Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, maart 30, 2011

Moeder-dochter verwenmiddagje

Rick en buurman Ross hebben gisteravond tot midden in de nacht geboomd. De cognacjes daarbij gingen er ook goed in, vertelt hij vanochtend. Ik heb slecht geslapen en zoals wel vaker val ik juist in de vroege ochtend weer in slaap.

Als Saskia naar school is, komt Rick terug in bed en we slapen tot onze schande tot tien uur uit! Dat voelt vreemd zo middenin de week, maar is wel lekker. In ieder geval zijn we nu beiden goed uitgerust.

De herinnering aan de diepblauwe luchten van gisteren zal ons door de komende dagen moeten helpen. Het is koud, bewolkt en er wordt allerlei neerslag voorspeld, waaronder sneeuwbuien. Dit weerbeeld zal tot het weekeinde duren.

Mijn nek en schouders zitten weer flink vast, wellicht door het slechte weer, dat eraan komt. Op de crosstrainer gebruik ik mijn armen vooral flink en dat helpt goed. Mijn hoofdpijn is bijna weg en ik voel me weer een beetje mens, als ik klaar ben. Daar doe ik het toch voor.

Met dit weer heb ik de energie gewoon niet om lang met Cosmo te gaan wandelen. Daarom neem ik hem mee, als ik boodschappen ga doen. Hij kijkt onderweg zo leuk naar buiten en blaft, als hij een andere hond ziet.

Bij Whole Foods haal ik avondeten voor Rick en mij. Ze hebben een nieuwe zalm gemarineerd met teriyaki en sesamzaad. Daarbij hun lekkere meergranenstokbrood en geroosterde asperges en we hebben een maal.

Er zit nog maar voor vijf mijl benzine in de van, dus het is hard nodig te tanken. Ik zie, dat de Sunoco maar liefst twaalf cent per gallon goedkoper is, dan de Shell, waar ik meestal heen ga. Ik hoop met onze Giant punten een goede korting te krijgen, dus kies toch de Shell.

Helaas is het dit keer maar 10 cent per gallon korting, maar ach, 2 cent meer is te verwaarlozen. Toch vraag ik me af, waarom die Shell opeens zoveel duurder is. Meestal waren ze ongeveer dezelfde prijs. Het zet aan het denken, misschien is die Giant korting toch niet zo goed voor ze.

Met Saskia heb ik een verwenmiddagje gepland op deze druilerige dag. Eerst gaan we bij Lofty Salon ons haar laten doen. Terwijl Carmen mij in de kleur zet, knipt Mona Saskia's haar.

Mijn kleur wordt mooi, een beetje minder rood, dan de vorige keer. Ik heb een beetje genoeg van het Cleopatra-achtige rechttoe, rechtaan kapsel. Mona knipt er wat laagjes in, zodat het een beetje voller lijkt en mijn gezicht een beetje omlijst. Het is geen groot verschil, maar ik ben er heel tevreden mee.

Inmiddels "sleet" het, een mix van regen, sneeuw en hagel. We rennen naar de auto, zodat onze mooie kapsels niet nat worden. Volgende stop is de nagelsalon.

We kiezen een kleurtje uit, Saskia een lekker felle kleur blauw en ik zalmkleurig. Thu doet mijn nagels, die verschrikkelijk lang zijn, waar ik een hekel aan heb. Nu zijn ze weer lekker kort en typ ik niet meer met mijn nagels. Het is gezellig zo'n middagje samen met Sas. Zij is meestal zo druk met vrienden en vriendinnen, dit geeft ons even tijd om helemaal bij te kletsen.

Thuis werk ik aan de geboekte excursies voor volgende maand. Dan wil ik mijn zus terugbellen en kan mijn tas, waar mijn telefoon in zit, niet vinden. Paniek! Die heb ik bij de nagelsalon laten liggen. Gauw bel ik op en krijg Thu aan de lijn. Gelukkig ligt hij er nog en ik haal hem gauw op. Pffff!!!

Thuis gaat de open haard aan, ik krijg het maar niet warm! Zo koud is het eind maart al heel lang niet meer geweest. De natuur lijkt ook een beetje stil te staan. Hier in Virginia zijn de kersenbloesems nog niet uit, althans niet in onze achtertuin.

Deze video van een "kletsende" tweeling vind ik zo schattig, dat ik hem gewoon moest delen:

11 reacties:

Bianca zei

Het is hier ook al koud de hele week, hoewel vergeleken met jullie is het eerder koel te noemen en vorige week was het nog 30 graden. Sterkte met de best wel langdurige kou daar

José zei

één vraagje, Wat hebben Rick en buurman Ross gedaan? Geboomd? haha!
Wik krijgen zaterdag een zomerse dag met 22 graden! Al kan ik het me niet voorstellen nu met de donkere wolken van nu!

Anja zei

Wat een leuk filmpje, doet mij aan mijn tweeling neefjes denken. Gezellig zo'n middagje samen met Saskia!

Sally zei

Leuk hoor zo'n moeder-dochter middagje. Hier is net de springbreak begonnen maar weinig moeder-kind tijd. Michou moet leren voor haar eindexamens en Mats gaat niet met z'n moeder erop uit. Dat is natuurlijk zooooo stom.
Succes met het koude weer. Hopelijk knapt het snel op en voel je je beter.

HennyB. zei

Vervelend zeg zo'n kouperiode, bij ons regent het al een behoorlijk tijdje, ook niet leuk! Nu maar duimen voor het weekend. Leuk toch zo'n middagje met Saskia, wat goed dat ze afgevallen is!
Het filmpje kan ik niet bekijken, ik zit op m'n werk in de lunchpauze en alle filmpjes enzo worden geblokkeerd op het werk!

Petr@ zei

Wat heerlijk om nog even verder te kunnen slapen! Dat had ik vanmorgen ook wel gewild, na een slechte nacht vannacht, maar helaas moest ik werken.

Gezellig hoor, samen met je dochter een dagje tutten.

Het filmpje is inderdaad grappig. Het was zelfs op het nieuws, omdat het zoveel bekeken was.

Jeanny zei

Jammer, een koude periode. Niet leuk!! Door het terugzetten van de tijd (zomertijd) slapen wij ook erg onrustig. Is bij jullie ook de zomertijd ingegaan?
Haha, erg leuk filmpje!!

www.vandijkjes.punt/.nl zei

Petra het wil hier ook niet vlotten met het weer. Ook hier druilerig na een heerlijke donderdag. En morgen ook nog eens een halve tot een hele foot snow. Bah.. Iedereen is hier zooo toe aan lente. Wel heel apart om te lezen dat de bloesem bij jullie al zo ver is. Hier nog helemaal niks. Nog niet eens een sneeuwklokje gezien. Ik moet toch ooit nog eens naar DC toe. Je foto's zijn mooi en het lijkt me zo'n andere stad dan bv NYC.

groetjes petra

Anoniem zei

Gezellig, zo'n middagje.
Heerlijk die 2ling. Ik maak dit soort taferelen dagelijks mee. Hier hobbelt nml ook zo'n heerlijk stel rond :)
Marjon

Petra zei

@Bianca - Volgens mij zou ik jullie weer heerlijk vinden ;).

@Jose - Die cognacfles was leeg, dus behalve bomen was dat duidelijk ook lekker, ha ha. Hier schijnt het zondag eindelijk eens iets warmer weer te komen.

@Anja - Grappig toch, tweelingen.

@Sally - Met Mats gaat dat vast nog veranderen. Kai heeft er absoluut geen probleem meer mee om er met mij op uit te gaan.

@Henny - He, jammer, dat je het filmpje niet kon zien.

@Petra - Oei, moeilijk om te werken na zo'n slechte nacht. Hopelijk slaap je vannacht prima.

@Jeanny - Wij gingen twee weken geleden al naar zomertijd. Maar het is altijd weer even wennen, he? Wat dat betreft heb ik liever de overgang naar wintertijd (maar dat is dan ook het enige positieve daarvan).

@Petra - Jullie hebben het nog veel kouder en winterser dan hier, brrrr!!!! Ja, echt eens naar DC komen, hoor, het is een heel "on-Amerikaanse" stad.

@Marjon - Wat leuk, dat jij ook een tweeling hebt! Hoe oud zijn ze?

Nicole zei

Wat een heerlijk filmpje! De vertaling die Ellen Degeneres eronder had gezet vond ik ook errug grappig.

Heerlijk zo'n moeder dochter verwenmiddagje. Jammer dat we geen foto's van de eindresultaten te zien hebben gekregen ;-)