Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 13, 2011

Valentijnsviering

Pat heeft vanavond een Valentijnsfeest in New Jersey. Zij neemt dus al voor negenen afscheid. We kijken nu allebei uit naar eind maart. Dan leidt Pat een groep fotografen rond hier in Washington en ga ik ook mee.

Het wordt een heel rustige ochtend. De andere drie slapen ruim uit. Ik ben ook niet echt vooruit te branden en drink koffie en lees de krant. Als de bel gaat, doe ik niets vermoedend open. Een groot boeket vrolijk gekleurde rozen wordt me aangereikt. Rick, altijd de romanticus, heeft die voor Valentijnsdag voor mij besteld. Ze zijn prachtig!


Het is mooi zonnig weer en als ik voorstel om na de lunch naar Scott's Run te gaan voor een wandeling, zijn Rick en Kai daar meteen voor te vinden. Saskia blijft liever thuis. We lopen naar de waterval, zo af en toe over spekgladde ijsvelden. De steile heuvel komen we zonder uitglijden op en af. Bij de waterval is het echter levensgevaarlijk! Ik kan nog net, me vasthoudend aan een struik, een paar foto's nemen, maar dichterbij komen is onmogelijk door het ijs.


Kai wil volgend jaar weer op campus wonen en daarvoor moet hij meedoen aan een loterij. Hij heeft een laag nummer, dus goede kans, dat hij een kamer krijgt. Per nummerreeks mag er vanaf vanmiddag 12 uur worden ingeschreven. Kai hoort bij de eerste 300 van 1700. Hij vraagt om een van de townhouses. Ik ben benieuwd, wat het gaat worden.

Aangezien Rick er maandag niet zal zijn, vieren wij vandaag onze Valentijnsdag. Ik ga eerst naar Hallmark om een leuke kaart uit te kiezen. Hier hebben ze ook heel leuke bierglazen, maar $32 is me wat teveel van het goede.

Dan is het even puzzelen om een cadeautje te bedenken. Ik besluit bij Blockbuster "The Social Network" dvd te kopen. Daarvan weet ik, dat Rick hem nog niet heeft gezien en ik wil hem zelf ook wel zien.

Nu is het wel erg leuk voor Saskia, dat Kai thuis is. Ze gaan samen bij Panera eten en daarna Kinect spelen.

Rick en ik kleden ons netjes aan en dan chauffeert hij mij naar de Ritz Carlton hier in Tysons Corner. Daar heeft de bekende Washingtonian chef Michel Richard in de herfst een restaurant geopend, Michel.

Onze jassen worden aangenomen en dan krijgen we een tafel met perfect zicht op de open keuken. We zien hoe alle hoofdgerechten op de borden worden gelegd en de desserts zien er ook super uit.

We beginnen met een kir royal, die erg lekker is. Ik vind het moeilijk kiezen van een menu, waar bijna alles mij aanstaat. Ik neem toch weer enkel gerechten van het voorgerechten menu. Filet Americain (steak tartare) als voorafje en een tartare van prei en een salade Nicoise met rauwe tonijn voor mijn hoofdgerecht. Rick neemt een zalm tartare en de ribeye biefstuk.

De filet Americain is werkelijk zalig! Ook Rick geniet van zijn voorafje. De ribeye ziet er goed uit en het preigerecht ook. De salade Nicoise vind ik het enige mindere. De mayonnaise-achtige saus overweldigt de rest van de smaken. Alleen het zout van de ansjovis proef ik wel.

Rick heeft intussen allerlei enorme "napoleons" (soort tom pouce) uit de keuken zien komen. Daar wil hij er een van als dessert. Ik bestel de apple tatin zonder te weten, wat ik ga krijgen. Het blijkt werkelijk het lekkerste dessert, dat ik in tijden heb gegeten, te zijn. Heel ongewoon voor mij eet ik iedere hap ervan!


Michel gaat zeker op ons lijstje voor goede restaurants om een bijzondere gelegenheid te vieren.

Zondag

We eten met zijn allen ons wekelijkse Starbucks ontbijt en dan is het alweer tijd voor Rick om naar het vliegveld te gaan. Ik moet zeggen, dat ik moeite met het afscheid heb. Mijn vader reisde vroeger enorm veel en al heel jong nam ik me voor nooit iemand te trouwen, die altijd maar van huis zou zijn.

Toen we hierheen verhuisden was ik op "huwbare leeftijd" om het eens ouderwets uit te drukken. In dit gebied wemelt het van de jonge militairen. De Naval Academy is een uur verderop in Annapolis en de Marine Corps officiersschool een half uurtje hiervandaan in Quantico.

Als we uitgingen kwamen we die mannen altijd tegen en ik hield me afzijdig. Het wonen in het buitenland vond ik leuk, maar het terugkomen in Nederland verschrikkelijk. Voor mijn moeder was het erg moeilijk om mijn vader zo weinig thuis te hebben. Dat wilde ik niet voor mijn toekomstige gezin.

En toen ontmoette ik Rick, die destijds vrijwel niet reisde. Eenmaal bij Microsoft veranderde dat en toen de kinderen klein waren reisde hij heel wat af. Gelukkig was het altijd op zijn hoogst een werkweek. Ik zal eerlijk zeggen, dat ik het zwaar vond, vooral in de winter, als mijn fibromyalgie me meer parten speelde.

Nu reist Rick over het algemeen minder, maar deze winter opeens een stuk meer en ik vind het nog steeds niets. Ik heb grote bewondering voor mensen, die getrouwd zijn met mannen of vrouwen, die maandenlang van huis zijn of die alleenstaande ouders zijn. Enfin, ik heb het dus even te kwaad.

Saskia gaat met Laura naar de mall en Kai naar een bijeenkomst van de mensen, met wie hij vorig jaar bij de School of Rock was. Mary Ellen belt, of ik zin heb in een wandeling met de honden. En of!

Hun hondje Marty is zo schattig! Hij ziet eruit als een vos met zijn dikke rode staart. Marty en Cosmo kunnen het meteen goed vinden. Het wordt een gezellige wandeling voor zowel Mary Ellen en mij, als de honden. Precies, wat ik nodig had om de negatieve spinnenwebben uit mijn brein te halen.

Saskia is klaar bij de mall en ik ga haar en Laura ophalen. Saskia is de afgelopen paar weken heel goed bezig. Ze loopt iedere middag hard op onze lopende band boven en let erg op wat ze eet. Ze wil graag gezond blijven eten, dus we gaan naar Safeway om ontbijt en lunch spullen voor haar te kopen.

Daar is het een drukte van jewelste! Ik verwachtte niet, dat zondagmiddag zo'n populaire tijd is om boodschappen te doen. Gelukkig worden er extra caissieres ingezet, dus we staan ook zo weer buiten.

Kai is inmiddels ook weer thuis. Hij wil vanavond na het eten terug naar Richmond, dus we besluiten vroeg te gaan eten. De kinderen kiezen voor Plaka Grill. Hun eten is echt Grieks, weet ik van mijn schoonzus. Het smaakt in ieder geval prima.

Na het eten neemt Kai afscheid. Nu zijn Saskia en ik weer samen tot vrijdag. We kijken specials over de Britse monarchie. Amerikanen zijn gefascineerd met dit koningshuis. William en Kate gaan op Kai's verjaardag dit jaar trouwen en dat zal hier vast ook live uitgezonden gaan worden.

Nu ik net "The King's Speech" heb gezien, heb ik er ook weer meer interesse in. Het blijft toch wel een interessante dynastie. Ik heb wel wat met koningshuizen, jullie?

20 reacties:

Margreet zei

tja, je moet er inderdaad tegen kunnen, tegen dat gereis. Leen reisde vroeger ook erg veel, was soms wel 7 weken achter elkaar weg en dat vond ik wel heel lang. Meestal kwamen mijn ouders dan een paar weken of, als het in de zomer was, vloog ik met de kinderen een paar weken naar NL. Ik vond vooral het onverwachte naar. Hij kon soms zomaar ineens thuiskomen om zijn koffers te pakken en wist dan ook niet precies wanneer hij terug zou komen. Ik raakte er overigens wel aan gewend en toen de kinderen iets ouder werden, werd het ook een stuk gemakkelijker.
Uiteindelijk heeft hij gekozen voor een baan hier, waar hij een stuk minder moet reizen. Ook daar zitten weer nadelen aan. Als hij vroeger thuiskwam na een reis, deed ie een dag of zo niets, bracht de kinderen naar school, haalde ze op, speelde veel met ze, ging naar events van school. Nu moet ie zich echt losrukken om even heen en weer naar school te gaan om bij iets aanwezig te zijn.
Maar ik vond/vind vooral het op zondag weggaan erg vervelend, kan me dus best voorstellen hoe je je voelt. Bij mij ging het meestal op maandag weer een stuk beter.
Sterkte dus.
Nou, is nog een heel verhaal geworden, sorry.

Petra zei

@Margreet - Nee joh, niet sorry zeggen! Dat is het dus precies. Ik vind het, waarom weet ik niet, zoveel moeilijker, als hij op zondagochtend weggaat. Er is al een ritme gedurende de week, denk ik, en zondag brengen we meestal samen door.

Anja zei

Ook Marcel reist veel voor zijn werk. Nu we geen kinderen meer thuis hebben ga ik regelmatig met hem mee. Zo saai om alleen thuis te zijn en ja ik vind het ook vervelend wanneer hij op zondag vertrekt. In 2006 is hij een half jaar naar Sudan geweest, gelukkig was onze jongste toen nog thuis. Sterkte deze week!

Alice zei

De mijne reist dan wel niet, maar hij werkt met nachtshiften op regelmatige basis en dat vind ik ook vreselijk. Dat zijn weken dat we elkaar niet zien en ik er ook alleen voorsta. Tel elke keer de dagen af tot ons normaal leven weer kan beginnen.

Ingrid en Michael zei

Kan me echt goed voorstellen dat als Rick zo vaak weg is, dat het dan moeilijk is! Wat een lieve attentie van hem, een bos rozen! Fijn dat jullie er weer een goed restaurant bij hebben.
Super dat Saskia zo gemotiveerd is met eten en bewegen, ze heeft natuurlijk wel een goed voorbeeld aan haar moeder!
Fijne dag vandaag.
Groet,
Ingrid

Petr@ zei

Ik kan me best voorstellen dat je het niet leuk vindt als Rick zoveel weg is voor zijn werk. En wat je zegt, door de weeks is anders dan in het weekend. Hopelijk hoeft hij binnenkort weer minder te reizen.

Leuk dat Kai een paar dagen thuis is geweest. En fijn dat hij en Saskia het zo leuk hebben samen.

Marion zei

Nee, ik heb eigenlijk niets met koningshuizen, ook niet met beroemdheden trouwens.

Heeft Kai het beter naar zijn zin nu weer in Rickmond? Zo toevallig, mijn dochter heeft een aantal maanden in Madrid gewoond en gewerkt en is daar bevriend geraakt met een paar Madrileense studentes. Twee weken geleden was ze voor een paar dagen terug en had met hen afgesproken, behalve met 1 van hen, zij studeert nu aan de universiteit in Rickmond.Toevallig he? Toen Charlotte het vertelde moest ik meteen aan Kai denken.

Hoe gaat het nu met Katja en haar vriendin die naast je woont? Weet uiteraard de naam wel maar weet niet of zij jouw blog ook leest.
En merk je dat het effect heeft op je vriendschap met de moeder? Ik kan me zo voorstellen dat het ongewild de zaken toch wat ongemakkelijker maken. Jullie gingen vaker op zondagochtend fietsen maar aangezien ik daar niets van hoor meer vroeg ik me af of dat aan de winter ligt of aan toch de omstandigheden.

Ik deel je mening over afwezige echtgenoten trouwens, veel respect maar ik heb er zelf flinke moeite mee.

Els zei

Nee, ik heb eigenlijk niets met koningshuizen, toch niet met de huidige, maar vind die uit de geschiedenis wel interessant; bij ons is nu de serie "The Tudors" op TV, over Hendrik VIII, en daar kijken we met plezier naar.
Ik begrijp heel goed dat je niet graag hebt dat Rick vaak op reis moet, zou ik ook helemaal niet fijn vinden, gelukkig hoeft mijn man dat niet te doen.

marianne zei

Kan me goed voorstellen dat het gereis van Rick je even teveel werd, is ook best veel de afgelopen weken. Jan hoeft eigenlijk nooit langer dan een week weg, en dan vind ik het ook altijd wel weer mooi geweest, en ben ik blij dat hij er weer is.

Townhouses, klinkt eigenlijk als of ze in de stad liggen, maar die zijn dus op de campus?

Bij BzV trouwens verrassende keuzes!

Anoniem zei

Ik weet zelf niet wat het is om je partner regelmatig op reis te hebben. Het lijkt me best wel moeilijk.
Maar ik weet wel van mijn man dat hij zijn vader eigenlijk pas leerde kennen toen die met pensioen ging bij de marine.
Zijn moeder heeft de 5 kinderen alleen opgevoed.
Groet, Bea

Tink zei

Mijn man was k altijd onderweg, conferenties, meetingen en nu met al het outsourcen is het er niet makkelijker op geworden.toen ik nog niet zo ziek was ginge vaak mee als het een leuk land was. Nu ik zieker ben heeft hij er voor gekozen om niet meer zoveel te reizen en zeker niet internationaal. Blijkbaar vindt zijn werknemer hem belangrijk genoeg dat hij die keus kon maken. Hij heeft z'n managers duidelijk gemaakt dat hij mij niet alleen wil laten. Ik weet dat als ze werkelijk niemand anders kunnen sturen ze wel voor verzorging voor mij zorgen.

Hij gaat nog wel 2 keer per week naar San Jose in CA maar dan vliegt hij gelukkig altijd met de corporate jet dat scheelt bendes tijd. Dat out-sourcen van bedrijven heeft wel een geweldige impact op je leven vind ik. Vanwege tijdzones en team members in China, Korea, India en , Frankrijk en Finland duren werkdagen opeens tot diep in de nacht, met call en Tele-conferencies. Of zondag ochtenden worden opeens opgeofferd, ook die manier van
werken is niet alles! We zijn de gezellige Panera gehaalde ontbijtjes! :-)

Ik vind het nig steeds naar en eng om alleen thuis te zijn, dat went nooit.

naomi zei

Ik vindt de pracht en praal bij koningshuizen altijd mooi om te zien, maar zo over de top. Vindt het wel leuk om Maxima en de kinderen op tv te zien. Ze proberen ze zo lekker normaal te houden. Maar is geef meer om geschiedenis en daarbij de koningshuizen.

Mijn vriend reist niet, maar kan me voorstellen hoe balen dat is zo veel achter elkaar. Ik heb nog nooit een nacht alleen geslapen sinds we al 6 jaar samen wonen, maar mijn vriend al vaak genoeg door mijn onregelmatige diensten. Maar ook daardoor zien we elkaar soms een aantal dagen amper. Hij werkt van 7-16 en ik van 15-23.30 en dan slaapt hij al. En andersom.

Wel leuk dat je rozen van Rick kreeg en gezellig diner.

Groetjes Naomi

Marion2 zei

Ik kan heel goed begrijpen dat het niet fijn is dat Rick alweer weg is. En inderdaad, in het weekend weggaan is al helemaal een domper.

Bij ons is het op dit moment twee maanden weg en dan twee weken thuis. Dat is echt wel moeilijk voor me, maar ik maak er het beste van en verheug me op de tijd dat dit voorbij zal zijn. Gelukkig is mijn jongste nu nog thuis, dat helpt wel. Ik moet er niet aan denken dit te hebben, als er geen kinderen meer thuis zijn.

Prachtige rozen heb je gekregen. Vooral de close-up foto ervan vind ik heel erg mooi.

Heb je BzV al gezien? Is best een verrassende uitzending.

Ineke zei

Wat een prachtige rozen!
Wow, 16 gr bij jullie, geniet ervan!

Sandrah zei

Wat een vrolijke kleuren hebben de rozen! Dat brengt meteen weer een stukje lente in huis.

Sandra

cloggie68 zei

Ik heb wel wat met Koningshuizen hoor maar dat komt ook een beetje doordat ik dezelfde verjaardag als Kai heb, ik vond het altijd leuk om dan die avond Utrecht in te gaan en de volgende dag vaak weer! Goeie herinneringen!

Suus zei

Ik ben op zich tegen het instituut koningshuis, maar de mensen erin en het verschijnsel vind ik wel heel interessant (beetje krom eigenlijk). Ben ook erg gehecht aan koningin Beatrix.

Ik las trouwens dat The King's Speech bij jullie in de VS gecensureerd is - door de producent zelf - zodat de film een lagere rating zou krijgen. Er zou een scene missen waarin Colin Firth als oefening een hele batterij scheldwoorden roept. Klopt dat?

Petra zei

@Anja - Als Saskia eenmaal uit huis is, hoop ik ook meer met Rick mee te gaan.

@Alice - Eigenlijk wil ik helemaal niet aftellen, maar ik doe het toch ongewild.

@Ingrid - Die rozen zijn inderdaad heel mooi, erg goede kwaliteit!

@Petra - Het gaat vandaag ook alweer beter, want er is een ritme.

@Marion - Kai vindt het wel leuk in Richmond, op zich. Hij zou alleen graag meer contacten hebben. Hopelijk wordt het bandje wat, dat ziet er veelbelovend uit.
Tussen Katja en haar vriendin gaat het op en neer. Nu de hond en kat het beter met elkaar kunnen vinden gaat het volgens mij tussen hen ook automatisch minder gespannen. Dat we al een tijdje niet hebben gefietst ligt aan de winter. Er ligt veel ijs en het was gewoon veel te koud voor mij. Ik probeer het niet tussen mijn relatie met mijn buurvrouw te laten komen en zij lijkt er hetzelfde over te denken.

@Els - Inderdaad de geschiedenis vind ik interessant en dan vooral inderdaad de Tudors.

@Marianne - Een "townhouse" is een rijtjeshuis, die inderdaad op campus liggen. Nu ligt de campus ook middenin de stad daar, dus een beetje van beiden.

@Bea - Grappig, mijn opa zat in de marine en was inderdaad ook heel veel op reis.

@Tink - Wel fijn, dat je man veel bij je kan zijn. Dat heb jij ook echt nodig. Ik ben blij te lezen, dat ik niet de enige ben, die alleen in huis zijn maar niets vindt. Vooral 's nachts, vroeger in Utrecht sloot ik mezelf op in mijn kamer dan, want we woonden in zo'n oud herenhuis en de eerste verdieping was opslagplaats van de huisbaas. Nu heb ik Cosmo tenminste en een alarm.

@Naomi - Ik zou wel meer van het Nederlandse koningshuis willen zien. De geschiedenis vind ik ook erg interessant.

@Marion - Pfff, twee maanden weg! Ik klaag meteen niet meer over dit weekje! Ja, Boer Zoekt Vrouw was weer erg leuk!

@Ineke - Het werd zelfs 20 graden!

@Sandra - Heerlijk vind ik die kleuren!

@Karin - Wat grappig, dat je dezelfde verjaardag als Kai hebt! De volgende dag is natuurlijk Koninginnedag, dat vergeet ik altijd. Utrecht, mijn favoriete Nederlandse stad!

@Suus - Die tweestrijdigheid snap ik wel, hoor. En nee, de film is (althans in de bioscopen) niet gecensureerd. Die scheldscene zit er gewoon in en daarom heeft hij een rating van "R" (onder de zeventien alleen met een volwassene).

Kristel Holsbeek zei

De romanticus;-)
In het weekend vertrekken is nooit leuk...hopelijk kan je als Saskia groter is af en toe eens meegaan, zou leuk zijn denk ik. Maar kan het voor de company?
Oh tof voor Kai, hopelijk lukt zo een 'huisje'!

Nicole zei

Wat een prachtige bos rozen had je van Rick gekregen. Heel mooi die kleuren zo door elkaar. En het eten ziet er allemaal even lekker uit. Mjam... krijg er spontaan honger van.
Het lijkt me idd erg vervelend als Rick al zo midden in een weekend weg moet gaan. Is het nu toeval dat hij zoveel moet reizen of niet?
Ik hoop dat Kai bij zo'n townhouse wordt ingeloot. Met hoeveel man wonen ze daarin?