eens gezien. Maar nooit spijt. :-)
En ze zijn nu allemaal zo oud!

Petra zei

@Anja - Hopelijk is het hier nu met de sneeuw gedaan!

@Bente - Ik heb je laatste blogs gelezen, maar om de een of andere reden lukt het niet een reactie achter te laten. Rick heeft het chili recept, ik het hem eens ontworstelen.

Alice zei

Vermits ik mijn echtgenoot al ken van mijn 16de zijn er niet heel veel exen.
Maar de exen die er zijn zie ik nog wel ja. Sommigen via facebook, sommigen in real life.
En neen nooit spijt. Maar ja, in ben dan ook getrouwd met mijn grote liefde!

Petr@ zei

Lekker hoor, zo'n lente weekend. Hier niets dan regen en gisteren zelfs wat sneeuw, bah!

Leuk dat je Scarlett na al die jaren weer hebt ontmoet en die klik er gewoon nog is. Bijzonder hoor.

Ik heb met 1 ex heel af en toe contact via Hyves en verder niet. Mijn exen zijn ook allemaal echt verleden tijd en niet belangrijk meer en zeker geen gevoelen meer voor. Er is slechts 1 ex die nog een plekje in mijn hart heeft, maar die leeft helaas niet meer.

marianne zei

Voor lekkere chilirecepten houd ik me ook altijd aanbevolen!

Toevallig heb ik 1 ex vorig jaar een keer ontmoet, hij nam contact op via LinkedIn. Was best leuk om hem weer te zien, en nog steeds, zelfs na 25 jaar, heel vertrouwd. Maar geen spijt, nee.

Karin (dh) zei

Chili past prima in het sombere weer hier, dus ik houd me ook aanbevolen voor het recept hoor!
Omdat mijn hubby en ik al zo'n 4 eeuwen samen zijn ;-) heb ik niet zoveel exen, en degene die ik ooit jaren later nog eens in de trein ben tegengekomen bleek toen toch echt homofiel te zijn. Ach, in 'mijn tijd' was het nog niet zo makkelijk om uit de kast te komen. Ik herinner me nog wel dat ik het een beetje raar vond dat ie me toen gelijk aan zijn moeder wilde voorstellen, maar in dit perspectief was dat ineens wel weer heel logisch. Gelukkig bleken we nu allebei happy met onze nieuwe mannen ;-)).

Ineke zei

Helaas (of gelukkig) geen ex-en voor mij, bij het 1e vriendje was het meteen raak en is het na 40 jaar nog steeds raak :-)

Monique zei

Ha, hier ook geen exen meer in beeld hoor. Gelukkig niet ;-)

Ik heb maar een 'ex' waar ik nog zielsveel van hou, de vader van mijn kinderen. Al weer twaalf jaar geleden overleed hij en dat blijft altijd een zere plek.

Nicole zei

Dat was weer even een lekker weekendje voor jullie. En wat ben ik jaloeoeoeoeoeoeoeoers op jullie weer... Hier was 't grijs, grijzer, grijst. Regen, mist, bleeehhh...
En ik sluit me bij Bente aan: ik hoop dat je Rick dat chiligerecht kunt ontfutselen, want het weer is er wel naar hiero.

Weinig exen in mijn leven. De vader van mijn kinderen. Daar heb ik uiteraard nog contact mee. Dat gaat gelukkig goed. Nog een andere ex waar ik spijt van heb dat het nooit een heusche relatie geworden is. We hebben af en toe contact per mail. Wel leuk al die verhalen van iedereen...

HennyB. zei

Hier in Ned. lijkt het af en toe wel herfst, regen, wind en veel mist, waar blijft de lente??
Ik heb geen contacten met exen, is ook moeilijk, nr. 1 is geƫmigreerd naar Nieuw Zeeland en nr. 2 is Kaapverdiaan en is terug naar zijn geboorteland.
Van de Oscaruitreiking heb ik niets gezien, wel gehoord in het nieuws van vanavond, de films The King's Speech en Black Swan wil ik wel zien!

Cisca zei

Grappig, wij aten gisteren ook chili tijdens de Oscars. Hoe vond je het? Ik vond Anne Hathaway heel leuk, maar James Franco dus echt niet. Stiekem vond ik hem een beetje een stijve hark...

Petra zei

@Alice - Same here!

@Petra - Ja, ik vind het ook leuk om weer bevriend met Scarlett te zijn. Haar man en Rick kunnen het ook prima vinden.

@Marianne - Het recept staat er!

@Karin - Weet je, het zou me helemaal niets verbazen, als S. ook homo is. Hij heeft het nooit bij een vrouw uitgehouden en is erg op uiterlijk en nog andere dingen, die me dat soms hebben doen afvragen.

@Ineke - Bijzonder! Dat is tot nu toe bij mijn broer ook het geval, maar natuurlijk nog geen 40 jaar.

@Monique - Dat kan ik me goed voorstellen.

@Nicole - Ik heb ook niet veel exen, maar wel ook nog heel kort contact gehad met mijn twee Nederlandse vriendjes.

@Henny - Wel makkelijk, als ze zover weg zitten. Nu ja, S. is de enige van mij, die wel hier woont, de andere twee wonen in NL.

@Cisca - Precies mijn gedachten! Dit was mijn FB status gisteravond:
"Ok, I like James Franco, but he looks like a statue tonight"
LOL!

Larissa zei

Wauw, die wijnkelder is very impressive!

16 graden bij jullie, super lekker zeg! Hier sneeuwde het eergisteren nog =( En die hot tub klinkt al helemaal super lekker!

Ik heb twee exen waarvan ik de eerste heel sporadisch zie lopen. De ander is een broer van een vriendin van mij, dus die kan ik tegenkomen op een verjaardag. Ik was ook bevriend geworden met een aantal vrienden van hem, maar dat contact is verwaterd inmiddels.

naomi zei

Heerlijk 16 graden en dan in de hot tube. Echt genieten en ontspannen.

Ik vindt de wijnkelder zeer indrukwekkend. En super modern.

Groetjes Naomi

trujenta zei

Thank you for giving us insights and inspirations. This article is really helpful and informative. We would like to see more updates from you in the future.