Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, maart 06, 2011

Klaarmaken voor onze reis

Zaterdag

We hebben dit weekend helemaal niets op de kalender staan. Rick heeft nog een drie uur jet lag van de westkust en is zelfs, als ik om tien uur opsta, nog ver in dromenland.

Na mijn ontbijt ga ik naar de sportschool, waar ik een uur cardio doe. Een half uur stairmaster en een half uur crosstrainer. Het is er druk en ik moet op beide machines even wachten. Dat is ongewoon!

Het is vreemd weer, 18 graden, maar bewolkt en heel vochtig. Inmiddels is Rick ook op en heeft zin om lunch (voor hem brunch) te halen in Vienna. De keuze valt op Manhattan Bagel. Ik kies een zalm met cream cheese bagel, dat blijft mijn favoriet. Rick neemt een van de deli sandwiches, de Wall Street roast beef.

Saskia gaat met Laura naar Fair Oaks Mall, dus Rick en ik hebben een paar uur het rijk alleen. We spelen een paar spelletjes Scene It op de X-Box en boksen met Kinect Sport. Heel gezellig zo'n speelmiddagje met zijn tweetjes!

Rick boekt ook in overleg met Katja haar vliegreis naar Quito deze zomer. Ze gaat daar twee maanden bij een Ecuadoriaanse familie wonen en Spaanse lessen volgen, die meetellen voor haar graduation volgende zomer.

Laura's ouders hebben de meisjes weggebracht, dus wij moeten ze, als Saskia tegen vieren belt, ophalen. Dat komt mooi uit, want Katja heeft me gevraagd het vervolg op The Girl With The Dragon Tattoo en wat tijdschriften voor haar te kopen, zodat ze die op reis kan lezen.

Op weg naar de boekenwinkel kijk ik in email naar de vluchten, die Rick heeft geboekt, en zie, dat hij de terugreis in juni in plaats van juli heeft gereserveerd. Gelukkig kan hij via Expedia de vluchten kosteloos veranderen.

Terwijl Rick dat in orde maakt, schiet ik de Barnes and Noble in. Wat zijn boekenwinkels toch heerlijk! Nu ik de Kindle heb, kom ik er niet meer zo vaak en de verleiding om lekker in wat boeken te gaan zitten lezen is groot. De boeken en tijdschriften zijn snel gevonden, Rick is nog aan de telefoon, als ik weer naar buiten kom.

Als alles weer in orde is met de vluchten brengen we Laura thuis. Zij en Saskia gaan hardlopen samen. Daarna gaan ze samen eten. Rick en ik zijn dus weer alleen voor het avondeten. Een bezige sociale bij is die jongste van ons!

Vanavond hebben we zin om bij Sea Pearl te gaan eten. Dit modern ingerichte restaurant heeft bijzondere gerechten op het menu staan en is redelijk geprijsd. Rick neemt een enorme blini met gerookte zalm, creme fraiche en caviaar als voorafje. Ik neem de "fire and ice" ceviche en wow, die heeft fire! Mijn mond staat in brand en ik ben wel wat pittig gewend!

Als hoofdgerecht nemen we beiden de gegrilde zalm. Die wordt met spinazie en linzen met een kerriesmaak geserveerd. Ik ben dol op linzen en het is een prima combinatie. Rick daarentegen houdt niet van linzen en vraagt ze te vervangen door aardappelpuree. Dat kan zonder problemen.


Na deze heerlijke en gezellige maaltijd gaan we nog even naar de Pastry Xpo een paar deuren verderop. Daar hebben ze de lekkerste macarons in dit gebied. Helaas hebben anderen dat ook ontdekt, want er zijn er nog maar twee over. Die kopen we en nog een paar andere bonbons erbij om straks op te peuzelen.

Thuis gaan we aan de slag met de Italie reis. Het is even puzzelen met de route, maar we zijn eruit en alle accommodaties, behalve de laatste nacht, zijn geboekt. We hebben vijf nachten in een appartement in Rome (misschien annuleren we de laatste nacht om die bij Pompei door te brengen, maar we weten niet of dat kan, anders doen we Pompei in een dag). Daarna logeren we twee nachten aan het strand in Marina Romea, dichtbij Ravenna, twee nachten in Venetie en drie nachten in Florence. Ik kan werkelijk niet wachten!

Zondag

Alweer komen we schandalig laat ons bed uit. Het is ook verschrikkelijk weer, harde regen en donker, dus het doezelt zo lekker weg. Het zal heel moeilijk zijn morgenochtend om half vijf op te staan, nu ik gewend ben zo lang uit te slapen!

Rick gaat het gewoonlijke ontbijt bij Starbucks halen. Verontwaardigd komt hij terug. Toen hij het cafe binnen wilde gaan, liep hij langs een auto, die nog aanstond en een peuter in een autostoeltje op de achterbank. Er was geen volwassene te bekennen!

Nu is het hier redelijk veilig, maar hoe makkelijk zou het voor een autodief zijn er met auto en kind vandoor te gaan? Dat is al herhaalde malen gebeurd. Rick is, in de stromende regen, bij de auto gebleven tot de eigenaar tien minuten later terugkwam. Aardig, als hij is, heeft hij er nog niets van gezegd ook! Mijn barmhartige Samaritaan, ik had absoluut een opmerking gemaakt!

Na het ontbijt vertrek ik naar Anytime Fitness. Daar doe ik eerst een gewichtencircuit met de machines en daarna een rondje van alle machines, eindigend op de fiets. Ik ben benieuwd hoe vaak ik in Mexico de fitnesskamer zal opzoeken. Ik neem altijd wel sportkleding mee, maar soms blijft die ongebruikt.

Onderweg terug naar huis maak ik me zorgen om Katja, die vannacht ambulancedienst had en vanmiddag 400 kilometer door dit hondenweer moet rijden. Als ik de cul de sac in kom rijden, zie ik tot mijn verbazing haar auto al op de oprit staan! Ze is dus duidelijk niet eerst gaan slapen. Ik spreek mezelf streng toe, want het is nu al de zoveelste keer, dat ik me voor niets zorgen heb gemaakt.

Na de lunch begin ik met inpakken. Het is moeilijk voor te stellen, dat we morgen in het lekker warme Mexico zullen lopen! De regen klatert intussen op het dak, volgens mij gaan we het record van vijf centimeter wel verbreken vandaag. Als het hier regent, dan doet het dat ook goed!

Een uurtje later ben ik klaar en ga online inchecken bij Continental. Alleen lukt dat niet, ik krijg telkens een foutmelding, dus bel uiteindelijk het 800 nummer maar.

Er blijkt iets mis te zijn gegaan in de communicatie tussen de United Airlines (die mijn boeking hebben gemaakt, kennelijk) en Continental computers. Al zijn ze officieel nu een maatschappij, ze functioneren vooralsnog als twee aparte.

Na een half uurtje is het probleem eindelijk opgelost. We krijgen nu ook zitplaatsen, tot mijn opluchting ook voor de terugreis. Omdat ik nu United Premier status heb, mag ik twee tassen gratis inchecken en mezelf op standby voor eerste klas zetten. Als ik dat zou krijgen en Katja niet, zou ik het niet aannemen. De kans is sowieso heel klein, want er zijn heel wat Premier reizigers.

De rest van de middag vermaken we ons met Zorro. Heerlijk is zo'n kitten toch! Hij verkent het hele huis, terwijl de oudere katten hem nauwlettend in de gaten houden. Alles wordt even met een pootje aangetikt. Van Cosmo moet hij nog niets hebben, als die in zicht komt gaat het ruggetje omhoog. Dat zal ook wel snel verbeteren, want Cosmo is veel zachtaardiger, dan Diego.


Tegen vijven wordt Katja wakker en gaat ook inpakken. Zij mist altijd kabobs in Blacksburg, dus die bestellen we voor het avondeten. We zullen vanavond wel vroeg naar bed gaan, want half vijf komt heel snel!

Nog even een update over mijn rondleidingen, ik heb al meer dan tien aanmeldingen! De afgelopen week heb ik vijf nieuwe aanvragen gehad. Helaas heb ik ook een paar mensen moeten teleurstellen, omdat ik op reis zal zijn op "hun" datum.

De eerste rondleiding staat tot nu toe voor 7 april geregistreerd en in de week daarop zal ik maar liefst drie klanten hebben! Grappig is, dat er een vrij groot aantal Belgen zich opgeeft. Waar blijven jullie Nederlanders, ha ha!? Zodra ik van onze reis terug ben, ga ik een spreadsheet bijhouden om het overzicht te vergemakkelijken.

27 reacties:

Margreet zei

Heel veel plezier in Mexico deze week!

Anja zei

Goede reis en veel plezier in Mexico!

Cisca zei

Geniet ervan!
En wow, de Italie plannen zijn ook super. Ik wil ook! :-)

Anoniem zei

Kijk je vanavond naar 60 minutes?

Petra zei

@Margreet - Dank je!

@Anja - Dank je wel!

@Cisca - Het is een droom! Ik moet hem nog zien gebeuren!

@Anoniem - Nee, want een van de producers is de ex-man van een van mijn vriendinnen en de grootste rotzak, die ik ooit heb ontmoet,al voor ik hen persoonlijk kende en zijn reisagente was. Hij verdient meer, dan je je kunt voorstellen en dan die zielige verhalen, maar er zelf niets aan doen. Dus 60 Minutes is niet voor mij. Voor jou wel dan (en wie ben jij, stel je je even voor?)?

naomi zei

Hallo

Als eerste jullie beide een hele goede reis gewenst in en Naar Mexico.

De Italie reis plannen zien er goed uit lijkt me wel een pittige 2 weeken worden. Erg veel zien en actief. Vliegen jullie heen naar Rome en terug uit Florence? Of beide Rome?.

Deze Nederlander heeft zich aangemeld voor de excursie en staat gepland op 15 april. Misschien komt het wel dat NL-ers denken alles wel op eigen houtje te kunnen zien. Wij hebben hiervoor gekozen omdat ik graag jouw wilt ontmoeten en juist leuk vinden om iets buiten Washington te zien. Want alles in Washington kunnen we op eigen houtje zien.

Als ik dit schrijf heb je nog maar 4 uur slaap te gaan. Succes goede reis.

Groetjes Naomi

Marie zei

Hi Petra-- jullie zijn waarschijnlijk al onderweg naar Mexico, maar alsnog: een hele fijne vakantie gewenst! Wat heerlijk dat jullie twee weken naar Italie gaan, echt super! Ik (en Hilde ook trouwens) ben niet al te ver daar vandaan (nou, een kleine 3 uurtjes naar Milaan), dus mocht er iets zijn tijdens jullie verblijf daar, kan je me altijd kontakteren! Groetjes, Marie

Petr@ zei

Leuk, jullie Italië plannen. Dat wordt een superreis.

Wat fijn dat je rondleidingen al zo goed geboekt worden.

Nogmaals heel veel plezier in Mexico en geniet van de zon!

Sally zei

Veel plezier in Mexico.
Ook fijn dat dereis naar Italie al geregeld is. Het klinkt heel goed.
Leuke foto's van Zorro, die past zich gemakkelijk aan zo te zien.

marianne zei

Pompeii! Jaloers.....

En heel veel plezier in Mexico.

Anoniem zei

Ik wens jullie een fantastische vakantie in Mexico, zonder hobbels en bobbels ! geniet ervan ! Ik ga jullie vakantie in Italie goed in de gaten houden, onze wens is om iets soortgelijks te gaan doen volgend jaar in het voorjaar, hoop iets van je ervaringen te kunnen leren !
En wat die rondleidingen betreft : je begint net een jaar te laat ;-)
Afgelopen juli waren we in Washington en ik had absoluut van je expertise gebruik willen maken. Maar goed, mijn man en ik zijn enorme USA fans dus die vakantie komt er nog wel....
Groetjes,
Caroline

HennyB. zei

Heel veel plezier in Mexico de komende week, maar dat gaat lukken!
Leuke plannen voor Italie zeg en de voorpret is er natuurlijk allang. Grappig dat Rick voor de terugreis juli had aangegeven, hij wil natuurlijk wat langer in het mooie Italie, hahaha.

Anoniem zei

Veel plezier in Mexico deze week Petra!

Groetjes,

Marieke

Anoniem zei

Hele fijne vakantie in Mexico! Groetjes, Evelyn

Anja zei

Goede reis en een hele fijne vakantie samen met Katja! Heerlijk om even de zon op te zoeken.

De Italie reis ziet er super uit. Ik ben heel benieuwd, Italie staat ook nog op mijn lijstje.

Wat fijn dat het zo goed gaat met de aanmeldingen voor rondleidingen!

Annemiek zei

Wat een leuke reisjes in het vooruitzicht. Veel plezier in Mexico!

Wilma zei

Heel veel plezier in Mexico,
een fijne vakantie en een voorspoedige reis.
Ik duim voor jullie dat ie deze keer vlekkeloos verloopt.

En de plannen voor Italie zien er ook niet verkeerd uit.Heerlijk vooruitzicht.

Groetjes Wilma

Elke zei

Geweldig dat je met zo'n miezerig weer naar Mexico kan vertrekken.
Veel plezier tijdens je reis!

Bente zei

Fijne vakantie gewenst! Geniet van de warmte.

Nina zei

Ik wens je samen met Katja een fijne vakantie in Mexico toe!! Zonder vliegperikelen!!
En je hebt weer een lekker weekend gehad!!

Dat Katja het trekt om na een nachtdienst niet te gaan slapen, vind ik bewonderenswaardig... Zelf zou ik dan absoluut niet gaan rijden, zelfs de 30 km AMC -> Haarlem leg ik na nachtdienst per trein af. (zoals bijna altijd) Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen!

Karin (dh) zei

Goede reis (heb je al achter de rug als je dit leest denk ik...)en veel plezier in Mexico, geniet er van!

Jasmino zei

Heerlijk, zo'n weekje Mexico met Katja. Geniet ervan!

En dan ook nog zo'n mooie reis naar Italië in het verschiet, die wordt ook vast prachtig.

Becs zei

Heel veel plezier op reis deze week!

Larissa zei

Aaah leuk he een kitten?! Mijn kitten is denk ik even oud ongeveer. Wanneer is Zorro geboren? Djiepie is geboren op 22 november.

Jullie reis naar Italië klinkt echt fantastisch!! Rome, Venetie, Florance, heerlijk!!

Heel veel plezier in Mexico met Katja! Heerlijk zeg, dat warme weer! Geniet ervan!

Nicole zei

Je bent al onderweg of zelfs al in Mexico, maar desalniettemin: heeeeel veel plezier op deze vakantie met Katja. Geniet lekker van de zon en van elkaar.

Wat is Zorro toch 'n dropje. Heerlijk. Jammer dat je maar zo weinig foto's geplaatst hebt ;-)

En jullie vakantie naar Italië klinkt ook super. Heerlijk dat jullie dat nog in het vooruitzicht hebben.

Zo, en nu op zoek naar het Chili recept van Ricks vader. Dat heb ik voor morgen gepland. Mjammie...

Petra zei

Bedankt voor alle reacties! We hebben er al een heerlijk relaxed middagje zwembad slapen opzitten.

@Larissa - We weten niet precies, hoe oud Zorro is. Men denkt eind oktober.

Marion zei

Hallo Petra,

Door mijn eigen vakantie loop ik flink achter, begin nu pas te lezen. Ik zie dat je geboekt hebt in Rome. Waar zit je, in welke buurt? Heb je nog iets gehad aan de link die ik doorgegeven had?Echt super hoor, de reis die je gaat maken.

Overigens kan ik nu zeggen dat Budapest ook geweldig is.

Goed, nu snel verder lezen, heb nog een boel te gaan.