Onze webcam

Cul-de-sac Cam

woensdag, april 20, 2011

Epcot en de Magic Kingdom

Na alweer een fijne nacht wek ik Rick en Saskia. Het is onze "late" dag, want Epcot opent "pas" om negen uur. Met deze drukte willen we zo dicht mogelijk bij openingstijd in de parken zijn.

Om toch een beetje te "sporten", doe ik een aantal FitDeck oefeningen met rubberen banden. Het is niets intensiefs, maar zet vooral de bovenlichaamspieren weer even aan het werk. De benen krijgen genoeg te verduren met het lopen en staan in de parken.

Na onze gisteren gekochte ontbijtjes te hebben verorberd, begeven we ons naar Epcot. Dit resort hoort bij Epcot, maar Hollywood Studios ligt dichter bij ons. Epcot is een minuut of tien rijden, nog steeds niets, natuurlijk. We zijn er net voor de opening en parkeren in de tiende rij.

Als de tassen gecheckt zijn en de vingers gescand, zetten we er flink de pas in naar het Land paviljoen om een fast pass voor Soarin te scoren. Daar staat nu, vijf minuten na de opening van het park, al een rij van een half uur! Met de fast passes kunnen we tussen elf en twaalf terugkomen, dus we hebben ongeveer twee uur.

De tweede populairste attractie hier is Test Track. Daar staat zelfs al een rij van vijftig minuten, maar er is een "single rider" optie. Die rij is maar een kwartier. Na enig beraad besluiten we daarin aan te sluiten.

Al wachtend lezen Saskia en ik in ons "Hidden Mickeys" boek, waar die zich in deze attractie bevinden. We vinden er een heel aantal, maar sommigen ontgaan ons. Het is een leuke bezigheid, die de wachttijd snel doet verlopen.

Saskia en ik mogen uiteindelijk in hetzelde wagentje en Rick een paar wagentjes achter ons. Dit is altijd een leuke attractie, vind ik. Vooral het heel snelle gedeelte aan het einde is super, al is het funest voor mijn kapsel, dat zich de hele dag niet meer zal herstellen.

Voor je hier in de winkel aankomt, die na iedere attractie standaard kost is, loop je door een autotentoonstelling van GM. Hier staat ook de nieuwe electrische auto, de Volt. Tot onze verbazing vinden Rick en ik het een aantrekkelijke wagen.

We hebben nog ongeveer een uur voor onze fast pass en kiezen Ellen's Adventure in het Energy paviljoen. Dit is een vrij oude attractie, maar een van mijn favorieten. Ellen DeGeneres heeft een nachtmerrie over een Jeopardy spelletje over energie. In rijdende theaters komen we langs animatronische dinosauriers en krijgen mooie films te zien.

Dan is het eindelijk tijd om naar Soarin te gaan. Deze "vlucht" over alle bekende gebieden in Californie is niet voor niets zo populair. Al "vliegend" over sinaasappelboomgaarden ruik je de sinaasappels en het woud geurt ook. Het jochie naast mij heeft Down's en is zo schattig enthousiast, hij sleept mij helemaal mee. Veel te snel "landen" we weer.

Saskia voelt zich niet zo lekker. Ze heeft wat last van haar buik. Daardoor wil ze niet lang staan. We kiezen Captain Eo als volgende attractie. Daar is geen wachttijd voor en we kunnen na een korte introductiefilm zitten.

Deze 3D film stamt uit 1986 en het is te zien. Michael Jackson speelt de hoofdrol en Disney heeft hem kennelijk na diens dood weer van stal gehaald. Michael ziet er nog jong en vrij "normaal" uit in die film. We zijn het er allemaal over eens, dat het pure Michael Jackson nostalgie is, want de film stelt verder niet veel voor.

Bij de Mouse Gear winkel koop ik wat pijnstillers voor Saskia en zij vindt er de nachtjapon met Eeyore erop, waar ze naar zocht. Ik koop er ook een Tinkerbell haarborstel. Waarschijnlijk is het de duurste haarborstel, die ik ooit heb gekocht, maar ik moet en zal mijn haar verfatsoenlijken!

Onze magen knorren en het is gelukkig tijd voor onze lunchreservering bij het Coral Reef restaurant in het Living Seas paviljoen. Door het Innoventions gebouw lopen we erheen. Daar is het lekker koel en zijn wat leuke tentoonstellingen te bekijken.

Coral Reef is een van onze favoriete restaurants in Epcot, maar het is bijna onmogelijk erin te komen. Ik was dus blij met deze reservering! De hele achtermuur van het restaurant is een gigantisch aquarium, heel mooi.

Het menu is beknopt, maar gelukkig is er een geroosterde kippenborst met groente voor Saskia. Ik bestel de mahi mahi met een superlekkere mangosaus en Rick de forel met witte bonensalade. Het is weer prima eten, zoals vrijwel altijd in de Disneyparken.

We zijn een beetje op Epcot uitgekeken voor vandaag en besluiten onze Park Hopper optie te gebruiken. We nemen de monorail naar het Ticket en Transportation Center en dan de boot, die al klaarligt, over het meer naar de Magic Kingdom.

Hier worden we weer vriendelijk begroet door iedereen van tassencontroleur tot rotzooiopruimer. We zien ook net nog het staartje van de parade. Ook hier is het flink druk, maar tot onze verbazing is de wachttijd bij Pirates of the Caribbean maar een half uur.

We banen ons een weg daarnaartoe en zien, dat de wachttijd zelfs terug is gebracht naar twintig minuten. Al vanaf de eerste keer, dat ik naar de Magic Kingdom ging, meer dan twintig jaar geleden, is dit een van mijn "must do's" hier. "Yo ho, yo ho, a pirate's life for me", zo vrolijk en nu Jack Sparrow ertussen staat helemaal leuk. Die lijkt trouwens net echt Johnny Depp!

Saskia's rug doet pijn en Rick en ik zijn ook een beetje menigte moe. We besluiten nog een attractie te doen en dan even terug naar het hotel te gaan om wat bij te tanken. Dat is het voordeel van in een Disney hotel logeren. Je kunt even terug naar de kamer.

De Haunted Mansion heeft een te lange rij, dus wordt het Mickey's Philharmagic. Ook hier zoeken Saskia en ik weer naar de verborgen Mickeys, waarvan er heel wat zijn.

De 4D film met Donald Duck is hilarisch! Rick en Saskia waren vergeten hoe leuk die was en wilden er eerst niet heen. Ze zeggen beiden, dat ik gelijk had mijn zin door te drukken.

In de winkel ziet Rick een aantal Donald Duck spullen, die hij leuk vindt. Donald is al sinds hij een klein jongetje was zijn favoriete Disney karakter. Hij kiest een leuke Donald mok uit. Saskia koopt een kleine Donald Duck voor op het dashboard van haar (nog in haar dromen) auto.

Terwijl we naar de uitgang lopen, begint er weer een parade. We nemen foto's van de eerste wagen, waar Donald Duck, Mickey, Minnie en Goofy op staan. Dan lopen we terug naar de monorail. We moeten bij het Ticket Center overstappen, maar zijn binnen de twintig minuten terug bij Epcot.

Net voor zessen zijn we terug bij het hotel. Ik voel me helemaal plakkerig en vies, dus spring meteen onder de douche. Saskia heeft rugpijn en gaat op bed liggen lezen. Rick kleedt zich in zijn zwembroek voor een duik in het zwembad. Het is wel even heel erg lekker, zo'n uurtje rust tussendoor!

Verfrist en met wat meer energie rijden we weer naar Epcot. Om acht uur heb ik daar bij het Mexicaanse restaurant gereserveerd. We mogen lekker vooraan parkeren zo laat op de avond en lopen ook zo het park in.

Saskia en ik doen in het Mexicaanse paviljoen het boottochtje, terwijl Rick buiten rondkijkt en zijn camera op statief uitprobeert. Hij heeft die vanavond, ik vrijdagavond. We hebben maar een statief en willen beiden nachtfotografie doen.

Het boottochtje is grappiger gemaakt. Er is nog steeds van alles Mexicaans te zien, maar de drie caballeros, waaronder Donald Duck, duikelen overal doorheen. Vroeger was het meer authentiek Mexicaans. Ik weet eigenlijk niet, wat ik leuker vind. Opvallend is, dat op de kaart van Mexico aan het einde Cabo San Lucas niet staat aangegeven.

Rick heeft inmiddels al onze naam opgegeven en een beeper gekregen. Na een kwartiertje mogen we plaatsnemen in het gezellige restaurant. Ook hier proberen we iedere keer, als we naar Disney World gaan, te eten.

We krijgen tortilla chips met een pittige salsa. Rick en ik bestellen een margarita. Gewoonlijk is dit niet mijn favoriete drankje, te zoet. Hier hebben ze echter een jalapeno margarita, helemaal niet zoet, zonder twijfel de lekkerste margarita, die ik ooit heb gedronken.

Als hoofdgerecht neem ik voor de tweede keer vandaag mahi mahi. Dit keer wordt die met een pittige saus van paprika, ui en olijven geserveerd, wederom erg lekker. Rick en Saskia nemen beiden de steak met mole saus, Saskia keurig met de saus ernaast. Rick heeft spijt, dat hij het ook niet zo heeft besteld, want het gerecht zwemt in die saus.

Precies op tijd voor de aanvang van de Illuminations vuurwerk en laser show zijn we klaar. We vinden ook nog een plekje met goed uitzicht. Rick zet zijn statief op en ik probeer met mijn kleine cameraatje op vuurwerkstand wat uit de losse hand te schieten. Die foto's lukken maar zeer matig. Hopelijk heb ik vrijdag meer succes.

Straks gaan we weer gauw slapen, want morgen weer een drukke en volle dag. Ik had niet gedacht vandaag een blog te kunnen schrijven, maar de indrukken zijn het verst op de dag zelf, dus toen ik de kans zag, heb ik het toch gedaan.

Foto's van vandaag staan hier.

Filmpje van Illuminations:

6 reacties:

Sophie zei

Jeetje wat zullen jullie moe zijn na al die dagen. Groot gelijk dat je af en toe wat rust neemt. Het brengt voor mij allemaal herinneringen op aan mijn Florida reis 15 jaar geleden, mijn eerste USA reis! Alhoewel jullie meer doen in die paar dagen!

Goede reis nog!

marianne zei

Mooi woord, 'verfatsoenlijken' :-)!

Elke zei

Weet je dat er deze zomer een nieuwe Winnie The Pooh film uitkomt? Ik ga hem in ieder geval zien!!!

Hoe vermoeiend jullie dagen ook zijn, het is duidelijk dat je er van geniet.
Veel plezier nog!

Petra zei

@Sophie - We nemen dit keer wel bijna iedere dag een uurtje of wat rust midden op de dag. Mij helpt dat het langer vol te houden.

@Marianne - Dat vind ik nou ook, ha ha!

@Elke - Ja, zo leuk! Ik ben dol op Winnie the Pooh (vooral Eeyore dus).

HennyB. zei

Heerlijk zeg: EPCOT! Ons favoriete park en bij het zien van de foto's en het filmpje krijg ik spontaan heimwee! De vuurwerkfoto's zijn best goed zeg!
Veel plezier nog de komende dagen.

naomi zei

Hallo

Geniet echt van je verhalen. vindt dat jullie veel doen. Het is ook erg warm daar.

Mijn zus gaat niet 16 dagen naar disney hoor. Ze hebben een villa geboekt in de buurt van disney en gaan een aantal dagen naar Disney toe.

Geniet er lekker van en doe rustig aan het is nog steeds vakantie.
Groetjes Naomi