Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, maart 17, 2011

Dagje "Natural State", nu in de "Show Me State"

Misschien is het toch maar beter om geen heel donkere gordijnen te krijgen voor onze kamer. Mijn horloge heeft geen verlichte wijzers en de wekkerradio hier is ook niet verlicht. Tussen zes uur en half negen ben ik telkens wakker, me afvragend hoe laat het is. Ik wil me niet verslapen, want we hebben ook voor vandaag een aantal plannen.

Om vijf over half negen maak ik Kai ook wakker. We gaan eerst beneden ontbijten. Het ontbijt bij de Hampton Inns is gratis en meestal erg goed. Ook vanochtend is er een ruime keuze, verse wafels, verse fruitsalade, cereals, roerei en meer. Alleen smaakt de fruitsalade bitter door de grapefruit, het roerei kurkdroog en is het wafeldeeg op.

Bepaald niet het beste Hampton Inn ontbijt, dat we hebben gegeten (dat behoort nog steeds aan degene in Rapid City, South Dakota), maar we doen het ermee. De koffie maakt veel goed. De "bold" selectie is lekker sterk, precies goed voor mij.

Terwijl Kai doucht en inpakt, ga ik naar de fitnesskamer. Ook daar is de apparatuur minder, dan bij andere Hampton Inns. Er is een crosstrainer van een onbepaald merk, maar dat is alles, wat ik nodig heb. Tijdens het halve uur zweten lees ik mijn boek uit. Helaas het laatste van deze serie tot nu toe, morgen begin ik aan een andere serie.

Katja heeft vandaag een spannende dag, want ze moet voorkomen voor haar ongeluk met haar Kevertje. Ze kreeg daarvoor een bon voor "roekeloos rijden" en daarvoor moet iedereen hier naar het gerecht. Van anderen kregen we het advies een advocaat in de arm te nemen, want zonder weet je maar niet, wat er gaat gebeuren.

Het is een beetje een stokpaardje van mij, maar ik vind het (verkeers)gerecht hier dus om te huilen. Toen ik door een dronken bestuurster werd aangereden, was de rechter in een goede bui en kwam zij met niets weg. Een dronken bestuurder verwondde de bejaarde ouders van mijn vriendin zodanig, dat hun leven nooit weer hetzelfde zal zijn, hij kreeg voorwaardelijk. Katja heeft natuurlijk een fout gemaakt, maar de potentiele straf vind ik buiten proporties.

Enfin, ik zal niet verder in detail treden. Vandaag moet ze dus voorkomen en haar advocaat probeert eerst een overeenkomst te treffen met de politieagent, die haar bon schreef. Dat lukt niet, sms-t ze mij. Dan moet ze dus voor de rechter verschijnen.

Na mijn sporten heeft Katja gelukkig goed nieuws. Het ging zelfs beter, dan haar advocaat had verwacht. Omdat Katja als vrijwillige EMT werkt en verder een heel goede studente en burger is, krijgt ze een jaar voorwaardelijk en 50 uur community service (vrijwilligerswerk, maar haar werk op de ambulance telt daar niet voor).

Het goede daarvan is, dat er geen permanente punten op haar rijbewijs zullen komen, wat ook fijn is voor onze verzekering, die dan niet omhoog zal gaan. We zijn dus blij met het resultaat en het feit, dat we een advocaat hebben ingehuurd.

Als ik ook weer schoon en ingepakt ben, checken we uit en doen de bagage in de auto. Het verbaast me iedere keer weer, hoe snel we klaar kunnen zijn, ook als we met zijn allen reizen. We hebben met de jaren geleerd "makkelijk" te reizen.

Vandaag gaan we de "Natural State" bezoeken, dat is de bijnaam van Arkansas. Ik stel de GPS in op Eureka Springs, wat onze serveerder in het Hard Rock Hotel aanraadde als een leuke plaats.

De weg erheen is mooi, heel bochtig door het Ozark gebied. Net voor Eureka Springs zien we een bord voor Pivot Rock, die ook door Ripley's (Believe It or Not) beschreven is. We rijden er voorbij en ik vraag aan Kai of hij geinteresseerd is. Dat is zo, dus ik draai om.

Via een eng, smal (ik voorkom ternauwernood een botsing met een tegenligger, die iets te snel de bocht om komt) weggetje rijden we erheen. Binnen betalen we de $4,50 per persoon en lopen dan het pad op. Dat loopt steil naar beneden. Helaas is het nog steeds bewolkt en ook nog winters in de natuur, maar het is een heerlijke temperatuur en we zien groene knoppen aan de bomen.

Pivot Rock is inderdaad een bijzondere formatie. Een enorm wijde rots lijkt te balanceren om een dun "been". Er is een familie met een kleintje en de man biedt aan een foto van ons beiden te nemen. Dat is altijd wel leuk, dus we poseren.

Kai wil graag nog verder het bos in wandelen en dat vind ik prima. We hebben geen haast vandaag, want we hoeven maar iets meer dan honderd mijl te rijden bij elkaar. Kai vindt stenen van hetzelfde soort, als waar de Indianen gisteren pijlpunten van maakten. Hij probeert die ook scherp te maken en dat lukt redelijk.

De rotsen, waar we langslopen, hebben een bijzondere formatie. Het lijken een heel aantal vlakke rotsen op elkaar gestapeld. Kai ziet de uitdaging en probeert op een van de rotsen te klimmen. Dat lukt, maar hoe nu weer naar beneden, want de rots is meer dan twee keer zo hoog, als hij. Gelukkig is het aan de achterkant minder hoog.


We lopen nog wat verder, maar dan beginnen de magen te rommelen. We lopen terug naar de auto en rijden Eureka Springs binnen. Inderdaad is dit een heel leuk stadje met allerlei kunstgalerijen en restaurantjes. Ik parkeer op de eerste parkeerplaats voor $5.

Het is vandaag St. Patrick's Day en het dichtstbijzijnde restaurant is een Ierse pub, de Pied Piper Pub. Het moest zo zijn, onze lunch wordt Iers. Kai en ik zijn beiden "stout", want we hebben niets groens aan. Nu heb ik geen druppel Iers in mijn bloed, maar Kai wel, vandaar zijn rode haar. Gelukkig worden we niet geknepen (mag, als iemand geen groen draagt op St. Patty's Day).

We krijgen een tafeltje op hun leuke terras. Ik bestel een voor mij heel ongewoon gerecht: rye (rogge, maar niet zo grof als het Nederlandse) brood met corned beef, kaas en kool, met een Guinness mosterdsaus. Het is werkelijk enorm lekker! Kai heeft de reuben sandwich, maar vindt de mosterdsaus ook zo lekker, dat hij die erbij bestelt. Al met al is het een heerlijke en relaxte lunch.

Door het centrum van Eureka Springs rijden we verder naar onze volgende bestemming. Gisteravond hebben Kai en ik gekeken, wat er in deze buurt te doen is en dat is nogal wat. Er waren weer dierentuinen e.d., maar Kai (ik laat hem vooral kiezen) heeft genoeg dieren gezien. Hij wilde graag een grot bezoeken en de keuze (er zijn er nogal wat hier) viel op Cosmic Cavern.

We hebben enorm geluk. We kunnen nog net mee, als laatste twee van 25 met de groep, die meteen vertrekt! Mike is onze gids en hij zegt vrijwel alle grotten in de VS bezocht te hebben, zo'n grottenfanaat is hij. Hij heeft er inderdaad ook duidelijk hart voor.

Via een meer dan tachtigjarige trap lopen we de grot in. Deze grot voelt vanaf het begin meer "natuurlijk", dan degenen, die ik in Virginia heb bezocht. Misschien is het wel, omdat het overal water druipt. Dit is de natste grot (al zegt de gids, dat ze al een droogte van bijna een jaar hebben), waar ik in ben geweest.

Misschien heeft dat ook te maken met het feit, dat we niet zo heel diep onder de grond zijn. De temperatuur hier is ook "warm", zo'n 15 graden, terwijl de grotten in Virginia bijvoorbeeld een constante temperatuur van zo'n vijf graden hebben.

In ieder geval is het een interessante rondleiding van een uur en een kwartier. Ieder grotsysteem heeft weer zijn charmes, intussen hebben wij er hier in de VS heel wat bezocht. Mijn favoriet blijft vlakbij ons, Skyline Caverns, vanwege de bloemachtige formaties daar.

Na de rondleiding rijden we door naar onze laatste bestemming deze vakantie, Branson, Missouri. We zien het gezellige historische centrum en ons hotel, het Hilton, ligt er vlak naast.

We checken in en krijgen een kamer op de vijfde verdieping. Onze kamer blijkt op de hoek van het gebouw te liggen en we hebben twee muren, die helemaal raam zijn! Alweer is de prijs voor deze kamer stukken lager, dan wat ik aan de oostkust gewend ben. We kijken uit over het meer en de "Branson Landing".

Gek genoeg voelen we ons allebei moe. We nemen dus een uurtje om lekker op bed te ontspannen. Dan lopen we naar de overkant, de "Landing" op. Dat blijkt een openlucht winkelcentrum langs het water te zijn.

Omdat Rick zo dol is op pittige dingen gaan we het Pepper Palace binnen. Daar proeven we van alles en nog wat. Een saus is zo scherp, dat ik mijn tong een tijd niet voel. Voor Rick koop ik mosterd met habanero pepers, die werkelijk flink heet is. Hopelijk vindt hij het lekker, het kan hem niet heet genoeg zijn.

Van allerlei kanten horen we, dat we de Bass Pro Shop in moeten gaan. Dat doen we, maar weten waarachtig niet waarom. Kai is niet geinteresseerd in vissen of jagen en verder is het vooral net als een REI. We staan dan ook al snel weer buiten, ondanks het feit, dat het mosterdpotje kennelijk hun diefstalalarm af doet gaan.

Bij Journey's vindt Kai een nieuw paar schoenen. Hij heeft een moeilijke maat, 11,5. Slechts een paar, dat hij leuk vindt, is voorradig in die maat.

We kiezen Texas Land and Cattle Steakhouse om te eten vanavond. De hostess geeft ons een leuke "booth" (twee bankjes) en we bestuderen het menu. Meestal komt er binnen vijf minuten iemand vragen, wat je wilt drinken, hier niet.

Na tien minuten nog niet en het kwartier verloopt zonder enige attentie voor ons. Mensen om ons heen worden op hun wenken bediend, maar wij zitten er maar en niemand van het personeel kijkt onze kant op. Voor mij is het duidelijk, in de serviceindustrie gewerkt te hebben. Er is niet genoeg personeel vanavond en geen van de serveerders wil meer tafels, dan ze al hebben.

Na meer dan twintig minuten vraag ik aan een van de "busboys" (mensen, die tafels afruimen), wie onze serveerder is. Hij grijpt een willekeurige, zeer zwetende, toevallig langslopende serveerder aan en die wordt het, de arme man.

De serveerder knipmest enorm, dat we zo lang hebben moeten wachten en belooft ons een gratis drankje en voorafje. Dat hoeft nu ook niet meteen van mij, maar nee zeg ik er natuurlijk ook niet tegen. We geven hem onze bestelling en binnen vijf minuten staat de manager aan onze tafel.

Dat blijft toch altijd bijzonder, vind ik, ze zullen ons waarschijnlijk nooit terugzien, maar toch zijn wij belangrijke klanten. De manager verontschuldigt zich voor ons ongemak (in Europa is dat toch ondenkbaar na een kwartier wachten?) en belooft een prima maaltijd.

Daarmee heeft hij niet overdreven. Kai heeft een voorafje met crostini's en stukjes steak, die heel lekker is. Hij heeft als voorgerecht een steaksandwich, ik een kleine filet mignon met broccoli.

De biefstuk is heerlijk, precies volgens de bestelling gemaakt. De bediening is verder ook voortreffelijk. Ik ben dus best verbaasd, als ik niet voor het voorafje en mijn wijntje hoef te betalen! Kudo's voor Texas Land and Cattle Company in Branson, mocht je je er ooit bevinden, dan is dit restaurant een aanrader.

Kai en ik lopen terug naar het hotel en ik klets bij met Rick op MSN. Morgen is het alweer onze laatste volle dag hier. Wel fijn, dat we dit keer niet van hotel hoeven veranderen. Het aantal te rijden mijlen is morgen niets vergeleken bij de afgelopen dagen. Al met al ben ik heel tevreden (en eigenlijk ook wel trots op) over de planning tot nu toe. Het is allemaal precies zo gegaan, als ik had gedacht, en dat is toch altijd weer een gok.

Foto's van vandaag staan hier.

PS: Een team van onze county, Fairfax, Virginia, werkt hard in Japan om overlevenden te vinden. Ik vind het wel bijzonder, dat juist onze county zulke hulp kan sturen.

16 reacties:

naomi zei

Hallo

Ik had even geen tijd om te lezen en te rageren, maar ben weer bij. En heb erg van je verslagen genoten. Ik zou me ook als moeder trots voelen dat de kinderen met je mee willen op spring break. Lijkt me ook voor jouw een gerust gevoel ipv flink feesten en zuipen zoals ik de beelden van spring break ken.

Ik verbaas me erover hoeveel er te doen is in deze staten. En super je 49e staat. Wel jammer dat een foto van het welcome bord niet gelukt is maar ja.

Ik heb ook het idee dat Kai er wel van geniet. Mooie foto's van de dieren en vooral die zebra's en knap hoe jullie de rots onder steunen haha.

Fijne dag weer en een goede terugreis.

Groetjes Naomi

Sally zei

Fijn dat het voor Katja goed is afgelopen bij de rechtbank.
En ook deze trip klinkt erg interessant, ook ik heb het gevoel dat Kai het wel naar z'n zin heeft.
Wbt de rescue effort in Japan die kunnen alle hulp gebruiken. Fijn dat jullie county die hulp biedt.

Anoniem zei

Wat leuk die rotsen, lijkt wel een stapel pancakes....
De (veel te lage) straffen in NL en de (veelal veel te hoge) straffen in USA zouden ze in het midden moeten laten uitkomen.
De service in winkels en restaurants in NL is over het algemeen om te huilen, zou beter zijn als iedereen een basissalaris zou hebben en op commissie zou werken denk ik (werkt het zo over het algemeen ook niet in de USA?). Ik verbaas me altijd over jullie berichten in restaurants en winkels en hoe je daar op je wenken bediend wordt, dat is hier ondenkbaar (helaas).
Goed weekend, Ev (ben White House niet vergeten hoor, maar ben erg druk)

Tink zei

Petra jij bent in Ireland geweest met een Ierse familie als ik het goed heb, misschien kan jij me uit de droom helpen. Ik had vanavond nog een discussie met manlief erover. Vandaag is het St. Patrick's Day, vaak wordt dat afgekort. Volgens mij en ik heb 2 jaar vlakbij Dublin gewoond is het St. Paddy's Day want het verkleinwoord (naam) voor Patrick is op z'n Iers Paddy. Zoals Richard hier vaak Dick wordt. Maar ik zie hier in de US vaak St. Patty's Day en volgens mijn man is dat de officiële naam. Ik zie nu dat jij het ook gebruikt dus ik ben benieuwd wat nou de officiële gebruikelijk naam is! In Ierland volgens mij St. Paddy's!

Petr@ zei

Wat fijn voor Katja dat ze niet te hard is aangepakt door de rechter. Je hebt gelijk dat straffen vaak niet in verhouding staan. Iemand die dronken achter het stuur zit, zou er niet ongestraft (of zelfs maar met een lichte straf) vanaf mogen komen, zeker niet als er slachtoffers zijn gevallen.

Leuke dag hebben jullie weer gehad. Volgens mij werkt het weer ook goed meer (geen regen).
Veel plezier nog jullie laatste dag.

Anja zei

Fijn dat het voor Katja goed is afgelopen. Veel plezier op de laatste dag samen met Kai, goede reis terug naar huis!

Annemiek zei

Je vindt vanalles te doen als je weet waar je moet zoeken, ook in staten die niet zozeer een toeristische bestemming zijn!
Fijn dat Katja er toch nog goed afkomt.
Ik had ook al gezien dat Fairfax county een team naar Japan heeft gestuurd. Ik vraag me af of het een speciaal opgezet team is voor rampen overal, want zijn ze niet pas terug van Nieuw Zeeland?

Nina zei

Wat een gedoe voor Katja, ik had geen idee dat je voor zoiets moet voorkomen!! Gelukkig is ze er dus 'goed' van af gekomen...maar het lijkt me allemaal afschuwelijk!

Het klinkt heel relaxed wat Kai en jij samen doen in staat 49! De hoeveelste is het eigenlijk voor Kai, of houdt hij dat niet bij?

Geniet nog even van de laatste dag!

(PS: ik had vanochtend je blog al gelezen, maar niet gereageerd, was te zenuwachtig...en nu weet ik dat ik ben aangenomen voor mijn eerste echte baan in het AMC (nee, niet die bios bij jullie) dus kan ik weer 'gewoon' reageren!)

Nicole zei

Wat een geluk dat Katja er met zo'n schappelijke straf vanaf is gekomen. Ongelooflijk hoe ze de ene overtreding met zo'n lichte straf en de andere met zo'n zware straf kunnen bestraffen.

En ik sluit me bij Ev aan. De service in winkels en restaurants is hier helaas lang zo groot niet als bij jullie.

Nog een fijne laatste dag met Kai en een goede terugreis gewenst!

Petra zei

@Naomi - Eigenlijk ken ik niemand, die op zo'n "beruchte" spring break gaat. Natuurlijk zijn er heel wat college studenten, die dat wel doen, maar net zoveel,die daar niets aan vinden.
Van Arkansas heb ik wel een foto kunnen nemen, maar van Oklahoma niet, helaas.
Kai zei vanavond zelf, dat mensen niet goed kunnen zien, of hij zich vermaakt. Aan kleine dingetjes merk ik het wel, maar hij is nu eenmaal allerminst uitbundig.

@Sally - Dat team van Fairfax County gaat naar allerlei rampgebieden.

@Evelyn - Het verbaasde mij gisteren ook, dat we twee dingen van de rekening kregen. Dat was wel heel schappelijk.

@Tink - In ons gebied zie ik het meestal als "St. Patty's Day" geadverteerd, maar ik heb St. Paddy's Day ook gezien. Ik twijfelde eigenlijk gisteravond nog welke te gebruiken.

@Petra - Hopelijk blijft de regen morgen ook nog weg, want het wordt wel voorspeld.

@Anja - Dank je, we hebben een leuke dag gehad.

@Annemiek - Inderdaad, als je eenmaal gaat zoeken, is er meer dan genoeg te doen. Dat team is speciaal opgeleid voor ramptoestanden en is op het moment erg druk, denk ik.

@Nina - Allereerst heel hartelijk gefeliciteerd met je baan!!! Naar aanleiding van je vraag zijn Kai en ik eens gaan tellen en tot de conclusie gekomen, dat hij nog maar 3 staten niet heeft bezocht! Iowa, Hawaii en Alaska. Zijn zussen hebben er een stuk minder bezocht.

@Nicole - Inderdaad blijft het vreemd hoe subjectief de straffen hier zijn, soms. Ik vraag hier ook altijd aanpassingen aan mijn maaltijd (vanavond nog orzo ipv risotto) en dat kan ook meestal. Ik probeerde dat eens in Nederland en ben blij, dat mijn hoofd er nog op zit ;).

Anoniem zei

[p]Seulement vous en votre for int茅rieur v锚tir mais aussi touchant 脿 partir et aussi entier sans difficult茅 ze donner concernant le pas du tout Poss猫de efficaces To, aus caban charbon touchant 脿 茅corce ze r茅v猫le 锚tre la selection touchant 脿 classe . Couvre-chaussures dans la derme pour obtenir agneau [url=http://www.uggfrclassictall.info]ugg bottes pas cher[/url] UGG se r茅v猫lent 锚tre abordables chaque jour au sein du secteur . Ceux-l脿 aiment un ensemble [url=http://www.frclassicuggstocker.info]pas cher ugg femme[/url] de garnis laquelle se trouvent 锚tre con?us au moment d鈥檈space compl茅mentaire avec aus slip-on relatives au look afin de presque bien-锚tre . 鈥?Je imagine uniquement c鈥櫭﹖ait un bon mishap weird, tel que je l鈥檃i mis mes bottes dans votre broche relatives au votre p茅dale celui-ci tenu au sein des coutures . Types dans la move pour obtenir laine m茅lang茅e se r茅v猫lent 锚tre un 茅l茅ment maximal de nombreuses recueil innovantes du stylisme UGG . Juste exactement ce que les fabricants australiens concernant uggs bon march茅 saisir est certainement un discret, mais le concept avanc茅 . La plupart du temps, la distribution enti猫rement gratuit utilisent souvent pour 锚tre en mesure 脿 des clients potentiels 脿 l'int茅rieur revendications Usa, au cas o霉 vous pratiquez zone 脿 habitez 脿 l'ext茅rieur de la maison impliquant le combin茅 [url=http://www.uggfr-baileybutton.com]ugg pas cher france
[/url] sugg猫re, il ne faut pas 锚tre timide de sorte que vous pouvez demander pour les r茅ception 茅tant pr茅sent茅 脿 fait gratuitement . C e d e r n i e r p o s s d e a u s s i [url=http://www.frclassicuggstocker.info]chaussure fille pas cher

[/url] a u s g r a p h i s m e l a q u e l l e s e r v l e t r e c o n ? u d e s i r e d d e s t i n a t i o n d e s d a m o i s e l l e s v o c a t i o n p l u s f m i n i n e s g r a c e n o t r e c h e v e l u r e c o n c e r n a n t l e x t r i e u r d e b o n n e s p r e s t a t i o n s d e t r o t t i n e r.[/p][p]Lisez les nouveaut茅s de sorte 脿 prendre connaissance de une bonne furthermore grande fa?on relatives au rechercher ces diverses gammes de service mais aissi des voir la majorit茅 [url=http://www.pascheruggclassicfr.com]ugg bottes pas cher[/url] des atouts d鈥檃cheter UGGs authentiques . Le domaine fabricant celui le as well as souvent rencontr茅 afin p donner touchant 脿 vrais bottes sous peau d鈥檃gneau m茅rinos ze r茅v猫le 锚tre
Bottes touchant 脿 laine m茅rinos australiens ze trouvent 锚tre incontestablement accentuation strange afin p passer concernant [url=http://www.frclassicuggstocker.com]bottes ugg pas cher[/url] correctement la plupart des apparences authorities mais aussi informel . Je pouvais sentir [url=http://www.pascheruggclassicfr.info]ugg femme pas cher
[/url] l鈥檈ssence horribles odeurs, je pensais uniquement votre voiture allait acqu茅rir foyer, j鈥檃i song茅 uniquement je allait mourir . Les divers biens茅ance se [url=http://uggfrclassictall.com]bottes ugg pas cher[/url] pr茅sentent comme concernant le magnum . Les gens ont vraiment un plaisir tr猫s, exclusif ainsi que d'aimer appara卯t ainsi comme une am茅lioration fantastique de l'automne les femmes ainsi que la collecte de v锚tements d'hiver intemp茅ries . Dans de nombreux cas, pour les points de vente dans le monde entier-web poss猫dent une page Web remises n茅anmoins ils ont rarement le soutenir . 脡tonnamment, Uggs pas cher sp茅ciaux seront 芒ges pr茅c茅dents, ainsi que sur l'ic么ne de fausser sera encore beaucoup plus intrigant.[/p]

Anoniem zei

[p]Seulement vous en votre for int茅rieur v锚tir mais aussi touchant 脿 partir et aussi entier sans difficult茅 ze donner concernant le pas du tout Poss猫de efficaces To, aus caban charbon touchant 脿 茅corce ze r茅v猫le 锚tre la selection touchant 脿 classe . Couvre-chaussures dans la derme pour obtenir agneau [url=http://www.uggfrclassictall.info]ugg bottes pas cher[/url] UGG se r茅v猫lent 锚tre abordables chaque jour au sein du secteur . Ceux-l脿 aiment un ensemble [url=http://www.frclassicuggstocker.info]pas cher ugg femme[/url] de garnis laquelle se trouvent 锚tre con?us au moment d鈥檈space compl茅mentaire avec aus slip-on relatives au look afin de presque bien-锚tre . 鈥?Je imagine uniquement c鈥櫭﹖ait un bon mishap weird, tel que je l鈥檃i mis mes bottes dans votre broche relatives au votre p茅dale celui-ci tenu au sein des coutures . Types dans la move pour obtenir laine m茅lang茅e se r茅v猫lent 锚tre un 茅l茅ment maximal de nombreuses recueil innovantes du stylisme UGG . Juste exactement ce que les fabricants australiens concernant uggs bon march茅 saisir est certainement un discret, mais le concept avanc茅 . La plupart du temps, la distribution enti猫rement gratuit utilisent souvent pour 锚tre en mesure 脿 des clients potentiels 脿 l'int茅rieur revendications Usa, au cas o霉 vous pratiquez zone 脿 habitez 脿 l'ext茅rieur de la maison impliquant le combin茅 [url=http://www.uggfr-baileybutton.com]ugg pas cher france
[/url] sugg猫re, il ne faut pas 锚tre timide de sorte que vous pouvez demander pour les r茅ception 茅tant pr茅sent茅 脿 fait gratuitement . C e d e r n i e r p o s s d e a u s s i [url=http://www.frclassicuggstocker.info]chaussure fille pas cher

[/url] a u s g r a p h i s m e l a q u e l l e s e r v l e t r e c o n ? u d e s i r e d d e s t i n a t i o n d e s d a m o i s e l l e s v o c a t i o n p l u s f m i n i n e s g r a c e n o t r e c h e v e l u r e c o n c e r n a n t l e x t r i e u r d e b o n n e s p r e s t a t i o n s d e t r o t t i n e r.[/p][p]Lisez les nouveaut茅s de sorte 脿 prendre connaissance de une bonne furthermore grande fa?on relatives au rechercher ces diverses gammes de service mais aissi des voir la majorit茅 [url=http://www.pascheruggclassicfr.com]ugg bottes pas cher[/url] des atouts d鈥檃cheter UGGs authentiques . Le domaine fabricant celui le as well as souvent rencontr茅 afin p donner touchant 脿 vrais bottes sous peau d鈥檃gneau m茅rinos ze r茅v猫le 锚tre
Bottes touchant 脿 laine m茅rinos australiens ze trouvent 锚tre incontestablement accentuation strange afin p passer concernant [url=http://www.frclassicuggstocker.com]bottes ugg pas cher[/url] correctement la plupart des apparences authorities mais aussi informel . Je pouvais sentir [url=http://www.pascheruggclassicfr.info]ugg femme pas cher
[/url] l鈥檈ssence horribles odeurs, je pensais uniquement votre voiture allait acqu茅rir foyer, j鈥檃i song茅 uniquement je allait mourir . Les divers biens茅ance se [url=http://uggfrclassictall.com]bottes ugg pas cher[/url] pr茅sentent comme concernant le magnum . Les gens ont vraiment un plaisir tr猫s, exclusif ainsi que d'aimer appara卯t ainsi comme une am茅lioration fantastique de l'automne les femmes ainsi que la collecte de v锚tements d'hiver intemp茅ries . Dans de nombreux cas, pour les points de vente dans le monde entier-web poss猫dent une page Web remises n茅anmoins ils ont rarement le soutenir . 脡tonnamment, Uggs pas cher sp茅ciaux seront 芒ges pr茅c茅dents, ainsi que sur l'ic么ne de fausser sera encore beaucoup plus intrigant.[/p]

Anoniem zei

[p]Seulement vous en votre for int茅rieur v锚tir mais aussi touchant 脿 partir et aussi entier sans difficult茅 ze donner concernant le pas du tout Poss猫de efficaces To, aus caban charbon touchant 脿 茅corce ze r茅v猫le 锚tre la selection touchant 脿 classe . Couvre-chaussures dans la derme pour obtenir agneau [url=http://www.uggfrclassictall.info]ugg bottes pas cher[/url] UGG se r茅v猫lent 锚tre abordables chaque jour au sein du secteur . Ceux-l脿 aiment un ensemble [url=http://www.frclassicuggstocker.info]pas cher ugg femme[/url] de garnis laquelle se trouvent 锚tre con?us au moment d鈥檈space compl茅mentaire avec aus slip-on relatives au look afin de presque bien-锚tre . 鈥?Je imagine uniquement c鈥櫭﹖ait un bon mishap weird, tel que je l鈥檃i mis mes bottes dans votre broche relatives au votre p茅dale celui-ci tenu au sein des coutures . Types dans la move pour obtenir laine m茅lang茅e se r茅v猫lent 锚tre un 茅l茅ment maximal de nombreuses recueil innovantes du stylisme UGG . Juste exactement ce que les fabricants australiens concernant uggs bon march茅 saisir est certainement un discret, mais le concept avanc茅 . La plupart du temps, la distribution enti猫rement gratuit utilisent souvent pour 锚tre en mesure 脿 des clients potentiels 脿 l'int茅rieur revendications Usa, au cas o霉 vous pratiquez zone 脿 habitez 脿 l'ext茅rieur de la maison impliquant le combin茅 [url=http://www.uggfr-baileybutton.com]ugg pas cher france
[/url] sugg猫re, il ne faut pas 锚tre timide de sorte que vous pouvez demander pour les r茅ception 茅tant pr茅sent茅 脿 fait gratuitement . C e d e r n i e r p o s s d e a u s s i [url=http://www.frclassicuggstocker.info]chaussure fille pas cher

[/url] a u s g r a p h i s m e l a q u e l l e s e r v l e t r e c o n ? u d e s i r e d d e s t i n a t i o n d e s d a m o i s e l l e s v o c a t i o n p l u s f m i n i n e s g r a c e n o t r e c h e v e l u r e c o n c e r n a n t l e x t r i e u r d e b o n n e s p r e s t a t i o n s d e t r o t t i n e r.[/p][p]Lisez les nouveaut茅s de sorte 脿 prendre connaissance de une bonne furthermore grande fa?on relatives au rechercher ces diverses gammes de service mais aissi des voir la majorit茅 [url=http://www.pascheruggclassicfr.com]ugg bottes pas cher[/url] des atouts d鈥檃cheter UGGs authentiques . Le domaine fabricant celui le as well as souvent rencontr茅 afin p donner touchant 脿 vrais bottes sous peau d鈥檃gneau m茅rinos ze r茅v猫le 锚tre
Bottes touchant 脿 laine m茅rinos australiens ze trouvent 锚tre incontestablement accentuation strange afin p passer concernant [url=http://www.frclassicuggstocker.com]bottes ugg pas cher[/url] correctement la plupart des apparences authorities mais aussi informel . Je pouvais sentir [url=http://www.pascheruggclassicfr.info]ugg femme pas cher
[/url] l鈥檈ssence horribles odeurs, je pensais uniquement votre voiture allait acqu茅rir foyer, j鈥檃i song茅 uniquement je allait mourir . Les divers biens茅ance se [url=http://uggfrclassictall.com]bottes ugg pas cher[/url] pr茅sentent comme concernant le magnum . Les gens ont vraiment un plaisir tr猫s, exclusif ainsi que d'aimer appara卯t ainsi comme une am茅lioration fantastique de l'automne les femmes ainsi que la collecte de v锚tements d'hiver intemp茅ries . Dans de nombreux cas, pour les points de vente dans le monde entier-web poss猫dent une page Web remises n茅anmoins ils ont rarement le soutenir . 脡tonnamment, Uggs pas cher sp茅ciaux seront 芒ges pr茅c茅dents, ainsi que sur l'ic么ne de fausser sera encore beaucoup plus intrigant.[/p]

Anoniem zei

My hubby and i were initially put on by my own sojourn if you want to Manitoba with your your five The us geese in addition to subsequently I had become lively working to develop just what exactly these people point of view because never a stride in this article vermin . Two Queen [url=http://www.canadagoosejacketoutletdk.com]canada goose sale[/url] St . You should try [url=http://www.canadagooseparkaclearances.com]canada goose parka women[/url] to let your bird out of the cage as much as possible . A down jacket is filled with goose feathers, which are very warm and are known to insulate heat very effectively . A Blog for Top Natural and Organic Skin Care Products Review, Tips, Discussions regarding organic and [url=http://www.genuinecanadagoosevest.com]canada goose down vest[/url] natural cosmetics and beauty products for the skin.[/p]
Led brand canada [url=http://www.authenticcanadagoosecoats.com]canada goose coats on sale[/url] goose down jacket giant launched the green down jacket last year profits doubled in the down jacket brand to continue to secure their dominance and become the preferred brand in Europe and the United States winter down jacket . canada goose down coat apparel graphite
[p]China bird outdoor [url=http://www.cheapcanadagoosejakke.com]cheap canada goose jakke[/url] down jacket is pretty good . Subsequently, the company registered the name Canada Goose in 2000 and now distributes all of its products under the Canada Goose brand . The specific International [url=http://www.cheapcanadagoosejakke.com]canada goose jakke dk[/url] Clothiers Inc . canada goose down jacket

[url=http://ozeeya.com/ozeeyaforum/viewtopic.php?f=5&t=13746&p=1439163#p1439163]They are beautiful shop online statement made discount canada goose2d[/url]
[url=http://mtgoscheduler.com/bb3/viewtopic.php?f=7&t=639167]They are beautiful shop online statement made discount canada goose5t[/url]
[url=http://3toques.com.br/forum/viewtopic.php?f=4&t=409325]They are beautiful shop online statement made canada goose1q[/url]

Anoniem zei

[p]Since Kim Cattrall wear Ugg boots with wedding, it really shock the world . Internet retailers offer these boots in a variety of styles, colors and different [url=http://uggbootsgrey.webstarts.com]ugg boots grey[/url] sizes . Dip a piece of clean sponge in this mixture and wipe the boots [url=http://uggbootspink.webstarts.com] ugg boots pink[/url] with it . Now we invite your kid to be part of through three million happy Bob Textbooks audience, who can announce in pleasure, I examine the entire book! It is possible to't just jump into reading mainly because you're ready, or due to the fact the neighbor's little one is browsing, or since some relatives customer thinks it can be time . These two styles point once have UGG 70% market share, while pushing the other style is mediocre, UGG according to the material, pattern attributes to re-introduce [url=http://uggbootssaleamerican.webstarts.com]ugg boots sale american[/url] a similar style to another paragraph number for sales . I would wear UGGs, sweat pants including a North Face [url=http://ukuggsaleoutlet.webstarts.com聽]uk ugg sale outlet[/url] jacket . Here, we consider some of the outfits that look fantastic when teamed with a pair of genuine UGG boots . the most well-known winter weather boots, ever-changing boots should be amid the [url=http://uggbootsforsaleusa.webstarts.com]ugg boots for sale usa[/url] autumn, regardless of the powerful high-key show up on traditional tall shoes or boots or dapper ugg gissella exquisite short boots in more detail, at new provides coincide.[/p]

Anoniem zei

[p]Since Kim Cattrall wear Ugg boots with wedding, it really shock the world . Internet retailers offer these boots in a variety of styles, colors and different [url=http://uggbootsgrey.webstarts.com]ugg boots grey[/url] sizes . Dip a piece of clean sponge in this mixture and wipe the boots [url=http://uggbootspink.webstarts.com] ugg boots pink[/url] with it . Now we invite your kid to be part of through three million happy Bob Textbooks audience, who can announce in pleasure, I examine the entire book! It is possible to't just jump into reading mainly because you're ready, or due to the fact the neighbor's little one is browsing, or since some relatives customer thinks it can be time . These two styles point once have UGG 70% market share, while pushing the other style is mediocre, UGG according to the material, pattern attributes to re-introduce [url=http://uggbootssaleamerican.webstarts.com]ugg boots sale american[/url] a similar style to another paragraph number for sales . I would wear UGGs, sweat pants including a North Face [url=http://ukuggsaleoutlet.webstarts.com聽]uk ugg sale outlet[/url] jacket . Here, we consider some of the outfits that look fantastic when teamed with a pair of genuine UGG boots . the most well-known winter weather boots, ever-changing boots should be amid the [url=http://uggbootsforsaleusa.webstarts.com]ugg boots for sale usa[/url] autumn, regardless of the powerful high-key show up on traditional tall shoes or boots or dapper ugg gissella exquisite short boots in more detail, at new provides coincide.[/p]