Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zaterdag, februari 05, 2011

Over sauna's en infrarode lampen en zo

Hoera, de Mineral Ice heeft gisteravond zodanig geholpen, dat ik heerlijk heb geslapen. De pijn is niet veel minder vanochtend, maar ik kan er mentaal veel beter tegen, als ik uitgerust ben.

Tijdens Sharon's core training komen alle spieren weer aan de beurt. Onderwijl kletsen we over van alles en nog wat. Na een paar weken van volle zalen met mensen, die de overtollige kilo's van de feestdagen eraf wilden werken, zijn we nu weer met ons gewoonlijke groepje. Na afloop doe ik een kwartier op de crosstrainer en een kwartier op de stairmaster.

Er schijnt een waterig zonnetje en het is waarempel 6 graden zonder koude wind, dus ik wil met Cosmo naar buiten. Ik heb echter compleet genoeg van onze buurt met de gladde stoepen en kleurloze tuinen. Ik geef mezelf de keuze tussen een wandeling op de Mall in Washington of Great Falls.

Bij de Whole Foods
haal ik wat boodschappen en sushi voor mijn lunch. Intussen besluit ik, dat ik meer zin in de natuur, dan de stad heb. Het wordt dus Great Falls.

Na mijn parkenpas te hebben laten zien, zet ik de van op de vrijwel lege parkeerplaats. Ik hoor de watervallen goed, er zit kennelijk meer water in de rivier, dan de vorige keer, dat we hier waren. Dat is het mooie aan dit park. Het is altijd weer anders.

Het wordt een sneeuwerige wandeling langs de rivier naar de dam toe. De rivier is half bevroren en zit vol watergevogelte. Helaas ben ik mijn beide camera's vergeten, dus ik heb alleen mijn telefoon om te fotograferen.


Halverwege staat er een fotograaf met een telelens en ik vraag, of hij iets bijzonders ziet. Het is nog te vroeg voor de adelaars en hun nest, maar hij heeft net een Kingfisher gezien. Het is een oudere man, maar er avontuurlijk, want niet veel later zie ik hem met zijn statief en camera over de rotsen klauteren.

Cosmo en ik glibberen terug naar het bezoekerscentrum en lopen naar de watervallen. Het meest ruige uitkijkpunt is afgesloten, voor het eerst, dat ik dat heb gezien. Bij het tweede uitkijkpunt blijf ik een tijdje genieten. De watervallen zijn op het moment voor mij het mooist, lekker vol, maar niet zo, dat er geen duidelijke watervallen meer zijn. Het water raast naar beneden en er is nog wat sneeuw en ijsafzetting op de rotsen.






Cosmo ruikt van alles, maar we zien dit keer geen wild. Na een uurtje zijn we terug bij de van en ben ik blij, dat we deze frisse neus hebben gehaald. Op de terugweg haal ik benzine. Met mijn Giant kaart krijg ik maar liefst 50 cent per gallon korting bij de Shell!

In de reacties van gisteren noemden een aantal mensen een infrarode lamp. Een aantal jaren geleden had ik er een, die stuk ging. Ik ga dus eens online zoeken en zie, dat die lampen ook een evolutie door hebben gemaakt. Ze komen nu op wieltjes en met buigzame "nek", zodat je ze makkelijker op verschillende plaatsen van het lichaam kunt richten. Ik ga me nog verder inlezen over de beste en die dan voorspellen.

Ook begon ik mijn vorige sportschool erg te missen, omdat daar een hot tub en een sauna waren. Het gaat me te ver om daar nou alleen een heel abonnement voor te nemen. Voor de grap kijk ik eens op de website van Oak Marr, het dichtstbijzijnde openbare recreational center, en word helemaal blij. Zij hebben nu ook een sauna! Daar ga ik volgende week meteen gebruik van maken!

Rick heeft zin om ergens gezellig te gaan eten en heeft een reservering bij Chef Geoff gemaakt. Dat is inderdaad een erg gezellig restaurant met een menu, waarvan ik zoveel lekker vind, dat het moeilijk kiezen is.

Rick en ik delen een charcuterie bord met drie verschillende soorten ham. Daarna neem ik twee voorafjes, de tonijn sashimi en de witlofsalade met blauwe kaas en gekruide walnoten. Het is precies genoeg en erg lekker. Rick neemt de zalm, die hij ook erg goed bereid vindt.

Zo begint het eerste weekend in februari. Kijkend naar de vooruitzichten krijgt die groundhog nog niet gauw gelijk. Maar voor zondag wordt een zonnig 9 graden voorspeld, alvorens we de diepvries weer ingaan. Ik denk, dat ik dan voor het huis ga zonnen!

Hier een grappig filmpje, YouTube blijft perfect voor even lekker lachen:

15 reacties:

Elke zei

ROFL! Dat filmpje is geweldig!

En jij hebt ondertussen weer wat ideetjes om je pijnen aan te vallen. Handig toch wel, zo'n blog met lezers die je tips kunnen geven. :-)

Ella Rook, Iowa zei

Goed dat je je weer beter voelt. Ik had vorige week na al dat sneeuwruimen flink wat spierpijn en dat maakt inderdaad dat je je misserable voelt. Maar dan weet je dat het van het ruimen komt, na 1 a 2 dagen weer weg is en dan ook weg blijft.Tenzij er natuurlijk weer zoveel sneeuw komt ;-)
Het lijkt me knap vervelend dat je je zelf zovaak, zo ellendig voelt. Knap hoe jij je daar zo doorheen slaat. Hopelijk heb je veel pijnvrije dagen coming-up!

Ineke zei

Fijn dat je je weer wat beter voelt, als ik jou was, zou ik maar gauw zo'n rode lamp bestellen. Die warmte daarvan voelt altijd heerlijk aan.

Anoniem zei

Fijn dat het weer wat beter gaat en de Mineral Ice zijn werk goed heeft gedaan. Je hebt er een mooie wandeling opzitten met Cosmo. Prachtig die natuur bij jouw om de hoek. Wat toevallig dat je zelf ook al gedacht had aan een infrarood lamp. Ik hoop dat je er binnenkort eentje vindt die helemaal aan je wensen voldoet. De warmte van deze lampen voelen zo anders dan welke warmte dan ook. Het dringt echt tot in je botten door, heerlijk! Mij werd bij de aanschaf verteld dat de warmte pas bij 30 minuten echt diep doordringt. Ik doe hem dus altijd met veel moeite na zo´n 40 minuten uit. Fijn weekend! Gr Lianne

Nicole zei

Gelukkig dat je je weer wat beter voelt. Ik hoop dat het weer gauw omslaat zodat die winter eindelijk voorbij is.

Wat is het toch mooi bij Great Falls. Ik geef je groot gelijk dat je daar zo vaak heen gaat!

En zo'n infrarood lamp of beter nog een infrarood sauna in/aan huis, lijkt me echt wat voor jou. Geen idee of die bij jou te krijgen zijn, maar hier hoor/lees je dat toch regelmatig.

Anoniem zei

Fijn dat je een mooie dag hebt gehad, je fotomodel zit weer geduldig, haha, ik hoor hem denken, nou vooruit maar weer een keer.
Ik moet zeggen, zo'n infrarood sauna is heerlijk voor je botten.
Ik heb vandaag weer lekker een sauna verwendag geboekt met mijn zus. Heerlijk.
Fijne zondag, Bea

Nina zei

Wat geweldig dat je via je blog weer op ideeën komt en die ook nog kunt toepassen! Op jacht naar een goede infrarode lamp, (misschien hebben mensen uit je fitnessklassen tips? wordt volgens mij ook veel door sporters gebruikt namelijk) dus en gauw naar de sauna, om even aan de "diepvries" (haha) te ontkomen.

Hoe staat het er nu voor met je 'kinders' op college? (ben nieuwsgierig, maar weet niet of je erover wilt schrijven?!)

Fijn weekend!!

HennyB. zei

Veel succes met het vinden van een infraroodlamp, fijn dat het nu weer wat beter gaat. De foto's zijn weer erg leuk. Die Cosmo is toch maar een gewilllige fotomodel-hond, hihi.

naomi zei

Zal lekker zijn om zo'n lamp te vinden. Ik heb ook zo'n mineralice achtige creme. Komt van de Wallgreens vandaan en helpt echt onwijs goed. Eerst koud en dan warm. Doe ik vaak op mijn schouders als ik alst heb en te zwaar getilt enzo.

Mooie foto's van Cosmo bij de waterval. Hij gaat er echt voor zitten,

Groetjes Naomi

Petr@ zei

Fijn dat je je beter doet. Een goede nachtrust doet wonderen.

Heerlijk om even de natuur in te gaan. Je telefoon maakt prima foto's.

Super dat je een sauna in de buurt hebt gevonden, waar je naar toe kunt. En een hottub heb je zelf thuis, toch?

Sandrah zei

Hopelijk wordt de pijn snel wat minder, maar gelukkig voelde je je vandaag al beter.

Wat een prachtfoto van Cosmo. Ik vind het zo grappig om te zien dat ook honden (dieren?) verschillende gezichtsuitdrukkingen hebben.

Sandra

Monique zei

Wij hebben in ons huis in Spanje geen centrale verwarming, maar verwarmen via het centrale aircosysteem. Maar voor aangename warmte in de woonkamer, gastenverblijf en als 'reserve' hebben we vier infraroodradiatoren.

Die straling is erg aangenaam en comfortabel, net alsof je in de zon zit. Infrarood is echt heerlijk.

Larissa zei

Mijn ouders hebben een infrarode sauna, waar je met 2 mensen in kunt zitten (4 kan ook maar dan kun je niet met je voeten op de bank). Is dat niet iets voor bij jullie in de basement? Is wel prijzig, maar wellicht iets om voor te sparen? Is ideaal dat ding!!

Petra zei

@Elke - Ja, he, superleuk! Inderdaad, zo is zo'n blog ook een manier om advies te krijgen.

@Ella - Gek genoeg vind ik spierpijn van sporten niet zo erg, precies om wat je zegt. De fibromyalgie pijnen voelen meer als grieperig of als scherpe messen. Gek genoeg wen je er wel aan, als het op een bepaald niveau blijft.

@Ineke - Ik heb een sauna besteld, ik ben benieuwd.

@Lianne - Ik heb nu een infrarode sauna achtig iets besteld. Ik ben benieuwd.

@Nicole - Hier zie ik ze eigenlijk helemaal niet. Ze zijn wel te krijgen, maar ik ken niemand, die er heen heeft.

@Bea - Ja, grappig, he, die Cosmo. Ik moet ook echt om hem lachen, hij is het modelleren al helemaal gewend. Hij berust echt zo.

@Nina - Kai heeft nog steeds geen kamergenoot en is best wel eenzaam. Hij probeert nu een bandje te vinden, die een basgitarist nodig hebben. Katja heeft het superdruk met haar school en rescue squad en het gaat met haar niet lekker met de flatgenoten.

@Henny - Ja, wat een schattig model, he?

@Naomi - Mineral Ice is een wondermiddel!

@Petra - Ja, we hebben een hot tub, maar die moet regelmatig verschoond en was te vies. Rick heeft hem net vandaag weer schoongemaakt.

@Sandra - Cosmo heeft zeker verschillende uitdrukkingen. Het leukst vind ik zijn echte blije uitdrukking, dan lijkt het of hij glimlacht.

@Monique - Dat klinkt echt hemels!

@Larissa - Deze sauna is draagbaar en niet zo duur, ik ga hem proberen en wie weet komt er ook zo'n houten sauna ooit.

Bibi zei

Ik heb geen ervaring met die lampen maar wat ik ervan heb gehoord zou het zeker de moeite zijn om te proberen.
Wellicht voegt het iets toe aan je happiness lol