Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, februari 06, 2011

Weekendje rustig thuis

Zaterdag

Het is een superdruilerige saaie weerdag vandaag. Gelukkig is het regen en geen sneeuw, maar het is maar net boven het vriespunt. Ik voel me enorm lui en voor ik het weet heb ik al drie uur in mijn stoel gezeten, zonder ook maar iets te ondernemen!

Gelukkig heeft Rick een leuk project. Hij ergerde zich aan onze, toegegeven pikzwarte, verzilverde theepot en andere verzilverde spullen. Zin om zilver te gaan poetsen heeft hij niet, dus hij heeft een Metal Brite plaatje aangeschaft. Dat werkt perfect! Het is gewoon leuk om het zilver schoon te maken nu.

Na een lekkere lunch van Manhattan Bagel met zijn drietjes, ga ik online op onderzoek uit naar een infrarood sauna voor hier thuis. Hoe meer ik daarover lees, hoe geinteresseerder ik daarin wordt. Ik wil nog niet investeren in een houten sauna, maar vind een heel goed geprijsde draagbare "tent"sauna, die heel goede recensies krijgt. Hij is nu op weg naar ons toe, ik ben heel benieuwd!

Om toch wat beweging te krijgen, haal ik Rick over Kinect te spelen. We beginnen met Kinect Adventures, maar daar moet je de hele tijd samenwerken en wij willen een competitie. We gaan dus al gauw over naar Kinect Sports. Superleuk is dat! Met moeite win ik van Rick.

Als Saskia met Aoife naar Tysons Corner gebracht wil worden, houden we noodgedwongen op. Ik had nog wel door willen gaan. Saskia gaat na het shoppen met een paar vriendinnen bij Chipotle eten, dus Rick en ik zijn weer samen voor het avondeten.

We besluiten eens Koreaans te gaan eten. Dat hebben we al jaren niet gedaan, terwijl we hier een flinke "Koreatown" hebben. We kiezen Cho's Garden hier vlakbij, dat goede recensies krijgt.

De bediening is supervriendelijk en de serveerster raadt de Koreaanse bbq aan met verschillende vleessoorten, zodat we die allemaal kunnen proberen. Rick en ik bestellen allebei sushi als voorafje, maar dat is eigenlijk teveel, want voor we het weten staat onze tafel vol met bijgerechtjes.

Een serveerster grilt het vlees op de tafel naast ons en dan is het smullen geblazen! Mijn favoriet is de bulgogi, dunne plakjes biefstuk in een heerlijke saus, maar alles smaakt even lekker. Van de bijgerechten vind ik de groentes (kimchi, geloof ik) in een pittige saus heerlijk, maar er zitten ook een paar gelatineachtige gerechten bij, die ik geen smaak vind hebben.


Alle bijgerechtjes

Meteen heb ik mijn hart aan Koreaans eten verloren. De volgende keer wil ik bibimbap proberen. Het is gezond en relatief goedkoop eten. Rick vindt de bbq terecht een beetje op rijsttafel lijken.

Zondag

Zo druilerig als het gisteren was, zo stralend is het vandaag. Na ons zondagse Starbucks ontbijt, gaan Rick en ik er dan ook op uit met Cosmo. Ondanks het lekkere weer en de smeltende regen van gisteren liggen veel stoepen nog vol ijs. Wat duurt het lang, voordat dat weg is!

Na de lunch ga ik voor in het zonnetje zitten lezen. Dan is goed te voelen, dat wij hier op de hoogte van Rome wonen, want de zon heeft al flinke kracht. Ik krijg er helemaal een lentegevoel van!

Terwijl ik daar zo zit, komt Laurie langs. Zij is een bekende van ons, die in de Vienna Town Council zit. Haar eerste twee jaar bij het Council zitten er bijna op en ze stelt zichzelf herverkiesbaar.

Om weer op het stembiljet te mogen, moet zij echter 125 handtekeningen van bewoners verzamelen. Die handtekening geef ik haar graag, want het gros van de Council is een stuk ouder en nogal fuddy duddy. Zij is een lekker vlot iemand, die eens een frisse blik brengt.

We kletsen ook nog even. Iedereen lijkt op het moment moeite met de winter te hebben. Ergens vind ik het wel fijn niet de enige te zijn. Ook breng ik de niet schoongemaakte stoepen te berde. Laurie kan daar misschien met het Town Council iets aan doen. Er blijkt wel een wet te zijn, dat stoepen binnen 48 uur schoon moeten zijn, maar er staat geen boete op, dus heeft hij geen effect.

Vanavond is de Super Bowl en Rick heeft, toen het er nog op leek, dat ik met Pat op reis zou gaan, een aantal mannen uitgenodigd. Nu ik er toch ben, heb ik de vrouwen daarvan ook gevraagd te komen.

Veel mensen konden niet, maar onze buren Lorraine en Chuck en hun jongste Patricia komen. Patricia en Saskia kunnen het goed met elkaar vinden. Lorraine komt met een hele schaal met crackers, kaas en worst en een schaal met aardbeien, frambozen en bramen. We kijken hoe Christina Aguilera de Star Spangled Banner verbasterd en dan kan de wedstrijd beginnen.


Niet veel later komen Tatiana en Edu ook en het wordt erg gezellig. Eigenlijk is het misschien nog leuker om maar een paar mensen op bezoek te hebben. We kletsen gezellig en kijken naar de wedstrijd op het grote scherm in de basement. Je kunt daarop, zoals Tatiana opmerkt, als het ware de porien van de spelers zien.

Het football zelf is leuk, maar mijn favorieten zijn de grappige reclames. Een van mijn favorieten is een Chevrolet truck, die telkens als een hond komt melden, als een klein kind in gevaar is. Verder is de half time show met de Black Eyed Peas geweldig!

We hebben geen van allen een echte voorkeur voor een van de teams. Het is een enorm spannende wedstrijd, dus leuk om te kijken. De gasten vertrekken net na negenen, want de kinderen moeten naar school morgen. Ook Saskia gaat gauw naar bed.

De Green Bay Packers winnen na een spannende wedstrijd. Ik blijf het interessant vinden, die Super Bowl. De grootste sportwedstrijd in Amerika kan ik wel schrijven, volgens mij. Wat een spektakel is het. Voor de Amerikanen is dit net zo belangrijk als de Europa Cup. Ik denk, dat je het daar het beste mee kunt vergelijken.

Morgenochtend moet Rick om vier uur op om zijn vlucht van zes uur te halen. De komende week zullen Saskia en ik dus weer alleen zijn.

18 reacties:

Anja zei

Sorry, ik ben tijdens de Super Bowl in slaap gevallen. Een slechte nachtrust en rond sjouwen in Seattle waren daar debet aan.

Ineke zei

Wat een grappig ding, die tent sauna. Ik ben heel benieuwd hoe het jou gaat bevallen en of het zal helpen tegen je pijnen. Veel succes ermee!

Monique zei

Hoorde gisteren van Anita weer hoe blij ze is met haar infraroodsauna thuis. Ben erg benieuwd hoe het je gaat bevallen.

Lekker, nacho's!

Anoniem zei

Fuddy duddy? Klinkt grappig.....
Die reclames tijdens de Super Bowl hebben toch een hoog prijskaartje?
Marjon

Petr@ zei

Ben benieuwd hoe de tent sauna gaat bevallen. Grappig wat men tegenwoordig allemaal niet bedenkt!

Fijn dat het zondag zulk lekker weer was bij jullie, dat je zelfs buiten hebt kunnen zitten. Die zon kon je vast goed gebruiken.

Vreselijk hè, die gladde stoepen. Hier duurde het ook zo lang voordat alles eindelijk weg was.

marianne zei

Goed idee zo'n infraroodsaunatent, er is heel wat veranderd sinds die rode lamp van vroeger. Zou fijn zijn als hij goed helpt!

Tine zei

Ik heb nu al gelezen wie de superbowl gewonnen heeft maar ik ga straks dan toch nog kijken. We hebben het opgenomen, het was te zien op ESPN en op BBC en dat tot 5 uur vanmorgen! Iets te laat als je moet werken ;)
Die nacho's!!! mmmjam

Nina zei

Heerlijk om af en toe zo'n hangweekendje te houden! Ik heb vannacht nog wat Superbowl op tv voorbij zien flitsen, volgens mij, maar ik snap er geen bal van, dus zapte ik gauw weer door. ;-)

Wanneer kun je de infraroodtent verwachten?

Brigitte en Mark zei

Ik ben een grote Christina "stan", maar ik moet zeggen dat ze de laatste tijd echt achteruit is gegaan. Hoe kun je het volkslied nou zo zingen voor zoveel mensen! Echt stom.

Sally zei

Hier niets meegekregen van de Super Bowl. En wat zag die schaal (scholtel?) met Nacho's er zalig uit. Gezellig zo met vrienden kijken.
Ik ben benieuwd hoe die infra rood sauna daadwerkelijk bevalt. Vind het er eerlijk gezegd nogal groot en onhandig uitzien...

Tink zei

Ik zal wel de engine zijn, maar we wonen nu totaal bijna 10 jaar hier en nog steeds vind ik American Football een vreselijk saaie sport. Ik kan er gewoon niet in komen. Als ze net gaan lopen met die bal leggen ze het spel weer stil er zit voor mijn gevoel totaal geen actie in. :-) alleen een paar mannen zo groot als kleerkasten die elke mogelijke moeite doen elkaar onderuit te halen. :-) ik las pas, toen ik probeerde weer eens iets van de regels te begrijpen, hoeveel levensgevaarlijk gewonden er jaarlijks vallen! Ongelofelijk! Intel is bezig iets te ontwikkelen dat de schokken moet registreren die de helmen oplopen. Sommigen houden blijvende hersenbeschadiging eraan
over. Nee, voor een fervente Europees voetbal fan waar in een wedstrijd (hopelijk) gewoon 45 minuten lang opbouwend gespeeld word is dat Football een slopende wedstrijd. Ze staan meer stil dan dat er iets gebeurt. Ook het idee dat ze stop tijden inbouwen voor de tv commercials vindt ik vervelend, ik denk dat ik zeker nog eens 10 jaar nodig heb om eraan te wennen en wie weet te gaan waarderen.(when it rains cats and dogs:-)) go DUCKS! :-)

Bibi zei

Ik zou me misschien moeten schamen maar ik kan mijn aandacht er niet bij houden met alles wat met voetbal en football te maken heeft. Ik zat gisteren in de huiskamer met Scott en de Super Bowl stond natuurlijk op. Maar ik heb gewoon zitten bloggen en Simmen, en heb helemaal gemist wie er heeft gewonnen. Een paar uur na de wedstrijd merkte ik pas dat het voorbij was....

Marion2 zei

Ik ben wat claustrofobisch en krijg het al helemaal benauwd als ik naar de tentsauna kijk. Dapper, hoor!

Ik heb het idee, dat de Super Bowl hier ook wat in opkomst is. Mijn zoon heeft er gisteren met vrienden gezellig naar zitten kijken.

Ik vind het altijd zo leuk om te lezen wat jullie allemaal in het weekend doen. Op de een of andere manier bestaan mijn weekenden grotendeels uit schoonmaken en boodschappen doen. Maar goed, dat is ook mijn eigen schuld. Beter plannen zou helpen.

HennyB, zei

Ik ben benieuwd of de tentsauna wat is, het lijkt mij dat hij best zal gaan bevallen in alle opzichten. Die Koreaanse hapjes zien er best lekker uit.

Sandrah zei

Hopelijk gaat de sauna je helpen bij de pijn.

Oeh, die taco's zien er erg lekker uit! Die moet ik binnenkort ook maar weer eens maken.

Sandra

Brin zei

Hopelijk doet de sauna je 'deugd'. Ik heb zelf sinds een jaartje een infrarood sauna. We hebben die gekocht op aanraden van onze huisdokter.
Ik heb artrose op mijn nek en last van gewrichten. Na een saunabeurt voel ik dat de warmte me heel goed doet.
Maar ik zie dat de tentsauna niet zo heel erg warm wordt, de mijne gaat tot 80°C, dat is ook de temperatuur waar ik hem normaal op instel. Door het zweten verlies je veel afvalstoffen.

Hopelijk krijg je er toch een heilzaam effect van!

Marsha zei

Wat een fijne oplossing, zo'n tentsauna! Ben alvast benieuwd hoe het gaat bevallen!
De Koreaanse Bbq ziet er lekker uit... En nacho's hmmmm!

Petra zei

@Anja - Kan ik me voorstellen, hoor :).

@Ineke - Ik ben ook heel benieuwd, ik hoop, dat hij er snel is.

@Monique - Als het goed bevalt, wil ik wel een permanente houten.

@Marjon - Ja, he, vind het zo'n leuke uitdrukking. Die reclames zijn inderdaad heel erg duur.

@Petra - Ja, heerlijk, dat warmere weer. Helaas wordt het morgen weer een stuk kouder.

@Marianne - Die lampen kun je ook nog krijgen, maar ik dacht, dat ik maar liever meteen mijn hele lichaam wil "doen".

@Tine - Hopelijk vond je het toch nog een spannende wedstrijd.

@Nina - Het neemt even tijd om football te begrijpen, maar ik vind het wel een leuk spel. Die tent is onderweg, hopelijk deze week.

@Brigitte - Een flater was het zeker!

@Sally - Je kunt erin zitten en hij klapt vrijwel plat op volgens het verhaal. Ik ben ook benieuwd.

@Tink - Inderdaad is football een heel gevaarlijk spel. Ik ben blij, dat Kai na een jaar ermee ophield (en niet zoveel speelde).

@B. - Je bent bepaald niet de enige, hoor. Ook de meeste Amerikaanse vrouwen, die ik ken, hebben er niets mee.

@Marion - Ik vind het wel fijn, dat mijn hoofd en handen naar buiten kunnen in dat ding. Maar ik ben niet claustrofobisch, gelukkig. Ik vond dit juist zo'n rustig en nogal saai weekend ;).

@Henny - Ik zal jullie zeker op de hoogte houden.

@Sandra - Ze waren inderdaad erg lekker en heel makkelijk te maken toch wel.

@Brin - Dit is voornamelijk om te zien, of het me helpt. Als dat zo is, kunnen we altijd een warmere aanschaffen.

@Marsha - Dat Koreaanse eten was zo lekker! Jammer, dat Rick niet zo erg van Aziatisch eten houdt.