Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, april 17, 2011

Disney's Caribbean Beach Resort en Epcot

Na een redelijke nacht, want ik werd regelmatig wakker van de warmte in de kamer, staan we om kwart voor acht op. Saskia en ik maken ons klaar om in de fitnessruimte te gaan sporten en Rick gaat buiten hardlopen.

Helaas staan er alleen twee lopende banden (waarvan een niet werkt) en een fiets in de sportruimte. Saskia neemt de lopende band en ik dan uit armoede maar de fiets.

Wat een rotding blijkt dat ook nog te zijn, zelfs op de laagste stand zo zwaar ingesteld, dat ik nauwelijks kan trappen. Dit is een nieuw hotel, dus teleurstellend. Maar goed, ik volbreng met moeite 25 minuten en doe dan nog wat losse oefeningen. Saskia werkt haar gewoonlijke intervalprogramma af.

Dit hotel heeft een gratis ontbijtbuffet en Saskia en ik nemen een bordje mee naar de kamer. Gelukkig zijn er genoeg gezonde dingen te vinden, die zij ook lekker vindt. Ik houd het bij verse meloen en een boterham met ei. Saskia neemt yoghurt, fruit en wat Cheerios.

Na snel gedoucht te hebben laden we de van in en beginnen aan het laatste stuk. Het is schitterend weer, geen wolkje aan de lucht. We hebben zo'n honderd mijl in Georgia voor de boeg en om klokslag elf uur rijden we de Sunshine State binnen. Het is altijd meteen zo'n vakantiegevoel hier in Florida!

Van de grens is het nog meer dan een tweeeneenhalf uur rijden naar ons hotel, Disney's Caribbean Beach Resort.

Daar aangekomen checken we vlot in en krijgen de sleutels voor Trinidad South kamer 3822. Deze kamer heeft uitzicht op het meertje en een piratenthema. Saskia vindt het prachtig. De bedden zijn piratenschepen, de ijskast zit in een ton en het gordijn heeft een piratenhoofd. Zelfs het tapijt lijkt op scheepsplanken.

We leggen onze bagage neer en gaan dan gauw naar Epcot. Het loopt al tegen drieen en we hebben nog niet geluncht. Bij de ingang kopen we een pas voor vijf dagen voor Rick en mij en een voor vier dagen voor Saskia (zij zal een dag met Laura en familie doorbrengen).

Hopend, dat het om drie uur niet zo druk zal zijn, proberen we het Coral Reef restaurant bij de Living Seas. Dat is ons favoriete restaurant hier. Helaas zit het ook om deze tijd nog vol, maar gelukkig hebben we er woensdag ook een lunchreservering voor.

Dan lopen we maar naar The Land. Daar is een soort food court. We hebben een vroege reservering voor het avondeten, dus nemen een snack. Tot mijn genoegen hebben ze sushi, die ook nog eens erg lekker smaakt.

Eigenlijk zouden we graag Soarin' doen, maar de wachttijd daarvoor is 110 minuten en de fast passes zijn al vergeven. Living with the Land heeft geen wachttijd en Saskia herinnert zich dat bootritje niet. Het is interessant om te zien, hoe men hier in Epcot allerlei experimenten doet met het kweken van planten op een zo efficient mogelijke manier.

Daarna lopen we naar het Imagination paviljoen, waar we ons weer zeer vermaken met Figment, ons favoriete draakje. Jaren geleden verving Disney Figment met een meer serieuze attractie. Die sloeg helemaal niet aan en het draakje werd erg gemist. Het huidige ritje is kleurrijk en grappig.

Uiteraard komen we naderhand in de winkel terecht, waar Saskia een bedelarmbandje koopt, waar ze allerlei Disney figuurtjes aan kan hangen. Ik koop een speldje in de vorm van een MP3 speler met Figment erop.

Bij Mission Space halen we fast passes voor na ons avondeten en dan moeten we alweer naar Canada lopen. Hier hebben we al jaren niet meer gegeten. Het steakhouse Le Cellier is een gezellig restaurant. Onze serveerster komt uit Toronto en we kletsen even over dat gebied, waar wij ook al een aantal keer zijn geweest.

Rick vraagt, of Disney de calorieen, die in een gerecht zitten, bijhoudt. Dit, omdat Saskia probeert zo bewust gezond mogelijk te eten. Dat is niet het geval, maar de chef is bereid zich aan haar wensen aan te passen.

Saskia bestelt de filet mignon en worteltjes zonder de sauzen, die erbij op het menu staan. Rick neemt de reerug ook met worteltjes zonder saus, want hij houdt niet van de spruitjes, die daar als groente bij geserveerd worden. Ik ben makkelijk, gewoon twee voorafjes. De tomatensalade met blauwe kaas en steak tartar (filet Americain) met een gebakken ei erop smaken super lekker en zijn precies genoeg.

Rick bestelt ook nog een dessert van drie soorten chocolade. Ook dat is ontzettend lekker, want ik kan het niet laten er een paar hapjes van te nemen. Vooral het chocolade ijs is vrijwel pure chocolade, heerlijk!

Voldaan lopen we weer naar buiten. Het is tijd om de fast passes voor Mission Space te gaan gebruiken. Rick zou wel willen, dat we de oranje kant deden (met de G krachten), maar Saskia en ik doen liever de mildere variatie. Ik heb de volle kracht een keer gedaan en voelde me daar niet lekker bij. Saskia was toen nog te klein, dus dit is haar eerste keer.

Met de fast pass zijn we al gauw aan de beurt. Het is een leuke rit door de ruimte, die ook zonder G krachten best intensief is. Voor mij hoeft het dus niet meer intens en ook Saskia vindt het zo wel goed. Misschien gaat Rick er de komende dagen nog alleen in.

Tot mijn ergernis ben ik flink moe en mijn voeten doen pijn van de sandalen, waar ik anders altijd heerlijk op loop. Ook Saskia is moe. We besluiten op zoek te gaan naar Guest Relations in de hoop nog een paar reserveringen voor maaltijden te maken.

Dat blijkt bijna hopeloos, want alles zit vol. Alleen voor vrijdag lukt het in Frankrijk te reserveren. Dat vinden wij wel een minpunt hier in Disney World, als je niet ver van tevoren reserveert zit alles vol.

Op weg naar de uitgang wil Saskia nog graag in de grote Mouse Gear winkel kijken. Ook daar vindt zij weer een aantal leuke dingen. Ik ben op zoek naar een vervanging van mijn geliefde Tinkerbell jasje, dat onverklaarbaar zoek is geraakt (ik verdenk een van mijn dochters). Wat er hangt is echter niet mijn smaak.

Terwijl op de achtergrond het vuurwerk van Illuminations plaatsvindt, lopen we naar de uitgang. Die show staat als klap op onze vuurpijl op vrijdagavond op ons schema. Nu willen we de menigte voor zijn. De tram staat al klaar en spoedig lopen we bij Create 45 naar de van.

Voor we naar het hotel teruggaan, stoppen we om benzine te tanken. De prijs is, ondanks, dat we midden in Disney World zitten, goedkoper, dan thuis. Er is ook een supermarktje, waar we dranken en snacks inslaan. Lang leve de ijskast op de kamer!

Foto's van vanavond staan hier.

PS: Ik hoop dit blog een beetje bij te houden, maar zoals altijd hier in Orlando is het programma overvol.

15 reacties:

naomi zei

Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Zie het allemaal voor me. Ben ook fan van epcot. Mooie foto's van al die figuren in planten.

Het hotel klinkt goed ondanks je twijfel. Ik heb wel eens foto's van zo'n kamer gezien beetje pirate's of carribean idee.

Geniet ze lekker. En doe Stitch de groeten als je hem ziet haha.

Sandra zei

Heel veel plezier nog de komende dagen. Ik ga mee genieten van jullie verhalen. Wij, als echte Orlando freaks, gaan ook dit jaar weer. Als je nog leuke tips hebt voor ons, ik hou me aanbevolen.

Anoniem zei

Gelukkig dat jullie goed door dat vreselijke weer zijn gekomen.
Geniet van zonnig en warm Florida.
Bea

Petr@ zei

Disney, het verveelt ook nooit, hè!
Geniet ervan.
Wat gaat Saskia doen, die dag met Laura? Niet de parken in, omdat je een kaart voor 4 dagen hebt gekocht?

Marion zei

Leuk verslag en heb juist de foto's bekeken en Saskia ziet er prachtig uit, stralende lach!

Brigitte en Mark zei

Jullie zijn die-hard sporters, weer of geen weer, vroeg of laat, jullie gaan altijd. Bewonderenswaardig hoor! Al snap ik wel dat er zoveel te zien is, om 11 uur je bed uit komen is dan zonde!

Als ik jullie verhalen lees voelt het net alsof ik zelf ook op vakantie ben :)

Ik heb de website van het hotel bekeken en alles ziet er zeker mooi uit, zou het misschien mogelijk zijn een foto te maken van hoe de hotel kamer er uit ziet. Daar ben ik altijd wel benieuwd naar (ik hou van in hotels slapen).

Van dat chocolade ijs loopt het water al in mijn mond!

Brigitte

Anja zei

Heel veel plezier in Florida!!

Ineke zei

Fijn, dat jullie de eerste dag al zo genoten hebben van Epcot. Ook ik ben erg benieuwd naar jullie hotelkamer.

Wilma zei

Heb hier op het journaal nog beelden gezien van de tornado in Amerika, vreselijk.
Maar goed dat jullie reis redelijk goed is gegaan.
Een hele fijne tijd nog de komende dagen.
Geniet er maar goed van.
Niets belangrijker dan kwalitietime
met je gezin.

Groetjes Wilma

Nina zei

Jeetje wat een verhaal over jullie reis in het noodweer. Ik maakte me al een beetje zorgen toen ik er berichten over las...maar gelukkig hebben jullie het gered en bleef Rick kalm. (dat helpt!!)
Veel plezier met jullie overvolle dagen, ik hoop dat je sandalen de komende dagen weer prima zullen zitten!

Sandrah zei

Jeetje, wat een noodweer hebben jullie onderweg gehad. Maar gelukkig hebben jullie nu goed weer.

Veel plezier nog deze week!

Sandra

Hilde zei

Wat heb je drukke dagen gehad! Eerst al gidsend in Washington, daarna de vermoeiende reis... Geniet van jullie verblijf ginds!

Groetjes,

Hilde

Corry zei

Hi Petra, vanuit Kanab wensen Wijbe en ik jullie veel plezier. Probeer te volgen maar ook ons programma is nogal vol. Have fun in the sun!!!!
Xx

Bianca zei

Sas is zeker al heel wat kilo's kwijt, goed hoor !! ze ziet er super uit.

Veel plezier daar nog maar dat zal zeker lukken !

Bibi zei

I love Disney, wat een leuke vakantie en van al dat eten zit ik hier te watertanden. Ook die Behind the seeds tour lijkt me erg interessant.