Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, april 19, 2011

Animal Kingdom

Alweer hebben we heerlijk geslapen! Ook Rick zegt, dat hij hier beter slaapt, dan thuis. Het ontbreken van enig geluid, behalve de ventilator aan het plafond, heeft daar misschien ook wel mee te maken.

Vandaag staat Animal Kingdom op ons programma en dat park opent om acht uur. Dat halen we niet, maar we staan wel met moeite om half acht op. Gauw maak ik een bakje sterke Starbucks Via, een ware oogopener is dat!

Eerst waren we van plan om in het park te eten, maar besluiten toch maar wat in de food court van het hotel te halen. Veel soeps is het niet, maar met een halve bagel met cream cheese, een bakje meloen en een V8 ben ik gevoederd.

Net voor negenen lopen we het mooie Animal Kingdom binnen. Ook hier is het weer flink druk, maar Disney is zoveel beter georganiseerd, dan Universal. We zijn zo door de tasseninspectie en na onze wijsvingers te hebben laten scannen lopen het dit mooie park binnen. We zien allerlei dieren tussen het groen.

Al gauw doemt de enorme Tree of Life voor ons op. Ons doel is om een fast pass voor Expedition Everest te halen. Die attractive ligt helemaal aan de andere kant van het park. Door Azie lopen we er heen. De fast pass tijd is al van 11:45 tot 12:45 en zoveel willen we niet doen in dit park. De wachttijd bedraagt 45 minuten, dus we besluiten in de rij aan te sluiten.

Terwijl we er staan wordt het bordje teruggeschroefd naar 35 minuten. Prima! De rij loopt door allerlei aan expedities naar Mount Everest gerelateerde artikelen en huisjes. Het laatste deel is zelfs een waar museum.

De tijd gaat dan ook lekker snel en na een half uur mogen we in het karretje stappen. Zoals altijd is het een superleuk ritje. Achteruit racen is spannend, de yeti is lekker eng en door het donker rijden ook. Na afloop kijken we nog even rond en maken foto’s.

Dinosaur is de tweede attractie, die we hier willen bezoeken. Hier bedraagt de wachttijd maar tien minuten. Ook hier is het lekker griezelen met de dinosauriers, die op ons afkomen. Het is een leuk verhaal, dat wij een dinosaurier op gaan halen voor onderzoek. Als de T-Rex op ons afkomt, schrik ik echt, waardoor ik er op de foto heel gek uitzie. Ha ha!

In de Tree of Life bevindt zich “It’s Tough to be a Bug”. Deze attractie hebben we al jaren niet gedaan en ik wil hem nu wel weer eens zien. Het is zo leuk gedaan met Flick van Ants. Het is wel eng voor jonge kinderen, waardoor om ons heen allerlei jonge sirenetjes afgaan. Overal staan daar waarschuwingen voor, ik snap ouders, die babies mee naar binnen nemen, dus ook echt niet.

Het gaat lekker snel zo. We lopen naar Afrika om te kijken, of de safari ook nog haalbaar is voor de lunch, maar daar is de wachttijd meer dan een uur. Van mij hoeft het ook niet zo, want ik ben net met Kai naar een echt safaripark geweest. Ook Rick heeft het er niet voor over.

Vroeger hadden we in Tysons Corner een Rainforest Cafe. Sinds dat er niet meer is, proberen we bij een bezoek aan Orlando in het Rainforest Cafe te eten. We kiezen dat restaurant dus voor de lunch. Het is nog vroeg en we kunnen meteen aan tafel.

Het decor van dit restaurant blijft fantastisch met zijn echt lijkende dieren en mooie aquaria. Van het menu ben ik minder gecharmeerd. Ik vind alles er erg zwaar op. Ik kies uiteindelijk maar de kip quesadillas en eet daar niet nog niet de helft van op. Rick neemt de barbecue beef sandwich.

TIjdens het eten bespreken we, wat we vanmiddag willen doen. Rick wil graag meteen door naar Hollywood Studios, maar ik ben nog moe van gisteren en wil eigenlijk wel heel graag een beetje “downtime”. We sluiten een compromis en gaan een uurtje naar het zwembad van het hotel en daarna nog even naar Hollywood Studios.

Het zwembad is erg mooi aangelegd, maar er zijn relatief weinig stoelen. We hebben het geluk, dat na een paar minuten twee stoelen vrijkomen, want de rest lijkt er voor de dag te zijn. Het water voelt heerlijk, want het is een flink warme dag.

Rick gaat een paar keer van de glijbaan, maar dat is aan mij niet zo besteed. Ik ga lekker in het zonnetje mijn Kindle lezen. Het uur vliegt voorbij, maar ik ben wel lekker uitgerust. De komende drie dagen zullen we weer helemaal in de parken doorbrengen, dus het is fijn om een dag niet de hele tijd op mijn voeten te staan.

Hollywood Studios ligt het dichtst bij ons hotel, dus we zijn er in een wip. We lopen meteen naar het Animation gedeelte, waar we de film met Mu Shu willen zien, die over het tekenen van de karakters gaat. Intussen sms-t Saskia, dat ze wat eerder opgehaald wil worden, omdat ze zich voor het avondeten nog moet verkleden.

Na de show lopen we dus terug naar van en rijden naar Cocoa Beach, waar Lois en Jim een condo aan het strand hebben. Ze hebben een schitterend uitzicht over het strand en de zee en kunnen Cape Canaveral in de verte zien. Helaas zou de Space Shuttle eerst vanavond vertrekken, maar dat is uitgesteld tot de 29e.

We drinken een drankje op hun balkon en vertrekken dan weer naar Orlando. We hebben voor het avondeten afgesproken met onze buurman Ross en Saskia’s vriend Parker. Saskia verkleedt zich even snel op de kamer en dan rijden we naar Celebration.

Ross stelde het Cubaanse restaurant Columbia daar voor. Ik was al benieuwd naar Celebration, wat een door Disney gepland stadje is. Hier wil ik al een tijdje heen, want Chuck en Christine vinden het daar zo leuk, dat ze er met pensioen willen gaan.

Het is inderdaad een leuk stadje, al is het niets voor Rick en mij. Veel te klein en Rick vindt de huizenbouw te ouderwets. Ik vind het juist wel leuk met veel veranda's e.d., echt zuidelijk.

Ross, Parker en een vriend van Parker hebben al een tafeltje voor ons op het terras van het Columbia restaurant. Het is nog heerlijk warm en om ons heen flitst zo af en toe een typisch Floridiaanse warmtebliksem.

Ross heeft al een kan sangria voor ons besteld en we delen calamari en kreeftkroketjes als voorafje. De tieners zijn meteen heel geanimeerd in gesprek. Het wordt een gezellige en erg lekkere maaltijd. Ik bestel een paar tapas als hoofdgerecht, de crabcakes en gazpacho. Een zomerse maaltijd, die er heel goed ingaat.

Na het eten lopen we nog wat langs het meertje tegenover het restaurant. Daar blijken alligators in te zwemmen en een ervan bekijkt ons nieuwsgierig. Ik probeer er een foto van te nemen, maar zie er alleen twee reflecterende ogen op.

Het is tijd om afscheid te nemen van Ross en de jongens, want we moeten nog op zoek naar een supermarkt. Aan de drukke 192 zoeken we naar een Publix. We zien echter enkel een klein supermarktje, waar we wel aloe zalf voor Saskia's verbrande gezicht vinden, maar geen ontbijtspullen.

Op de terugweg zien we opeens wel een bord voor een Publix, waar we dus straal voorbij zijn gereden. Hier vinden we alles voor het ontbijt de komende dagen en nieuwe zonnebrandspray. De oude is aan het strand opgegaan.

Nu relaxen we lekker op de hotelkamer. Morgen weer vroeg uit de veren voor een (heel) volle Disney dag. De komende drie dagen zullen waarschijnlijk pas zaterdag in dit blog verschijnen. We gaan de avondparades en vuurwerk e.d. in de verschillende parken kijken en zullen dus pas 's avonds laat weer op de kamer zijn (en ongetwijfeld meteen ons bed induiken). Ik post wel updates op Facebook.

De foto's van vandaag staan hier.

7 reacties:

Nicole zei

Wat een mooie foto's weer! Echt ideaal dat zoveel van die gave parken zo bij elkaar liggen. Jammer dat dat hier in de buurt nergens is. Hier is alleen Disney bij Parijs. Ik moet toch maar eens goed gaan sparen voor een tripje naar Florida met de kinderen als ze wat groter zijn...

Heel veel plezier de komende dagen. Ik verheug me nu al op de foto's en de verhalen.

Bibi zei

Wat ontzettend leuk allemaal, ik ben wel dol op attractie parken eigenlijk maar al jaren niet meer geweest. Zo beleef ik het toch een beetje mee;-) Leuke foto's, wat een schitterende grote bomen!

Natasja Valentijn zei

Wat een leuke tijd hebben jullie in Orlando! Leuk om te lezen. Jammer dat Rainforest café is weggegaan uit Tysons. Vond het wel een leuk restaurant (hebben er in Orlando gegeten).

Anoniem zei

hoi Petra,
Ik zal me eerst even voorstellen.
Ik ben Sharon de middelste zus van Naomi die je vrijdag ontmoet hebt.
Zij heeft me je blog gegeven omdat je naar orlando ging.
Wat wordt ik hier weer super enthousiast van echt geweldig.
Wij zijn vorig jaar in augustus geweest en dit jaar gaan we in september weer 16 dagen zou het liefst nu al vertrekken heerlijk.
Geniet van je verhalen dus ben benieuwd naar de rest.
Geniet lekker .
Groetjes Sharon

naomi zei

Hallo Petra

Wat heerlijk om je verhalen te lezen. Geniet ervan en loop in gedachten met je mee. Wat is die wachtrij van expedition Everest mooi gemaakt. Keek me ogen uit en voelde me in Tibet met de gebedsvlaggetjes.

Celebration vindt ik ook zo schattig. Echt Amerikaans zeg ik dan. Ik was er in de herfst met overal pompoenen op de veranda.
En ook het rainforest cafe vinden wij leuk om te eten. Zit hier bij Disney parijs.

Geniet van je volle dagen.

Groetjes Naomu

Petra zei

@Nicole - De Efteling is in mijn herinnering toch ook altijd wel erg leuk (al ben ik daar al meer dan twintig jaar niet geweest).

@B. - Deze parken zijn ook zo mooi! Ik zou er alleen al om foto's te kunnen nemen willen zijn.

@Natasja - Ja, wij missen Rainforest Cafe nog regelmatig, daar namen we steevast al onze gasten heen.

@Sharon - Hee, leuk om Naomi's zus te "leren kennen". Wow, zestien dagen hier, dat is helemaal super!

@Naomi - Wat Disney zo goed doet is, dat je je helemaal in een droomwereld waant. De besognes van het gewone leven liggen ergens ver weg van al deze vrolijkheid.

Sophie zei

Starbucks VIA is lekker he :) Ik neem het ook mee vanuit Engeland en Amerika, en is een perfecte kop koffie 's ochtends thuis.

Ach en de Rainforest Cafe is altijd zo leuk. Die in San Francisco is echt heel erg mooi. Ik heb er een lekkere ceasar salad op, die is er erg lekker, misschien een aanrader voor de volgende keer.

Gauw je volgende post lezen, leuk!