Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 01, 2011

Hoera, het is maart!

Meteorologisch gezien begint vandaag de lente en daar ga ik helemaal in mee. We hebben allemaal wel heel lekker geslapen vannacht, want om kwart voor zeven staat Saskia in paniek in onze kamer. Haar wekker is niet afgegaan en die van Rick heeft zich ook verslapen (hoe dat kon zal waarschijnlijk altijd een raadsel blijven).

Gelukkig lukt het Saskia zich in een mum van tijd klaar te maken en zet Rick haar toch nog op tijd af bij school. Dan begint Rick weer met inpakken, want hij moet vandaag weer naar Seattle. We eten nog samen ontbijt en dan neem ik tot vrijdag weer afscheid van hem.

Het weer is alweer omgeslagen. De warmte en regen van gisteren hebben de lucht schoongespoeld en het is maar net boven het vriespunt. Rillend laat ik Cosmo uit. Om me heen zie ik wel allerlei lentevoorbodes.

Behalve de vogels, die zich de keel bijna schor zingen, komen overal de bollen op, al staan ze nog niet in bloei. Ook de maples hebben weer die typische rode gloed van hun knoppen. Echt genieten is het, weer kleur in de natuur!


Op weg naar de sportschool noemt de weerman ons weer van vandaag "wall to wall sunshine". Leuke uitdrukking, want dat is het ook, geen wolkje aan de lucht. Ik zwoeg door een uur op de stairmaster.

Nu ik toch in Vienna ben, ga ik ook meteen even naar de Giant. Ik heb ontbijt voor Saskia en mij nodig. Ook neem ik gelijk maar zonnebrandsprays voor volgende week mee. Ik kan me nog niet voorstellen, dat we over zes dagen al naar Mexico zullen vliegen!

Noodles&Company ligt bijna naast de Giant en ik haal hun Japanese pan noodles voor de lunch. Die worden met broccoli en worteltjes geserveerd. Het komt in een soort ketjap-achtige saus, misschien, dat ik het daarom zo lekker vind. Soms mis ik Indonesische gerechten hier. Het enige Indonesische restaurant is niet om de hoek en ook niet erg goed.

Als Saskia uit school komt, gaan we gelijk door naar de orthodontist. Vandaag krijgt ze haar "retainers", doorzichtig plastic beugels, die ze de komende drie maanden iedere dag moet dragen. Daarna wordt het alleen 's nachts. Nog twee orthodontistbezoeken (over 3 maanden en dan over 9 maanden), daarna zijn we klaar.

Katja komt over minder dan een week dus thuis. We hebben haar sinds begin januari niet gezien, dus ik zie daar enorm naar uit. Ik heb, geloof ik, nog geen update over haar geschreven recentelijk.

Volgend schooljaar zal Katja niet meer met L. wonen. Ze heeft een kamer gevonden in een townhouse (rijtjeshuis) bij een meisje, dat ze van haar Spaanse colleges kent, en haar vriendinnen. Katja is er helemaal blij mee, al gaat het nu in het appartement ook redelijk.

Verder heeft Katja haar oude baantje in een van de eetzalen van Virginia Tech terug. Ze wilde naast de rescue squad toch ook nog wel wat geld verdienen en dit is een makkelijkere baan (en wat ons betreft ook veiligere), dan sandwiches bezorgen.

Tot slot kunnen Diego en Zorro het inmiddels prima samen vinden. Gisteren zette Katja een video van hun tweeen, al spelend, op Facebook. Helaas kan ik die hier niet plaatsen, maar als je mijn Facebook vriend(in) bent, staat hij op mijn wall. Ik ben heel benieuwd, hoe het met Zorro en Meike, Snickers en Cosmo zal gaan volgende week!

Dan ook maar een update over Kai, met wie ik net heb gesproken. Hij is bezig met een paar bandjes. Via Craigslist had hij dus iemand gevonden, die een bandje wil beginnen. Ze zoeken nog een drummer, maar Kai hoopt binnenkort gewoon met die jongen te gaan "jammen".

Ook is hij nota bene gevraagd om in een bandje van jongens op zijn verdieping te spelen. Ook dat gaat hij doen. Het komt wel goed met hem. Intussen plannen we ons avontuur over twee weken.

Het bezoek aan de National Weather Center in Norman, Oklahoma, waar ik iemand ken, laten we toch maar varen. Te ver vanaf Kansas City over saaie interstates voor een uur rondleiding. Het zou interessant geweest zijn, want daar komen al onze weerswaarschuwingen vandaan. Dat gebied heeft ook veel tornado's en dat risico wil ik ook zo min mogelijk nemen.

Als avondeten haal ik sushi bij Yama. Daarna kijken Saskia en ik even naar American Idol, maar het kan me vanavond niet bekoren. Dan maar Andrew Zimmern's Bizarre Foods in San Francisco. Als je dacht, dat je in Amerika alleen hamburgers en hot dogs kunt krijgen, moet je dat programma eens bekijken.

Food not Bombs bijvoorbeeld vindt een groot gedeelte van hun voedsel in vuilnisbakken en serveert vier avonden per week een gratis maaltijd op een straathoek in San Francisco. Ook eet Andrew allerlei verschillende insekten, die er ook echt lekker uitzien. Hij eet rauwe vis, net door surfers gevangen. Ik zou best de vrouwelijke Andrew Zimmern willen zijn!

Wil je Andrew Zimmern in Washington zien? Klik dan hier en dan op Appetite for Life, het filmpje begint na de intro. Ook deze is leuk in het Spy Museum.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd, of jullie deze realiteitsshows uit Amerika ook ergens kunnen bekijken? Ik noem er eens een paar: Man vs. Food, Toddlers&Tiara's (zie hieronder), House Hunters. Er zijn er nog veel meer en sommigen zijn zo belachelijk! En toch kijk ik vaak als een soort ramptoerist mee, hi hi!

Het filmpje hieronder deed me hardop lachen. Vooral, als je Toddlers&Tiara's weleens hebt gezien is het hilarisch:

18 reacties:

Margreet zei

Jaaa, Vic loves Man versus Food! Ik vind er niet echt wat aan, maar kijk en griezel (wat kan die man eten zeg) toch mee.
Heerlijk dat Mexico nu zo dichtbij komt. Hier was het vandaag 65, heb even lekker in het zonnetje zitten lezen, zalig.

Anja zei

Vervelend dat Rick alweer weg is, sterkte! Heerlijk vooruitzicht om al zo snel naar mexico te gaan!
Ik kijk heel weinig tv kan dus niet mee praten over die realiteitsshows

wilma zei

Ik kom er niet zo vaak meer toe om te reageren, omdat ik net als m'n krantje ook je blog snel lees voordat ik naar mijn werk moet. Maar.... hou het wel elke dag bij.
Vervelend voor je dat Rick weer de rest van de week weg moet.

De updates van Katja en kai klinken gelukkig weer behoorlijk positief.

En Saskia ziet er weer beeldig uit zonder haar beugel.


Veel plezier met het aftellen voor je reisje naar Mexico.

Groetjes Wilma

Anoniem zei

Hoi Petra,

Dat filmpje van Tom Hanks is echt hillarisch! Het programma Toddlers and Tiara's ken ik niet, maar ik heb wel eens wat filmpjes gezien over dit soort verkiezingen en kan me niet voorstellen dat kinderen er echt veel aan vinden. Heel grappig om Tom Hanks het belachelijk te zien maken.

Groetjes,

Marieke

marianne zei

Fijn, die positieve ontwikkelingen bij Kai en Katja!

Anoniem zei

Toen ik nog naar TLC kon kijken hier keek ik naar Cake Boss, Toddlers & Tiaras en John & Kate + 8.
Als Nederlander kan ik zo'n programma als Toddlers niet begrijpen. Ik geloof dat de ouders er meer plezier in hebben dan de kinderen. Het geweldige filmpje van Tom Hanks maakt dat we goed duidelijk. Ik heb me rot zitten lachen.
Hoe vaak moet Rick nog weg, het is wel goed raak dit jaar hè.
Wat fijn dat Katja en Kai het beter naar hun zin hebben.

Groetjes,
Anja L.

Brigitte en Mark zei

UPC heeft een zender in z'n pakket, Discovery travel & living en dat is speciaal voor de vrouw. En ze zenden Cake Boss, Toddlers & Tiara's, Say yes to the dress, Cake off and nog veel meer uit :D

Floor zei

Hahahaha, dat filmpje als parodie op Todlers & Tiaras is echt briljant. En dat dan Ron Howard op het einde de prijs wegkaapt. Geweldig!

Fijn dat het met alle kinderen goed gaat. En heerlijk, niet, dat de lente eraan komt?! Het is vandaag nog heel koud hier, maar de zon schijnt volop!

naomi zei

Kijk vaak naar discovery travel en living. en dan dus cake boss, jon en kate+8, family Roloff en toddlers en tiaras. En kijk ook graag naar dog whisperer.

Balen dat Rick nu weer op reis is , maar volgende week ga jij op reis. Kijk daar maar naar uit.

Groetjes Naomi

Anoniem zei

Nee helaas die kan ik allemaal niet ontvangen die shows....ik weer terug uit het zonnige doch koude Zweden. Rome is ge-wel-dig, een keer 6 weken mogen doorbrengen!Maar Mexico is ook heerlijk. Hier ook heerlijk zonnig weer, wel koud..... maar ik heb inmiddels toch maar wederom een nieuwe (Marlies Dekkers) bikini aangeschaft voor de wat warmere dagen.
Saskia haar gebit ziet er prachtig uit.
Ik volgende week even achter de West Wing rondleiding aan.
Balen dat Rick weg is, hij is zo te lezen wel de meest ideale echtgenoot, kun je hem niet klonen :-)
Groetjes, Evelyn

Nicole zei

Volgens mij kunnen wij hier wel een stel van die reality shows bekijken. Ik vond het filmpje met Tom Hanks iig erg hilarisch. Als dat zijn echte dochter is, is het een prachtig meisje!

Wat fijn dat je over een week al lekker in de Mexicaanse zon zit! Wij moesten vandaag naar Utrecht en hebben lekker aan de gracht in het zonnetje buiten een broodje kunnen eten! Heerlijk was dat. Laat die lente nu maar komen!

Nina zei

Wat een goede berichten van Katja en Kai, dat zal voor jullie ook vast weer wat rustiger voelen! Goed idee ook om met hen beiden op reis te gaan. Lekker bijkomen in Mexico en dan met Kai "weg in eigen land" haha!

Ik ben niet zo van de Amerikaanse shows, maar een paar namen komen me wel bekend voor.

Fijn dat het lekker warm is bij jullie! Hier heb ik het steeds koud, met mijn kamertje op het noorden. Gelukkig is het in het ziekenhuis altijd 23 graden. ;-)

Ik heb vandaag gestemd en moest nog aan je denken: ik zou ook wel een I voted sticker willen hebben, namelijk!! Geloof die opkomstpercentages nooit: het zou mij helpen om het op de een of andere manier met eigen ogen te kunnen zien wie er wel en niet stemt.

Sandrah zei

Dat filmpje is zelfs grappig als je het programma nog nooit hebt gezien!
House Hunters kijk ik als ik met vakantie ben in, jawel, Amerika. Vind ik zo'n heerlijk programma.

Sandra

Ineke zei

Wij hebben Travel and Living Channel in ons pakket en daar zitten veel TLC programma's op. O.a. Say yes to the dress en tiara's en toddlers. Say yes vind ik af en toe wel leuk om te zien, maar naar tiara's enz kijk ik uit principe niet. Ik vind het zo'n walgelijk gezicht die kleine meisjes als een soort sexbommetjes te zien rondlopen.

Anoniem zei

Wat een super leuk filmpje van Tom Hanks ! Ik heb hier wel eens Toddlers & Tiaras gezien op de kabel ( op Discovery Travel & Living zoals meer lezers opmerkten )maar krijg er een ongemakkelijk gevoel bij. Lekker dat je over een paar dagen mag afreizen naar Mexico ! geniet ervan
Groetjes
Caroline

Petra zei

@Margreet - Hoewel ik dat eten helemaal niet lekker zou vinden, krijg ik toch altijd trek van Man vs. Food. Vandaag ook 65 hier, het gaat de goede kant op!

@Anja - Gelukkig is Ricks reis dit keer wat korter, ik vind doordeweeks toch makkelijker.

@Wilma - Toch leuk om te weten, dat mijn blog wedijvert met de krant ;). Katja en Kai doen het inderdaad gelukkig goed, dat geeft toch meer mentale rust voor mij.

@Marieke - Volgens mij zijn die pageants vooral voor de ouders, die dat zelf nooit konden. Ik vond deze parodie daarom zo geweldig, want zo is het ook echt.

@Marianne - Ja, dat maakt mijn moederhart een stuk geruster.

@Anja - Toddlers & Tiara's is een van de vreselijkste programma's vind ik. Maar nu is er een nieuwe Outrageous Birthday Parties, die daarmee in competitie is! Rick hoort meestal niet zover van tevoren of hij moet reizen. Het is inderdaad wel erg veel deze winter.

@Brigitte - Grappig, dat dat allemaal bij elkaar is geraapt in Nederland. Het is inderdaad wel hetzelfde bedrijf hier.

@Floor - De zon maakt heel veel goed, al is het koud. Geniet ervan!

@Naomi - Dog whisperer vind ik ook leuk. Ik zou Cesar Milan wel hier willen hebben om Cosmo af te leren bij iedere langslopende hond tekeer te gaan!

@Evelyn - Ha ha, inderdaad, Rick is (voor mij althans) echt de ideale echtgenoot. Een uit duizenden. Kon je ze maar klonen, he?

@Nicole - Volgens mij was dat een actrice, dat meisje. De kinderen van Tom Hanks zijn, dacht ik, een stuk ouder, maar ik kan het mishebben. Je maakt me helemaal jaloers met dat broodje in Utrecht, die stad mis ik echt weleens.

@Nina - Zo'n stickertje herinnert mensen er ook aan, dat ze nog moeten stemmen. Lijkt me ook een goed idee in Nederland, inderdaad.

@Sandra - Ja, he, al die huizen van binnen zien, ik heb daar ook wat mee.

@Ineke - Ik heb het een keer gekeken en sindsdien zap ik weg. Inderdaad vreselijk! Die parodie is perfect.

@Caroline - Precies, dat is het, je krijgt er een ongemakkelijk gevoel bij. Vooral, omdat ik me altijd afvraag, hoe die meisjes worden, als ze ouder worden.

Petr@ zei

Fijn om te horen dat het zowel met Kai als Katja goed gaat.

Wat moet het heerlijk zijn om te weten dat je volgende week in de zon ligt! Jaloers.....

Toddlers & Tiara's kan ik hier ook zien ,maar heb er nog nooit naar gekeken. Misschien toch eens doen, puur voor het vermaak.

Annemiek zei

Het is een beetje laat, maar er zijn nogal wat online winkeltjes die kruidenmixen voor Indonesisch eten verkopen (als je het tenminste niet erg vindt om verzendkosten te betalen). Als ik zin heb in 'Nederlandse' dingen dan komt het er over het algemeen op neer dat ik het zelf maak! Ik neem meestal een flinke voorraad mee uit Nederland, maar dan moet je daar maar net komen natuurlijk.