Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, maart 28, 2011

Brrrrrrrrrrr!!!!!!!!

Het mag dan op de kalender "lente" heten, maar Koning Winter wil zijn greep op ons weer nog niet loslaten. Het heeft vannacht zelfs flink gevroren en Rick moet krabben.

Eigenlijk had ik me voorgenomen om vandaag weer naar Washington te gaan, maar stel dat plan uit tot morgen. Ten eerste is het bewolkter, dan eerst voorspeld en ik wil blauwe lucht. Verder is het me ronduit te koud. Ik voel me nog steeds niet helemaal top en telkens zo verkleumd zijn lijkt me niet goed.

Sharon heeft weer een rigoureuze workout voor me. Volgens mij word ik ook sterker, want voor bijna alles kan ik vandaag de vijftien pond dumbbells gebruiken. Na het uur krachttraining ga ik nog een half uur op de crosstrainer lezen. Ik kan niet wachten tot het weer lekker genoeg is om buiten cardio te doen!

Thuis maak ik me gauw klaar en kleed me maar weer eens in een van mijn dikke truien. Op een gegeven moment hangt mijn winterkleding me zo de keel uit! Om de een of andere reden heb ik dat gevoel met zomerkleding nooit.

Met Cosmo in de auto rijd ik naar Whole Foods voor wat benodigdheden. Daarna tracteer ik mezelf op een lekker warme bagel van Manhattan Bagel. Het lukt me maar niet om warm te worden vandaag!

Vanavond komen mijn buurvrouwen hier voor ons maandelijkse kletsavondje. Daarvoor wil ik wat lekkers in huis nemen. Er is een nieuw Iraans cafe in Vienna, waar Rick allerlei lekkere koekjes had gezien. Ik besluit dat eens te gaan bekijken.

Cafe Nemooneh is niet echt een cafe, althans niet zoals ik me dan voorstel met tafeltjes om koffie te drinken. Er zijn wel heel veel erg lekker uitziende dingen te verkrijgen!

Er zijn cakes, versgebrande noten en vooral veel soorten baklava en koekjes. Ik laat een doosje met verscheidene lekkernijen vullen. Waarschijnlijk is het teveel voor vanavond, maar Rick houdt er ook van, dus dat komt wel op.

Na Cosmo een flinke ijzige wandeling gegeven te hebben, ga ik verder met Italiaans leren. Ik moet zeggen, dat Rosetta Stone inderdaad goed is. Het is heel grondig. Voor mij nu nog iets te langzaam, omdat de simpele woorden al gauw terugkomen, maar ik vermoed, dat het spoedig pittiger zal worden. Het geeft me in ieder geval een zuidelijk en warm gevoel op deze koude lentedag.

Als avondeten hebben we taco's. Die "mag" Saskia ook van zichzelf, want er zit maar heel weinig vet in. Zo eten we weer eens een keertje gezellig met zijn drieen. Ik ben benieuwd, wat de dames straks van de Iraanse koekjes zullen vinden!

14 reacties:

Bianca zei

ze hebben zelfs een online store ! laat even weten welke ontzettend lekker zijn want veel namen zeggen me vrijwel niets. Het zal zeker ook heel erg lekker ruiken daar hmmm

Veel plezier vanavond !

Kristel Holsbeek zei

Een hele fijne 'warme' avond toegewenst!! Klinkt lekker ben benieuwd wat iedereen er van vond..

Anoniem zei

Veel plezier vanavond! en hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

Groetjes, Julia

Petr@ zei

Hier gaan de temperaturen langzaam omhoog (voor het weekend wordt er 20 graden voorspeld, jippie!) en ook hier nog nachtvorst. Ik ben er ook helemaal klaar mee.

Grappig hè, zoals de Italiaanse woorden weer naar boven komen drijven, zodra je een cursus doet. Ik heb dat met Frans. Zo een gesprek beginnen, lukt me niet meer. Maar als ik dan aan een cursus begin, is het toch wel erg makkelijk.

Klinkt lekker, de Iraanse koekjes. Ik ben benieuwd of ze in de smaak zijn gevallen.

HennyB. zei

En en.... vielen de koekjes in de smaak, ik denk het wel! Jammer dat koning winter maar niet wil verdwijnen, hier in Ned. nachtvorst en in de ochtend mist maar in de loop van de ochtend knapt het aardig op. Nog even geduld en jullie 'vallen' misschien meteen in zomerse temperaturen!

Sally zei

Een gezellig avondje me je buurvrouwen gewenst. Die lekkernij komt ast wel op.

Annemiek zei

Die foto's van Washington zijn weer mooi. We zullen de bloesems weer missen!

marianne zei

O, dat heb ik ook altijd, van die winterkleding kan ik zo genoeg hebben! En in die overgangsperiodes ben ik dan vaak veel te optimistisch met wat ik aantrek. Overdag in de zon is het hier nu heel lekker, maar 's ochtends vroeg op de fiets is het nog rond het vriespunt.

Anja zei

En...waren de koekjes lekker??
Hier in Nederland is het heerlijk lenteweer maar thuis in Utah is het nog volop winter.

Anoniem zei

Wat jammer dat er weer een terugval is met de temperaturen. Ik kan me voorstellen dat je er klaar mee bent.

Even terug naar je Rome reis, de eerste keer Rome, wow, ik vergeet niet hoe ik met open mond stond te kijken op het Pieters Plein en alle andere monumenten.
Ik ben 2 jaar geleden met onze Florida vrienden ook nog naar de Amalfi kust geweest, onder Napels, echt prachtig. Ik ben nu al benieuwd naar je verslagen.
Groetjes, Bea

Ineke zei

Hier nog eentje, die haar winterkleren zo verschrikkelijk zat is. Ik heb mijn dikke truien toch alvast opgeborgen. Vanmorgen hier weer bevroren autoruiten, maar later heerlijk voorjaarsweer.
Waarom is Saskia nog zo streng aan het diëten? Ze is toch prachtig slank nu?

naomi zei

Hallo

Ik ben ook klaar met de winter kleren net weer even 2 leuke setjes voor het voorjaar gescoord en een nieuwe zomerjas. Heerlijk daar kan ik van genieten. Maar in de avond en vroeg in de ochtend winterjas aan en op de dag zomerjas. Erg vervelend.

Wat bijzondere koekjes van de Iraanees dat ken ik niet. Aleen hier Turkse bakkers. Zag dat je in Washington bent vandaag dus geniet ervan.

Groetjes

Bibi zei

Het wil hier ook maar niet opschieten. Over drie weken heb ik mijn eerste tour alweer maar als het zo doorgaat, valt er weinig te tonen...
HEEErlijk, baklava! Wij zijn daar dol op en halen ze altijd als we ook maar enigszins in de gelegenheid zijn.

Petra zei

@Bianca - Ze waren allemaal echt heerlijk! Ik zou niet kunnen kiezen. Wat je ook bestelt, het zal goed zijn.

@Kristel - De koekjes zijn op ;).

@Julia - Dank je, het was een gezellige avond.

@Petra - Frans is mijn derde taal, die ik als klein kind heb geleerd en niet lijk te verleren. Het is interessant hoe het brein met talen omgaat.

@Henny - De koekjes waren heerlijk! Maar goed, dat ik er niet meer van had, anders was ik vanavond ook weer de klos ;).

@Sally - Inderdaad, ze zijn als sneeuw voor de zon verdwenen!

@Annemiek - Ja, daarvoor moet je eind maart/begin april hier zijn.

@Marianne - Dat te optimistisch zijn herken ik ook. Ik heb het al heel snel koud.

@Anja - Heerlijk waren ze! Geniet nog van het lenteweer in Nederland, dat is eigenlijk ook wel bijzonder.

@Bea - Rome staat nummer een op mijn lijst, dus ik zie er enorm naar uit! In de vijfde middelbare zouden we erheen gaan, maar het jaar voor ons gedroeg zich slecht. Wij werden daarvoor gestraft (nog steeds kan ik daar boos om worden) en gingen naar een boerderij in Limburg. Je kunt je dus voorstellen, hoe bijzonder deze reis voor mij na meer dan dertig jaar is!

@Ineke - Op je blog schreef ik al over Saskia. Ze is goed onderweg, maar nog niet op haar doel.

@Naomi - Hier is het nu nog helemaal winterjas. Maar in jullie voordeel waarschijnlijk, zo duurt de bloeiperiode langer.

@B. - Jullie lopen natuurlijk nog een stuk achter. De koekjes waren werkelijk voortreffelijk!