Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, februari 24, 2011

Menselijke barometer

De prachtige blauwe lucht van gisteren is weer verdwenen, helaas. Het is wel een aangename temperatuur en er wordt verschrikkelijk weer voorspeld vanavond en morgen, dus ik neem me voor na de sportschool een stuk met Cosmo te gaan lopen.

Mijn boek over de heksenjacht van Salem is weer bijna uit, dus het halve uur op de stairmaster en daarna nog drie kwartier (ik wil het uit hebben) op de crosstrainer gaat lekker snel. Volgens mij is dat boek nog niet gedrukt, want op zijn website kun je alleen het eerste hoofdstuk lezen. Voor degenen, die erin geinteresseerd zijn, misschien dus even die website in de gaten houden.

Cosmo gaat maar al te graag mee om te wandelen. Ik parkeer bij Whole Foods en we lopen het W&OD pad op. Dat is vrijwel verlaten op een paar langsflitsende fietsers na.

Het is nog erg grijs overal, maar de prachtige rode cardinaaltjes zijn ruimschoots aanwezig. Het voelt alsof ze ons toezingen met hun duidelijk te herkennen zang. Het geeft toch al een beetje een lentegevoel, ook omdat de maples al heel kleine knopjes en daardoor een rode gloed beginnen te krijgen.

We lopen vijf kilometer en terug bij Whole Foods kan ik het natuurlijk niet nalaten de winkel in te duiken. Rond lunchtijd is er van alles te proeven, dus lunch hoef ik niet meer te eten. Lekkere stukjes worst, een stukje brood met maple boter, gegrilde wortel en wat chips met verschillende soorten hummus. Alles smaakt even lekker!

Mijn lichaam speelt weer fijn barometer en het voelt alsof er een zwaar pijnlijk juk op mijn schouders ligt. Dat is zo'n vreemde gewaarwording. Vanochtend voelde ik me nog redelijk en nu doet alles pijn. Van anderen met chronische pijnen hoor ik ook, dat slecht weer het verergert. Wat zou dat toch zijn?

Terwijl ik in de sauna zit (ik ben er zo blij mee, heerlijk, die warmte!) kijk ik naar een programma over bijzondere bruiloftstaarten. Mijn hemel, wat een creativiteit! Onze cake was er doodsaai bij! Saskia loopt intussen hard op de lopende band boven.

Na afloop is de regen gearriveerd en we besluiten lekker onze fleece broeken aan te trekken. We gaan vanavond nergens meer heen. De sauna werkt een uurtje en daarna is de pijn terug, balen! Mexico is binnen bereik en ik kan werkelijk niet wachten!

Intussen is er van alles mis in de wereld, waarover jullie in Nederland natuurlijk ook alles horen. Maar erger, dan alle menselijke misere vind ik het, als dieren lijden. De olieramp van BP vorig jaar is een beetje in de vergetelheid geraakt, maar nu spoelen er allerlei dode baby dolfijnen aan in Mississippi en Alabama. Dit artikel gaat erover en gaat mij aan het hart.

De zalm met gegrilde asperges en ovenfrietjes gaat er goed in vanavond. Na een hilarische Big Bang Theory (zonder Jim Parsons zou er niets aan zijn) kiken we naar American Idol. Ik moet zeggen, dat ik de nieuwe jury erg leuk vind. Het is er een heel andere show door.

10 reacties:

Annemiek zei

O die dolfijntje had ik ook gezien, zo zielig!
Je hebt geen weerbericht meer nodig om te weten of er slecht weer aankomt! :(

Dixiechick zei

Ik moet altijd zo lachen hoe jij blijft sporten om een boek uit te krijgen. Het is wel een geweldige motivatie natuurlijk, maar jeetje, wat moet jij een conditie hebben! :)
Ik ga denk ik dat boek over Salem ook downloaden - bedankt voor de tip!

Ik kan ook heel slecht tegen dierenleed (of mensenleed). Ik hoorde vanochtend op de radio dat ze aan het overwegen zijn om weer te gaan boren in de Gulf..ik vroeg me meteen af of alle dieren en het milieu al wel bijgekomen was

Petr@ zei

Handig dat je je maag kunt vullen met lekkere hapjes bij Whole Foods. Makkelijk, goedkoop en lekker afwisselend.

Wat triest van die baby dolfijnen die dood aanspoelen. Dierenleed is ook een vreselijk iets, omdat het vaak gebeurd door menselijke bemoeienissen.

Geweldige serie, Big Bang Theory. En inderdaad, Sheldon maakt de serie! Zonder hem was het een heel stuk minder leuk.

Bianca zei

Volgens mij heeft het letterlijk te maken met hoge en lage drukgebieden ( atmosferische druk) en dieren zijn er ook gevoelig voor -al is het volgens mij nog steeds niet wetenschappelijk bewezen- als het bij onze vriend Wes "veulentijd" begint te worden houdt hij altijd zijn hart voor zware stormen want dan worden er inderdaad eerder (en soms helaas te vroeg) veulens geboren.
Wat zielig van die dolfijnen, en dan wat er allemaal gebeurt wat er niet eens in het nieuws komt of grotendeels de doofpot in verdwijnt. Zo triest !

Fijn vooruitzicht hoor naar het warme Mexico straks !

Anja zei

Ach wat triest die dolfijntjes. Vervelend hè zo'n lichaam dat barometer speelt....sterkte!!

naomi zei

Blijf het knap van je vinden de discipline voor het sporten en je boek uit willen lezen.

Leuk dat jullie waarschijnlijk ook nog naar Orlando gaan. Disneyworld blijft top zou ook graag als disneyfan ook weer willen. Maar vindt de Harry Potter World in Universla studio's ook wel wat voor jullie als filmfans. Ach je hebt iets om naar uit tekijken.

Groetjes Naomi

Sally zei

Naar voor je dat jouw lichaam zo op die weersverandering inspeelt. Kan me voorstelling dat je dagen aftelt tot Mexico.
Wbt dat dierenleed daar kan ik me ook zo over druk maken.
Hier is Ideols ook weer op de tv. Inderdaad een leuke nieuwe samenstelling wbt de jury. Ben het alleen niet altijd eens met hun keuzes.... (Ik weet niet of de uitzendingen synchroon lopen maar gisteren zag ik bij ons de race naar de top 24 finalisten).

Ineke zei

Nog even volhouden, Petra! Gelukkig duurt het nu niet lang meer totdat je naar warm Mexico gaat!

Petra zei

@Annemiek - Inderdaad, heel zielig :(.

@Dixiechick - Volgens mij heb jij ook een superconditie met al die races!

@Petra - Dat is het, dierenleed wordt zo vaak door de mens veroorzaakt :(.

@Bianca - Interessant van die veulens, dat het weer daar ook zo'n invloed op heeft.

@Anja - Ja, heel vervelend :(.

@Naomi - Harry Potter staat dan ook op onze verlanglijst tijdens die reis.

@Sally - Ja, dat loopt dan gelijk op met Idols. Inderdaad vind ik sommige keuzes ook dubieus.

@Ineke - Daar houd ik me aan vast!

philocarpine zei

Barometric pressure is the weight of the atmosphere. Barometric pressure often drops before bad weather. As air pressure exerts less pressure against the body, shit can put pressure on the joints.