Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, maart 22, 2011

Niet lekker

Midden in de nacht word ik wakker en het voelt, alsof er tien messen in mijn keel steken. Bah, ik heb kennelijk een bacil opgelopen vorige week. Tussen de koortsachtige dromen door ben ik blij, dat ik gewoon thuis ben en dit niet op reis met Katja of Kai kreeg.

Met heel veel moeite dwing ik mezelf net na negenen op te staan. Eigenlijk zou ik liever gewoon in bed blijven, maar weet, dat dat mijn spieren geen goed zal doen en me alleen maar erger zal doen voelen.

Yoghurt als ontbijt is perfect voor mijn keel. Terwijl ik eet, belt Pat. Zij heeft dit weekend een fotografiereis naar Washington voor haar fotoclub in New Jersey georganiseerd en ik heb aangeboden hen te gidsen. Ik hoop dus, dat ik me tegen die tijd weer helemaal goed voel, want Pat heeft een ambitieus schema opgezet.

Pat zou hier op donderdag komen en dan zouden we samen de te bezoeken plekken alvast "scouten". Helaas is de enige tante van haar man gisteravond overleden en zal de begrafenis op donderdagochtend plaatsvinden. Pat zal dus waarschijnlijk pas vrijdag komen en is duidelijk nerveus.

Tot overmaat van ramp ziet het weerbericht er voor dit weekend ook niet bepaald goed uit. De reden, dat ze dit weekend in Washington hebben gekozen, zijn de kersenbloesems. Die zullen echter nog niet op hun hoogtepunt zijn en voor zowel zaterdag, als zondag, wordt regen met temperaturen van slechts een graad of vijf voorspeld. Hopelijk valt het allemaal mee.

Als ik facebook, dat ik zo'n erge keelpijn heb, reageert een van mijn buurvrouwen. Zij heeft Mucinex, of ik dat wil proberen, ik mag het komen ophalen.

Haar kleinzoon heeft haar al de hele winter zijn verkoudheden "gegeven" en haar dokter heeft dit aangeraden. Met Cosmo loop ik erheen om het doosje op te halen. Zo aardig vind ik dit!

Bij de sportschool doe ik een rustige half vooruit, half achteruit routine op de crosstrainer. De beweging doet me goed. Of het de Mucinex of het sporten is, maar ik voel me weer een beetje normaal, als ik naar huis rijd.

Bedenkend, dat een hete (in beide betekenissen van het woord) soep goed zal zijn vandaag, haal ik garnalen pho bij Pho Thang Long. It's just what the doctor ordered.

Het is wel niet zo warm, als gisteren, maar lekker genoeg om voor in de zon te gaan zitten. Ik neem Cosmo ook mee, die zich vermaakt met het zoeken van stukjes Milkbones in het gras.

De magnolia is nu helemaal uit en het roze met de blauwe lucht is zo mooi. Ik moet er gewoon foto's van maken. Dit jaar is er (tot nu toe althans) geen nachtvorst geweest, want daar zijn deze vroegbloeiende struiken heel gevoelig voor. Menige lente waren de bloemen bruin door de vorst.


Mijn keel doet nog steeds flinke pijn. Ik neem een hele cocktail aan vitamines in de hoop, dat dat gaat helpen. Ik moet dit voor het weekend kwijtraken!

Rick komt heel geheimzinnig thuis. Hij heeft iets achter zijn rug. Wetend, dat ik me niet lekker voel, heeft hij op weg van zijn werk mijn favoriete sushi opgehaald! Zo ontzettend lief! Mijn Oma zou zeggen, dat Ricks aureooltje heel helder schijnt.

16 reacties:

Margreet zei

Oh, dat is niet fijn, keelpijn, hopenlijk gaat het gauw beter.
En koud zeg, 5 graden. Vic vertrekt zaterdag naar Washington, ik zal hem dus maar een winterjas meegeven?

Bianca zei

Wat mooi die bloemen, hier zijn vandaag alle bloesems in een hete stormwind eraf gewaaid, zonde hoor ze waren zo mooi.

Beterschap met je keel ! en wat lief van Rick !

Kristel Holsbeek zei

Tja keelpijn kan serieus pijn doen...en je er heel ellendig door voelen.
Goh wat lief van Rick!!

Suus zei

Oh, dat is niet fijn, voel me ook al een paar dagen beetje gammel, en vooral 's avonds heb ik er juist last van!

Veel beterschap, en ik zal duimen dat het snel overgaat!!!!!

Nina zei

Vervelend dat je je niet zo lekker voelt, hopelijk gaat het gauw weer beter. Gelukkig ben je inderdaad weer thuis. Wel heel spannend, trouwens, je eerste rondleiding! Volgens mij kan Pat dat gerust aan jou overlaten.

Ondanks je niet zo lekker-gevoel heb je wel weer heel veel gedaan... Handig, trouwens, zo'n 'clean up station' in Cosmo's favoriete winkel. ;-)

En eventjes @die discussie van de laatste paar dagen over wel/niet accentloos Engels, ik snap niet waar dat vandaan komt. En wat doet het ertoe?!! Ik neem aan dat de beide dames die hierover begonnen zijn uiteraard accentloos Engels spreken...:-s

Elke zei

Beterschap, Petra!
En wat een lieve schat, die Rick! (maar dat weet je al jaaaren!)

Jasmino zei

Wat heb jij toch een lieve man! Koester dat maar! En heel veel beterschap gewenst.

marianne zei

Hmm, niet fijn, keelpijn. Beterschap!

Petr@ zei

Beterschap met je keel. Erg lief van Rick om je lievelingseten te halen.

Hopelijk valt het mee met het weer aankomend weekend. Jammer voor de fotoclub dat de kersenbloesems nog niet helemaal uit zullen zijn.

Brin zei

Prachtig die magnolia. Hier zijn de knoppen praktisch ieder jaar beschadigd door de vorst. Ik heb de mijne nog nooit zo gezien.

Wat lief van Rick!

Sandrah zei

Wat naar dat je je niet zo lekker voelt. Hopelijk helpen de middeltjes en vitamines snel en ben je weer opgeknapt voor het weekend.

Sandra

Sally zei

Wat een schat van een man die Rick. Enne, beterschap met je keel.

Anoniem zei

Keelpijn. Niet fijn. Dan besef je pas hoeveel je slikt op een dag.
Marjon

Bibi zei

Ik hoop dat die vitaminen allemaal helpen en je snel weer helemaal beter bent. Je noemt Pho en nog steeds heb ik het nog nooit gegeten:-( Het wordt hoog tijd, het is ook best soepweer.

Cisca zei

Het is zo ontzettend koud, ik heb echt moeite met de overgang na de vakantie. Hier lag zelf een minilaagje natte sneeuw op de grond vanochtend. En nu onweert het en komt het met bakken uit de hemel.
Ik ben klaar voor de lente!

Petra zei

@Margreet - Zeker zijn winterjas meegeven! Er zitten zelfs sneeuwvlokken in de voorspelling.

@Bianca - Dank je, die bloemen vallen er vanavond vast ook af met het onweer.

@Kristel - Inderdaad, hij is erg lief.

@Suus - Gammel is het woord, dat ga ik in mijn blog gebruiken! Soms vergeet ik zulke Nederlandse termen.

@Nina - Pat is de werkelijke gids dit weekend, ik adviseer alleen maar. Gelukkig, want ik weet niet hoeveel ik van haar programma mee zal kunnen draaien. Wat dat accentgedoe betreft ben ik het helemaal met je eens. Vrijwel iedereen hier heeft een accent, zelfs de Amerikanen zelf, big deal. Je hebt weinig gaande in je leven, als je je druk gaat maken om de accenten van anderen. Maar ach.

@Elke - Dank je en inderdaad :).

@Jacqueline - Dat koester ik zeker, ik neem het nooit als vanzelfsprekend aan.

@Marianne - Dank je

@Petra - Rick heeft vanmiddag gekeken en de bloesems zijn toch al aardig uit. Ik wil mezelf gewoon beter!

@Brin - Hier meestal ook, maar dit jaar zijn ze mooi roze.

@Sandra - Dank je, ik werk er hard aan.

@Sally - Dank je

@Marjon - Inderdaad, opeens merk je iedere keer slikken op, raar eigenlijk.

@B. - Echt proberen, hoor, die pho, het is lekker en gezond.

@Cisca - Hier net hetzelfde, ik wil terug naar Mexico!!