Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, april 03, 2011

Film, sport en eindelijk een lenteachtige dag

Zaterdag

Saskia heeft twee vriendinnen te logeren en tot onze verbazing sliepen ze alle drie in Saskia's kamer. Die meiden beginnen nu wel volwassen proporties te krijgen en Saskia's kamer is op zijn hoogst 3,5 bij 3,5. Maar kennelijk gaat het met de nodige dekens op de grond nog prima.

Rick en ik eten samen ontbijt, want de dames slapen een gat in de dag. De zon en wolken wisselen elkaar in rap tempo af buiten. Het zou zomaar weer kunnen gaan regenen, dus we maken gauw een lange wandeling met Cosmo. Die zou nog langer zijn geweest, als we in het westen geen enorm donkere lucht aan hadden zien komen! We halen het nog net droog!

Na een zalm met cream cheese bagel (voor Rick een gewone en voor mij een dunne) bij Manhattan Bagel te hebben gehaald, stelt Rick voor naar de bioscoop te gaan.

Dat lijkt mij ook het perfecte vertier voor deze regenachtige middag. We hebben zin in iets lichts, dus kiezen Rango. Dat blijkt een prima keuze te zijn. Het is een typische Johnny Depp geanimeerde film, een goed verhaal met de nodige (soms best donkere, zoals het Johnny betaamt) humor.

Vanavond worden de semifinales van het "March Madness" NCAA basketbaltoernooi gespeeld. De wedstrijd van VCU zal om zes uur beginnen. Het lijkt Rick en mij wel leuk om die bij een sportbar te gaan bekijken met andere VCU fans.

Rick zoekt online naar een goede bar in de buurt en vindt tot zijn verbazing een enorme bar met vijftig tv schermen hier nog geen vijf kilometer vandaan, Velocity 5! Hoe hebben we die ooit gemist?

Rick is bang, dat het erg druk gaat zijn, en wil er dus al een uur voor aanvang van de wedstrijd heen. Zoals ik al dacht is er nog geen kip en ik heb niet zo'n zin om een uur voor niets aan de bar te gaan hangen. Ik loods Rick dus mee naar de H Mart ernaast, waar we ons vergapen aan de vele exotische produkten.

Ze hebben in deze H Mart zelfs een Koreaans food court. Dat ga ik eens proberen, want het is spotgoedkoop. Ook fruit moet ik echt hier gaan kopen. De prachtigste aardbeien zijn meer dan een dollar goedkoper per bakje dan bij de gewone supermarkten.

Terug in de bar zijn er nu wel een aantal VCU fans aanwezig. We krijgen een tafeltje met heel goed zicht op het grote scherm. Het menu hier blijkt uitgebreid en lekker te zijn. We bestellen een paar appetizers, die hier altijd om te delen zijn.

De turkey sliders (mini kalkoenhamburgertjes), tuna bites (mini gegrilde tonijnhapjes) en jalapeno poppers (met kaas gevulde gefrituurde jalapenos) zijn zondigingen op mijn dieet, maar voor de verandering oh zo lekker! De perfecte snacks bij een sportwedstrijd.

Het wordt een heel spannende wedstrijd. VCU doet er alles aan en staat soms een paar punten voor, maar uiteindelijk wint Butler met acht punten. Dat is natuurlijk erg jammer, maar dit was echt zo'n geval van eentje moet de winnaar zijn. De teams waren erg aan elkaar gewaagd en het is fantastisch, dat VCU het zover heeft geschopt.

Kai heeft de wedstrijd ook op een groot scherm op campus gekeken. Later zette hij foto's van riot police op zijn Facebook, die hij vanuit zijn kamerraam heeft gemaakt. Kennelijk nam niet iedereen het verlies sportief op.

Zondag

Om een uur of vijf word ik wakker door een vreemd geluid buiten. Het klinkt als een buitenaards wezen, maar ik weet sinds vorig jaar, dat het een blaffende vos (call.wav op die site) is. Het blijft een eng geluid in de stilte van de nacht.

Daarna kan ik de slaap niet goed meer vatten en sta tegelijk met Rick om half negen op. Dat is vrij vroeg voor ons doen op een zondagochtend. Het lijkt dan ook eindelijk eens een lekkere lentedag te worden en ik neem me voor daar vol van te gaan genieten.

Na ons gebruikelijke Starbucks ontbijtje belt Mary Ellen of ik zin heb met de honden te gaan wandelen. Dat hebben Cosmo en ik zeker. Het is alweer een tijd geleden, dat we samen gelopen hebben, dus er is heel wat bij te kletsen.

Marty, de sheltie van Mary Ellen, vindt Cosmo helemaal geweldig en wil telkens spelen. Cosmo heeft duidelijk meer zin in een goede wandeling, want die heb ik hem de afgelopen paar weken regelmatig door de neus geboord.

Pas, als we de honden in Mary Ellens achtertuin loslaten, wil Cosmo wel een paar rondjes met die dreumes rennen. Het is trouwens een schattig hondje, die Marty, hij doet me met zijn dikke rode staart aan een vos denken.

De wandeling was voor mij nog niet genoeg sporten, dus ik ga nog door naar Anytime Fitness. Daar plant ik mezelf op de stairmaster en besluit op niveau tien een interval te doen. Dat is het hoogste, dan ik ooit heb gedaan, en flink afzien, maar het lukt me! Ik heb besloten mijn lichaam (nog) meer uitdaging te geven qua sporten de komende tijd.

Het zonnetje schijnt lekker en ik ben weer helemaal in mijn boek, dus ga voor het huis zitten lezen. Saskia en Laura maken een picknick klaar en gaan een stuk fietsen. Dat blijf ik toch wel fijn vinden van in Vienna wonen, die vrijheid, die onze kinderen hebben om te wandelen, fietsen, metro te nemen etc. Dat vind je ook in dit gebied niet overal.

Met dit lekkere lenteweer heeft Rick zin om te barbecuen. Saskia en ik zijn helemaal voor. Rick grilt kipspiesjes en daarbij hebben we spinazie en maiskolven. Van die laatste geniet Saskia vooral, omdat ze die tijdens de jaren, dat ze haar beugel had, niet mocht eten. Het smaakt allemaal voortreffelijk en lekker zomers!

Wij hebben na vele jaren op houtskool te hebben gegrild sinds een paar jaar een gasbarbecue. Het is een stuk makkelijker en we grillen er sneller op, omdat we niet hoeven te wachten tot de kolen goed zijn. Toch merk ik, dat Rick het houtskool grillen nog mist. Hoe grillen jullie?

Op het Alles Amerika forum loopt een draadje over Dunglish, waaronder het letterlijk vertalen van Nederlandse uitdrukkingen in het Engels. Mijn favoriet, die Rick ook heeft overgenomen, is "Laughing like a farmer with a toothache".

Dit filmpje is super, wat dat betreft, ik lig iedere keer, dat ik het zie, weer dubbel. Unfortunately peanut butter begrijpen de Amerikanen er niets van:

15 reacties:

Margreet zei

Ha, enorm grappig die vertalingen.
Fijn, dat jullie eindelijk weer een mooie dag hadden. Wij hadden vandaag de hele dag sneeuw (maar gister dan weer 26 graden).

Pascale zei

"it is not others" - ik kom niet meer bij gewoon!

Sally zei

Echt lachen die vertalingen.
Ik kende dit filmpje nog niet. Ga hem 'lenen'.
lekker weekend je met dat warmere weer. Fijne week verder.

Petr@ zei

Fijn dat jullie ook een lekkere lentedag hebben gehad. Wij hadden zaterdag een heerlijke dag met iets meer dan 20 graden. Helaas stond er wel een behoorlijke wind. Maar ach, voor begin april mogen we niet klagen.

Leuk om de wedstrijd in een sportbar te kijken. En daar horen inderdaad wat minder gezonde hapjes bij. Mmm, die gevulde jalopeno pepers, het water loopt me in de mond.

Geweldig, dat filmpje!

Manon zei

Haha super dat filmpje. Zo hebben we ook een boekje 'We always get our sin' staan ook allemaal leuke zinnetjes i

Wij hebben een bbq op houtskool, geeft toch een specifieke smaak denk ik aan het vlees. Al denk ik dat er hier ook wel een keer een op gas komt, dan ga je toch sneller bbqen denk ik.

Ineke zei

Haha, over helaas pindakaas, moest ik even denken!
Leuk filmpje!
Zie dat jullie vandaag mooi, warm weer krijgen, geniet er van!

Marie zei

heel grappig, dat filmpje! als je deze leuk vindt, dan kan je om die van Man Bijt Hond ook lachen: even op YouTube 'Man Bijt Hond Inburgeringscursus' intypen, en je komt gewoon niet meer bij!

Groet uit een regenachtig Zug!

Anoniem zei

Wij hadden zaterdag topweer en we hebben the beach kickoff (Zandvoort) gehouden, te lekker. Hopelijk aankomend weekend weer lekker weer..........
Ook leuke zijn:
- Forget it but
- Smells an hour in the wind
- There is no country to sail with you
Grtz Evelyn

Anja zei

Leuk filmpje!
Heerlijk he zo'n lentedag, wij hebben hier in Nederland van het mooie lenteweer genoten.

Bibi zei

Wij grillen op gas maar eigenlijk zou ik zelf liever op steenkolen willen grillen. Wat fijn dat je zo'n supergave toko in de buurt hebt!

Sandrah zei

Te grappig dat filmpje! Wij hebben ooit onwijs veel lol gehad met onze Amerikaanse familieleden met het letterlijk vertalen van Nederlandse woorden naar het Engels. Denk aan wolkenkrabber en stofzuiger. :-)

Ik vind het zo knap dat je die stairmaster vol houdt. Echt, petje af.

Sandra

naomi zei

Hallo

Wat een leuk filmpje en die vertalingen zijn ook erg leuk. En zeker als je woorden letterlijk vertaalt.
Rango was zeker een leuke film en met die stem van Johnny Depp zeer goed.

Wij BBQ-en op gas maar gaat lekker snel. En ook wel in huis op grill plaat. Kolen duurt zo lang.

Groetjes Naomi

Nina zei

Hahaha, met dat filmpje heb je meteen een eind gemaakt aan die zinloze discussie over accentloos Engels. ;-)

Stom dat sommige VCU'ers hun verlies niet altijd even netjes kunnen dragen, zoals Kai onder zijn raam heeft kunnen zien.

En wat heerlijk dat het nu weer goed weer wordt bij jullie, zelfs bbq tijd! Hier was het op zaterdag ook meer dan 20 graden, sommigen hebben inderdaad gebbq, ik heb gewoon lekker in de zon gezeten! En maiskolven...heerlijk! Die moet ik ook weer eens eten, als ze hier in de winkels liggen, goed idee dus!

Ben je nu het lekkerder weer wordt ook weer van plan het hardlopen op te pakken of ben je bang dat je weer blessures oploopt?

Petra zei

@Margreet - Ja, he, ik lig iedere keer weer dubbel. Wow, sneeuw na zo'n warme dag (al kan de temperatuur hier ook erg schommelen).

@Pascale - Ik lig ook echt dubbel bij die filmpjes, hij doet ook zo perfect! Er is ook een 1 en 3 van.

@Sally - Iedere keer, als ik hem hoor, hoor ik weer nieuwe grapjes. Ik vind het geniaal!

@Petra - Ja, erg he, dat zulke ongezonde dingen toch zo heel erg lekker zijn! Ik heb er echt van genoten.

@Manon - We always get our sin heb ik ook, inderdaad. Er zijn zoveel grappige uitdrukkingen, maar omgekeerd ook.

@Ineke - Unfortunately peanut butter komt er alweer slecht weer aan, ha ha ha.

@Marie - Die van Man Bijt Hond was ik al begonnen met kijken, ziet er erg grappig uit.

@Evelyn - Ha ha, die zijn ook erg leuk! Omgekeerd is het ook een grappig iets. Mensen in glazen huizen moeten geen stenen gooien, bijvoorbeeld. Dan kijken Nederlanders mij heel vreemd aan ;).

@Anja - De zomer komt er zeker aan!

@B. - Ja, nu moet ik die toko op mijn agenda zetten.

@Sandra - Ha ha, ja, Cloudclimber en dustsucker, heel grappig. Met een boek gaat die stairmaster heel snel.

@Naomi - Leuk, ook een Rango fan. Inderdaad gas gaat veel sneller.

@Nina - Inderdaad, flauwe kul dat gedoe met accenten, als je maar verstaanbaar spreekt, toch. Op het moment heb ik nogal wat pijn in mijn voet bij het lopen, ik denk tendinitis, maar ik hoop in mei een 5k te doen.

Nicole zei

Heerlijk dat filmpje! En dan te bedenken dat de zinnetjes uit I always get my sin vaak écht gebruikt zijn. Ik hoorde er laatst ook één waar ik krom om lag:
Man tegen engelsman: I fok horses
Engelsman: Pardon?
Man: yes! Paarden.
Zelf gebruik ik: that makes not out regelmatig.