Onze webcam

Cul-de-sac Cam

zondag, april 10, 2011

Gezellig familieweekend

Zaterdag

Het is hier een ongewoon grijze, nattige en koele lente tot nu toe. Ook voor dit weekend wordt voorspeld, dat de zon zich weinig tot niet zal laten zien.

Na het ontbijt lees ik mijn Facebook pagina en zie daar tot mijn schrik, dat er een schietpartij met veel doden in een winkelcentrum in Nederland was. Rick heeft weleens opgemerkt, dat een shopping mall hier het perfecte doelwit voor een terreuraanslag zou zijn en nu gebeurt zoiets zomaar in Nederland! Vreselijk!

Saskia wil graag mee naar de sportschool vandaag, dus we gaan er samen heen. Alleen is het op zaterdag een drukte van jewelste in Vienna en ik kan geen parkeerplek vinden! Dat is me nog nooit overkomen! We gaan helaas onverrichterzake terug naar huis. Als het mooier weer wordt, kunnen we erheen fietsen.

Thuis doe ik de EA Sports Active dvd in de Kinect. Bij gebrek aan beter doen Sas en ik dat dan maar. Ik heb dit programma op de Kinect nog niet zo uitgevogeld. Per ongeluk kies ik een te gemakkelijke routine voor ons. Maar ach, zo hebben we toch iets gedaan en zo samen op de Kinect is ook leuk.

Saskia vertrekt met Laura naar de mall en Kai gaat in de basement zijn basgitaar oefenen. Rick houdt zich bezig met de tuin, het gras moet voor het eerst dit jaar weer gemaaid worden. Dat geeft mij de gelegenheid om lekker te gaan lezen. Niets fijner, vind ik, op zo'n saaie grijze dag.

Voor vanavond willen de kinderen graag uit eten en naar de bioscoop. De restaurantkeuze valt op Cafe de Luxe. Natuurlijk kan ik het niet laten mijn vaste gerecht hier te bestellen, gegrilde tonijnsteak, bijna rauw. Zoals altijd smaakt die voortreffelijk en de bijkomende haricots verts ook.

Tijdens de maaltijd vertelt Kai ons van alles over zijn leven in Richmond. Het gaat goed met hem, hij vindt VCU nog steeds erg leuk. Helaas is het met de bandjes (nog) niets geworden, maar het begint tegen het einde van het schooljaar te lopen en Kai heeft goede hoop voor volgend jaar. Hij weet ook al met wie hij volgend jaar zal wonen en dat lijken leuke jongens te zijn.

Bij de bioscoop is het beredruk en de zaal voor Arthur zit flink vol. We vinden nog vier stoelen naast elkaar niet eens zo dicht op het scherm. Eigenlijk weet ik niet, wat ik me van deze film voor moet stellen. Gewoonlijk ben ik niet zo'n Russell Brand fan, dus ik bereid me voor op een teleurstelling.

Het valt alles mee. Al erger ik me halverwege wel een beetje aan "Arthur", de actrices in de hoofdrollen maken alles goed. Helen Mirren vooral is super in haar rol als Hobson, de nanny. Arthur krijgt van mij drie sterren. Leuk vertier, maar prima om te wachten op de dvd.

Zondag


Alweer een grijze dag en we slapen lekker lang uit. Ik heb de hele tijd rare dromen over rondleidingen. De komende week heb ik er drie, waarvan ik me een beetje zorgen maak om die van donderdag. Die mensen willen combineren met een van de hop on hop off bussen en ik ben een beetje bang, dat ze teveel willen zien. Hopelijk lukt het allemaal qua tijd. Kennelijk komt die angst echter in mijn onderbewustzijn terug.

We zijn net klaar met ons zondagse Starbucks ontbijt, als de deurbel gaat. Het is Mary Ellen met haar sheltie Marty, die komt vragen of Cosmo en ik een stuk met ze willen wandelen. Daar hebben zowel Cosmo als ik zeker oren naar. De honden kunnen het heel goed met elkaar vinden en we lopen een flink half uur door de buurt.

Na de lunch wagen Saskia en ik nog een poging om naar de sportschool te gaan. Dit keer is er nog een plaats open in de parkeergarage, oef! Ik doe een interval op de stairmaster van 35 minuten en Saskia loopt op de lopende band. Daarna doen we nog een half uur gewichten en buikspieroefeningen.

Het wordt een actieve dag voor ons, want Rick en Kai hebben intussen bedacht, dat we gaan bowlen. Zonder de tijden te checken rijden we naar Bowl America. Daar staat een bordje, dat er tot 15:15 geen banen open zijn. Een blik op mijn horloge laat 15:20 zien, dus we hebben geluk.

Na schoenen te hebben gehuurd krijgen we baan 15. Rick is de enige van ons, die zijn eigen bowlingschoenen en bal heeft. Hij speelde vroeger in een bowling league (ook duidelijk zichtbaar aan zijn techniek, die ik bijvoorbeeld absoluut niet heb).

Het is voor mij alweer eeuwen geleden, dat ik heb gebowld. Rick, Kai en Saskia hebben het vele keren vaker gedaan. Ook heb ik uitgerekend vandaag enorme last van mijn rechterschouder. De eerste paar keer doen pijn en laten we zeggen, dat ik het allerminst goed doe.

De andere drie gaan wel goed en hebben duidelijk medelijden met mij. Als ik eindelijk eens een kegel omver krijg, applaudisseren ze als aanmoediging. Dan weet je als speler wel, dat het zeer slecht met je is gesteld, ha ha!


Met een abominabele score voor mij sluiten we het eerste spel af. Rick wint, Kai een goede tweede en ook Saskia heeft goede punten. Ik bengel ver onderaan, maar ach, het is gewoon leuk en tot mijn verbazing voelt mijn schouder ietsje beter.

We nemen een korte pauze en een drankje. Ik denk, dat Kai's root beer mijn diet Coke is en neem er een slok van. Bah! Dat is een Amerikaanse favoriet, waar ik nog steeds geen smaak voor heb ontwikkeld.

Waar het door komt, weet ik niet, maar ik doe het in de tweede ronde vele malen beter! Ik krijg zelfs twee strikes (alle kegels in een keer) na elkaar en daarna nog een spare (alle kegels na twee keer), geen idee, wat de Nederlandse termen zijn, want ik heb in Nederland nooit gebowld.

De kinderen doen het deze ronde een stuk minder en opeens is het tussen Rick en mij. Halverwege sta ik zelfs een paar punten voor, wie had dat gedacht? Maar uiteindelijk wint Rick (zoals altijd) overtuigend, 145 punten tegen mijn 129. Toch ben ik heel trots op mijn come back!

Vanavond heeft Kai zin in Thais eten voor hij terug naar Richmond gaat. We bestellen van Natta Thai. Mijn gerecht is met garnalen, broccoli, wortels en wordt in een heel pittige saus geserveerd. Het is erg lekker, maar ik ben nu eenmaal niet zo'n sausliefhebster en er zijn vrijwel geen Thaise gerechten, die daar niet in zwemmen. Geef mij maar Vietnamees, helaas is de rest van mijn gezin daar niet zo dol op.

Dan is het alweer tijd om afscheid van Kai te nemen. Hij gaat liever vanavond terug, zodat hij het morgenochtend rustig aan kan doen. Gelukkig is het afscheid niet voor lang, want hij zal voor zijn 19e verjaardag op de 29e ook weer thuiskomen.

Intussen kunnen Katja's Zorro en Leah's Diego het heel goed met elkaar vinden. De foto's zijn vaak hilarisch, zoals deze:

14 reacties:

Margreet zei

Dat klinkt gezellig!

Anja zei

Inderdaad een gezellig weekend. Fijn dat Kai zo snel al weer richting huis komt!

Anoniem zei

Gezellig weekend hebben jullie gehad.
Hier was het weer geweldig dus ik ben veel buiten geweest, ik fiets met de 3 teckels, 1 voor in de mand, 1 achter in de mand en de jongste vindt rennen naast de fiets geweldig.
Bowlen heet hier ook bowlen, en de pins heten hier in principe ook pins. Kegelen is met 9 kegels aan een touwtje en een smallere baan.
Fijn voor Katja dat de dieren het goed kunnen vinden met elkaar. Het is echt niet leuk als ze ruzie maken.
Succes met je drukke week, het zal donderdag vast in orde komen.
Groet, Bea

Anoniem zei

Dat klinkt als een lekker ontspannen weekend!

In Nederland worden de termen spare en strike ook gewoon gebruikt bij het bowlen.

Succes met de rondleidingen deze week.

Groetjes,

Marieke

Anja zei

Wat een gezellig familieweekend! Toch wel prettig dat Kai zo 'dichtbij' woont en regelmatig thuiskomt.

Hier worden ook gewoon de Engelse termen gebruikt bij bowlen.

Hier was het dit weekend stralend weer! We hebben het terras en de tuinmeubelen schoongemaakt, dus van mij mag de lente blijven! Helaas wordt het morgen weer 10 graden kouder en gaat het regenen, dus ook hier af en toe van die weersschommelingen.

Succes met je rondleidingen deze week. Het komt vast helemaal goed!!

Anoniem zei

Zo te lezen hebben jullie een gezellig weekend gehad! Hier was het ook heerlijk weer! Ik ben het hele weekend lekker veel buiten geweest. Amsterdam ziet er ook zoveel mooier uit als de zon schijnt :)

Veel succes met je rondleidingen! Ik en mijn vriend zijn ook van plan om dit jr naar washington te gaan. Heb al tegen 'm gezegd dat we dan een rondleiding bij jou gaan boeken :)

Groetjes, Julia

Petr@ zei

Jammer dat de zon zich niet heeft laten zien. Maar zo te lezen heb je je toch prima vermaakt.
Zo af en toe bowlen is best leuk. Ik moet er ook altijd even inkomen.

Ik zal aan je denken deze week, met de rondleidingen. Het zal vast allemaal wel loslopen, maar ik kan me voorstellen dat het allemaal wel erg spannend is.

Elke zei

Klinkt weer als een leuk weekend!
Hier is de lente ook in het land, maar de komende twee weken krijgen we wel regelmatig wat regen zo te zien... Ach, zullen maar denken dat dat nodig is voor de plantjes.

Leuk dat Kai beter "zijnen draai" gevonden heeft in Richmond. En inderdaad, niet al te ver van huis studeren heeft voordelen!

Rootbeer is ook een van onze zoon zijn favorieten. Ik vind het af en toe eens leuk voor 1 slokje, maar meer hoeft echt niet. Lijkt wel een hoestdrankje of zo, en het is zooo ontzettend zoet!

Sally zei

Wat een relaxt en gezellig weekend.

marianne zei

Fijn dat Kai het naar z'n zin heeft. En ook om hem weer eens een weekendje thuis te hebben natuurlijk!
En geen shutdown, ook fijn. Scheelt hopelijk iets qua spannende rondleidingdromen. Succes!

Ineke zei

Wow, knap dat je uiteindelijk toch nog zo goed presteerde met bowlen.
Leuk, zo'n gezellig familie-weekend.

Nicole zei

Wat een heerlijk gezellig familieweekend hebben jullie gehad! Gezellig dat Kai wat vaker thuis kan komen. En leuk om een update over zijn leven bij VCU te lezen. Fijn dat het goed met hem gaat.

Bowlen... Leuke sport. Wat heb ik dát allang niet meer gedaan. En goed van je dat je de tweede ronde zo'n goede match was voor Rick.

Geweldige foto van Zorro en Diego. Jammer dat ze volgend jaar van elkaar gescheiden worden.

Enne... veel succes met je rondleidingen!

naomi zei

Hallo

Lekker weekend heb je weer gehad. Ja het weer was zondag niet super maar in de middag best warm.

Wat een geweldige stad is dit. Genieten er erg van.

Je rondleidingen deze week komen vast goed. Ook die van donderdag je kent de stad en weet hoeveel tijd iets kost. Je loopt hier veel.

Succes
Groetjes Naomi

Petra zei

@Margreet - Was het ook!

@Anja - Het collegejaar is zoveel korter, dan het gewone schooljaar.

@Bea - Ik zie het helemaal voor me met die drie teckels! Leuk! Bedankt voor de bowling uitleg, ik deed dat voor het eerst hier.

@Marieke - Grappig, dat de termen hetzelfde zijn. Ik heb in Nederland nooit gebowld, dus had geen idee.

@Anja - Die temperatuurschommelingen zijn hier dit seizoen wel heel erg. Vandaag weer dertig graden, morgen maar vijftien.

@Julia - Leuk, ik hoop jullie deze mooie stad te kunnen laten zien!

@Petra - Het is toch allemaal nog een beetje aftasten en dat maakt het zo spannend. Ooit zal ik, net als als reisagente, een oude rot in het vak worden ;).

@Elke - Inderdaad, een hoestdrank is het, daar houd ik ook niet van. Ik ben benieuwd, waar jouw zoon gaat studeren straks!

@Sally - Dat was het zeker.

@Marianne - Wat dat betreft ben ik echt een kloek, het liefst zou ik alle vier de hele tijd om me heen hebben. We hebben Katja alweer te lang niet gezien en zij mist ons ook.

@Ineke - Ja, he, ik was er zeer trots op!

@Nicole - Inderdaad jammer, dat Zorro en Diego volgend jaar niet meer samen zullen wonen. Maar voor hun bazinnetjes is dat zeker beter!

@Naomi - Fijn, dat je het zo naar je zin hebt hier. Inderdaad, goede wandelschoenen zijn een must! Ik lees je blog met plezier.