Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, maart 13, 2011

Katja's verjaarsweekend

Zaterdag

Na de heel late avond van gisteren slapen we allemaal schandalig lang uit. Katja kan helemaal een gat in de dag slapen en heeft voor ons plezier Zorro uit haar kamer gezet. Wat een vertier geeft zo'n kitten toch!

Deze week zijn onze dieren en Zorro wel beter aan elkaar gewend, maar echt bevriend zijn ze (nog) niet. Cosmo is zelfs een beetje bang voor Zorro, die iedere keer, als hij hem ziet een hoog rugje opzet, maar dan achter Cosmo aanrent. Meike negeert hem en ik denk, dat hij straks nog het beste met Snickers overweg kan.

Na mijn ontbijt of liever brunch, ga ik naar de sportschool. In Mexico heb ik maar weinig gesport, dus nu moet ik er hard tegenaan. Ik doe een uur crosstrainer op een zware stand.

Thuis pak ik uit en zet een was aan. Als Katja eenmaal op is, geven we de meegebrachte cadeautjes aan Rick, Kai en Saskia. Voor de kinderen heb ik Cabo t-shirts mee en voor Rick hete sauzen en een fles Damiana likeur. Die laatste is gemaakt van een plant, die alleen in Baja California voorkomt, en men doet er een beetje van in de margarita's daar. Aangezien Rick dol is op margarita's, leek me dit een leuk cadeau voor hem.

Inmiddels is de zon tevoorschijn gekomen en is het zo'n zestien graden. Heerlijk om wat in de tuin bezig te zijn en in het zonnetje te lezen. De natuur begint al aardig te ontwaken. De magnolia voor ons huis laat zijn roze knoppen al zien.

Katja's eenentwintigste verjaardag is maandag. Helaas moet ze morgen terug naar Blacksburg, want ze wil geen school missen. Daarom gaan we vanavond uit voor haar verjaarsdiner. Katja's keuze valt op Sweet Ginger.

Iedereen vindt daar iets naar zijn of haar gading. Katja en ik natuurlijk sushi en sashimi. Die passie delen we echt. Het wordt een heel gezellige maaltijd. We hebben elkaar allemaal veel te vertellen, ook de kinderen onderling.

Thuis zingen we "Happy Birthday" voor Katja en eten haar favoriete ijstaart. Die is van Coldstone Creamery, red velvet cake en confetti cake beslag ijs. Ik ben braaf en neem maar een heel dun plakje, want de combinatie smaakt erg lekker.

Kai heeft een ukelele in zijn kast gevonden tijdens het opruimen en speelt daar voor ons op. Het klinkt bijzonder goed. Op zijn laptop vindt hij er allerlei muziek voor. Veel vroeger dan gisteren zoeken we onze bedden op.

Zondag

Vannacht is de klok hier een uur vooruit gegaan en leven we dus alweer in "zomertijd". Om een beetje op schema te komen staan we om half tien op. Rick haalt voor iedereen een Starbucks ontbijtje, dat we gezellig met zijn allen eten. Ik geniet met volle teugen, als iedereen thuis is!

Ook vandaag heb ik me weer voorgenomen er bij de sportschool hard tegenaan te gaan. Dit keer kies ik de stairmaster. Dat valt nog niet mee! Met moeite maak ik het uur vol, maar dan ben ik ook blij, dat ik het gedaan heb.

Het is zo mogelijk nog mooier weer, dan gisteren. Voor Katja teruggaat naar school, willen we nog met zijn allen gaan lunchen. We kiezen Uno's, want dat heeft een lekker groot terras. Heerlijk in het zonnetje smullen we van de lekkernijen, die ons voor worden gezet. Ik heb een frisse salade met o.a. kip, feta, spinazie en gedroogde cranberries.

Daarna brengt Rick Shannon en Saskia naar de mall. Saskia's jeans zijn nu te groot, dus ze heeft een paar nieuwe nodig. Katja pakt intussen in. Ze begint nu aan de laatste paar maanden van haar junior jaar. Volgend jaar zal haar laatste jaar college alweer zijn! Wat vliegt de tijd toch!

Nadat we afscheid van Katja hebben genomen, gaan Kai en ik onze reis plannen. Tot mijn schrik merk ik, dat ik daar wat te lang mee heb gewacht, want sommige hotels zijn al vol. Gelukkig zijn er voldoende alternatieven te vinden. Kai's oorspronkelijke twijfel of hij wel mee wilde gaan is compleet verdwenen, want we gaan een paar leuke en avontuurlijke dagen tegemoet.

Gisteren heb ik ook alle foto's van Mexico online gezet en vandaag een aantal foto's van kitten Zorro. Hopelijk hebben jullie dus even tijd, want er is heel wat te bekijken!

Walvisfoto's

De rest van de Mexico foto's

Zorro foto's

15 reacties:

Bianca zei

GAAF ! die walvisfoto's ! wat moet dat indrukwekkend geweest zijn en de rest van je foto's ziet er ook uit als een supervakantie.
Ha ha, Zorro Cosmo achterna, ik zie het al voor me, hij heeft echt zo'n grappig snuitje die Zorro.
En gefeliciteerd aan Katja natuurlijk !

Margreet zei

Gefeliciteerd met Katja! Erg leuke foto's ook. Mexico is zo mooi en leuk.
En alweer dan maar: prettige vakantie volgende week, haha!

Jacqueline zei

Gefeliciteerd met jullie dochter. Leuk vakantieverslag. Dat jullie in zo'n bootje durven om walvissen te zien brrrr.

Groetjes Jacqueline

Petr@ zei

Fijn om even het weekend je hele gezin compleet te hebben gehad.
Jammer dat Katja niet thuis kan zijn op haar verjaardag (gefeliciteerd vandaag!) maar gelukkig hebben jullie het dit weekend kunnen vieren.

Ik heb weer genoten van je foto's, Petra! Het was net of ik zelf in Mexico was (helaas niet).
En wat is Zorro een schatje.

Nina zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je nu echt volwassen dochter!!

HennyB. zei

Allereerst gefeliciteerd met Katja.
Ik heb alle foto's gekeken en het ziet er uit als een waanzinnige vakantie. Ik kan me voorstellen dat de walvisvaart grote indruk heeft gemaakt, prachtige foto's.
De foto's van de katten zijn erg leuk, wat is Snickers een groot beest zeg, en die Zorro wat een poepie!

Anja zei

Gefeliciteerd met Katja's verjaardag!! 21 is toch wel een mijlpaal! Leuk dat jullie het met zijn allen hebben kunnen vieren dit weekend.

De foto's van Mexico zijn prachtig, jullie hebben een paar heerlijke dagen gehad.

Veel plezier samen met Kai op jullie reis!!

Annemiek zei

Happy birthday aan Katja!

Bente zei

Van Harte Gefeliciteerd voor Katja!

Die walvissen zijn gaaf zeg! En Mexico is leuk. Ik hoop er ooit wat langer dan 2 dagen te kunnen verblijven.

Natasja Valentijn zei

Wat een gave foto's heb je weer gemaakt. Je kunt duidelijk zien dat je genoten hebben. Wat een prachtige omgeving! Ben helemaal niet jaloers, hoor ;-)... Ik had je op Facebook ook al gefeliciteerd met Katja, maar 21 jaar worden verdiend nogmaals een dikke proficiat!

Wilma zei

Gefeliciteerd met de verjaardag van Katja 21 jaar alweer.
dat staat ons in oktober te wachten, als bij ons de oudste "Mike" jarig is.
Geweldige foto's, heerlijk dat je ze met ons wil delen.
Wat een ervaring moet dat geweest zijn die walvissen, en het lijkt nog niet eens zo ver uit de kust.
En nu op naar je reisje met Kai.

Groetjes Wilma

Sandrah zei

Gefeliciteerd met Katja! En wat een prachtige foto's weer. En dan die walvissen, zo geweldig om ze van zo dichtbij te zien.

Wat een schattig katje is Zorro!

Sandra

Anja zei

Wat een heerlijke vakantiefoto's.
Happy Birthday voor Katjal!

Petra zei

@Bianca - Ja, die walvissen zal ik nooit vergeten! Zorro heeft een heel ondeugend koppie, dat wordt nog wat straks.

@Margreet - Dank je, we hebben er zin in.

@Jacqueline - Grappig genoeg heb ik me geen moment onveilig gevoeld in die boot, vorig jaar ook niet.

@Petra - Inderdaad, altijd genieten als iedereen er is. Het was weer een onvergetelijke paar dagen in Mexico.

@Nina - Dank je wel!

@Henny - Snickers lijkt vooral groot, omdat Zorro nog klein is. Hij is niet veel groter dan zijn zus Meike.

@Anja - Dank je, Kai en ik hebben er zin in!

@Annemiek - Dank je wel.

@Bente - Mexico heeft veel te bieden, dat is zeker.

@Natasja - Dat zou nog eens een leuke fotosafari bestemming zijn, he? Ik vond het jammer, dat er zo weinig fotografie kansen waren tijdens de stadstour.

@Wilma - Jullie dus ook straks een volwassene meer. Die walvissen, echt onvoorstelbaar bijzonder was dat.

@Sandra - Hij is een schattig katje met heel wat persoonlijkheid, ha ha!

@Anja - Dank je. Jullie veel sterkte de komende tijd.

Els zei

Schitterend die walvisfoto's! Dat zou ik ook heel graag eens in het echt zien, lijkt me enig.