Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, april 08, 2011

Gaan ze sluiten of niet?

Allereerst allemaal bedankt voor de leuke reacties op mijn blog van gisteren!

Wat ben ik blij, dat we gisteren zulk mooi weer hadden. Vanochtend is het druilerig, koud en miezerig. Het is hier werkelijk een wip qua weer en temperaturen deze lente!

Op tijd voor Sharons klas loop ik de sportschool binnen. Meteen vraagt een heel aantal mensen, hoe het gisteren was. Zo attent! Sharon doet zelf deze week niet mee met de training, omdat ze morgen een halve marathon gaat lopen. Dat betekent grappig genoeg, dat het een intensiever uur, dan gewoonlijk, wordt.

Na afloop ga ik nog een half uur op de crosstrainer. Buiten regent het pijpestelen. Cosmo heeft er dan ook vandaag weer weinig zin in. Ik zie er zo naar uit om lekker een heel stuk met hem te gaan lopen in de natuur. De voorspellingen voor volgende week klinken gelukkig een stuk beter.

Met dit koude weer heb ik zin in Noodles & Company voor de lunch. Ik bestel de Japanese pan noodles met garnalen. Terwijl ik erop sta te wachten, komt Sharon ook binnen. Zij wil zoveel mogelijk carbohydraten eten voor haar race.

De hele dag al volg ik het nieuws op de voet. Wordt er een akkoord gesloten, waardoor de Federale regering niet zal hoeven sluiten? Er vanuit gaand, dat dat niet zo is, e-mail ik mijn klanten van volgende week over alternatieven. Ik vind het vooral zuur voor bloglezeres Naomi en haar vriend, die de komende week helemaal in Washington zullen doorbrengen. Hopelijk komt het allemaal niet zo ver.

In afwachting op Kai's thuiskomst ga ik verder met mijn Italiaanse lessen. Rosetta Stone is erg goed, maar ik ben wel blij, dat ik ergens in mijn achterhoofd al een "bodempje" heb.

Italiaans is een vrij logische taal, maar het is wel fijn bepaalde achtergronden te weten. Dat zie ik ook aan Rick, die begrijpt dingen, die voor mij zo logisch zijn, niet. Het is wel fijn de spellingregels en dergelijke te weten. Ik vlieg dan ook door de lessen. Hopelijk kan ik over een paar maanden tenminste een basisconversatie houden.

Net na vieren hoor ik het opritalarmpje afgaan en een minuut later komt Kai binnenlopen. Het is altijd weer zo fijn om de collegekinderen weer te zien. Grappig is ook, dat Cosmo wild enthousiast is. Kai is na mij zijn favoriet. Hij speelt dan ook lekker veel met Cosmo.

Saskia is ook dolblij haar broer weer te zien. Zo leuk om die twee samen bezig te zien, giechelend over gekke computerdingen, die Kai heeft gevonden. Het is toch wel heel fijn, dat Kai in Richmond studeert en vrij makkelijk zo even terug kan komen. Katja en wij missen elkaar op het moment erg, maar 400 kilometer overbrug je niet zo makkelijk voor een weekendje.

Kai mag bepalen, waar we gaan eten, en de keuze valt op Gordon Biersch. Online heeft Saskia een gerecht gevonden, dat niet zoveel calorieen heeft. Het is fijn, dat de ketenrestaurants die informatie geven. Sommige gerechten klinken heel gezond, maar blijken toch heel wat calorieen te hebben.

Met Ricks speciale kaart krijgen we meteen een tafel. Rick vindt het altijd leuk om de hostess, die vertelt, dat er een wachttijd van een uur is, te onderbreken door die kaart voor haar neus te zwaaien. Echt een prima manier om klanten te werven, zo'n kaart.

Het wordt een gezellige maaltijd. Kai vertelt over de sfeer tijdens de basketbalwedstrijden en hoe gigantisch het was voor VCU om bij de laatste vier te komen. Niemand kende zijn school voorheen en nu weet vrijwel iedereen in Amerika wat en waar VCU is. Hoe vreemd het ook klinkt, zo'n sportevenement doet wonderen voor de reputatie van een college.

Het is minder dan drie uur voor de regering tot een akkoord moet komen. Ik begin er een heel hard hoofd in te krijgen. Overal proef ik een enorme aversie tegen het Congres en terecht. Het is toch te gek, dat mensen met gewone banen, die van dag tot dag leven, of soldaten, die iedere dag hun leven riskeren voor hun land, niet betaald gaan krijgen, maar die hoge piefen in het Congres wel? Ik kan me er heel kwaad om maken!

PS: Ongeveer een uur voor de deadline werd er gisteravond toch een akkoord gesloten, pfff!!

13 reacties:

Bianca zei

Politiek pfff ik vind het ongelooflijk dat elke overheid waar dan ook schijnt te denken dat elke munt die binnenkomt van de rug van belastingbetalers "offspring" krijgt, dus minimaal 10voudig uitgegeven kan worden en dat vervolgens niet eens administratief bij kan houden. Ik kan er met mijn pet niet bij hoor.

Gaaf die rondleiding ! en ben best jaloers op jullie regen wel. het is hier gortdroog en vandaag 36 graden in de schaduw, ik hoop niet dat de zomer al begonnen is en velen met mij hier pfff

Anja zei

Gezellig dat Kai thuis is!
Hopelijk kan een shutdown voorkomen worden!

naomi zei

Ik ben zo blij hij is van de baan en kan dus gewoon van washington genieten zag het niet meer zo zitten. Bedankt voor je tips allemaal.

Maar ik vond het het ergst voor al die mnsen die thuis kwamen zonder inkomsten. En het leger wat door moet werken zonder geld. Maar het congres krijgt wel door betaald natuurlijk. Daar kan ik me zo boos om maken.

Ga me nu klaarmaken om naar Schiphol te gaan.

Groetjes naomi

Floor zei

Hoi Petra,

Ik lees net je blog bij en leuk om te lezen dat alles is goed gegaan met de eerste rondleiding. Met jouw enthousiasme en kennis kan dat ook niet anders!
Fijn weekend nog. Groetjes, Floor

Petr@ zei

Leuk om Kai weer een weekend thuis te hebben. Hoe is het nu met hem op college? Heeft hij goed zijn draai gevonden?

Pfff, ik lees net dat er op de valreep een akkoord is gekomen en de shutdown dus van de baan is. Gelukkig maar. Je moet er niet aan denken dat al die mensen zonder werk (lees: geld) komen te zitten. En inderdaad zoals jij het zegt: de hoge piefen krijgen hun geld wel.

Jij kunt in elk geval je rondleiding houden zoals gepland was.

Fijn weekend!

Nina zei

Ik ben weer helemaal bijgelezen!

Wat leuk dat je je eerste rondleiding hebt gedaan en dat dat zo goed is bevallen. Fijn ook dat Kai weer even langskomt, gaan jullie nog bijzondere dingen doen het weekend of gewoon lekker 'thuis'? Geniet er van in ieder geval.

Anoniem zei

Leuk zeg dat de rondleiding zo'n succes was, dat smaakt naar meer natuurlijk!
Pff... wat een opluchting dat de shutdown niet is doorgegaan en dat er een akkoord is bereikt, dat zal een opluchting zijn voor veel mensen.
Geniet van het weekend!

HennyB. zei

Anoniem 9:55 am is van mij, sorry ik klikte te snel door!

DixieChick zei

Wat was ik blij toen ik vanochtend het nieuws aanzette en hoorde dat er toch een akkoord was! Niet dat wij niet een periode zonder manlief's paycheck kunnen, het ging mij meer om het principle. Helemaal omdat het congress wel gewoon betaald zou krijgen, en dat vond ik toch wel erg gortig.

Fijn dat Kai thuis is - wanneer komt Katja waar naar huis?

Sally zei

Leuk dat Kai weer even thuis is en leuk te lezen dat Cosmo zo dol op hemi s. Grappig toch dat ook huisdieren hun 'favoriet' hebben.

Bente zei

Misschien moeten ze een nieuwe regel maken: als de regering sluit dan krijgen Congressleden 2x zo lang niet uitbetaald. Dus sluiten ze de boel 2 weken, dan 4 weken lang geen loon voor Congress. Eens kijken of ze sluiten dan nog zo leuk vinden.

Nicole zei

Gezellig dat Kai weer een weekendje thuis is! Ook ik ben heel benieuwd hoe het nu met hem gaat bij VCU. heeft hij al een bandje gevonden?

En gelukkig maar dat er op de valreep toch een akkoord bereikt is! Ik kan me wel vinden in Bentes suggestie. Maar ja, dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Die politici zorgen wel dat hun eigen beurs gied gevuld blijft.

Petra zei

@Bianca - Hebben jullie last van de bosbranden in Texas? Ik hoorde, dat het nogal erg is in het zuidwesten.

@Anja - Gelukkig blijft alles open!

@Naomi - Ik ben ook heel blij voor jullie! Tot vrijdag!

@Floor - Bedankt voor het compliment!

@Petra - Met Kai gaat het goed. Hij heeft (naar zijn zeggen) goede cijfers en gaat volgende week officieel zijn major veranderen. Volgend jaar gaat hij in een "townhouse" wonen met vier andere jongens. Hij zal dan wel zijn eigen kamer hebben.

@Nina - Nee, geen bijzondere dingen, wel leuk een aantal activiteiten met zijn viertjes gedaan.

@Henny - Zeker een opluchting, dat alles open blijft!

@Dixie - Katja zien we hopelijk met de lunch op Paasdag. Ze komt waarschijnlijk pas half mei thuis en gaat dan al gauw naar Ecuador.

@Sally - Kai doet ook, behalve ik, verreweg het meeste met Cosmo.

@Bente - Een prima regel zou ik dat vinden. Het is toch te gek!

@Nicole - Met de bandjes is het niet veel geworden. Kai vindt het nu te dicht bij het einde van het jaar om er nog achteraan te gaan zitten. Hopelijk volgend jaar beter.