Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 21, 2011

Presidents Day

De derde maandag in februari is hier een Federale feestdag, Presidents Day. Vroeger waren de verjaardagen van Lincoln (12 februari) en Washington (22 februari) aparte feestdagen, maar Nixon maakte er een van.

Veel gebeurt er niet, behalve een parade in Alexandria en heel veel "sales". Ook zijn de banken dicht, de post wordt niet bezorgd en de aandelenmarkten zijn gesloten. Gewoonlijk zou Saskia vandaag vrij hebben, maar door de sneeuw vorige maand moet ze deze dag inleveren en gewoon naar school.

Hier een quiz over de presidenten, hoeveel weet jij? Ik had maar 40% goed! Ik moet bekennen, dat ik maar weinig van de minder bekende presidenten afweet. Misschien toch eens tijd om ook die te bestuderen.

Sharon wacht me al op bij de sportschool. Het wordt een uur flink afzien, veel intervals en intensief sporten. Halverwege heb ik opeens geen energie meer en gaat Sharon over op gewichten voor het bovenlichaam. Ik krijg zeker waar voor mijn geld van haar! Na afloop doe ik nog een rustig half uur op de crosstrainer, want ik heb zo'n zin om te lezen.

Thuis ga ik meteen de sauna in. Ik kijk naar Cake Boss, wat ik een erg leuke show vind. Ik ben helemaal geen bakster, dus vind het zo knap, hoe ze die enorme cakes maken! Na veertig minuten ben ik weer helemaal "gekookt" en spring onder de douche.

Het is een sombere, kille dag vandaag. De voorspelde 16 graden komt absoluut niet, het wordt nog geen tien graden. Erger nog, er wordt voor vannacht sneeuw voorspeld, vijf a tien centimeter maar liefst! Ik mis de lentetemperaturen van vorige week! De lekkere warme champignonpizza van gisteravond is precies goed voor de lunch, goed "comfort food".

Deze week is in Vienna een gigantische Bed, Bath and Beyond geopend. Om een idee te geven voor degenen, die die ketens kennen, voorheen zaten er een World Market en Linens 'n Things in dit gebouw. Deze winkel is dus zo groot als die twee, al enorme, winkels samen!

Wij wonen nu twaalf jaar in dit huis en bepaalde dingen zijn aan vernieuwing toe, waaronder de vloermatten in de wc's en badkamers (we hebben drie badkamers met wc en een aparte wc). Bij zo'n opening komen altijd aanbiedingen en deze matten zijn daar een deel van.

Voor onze "master" badkamer boven neem ik dezelfde kleur, die er nu ligt, donkergrijs. Voor de "kinder"badkamer, waar nu lichtpaars ligt, kies ik oudroze, want dat past beter bij het douchegordijn. Voor de wc hier wordt het ook dezelfde donkerrode kleur en de gastenbadkamer laat ik nog even wachten tot later.

Voor Rick en mij koop ik ook een nieuw zeeppompje, bekers en tandenborstelhouder. Voor hem vind ik al gauw iets geschikts, maar voor mij zoek ik een perzikkleurige beker (onze kleuren zijn grijs en perzik). Daar is niet veel in, maar ik vind een heel grappige, met lippenstift e.d.


Op de terugweg ga ik naar de Giant om avondeten te kopen. Het is er druk, wellicht vanwege de sneeuw in de voorspelling. Iedereen lijkt dan als een kip zonder kop te gaan inslaan, zelfs voor een paar centimeter. Of misschien is het op maandag altijd zo druk.

Na Saskia's hardlopen bied ik haar aan de sauna eens uit te proberen. Dat doet ze graag en vind het ook lekker. We kijken alweer naar de Cake Boss. TLC heeft nogal de neiging om shows eindeloos te herhalen.

Als Rick thuiskomt maken we taco's met kalkoengehakt en verse salsa. Het gaat er goed in, ook bij Saskia.

Vanmiddag heb ik ook de city trips (waarom niet "stedenbezoekjes"?) aflevering van Boer Zoekt Vrouw gezien. Het was weer een interessante les in menselijk gedrag. Erg jammer, dat volgende week alweer de laatste aflevering zal zijn.

Frank en Anita vind ik onverwachts echt leuk samen. Ze zijn zo helemaal verliefd. Alleen had Frank haar voor de camera's toch wel even op kunnen helpen, al was het de vierde keer, dat ze viel? Ik zou Rick echt de huid vol schelden, als hij me zo aan zou laten modderen! Mijn skiniveau is maar net iets boven dat van Anita.

Gijsbert en Femke zijn ook leuk samen. Wat is Bergen mooi! Wij zijn er ooit vanuit Oslo heengereden, maar hebben het niet gehaald. De kinderen waren te klein voor zo'n lange rit. Femke had trouwens een soort van Amerikaans gebruik van haar bestek, na Gijsbert gevraagd te hebben, of hij wel wist hoe het moest.

Richard en Annemieke, dat ze nog op reis mochten samen. Ze moesten wel in Nederland blijven (hoewel dat voor Richard het buitenland is). Wisten jullie, dat je een kamelen(dromedaris)ritje kon maken in Schoorl? Dat eten zag er wel verrukkelijk uit, maar volgens mij proefde Richard daar niets van met al die wijn. En wat een gezwijmel, ik krijg zo'n "onecht" gevoel bij die Annemieke, ik weet niet waarom.

Tot mijn verbazing heb ik medelijden met Marcel. Hij is zo duidelijk weg van Ksenia en zo te zien gaat het daar niet lukken. Het is pijnlijk hem te zien. Er is totaal geen sex appeal en wie weet is dat het wel, wat Ksenia weerhoudt. Maar waarom heeft ze dan geschreven of ja gezegd tegen de city trip?

Nog pijnlijker was die laatste scene met Annemarie en Adriaan. Wat een hork is die man! Helemaal was Cyprus een bestemming, die aan hen verloren ging. Wie zegt er nu bij een eeuwenoud mozaiek, dat je die tegels ook bij de tegelboer kunt kopen? Of bij een romantische zonsondergang, dat die zon zonder jou ook wel onder gaat. Het is toch droevig, als je niet van die kleine dingen kunt genieten?

11 reacties:

Bibi zei

Leuk je nieuwe beker:-)
Ik heb ook weer genoten van BZV, zo jammer dat het volgende week weer afgelopen is.
Frank en Anita, wat een leuk superverliefd stel! En ook Gijsbert en Femke inderdaad. Bij Annemieke van Richard krijg ik ook een onecht gevoel, ik hoop toch dat hij iemand anders vindt, ze valt me keer op keer tegen. What's the deal with Ksenia?? Ik snap het niet, waarom heeft ze geschreven en inderdaad ja gezegd op de city trip. Hij kiest degene die het minst voor hem voelt.. En ja, wat een hork die van Annemarie, ik geloof toch niet dat dat wat wordt, volgens mij is hij zelfs voor haar te grof.
We zullen het zien volgende week.

Anja zei

Bij ons is ook kort geleden een nieuwe Bed, Bath and Beyond geopend. Ik vind het zo'n leuke winkel!

Nina zei

Wat heerlijk dat Rick weer thuis is en dat jullie dit weekend zoveel leuke dingen hebben kunnen doen samen!

Zeg, met die tentsauna heb je geen pak meer nodig voor carnaval. ;-) Of voor Halloween... Het ziet er niet uit, maar goed, als het maar werkt. Ik had me er iets heel anders bij voorgesteld. Echt alsof je een tent zou moeten opzetten (maar dan zonder haringen haha) over jezelf heen of zo.

Over BZV: http://www.recensiekoning.nl/2011-02_11499/boer-zoekt-vrouw-aflevering-11 ...
Tja...citytrip...stedentrip had ik beter gevonden. Iedereen denkt trouwens dat Richard en Annemieke 'voor straf' naar Schoorl moesten, maar Annemieke had een afspraak voor haar werk, of zoiets.
En Annemarie had veel eerder 'toenadering' moeten zoeken, gaat ze nu een beetje teleurgesteld doen...
Marcel heeft een bord voor zijn hoofd...maar vind het ook niet helemaal eerlijk van Ksenia.
Gijsbert en Femke en Frank en Anita leken superverliefd. Bij Frank vind ik het een beetje raar dat hij eerst niet kon kiezen, "ze zijn allebei zo leuk blablabla" en nu lijkt hij er ineens vol voor te gaan?!!

Petr@ zei

Wat heerlijk, zo'n grote Bed, Bath & Beyond. Zou geen goede winkel voor mij zijn. Ik zou veel te veel dingen inslaan die ik niet echt nodig heb.

Tja, city trip i.p.v. stedenreis. Steeds meer woorden worden hier vervangen in het Engels, vooral in reclame uitingen. In de reiswereld is dit al wat langer, omdat Engels toch de voertaal is in het toerisme. Soms erger ik me eraan en andere keren klinkt het ook juist veel beter. Vooral ouderen hebben er moeite mee, denk ik.

Goed dat Saskia de sauna ook gebruikt. Helpt misschien ook bij haar spieren en hoofdpijnen.

naomi zei

Geweldig zo'n winkel ben er ooit in Orlando geloof ik geweest. Keek mijn ogen uit. Geweldige beker en alijd lekker wat nieuwe dingen te hebben in je badkamer.

Ik had maar 13% goed, ik herken nu wel wat namen, maar komt eerder doordat ik de presidents dollars verzamel dan door de geschiedenis.

Ja en BZV wat moet ik zeggen.
Ik dacht bij Annemarie en Adriaan wie is nu de boer eigenlijk? Ze blijft erg bazig over hem.

Verbaasde me ook over de gescheiden kamers bij Ksenia en Marcel. Je kan toch samen in een kamer slapen en niets doen. Hij is echt verblind door de liefde geloof ik.

Femke en Gijsbert erg leuk stel, maar wat is amerikaans gebruik van bestek?

Anita en Frank zag er ook erg lief en leuk uit.

Laatste 2 erg nep en hij doet met haar mee.

Groetjes Naomi

marianne zei

Inderdaad prachtig dat Bergen! Zo mooi aan het water en al die vrolijk gekleurde huizen, ik zou er zo een keer naar toe willen. Met Frank en Anita had ik precies hetzelfde, ik vond ze ineens gewoon leuk samen, en zo lekker verliefd. Gijsbert en Femke zijn ook echt een leuk stel. En de rest, tsja. Kromme tenen op Cyprus, Richard bijna sympathiek (maar Annemieke niet), en Marcel een beetje sneu.
Erg benieuwd naar volgende week.

Sally zei

Leuk die nieuwe hebbedingetjes voor je badkamers. Die suana klinkt steeds beter, al vind ik het nog steeds een groot gevaarte om te zien (sorry)
Ook ik kijk graag naar Cakeboss.

Anoniem zei

I love BB&B, ze hadden bij mn zusje in de buurt van Camp Le Jeune ook een BB&B, echt zulke leuke en vooral handige dingen daar ook.....heimwee :-)
Ik vlieg vanavond voor 2 dagen naar Zweden (voor mn werk) en daar is het snachts nog -15 bbrrrrrr....
Gr, Evelyn

HennyB. zei

Het weer bij jullie is dus ook frisjes, hier in Ned. is het rond de 4 graden, ook niet echt lekker dus...
Leuke dingen hebben ze bij Bed, Bath and Beyond, echt zo'n winkel om lekker te snuffelen en handige dingetjes op de kop te tikken.
Wat fijn dat de saunatent bevalt, daar ga je veel plezier van krijgen.

Monique zei

Tja, dat Boer zoekt Vrouw is toch best anders gelopen dan verwacht he?

Weet je dat ik zelfs onze badmatten in Spanje, evenals ons beddengoed, gehaald heb bij BB&B in Amerika. Gewoon ingecheckt ;-)

Petra zei

@B. - Ik ben ook heel benieuwd, wie er nog samen komen.

@Anja - Inderdaad, het is een heerlijke winkel! Ik moet uitkijken niet teveel te kopen.

@Nina - Ach, vrijwel niemand ziet me daar in de basement in die saunatent ;).

@Petra - Voor ouderen, die niet goed Engels kennen, lijkt het me inderdaad best moeilijk, die moderne taal. Ik hoop, dat het Saskia gaat helpen, hoewel ze beduidend minder hoofdpijn heeft tegenwoordig.

@Naomi - Het was ook een moeilijke quiz. Dat bestek van Femke leek Amerikaans, omdat ze het mes telkens van hand verwisselde.

@Marianne - Ik ook!!

@Sally - Het is niet zo groot, hoor, en hij vouwt helemaal plat, dus makkelijk op te ruimen.

@Evelyn - Veel plezier in Zweden, ondanks de kou.

@Henny - Ja, dat "Beyond" is er ook heel veel in die winkel!

@Monique - De kwaliteit daar is ook heel erg goed.