Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, februari 14, 2011

Valentijnsdag met lentetemperaturen


Gisteravond stuurde Kai mij het weerbericht voor Richmond vandaag: 70 graden Fahrenheit (21 graden Celsius). Ik probeerde niet jaloers te zijn, want ik vond de 58 graden (15C), die wij zouden krijgen al fantastisch.

Als ik van de van naar de sportschool loop, valt het me op, dat het nu al flink warm aanvoelt. Het uur met Sharon gaat snel en na afloop doe ik cardio op een crosstrainer. Dan wil ik echt naar buiten!

Mijn boek nadert zijn ontknoping en het is al 18 graden! In korte mouwen ga ik voor het huis zitten lezen. Zalig! Vlakbij mij zingt een cardinaaltje zijn lied en het voelt, alsof de lente nu binnen handbereik is.

Bij Starbucks haal ik een passion ijsthee en een broodje met kaas en gegrilde groentes. Op hun terrasje, waar het druk is, vind ik nog een tafeltje vrij. Ik peuzel mijn lunch in het warme zonnetje op. Wat een luxe op 14 februari!

Rick belt om me Happy Valentine's Day te wensen. In Seattle plenst het van de regen. Ons weer is een beter cadeau voor mij, dan welk Valentijnscadeautje ook. Ik ga er dan ook zoveel mogelijk van genieten.

Met Cosmo wandel ik naar Nottoway Park. Het waait wel heel erg hard, dus ik ben in het bos een beetje bang voor vallende takken. Ook is het overal erg modderig en ijzig. Het is vreemd om zonder jas over een ijsvlakte te lopen!

Door de wind is er een "red flag warning", wat betekent, dat er gevaar voor (bos)branden is. Door de laatste sneeuwstorm zijn heel veel bomen en takken gevallen en die zijn allemaal gortdroog. Gelukkig hoor ik niets over branden in de omgeving.

Thuis geef ik Cosmo op het deck een flinke kambeurt. Er komt genoeg haar uit hem voor een tweede hond! Hij is duidelijk aan het ontharen, zijn wintervacht komt eruit. Ik gooi de plukken haar de tuin in, daar kunnen de vogels lekker nestjes van bouwen. Cosmo ziet er weer keurig uit, in ieder geval.

Tussendoor werk ik aan de veritabele wasberg, die Saskia in haar kamer heeft liggen! Onvoorstelbaar, wat een tiener aan was kan hebben! Het merendeel is baddoeken, overigens. Als Saskia thuiskomt, krijgt ze er wel wat over te horen. Ze knikt lief ja en amen, maar ik moet nog zien, dat er iets gaat veranderen. Ik houd mezelf maar voor, dat ik dit over iets meer dan drie jaar nog ga missen.

De rest van de middag lees ik, tot de zon achter de huizen verdwijnt, buiten. Een van de redenen, dat ik niet strenger was tegen Saskia over haar was, is, dat ik ook wil, dat zij van dit weer geniet. Met een groepje buurtkinderen speelt ze basketbal en springt op de trampoline.

Saskia eet met de buurkinderen buiten, dus ik ben alleen voor het avondeten. Ik besluit mezelf op sushi van Yama te trakteren. Als ik de bestelling inbel, moet het meisje lachen, want ik neem alle verschillende viseieren met kwarteleitjes erbovenop. Die zijn dan ook verreweg mijn favoriete sushi!

Zo warm, als het vandaag was, zo snel koelt het ook af. Met de wind, die tot 100km/u blaast, voelt het al gauw weer ijzig. Vannacht gaat het ook weer vriezen. Het is nu al koud genoeg, dat we het haardvuur weer aanhebben.

Vroeger vond ik de anonieme "Valentines" het leuke aan Valentijnsdag. Ik heb er de eerste jaren hier een aantal gekregen, waarvan ik nu nog niet weet, wie de afzenders waren. Ik check eens met Katja, want zij heeft heel wat bewonderaars, maar helaas geen Valentines ontvangen.

Hier een grappig blog over de tien redenen om een hekel aan Valentijnsdag te hebben. Ik vind het wel een leuke feestdag, maar stel Rick gerust, die het vreselijk vindt, dat hij vandaag niet thuis is. We hebben zaterdag een gezellige dag gehad, meer hoeft van mij niet.

Gisteren was Boer Zoekt Vrouw weer. Gek genoeg was ik niet zo verrast door de meeste keuzes. Wel verrast Yvon Jaspers me telkens weer met haar kleding. Is dat de Nederlandse mode of doet ze dat met het thema van het programma in gedachten? Ik denk toch haast het laatste.

Dat Frank Anita koos, had ik wel een beetje verwacht. Ik herinner me nog met de speeddate, dat hij Anita moest masseren en een opmerking maakte, dat hij toch wel wat voelde. Duidelijk was daar een grote vonk. Met bekwaam knippen kregen wij die tijdens het boerderijbezoek niet te zien. Ik vond het wel zielig voor Judith, want volgens mij dacht zij gekozen te worden.

Ook bij Marcel was het absoluut geen verrassing. Alleen vraag ik me af of het wat wordt met Ksenia. Zij lijkt helemaal niet zo weg van hem. Marita vond ik wel heel vreemd, maar dat was al de hele serie zo. Niet aardig van Yvon trouwens, dat ze niet eens hun bord patat leeg mochten eten, voor Marcel moest zeggen wie er "mocht blijven".

Annemarie kende Harrie al, dus koos ze Adriaan om hem beter te leren kennen. Zo kwam dat op mij over, helemaal geen voorkeur qua persoon. Misschien speelde de boerderij van Harrie ook een rol. Ik zie geen sprankje romantiek overspringen tussen Annemarie en Adriaan en het voorproefje voor de volgende aflevering belooft niet veel goeds.

Ha ha, die Gijsbert in Femkes steriele museum. Ik benijd haar wel ergens, want ik moet toegeven, dat ik ook zo'n minimaliste aan spullen zou kunnen zin, ware het niet, dat ik een gezin van bewaarders om me heen heb. Knap, dat hij Fries spreekt en een leuk jochie, haar zoontje. Ik hoop, dat het wat wordt met die twee.

Leuk, dat ze Susan en Heidy nog even in beeld lieten komen. Nu ik Susans zus blijk te kennen, heb ik ook een beetje het gevoel haar te kennen. Helaas was ze vorige week nog hier, omdat haar schoonzus onverwachts overleed. Ik vond Susans opmerking over puberaal gedrag ook helemaal terecht.

Wat ik van Richard en Annemieke moet denken, weet ik nog niet. De ene keer lijken ze een leuk stel samen, de volgende keer lijkt ze zijn moeder wel, zeurend over slagroomcake. Niemand, die ziek wordt van zure slagroom.

Volgende week gaan ze dus op reis. Ik dacht, dat we in vorige seizoenen al wisten, waar ieder paar heen zou gaan. Ze hebben het formaat duidelijk iets veranderd dit seizoen.

16 reacties:

Bianca zei

wat heerlijk als het wat warmer wordt, vandaag was super hier, lekker zon en zelfs de wind voelde al een beetje warm aan met ruim 20 graden.
Mooie rozen, hier hebben ze vaak lelijke randjes aan de bloembladeren en kosten ze nog $ 20,-- voor een flauw bosje dus daar doen we maar niet aan mee.

Anja zei

Ook hier hebben we 2 heerlijke dagen achter de rug. We gaan de goede kant weer uit!!

Ella Rook, Iowa zei

Lekker he, lente. Maar 70 is helemaal super! Hier is het in de 40-ish en daar ben ik al blij mee.
Ja die Nl kleding is zowiezo anders. Zo lag mijn ,toen 19 jarige) zoon in een deuk toen we de 3 jaar geleden in Nl op vakantie waren en zijn oom een broek droeg die verdacht veel leek op mijn capri! Je weet wel, een beetje poofie, tot op de kuiten, met koordjes door de broekspijpen, en daarop een bloemetjes-shirt;o)
Ze zeggen adt je met hondehaar ook ongedierte uit je tuin houd maar daar geloof ik niet van. Vind in de zomer nog wel eens een bunny-nest met zwart labrador haar. Ideaal natuurlijk, verse plantjes als voer en ehang voor het nest voor het oprapen.

Marion2 zei

Ongelooflijk toch, dat het bij jullie zo snel van weer kan wisselen. Dat moet toch ook een troost zijn, als het weer eens steenkoud is.

Haha, nee de kleding van Yvonne is bepaald geen Nederlandse mode. Ik kijk er ook steeds met verbazing naar.

Ik heb helemaal geen verstand van mode, maar volgens mij is er weinig verschil met Amerika.

Het hangt van de persoon af, zowel hier als in Amerika, of hij/zij zich goed kleedt.

Marie zei

ha die Petra! Ik ben ook een trouwe BzV fan (in NL kijken er schijnbaar elke week rond 5miljoen mensen naar het programma) en ik wilde je nog bedanken voor de links naar de grappige BzV-blogs! Daar kijk ik nu elke maandag naar uit, dankzij jou!

Oh, en die kleding van Yvonne is van 'Odd Molly'. Ik vind het ook ontzettend tuttige outfits, maar het past wel een beetje bij het 'landelijke'...

Blijf genieten van het prachtige weer,
groetjes uit Zug!

marianne zei

Heerlijk zeg die lentetemperaturen. En wat een enorme verschillen binnen korte tijd, zaten jullie vorige week niet nog in de sneeuw?

Over de kleding van Yvon verbaas ik me ook iedere keer. Misschien heeft ze een styliste die ietsje teveel haar best doet?
Bij Ksenia spatten de vonken er inderdaad niet bepaald af. Van Annemarie had ik eigenlijk verwacht dat ze Harrie zou kiezen. En bij Frank dat het Judith zou worden omdat hij zo aan het zeuren was over de studie van Anita. Dus ik vond het toch wel verrassend. En natuurlijk altijd leuk om een stukje Utrecht te zien!

Sally zei

Lekker hoor dat lente weer. En wat een leuk idee om de haren van Cosmo voor de vogeltjes achter te laten.

Annemiek zei

Lekker die temperaturen, maar daar moeten wij nog even op wachten. Het is boven 0 en dat is al heel wat.

Nel zei

Op een of andere Nederlandse website las ik dat de kleding die Yvon draagt de week erop uit de winkels vliegt. Snap er niets van, het is mij een beetje te veel kleur en folkore :-)
Ook het volkswagenbusje is weer razend populair door deze serie.
Ksenia woont volgens datzelfde artikel al compleet met kind bij Marcel.
Wat een heerlijk weer bij jullie. Hier is het stralend zonnig maar de laatste dagen -15 tot -20 (iets van 7 tot 0 faherenheit geloof ik)

Anoniem zei

Ik was zondag even een stadswandeling door Amersfoort aan het maken en je ruikt de lente gewoo inderdaad.
BZV kan ik je helaas geen mening over geven, werkelijk nog nooit 1 aflevering gezien.
Zou je interesse hebben in een rondleiding in de Westwing mocht ik dat voor je kunnen regelen in het kader van je nieuwe carriere als "Petra Langhout" (of zegt je dat niets meer? in welk geval het niet grappig is uiteraard hahaha)

Nina zei

Heerlijk om zo te genieten van het warmere weer! Je hebt zelfs op een terrasje kunnen zitten! Hier in NL de laatste dagen veel regen, maar nu wel weer droog en redelijke temperaturen. (6 gr of zo?) Als 's ochtends de zon in mijn kamer schijnt, krijg ik wel een lentegevoel...

Tja, valentijn...wat zal ik ervan zeggen...ik heb er niks mee. Gelukkig mijn vriend ook niet...daar zijn andere dagen van het jaar veel beter voor.

BZV vond ik alweer tegenvallen. Ik vind het ook vervelend dat ze alles zo uitsmeren over de afleveringen. (keuzemomenten, 'citytrips', ...) Frank en Anita vond ik wel verrassend, door de cameravoering. Wel typerend dat zij uit hetzelfde dorp komen. En Marcel vind ik nog steeds een enorm doortrapt figuur. Over dat ze hun bord niet eens leeg mochten eten, of zo leek het tenminste, dat vond ik ook ontzettend vreemd. Ik stoor me niet aan de kleding van Yvon, maar het is ook niet mijn smaak. De meeste Nederlandse dames lopen er niet zo bij, overigens. (wat iedereen (nou ja, de dames) nu wel heeft: jurkje, evt jasje, legging, laarzen (vaak uggs), heren: blouseje, vaak colbertje, spijkerbroek, sneakerachtige schoenen)) Volgens mij is de kleding in NL wat meer netjes-achtig vergeleken met de VS, maar dat is alleen maar mijn beeld door tv. En als ik ergens op vakantie ben, dan pik ik de NL-ers er qua kleding meteen uit, al weet ik niet helemaal waarom...

Petr@ zei

Wat heerlijk om lekker even buiten te hebben kunnen zitten. Alvast een voorproefje van de lente.
Hier nog niet helaas, al komen alweer de tulpen in mijn tuin al op.

Petra zei

@Bianca - Die lelijke randjes zie ik hier ook vaak, vandaar dat ik deze zo mooi vind.

@Anja - Inderdaad, op naar de kleuren van de lente!

@Ella - Ha ha, ik kan me dat van die capri helemaal voorstellen. Mijn broer droeg er deze zomer ook een.

@Marion - Ja, de temperaturen kunnen hier enorm schommelen, afhankelijk van de jet stream. Hier in ons gebied is de mode vrij Europees en men kleedt zich over het algemeen goed. In andere delen van het land is dat wel anders.

@Marie - Ik geniet ook iedere keer van die blogs. Bijna nog leuker, dan de serie zelf, ha ha!

@Marianne - Inderdaad, vorige week sneeuwde het nog (en het zou zomaar volgende week weer kunnen gebeuren). Ik was ook blij wat van Utrecht te zien op BZV.

@Sally - Of ze ze ook daadwerkelijk gebruiken is een tweede, natuurlijk.

@Annemiek - Ik las, dat het daar weer sneeuwde?

@Nel - Brrr, het is koud bij jullie! Als Ksenia al bij hem woont is het wel heel snel!

@Evelyn (?) - Nu heb je me nieuwsgierig, wie is Petra Langhout? Natuurlijk zou een tour van de West Wing super zijn! Ik kan dat alleen niet als officiele gids doen, want daarvoor zou ik een heel examen in Washington moeten afleggen. Vandaar, dat ik het voor nu alleen in het Nederlands doe, bij mijn weten zijn er geen andere Nederlandstalige gidsen hier.

@Nina - Toen wij in Nederland woonden kenden wij Valentijnsdag nauwelijks. Ik vind het echt een Amerikaanse feestdag, eerlijk gezegd, net als Halloween. Ik stoor me ook niet aan Yvons kleding, hoor. Ik vind het hier juist zo fijn, dat je gewoon lekker aan kunt trekken, wat je wilt. Ik vond het alleen zo typisch, dat een presentratrice in het zo modebewuste Nederland zulke ongewone kleding droeg.

@Petra - Nou, dat is dan meer dan hier, ik heb nog geen teken van bollen gezien.

Bente zei

Voor mij hoeft Valentijnsdag helemaal niet en ik heb het dan ook nog nooit gevierd. Tot aan gisteren.
Ben zo bedolven onder kado's dat dat meteen de afgelopen 25 jaar van geen Valentijn teniet heeft gedaan.

Gelukkig is het hier ook lekker weer en hebben we zelfs op de porch gezeten.

naomi zei

Ik was gister vergeten te reageren. Yvonne haar kleding is zeker niet de mode. En was het wel zo dan droeg ik het niet. Mij te fel van kleur en te veel tierelantijnen. Vast het thema van het program. Maar het staat haar wel.
En ze praatte weer met volle mond.

Hoop echt dat het voorjaar doorzet en het dus lekker weer is als ik jouw kant op kom.

Wij doen niets aan Valentijnsdag vriend houdt niet van verplichtte dagen doet het liever zo. En snap ik ook goed.

Groetjes Naomi

Marion zei

Kleding van Yvon Jaspers, tja, ik denk niet dat het van íemand de smaak zal zijn. Maar het is bewust gedaan denk ik, het past bij de setting van het programma, het geeft er een speciaal tintje aan en er wordt over gepraat. Ongetwijfeld zit er een speciale styliste achter. Dit is niet de kleding die Yvonne normaal draagt.
Zo spreekt ze tijdens het programma ook Brabantser dan normaal en zit ze soms opvallend familiair of boers (niet negatief bedoeld) aan tafel. Tja.
Ik heb de laatste aflevering nog niet gezien, loop altijd een paar afleveringen achter wegens te druk enzo maar ik vind de mannen niet geweldig.

Er is 1 persoon waar ik een enorme sympathie voor voel, Susanne, wat een geweldig leuk mens, wat een prachtige vrouw. De andere 2 vrouwen van Richard zijn denk ik ook 2 leuke, mooie en succesvolle vrouwen, Heidi beetje Duits maar beiden ook erg Nederlands. Maar tjonge, Susanne heeft echt mijn hart gestolen. Altijd iets positiefs zien, live and let live-houding, vriendelijk, ja echt een prachtige vrouw.

Zo, mijn ontbijt is op, nu ga ik denk ik toch echt maar eens beginnen met werken en dan straks lekker een lange wandeling maken want het belooft hier in Limburg een prachtige zonnige dag te worden.