Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, maart 02, 2011

Poezelige pootjes

Saskia wilde kennelijk zeker zijn, dat ze vanochtend niet door haar wekker heen zou slapen. Ik hoor haar om tien over half zes al opstaan! Gaap!! Het lukt mij niet om zo vroeg op te staan, dus ik klets vanuit mijn warme bed wat met haar. Als Saskia naar de busstop vertrekt, draai ik me nog eens lekker om.

Het belooft weer een prachtige dag te worden vandaag. Het voelt al warm, als ik naar de sportschool vertrek. Het verbaast me altijd, hoeveel meer energie ik heb op zulke dagen. Het uur personal training met Sharon vliegt voorbij. Daarna doe ik nog een half uur op de crosstrainer.

Thuis lijn ik Cosmo aan en neem hem een rondje door de buurt. In sommige tuinen bloeien de krokusjes en de narcissen komen al ver naar boven. Ook de maples gaan steeds verder open. Daardoor beginnen de pollen weer hoger te worden. Ik hoorde al een aantal mensen over hooikoorts praten.




Bij Whole Foods haal ik mijn avondeten voor vanavond. Het is een van mijn favoriete maaltjes, de blackened zalm, meergranen stokbrood en spinazie. Ik zie, dat ze de Vosges chocoladereep met 70% cacao en caramel weer hebben. Daarvan neem ik er ook een mee, pure chocolade is tenslotte erg goed voor de gezondheid.

Buiten op de stoep voor eet ik mijn lunch in het zonnetje. Het is inmiddels maar liefst 17 graden. De temperaturen deze week schommelen wel enorm. Terwijl Cosmo in de voortuin rondrent, lees ik verder in mijn leuke boek. Ik ben helemaal op een mystery kick op het moment.

Halverwege de middag heb ik zin in een stukje chocolade. Alleen kan ik de reep nergens vinden. Hij ligt ook niet in de auto, dus ik denk, dat hij om de een of andere reden niet is ingepakt. Gewoonlijk zou ik het laten gaan, maar ik heb er zin in en de reep was niet goedkoop.

Bij Whole Foods kun je je kassabon laten recyclen en dat doe ik dus meestal, zo ook vandaag. Ik heb dus geen bon als bewijs. Toch bel ik de winkel op. Ik mag terugkomen en een nieuwe reep halen, geen bonnetje nodig. Zo gezegd, zo gedaan en een kwartiertje later heb ik de reep in handen. Dat is toch super klantvriendelijkheid?

Helaas heb ik geen tijd er een stukje van te eten, want ik heb een nagelafspraak met Thu. Na mijn vingers weer mooi gemaakt te hebben, laat ik ook een pedicure doen. Na zo'n anderhalf uur sta ik weer met poezelige pootjes (vond ik altijd zo'n leuke uitdrukking van mijn oma) buiten. Ze kunnen weer in sandalen straks.

Na het avondeten komt Laura mij een massage geven. Ik moet toegeven, dat ik altijd met frisse tegenzin op die tafel ga liggen. Het wordt ook weer een uur echt afzien, maar alles voelt nu wel losser. Gelukkig is Laura zo aardig, dat het uur met veel geklets snel voorbij gaat.

Saskia laat me een website, waar zij helemaal verslaafd aan is, zien: Stumbleupon.com. Het is inderdaad een heel leuke site, dus ik dacht hem hier ook door te geven.

10 reacties:

Anja zei

Heerlijk dat lenteweer bij jullie. Hir was het een grijze, saaie dag.

Bianca zei

Caramel en chocolade is wel lekker maar puur lust ik echt niet brrrr
Hier beginnen de bomen ook al weer uit te lopen en lekker warm overdag, er lopen al weer mensen in korte broek.

Marie zei

Dat is inderdaad goeie klantenservice zeg, dat je zomaar een nieuwe reep krijgt. Heeft Cosmo hem niet opgepeuzeld ;-) Wat een heerlijk dagje heb je gehad, lekker genieten!

Nina zei

Ik verdenk Cosmo ook van het opeten van die reep...;-) Fijn dat je een nieuwe hebt gekregen.

En pure chocolade is toch ook gewoon lekker?!

Ik ben jaloers op het weer bij jullie...

Annemiek zei

O heerlijk al wat kleur bij jullie!

Petr@ zei

We hadden vandaag een rotdag op het werk, dus hebben ons ook tegoed gedaan aan lekkere chocolade! Moet kunnen af en toe.

naomi zei

Heerlijk die temperaturen hoop dat ze over een maand ook zo zijn.
Hier zie je ook al knopjes komen en sneeuw klokjes.

Je hebt jezelf flink laten verwennen.

Groetjes Naomi

Ineke zei

Alvast een goede reis naar Mexico en geniet maar lekker van het mooie weer daar!

Sandrah zei

Wat een heerlijke temperatuur bij jullie! Bij ons (Ned.) was het wel heel zonnig, maar met een nare koude wind. Ik kan niet wachten tot het wat warmer wordt.

Sandra

Petra zei

@Anja - Nou, vandaag voelde het absoluut winters!

@Bianca - Door het zoete van de caramel is de pure chocolade ook minder bitter.

@Marie - Nee, gelukkig niet, Cosmo zou van zoveel cacao flink ziek zijn geworden.

@Nina - Ha ha, nee, dit keer is hij niet schuldig. Dan hadden we het wel geweten, met 70% cacao zou hij flink ziek worden.

@Annemiek - Dat vind ik ook zo fijn!

@Petra - Absoluut!

@Naomi - Over een maand denk ik, dat jullie heel lekker weer zullen hebben.

@Ineke - Dank je.

@Sandra - Hier schommelt het heel erg, het was ijzig koud vandaag!