Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 25, 2011

Het Floridiaanse weer meegenomen

Gistermiddag in de auto begon het al, ik kon mijn nek niet links of rechts draaien zonder pijn. Gisteravond was mijn nek zo stijf, dat ik mijn hele lichaam moest draaien om opzij te kijken. Helaas heeft de nachtrust, die toch heel goed was, niet geholpen. Stijf als een plank is die nek, dat wordt nog wat met sporten!

Saskia is keurig op tijd op, maar een half uurtje later vertelt ze, dat ze heeft overgegeven. Gisteren hebben we multivitamines voor tieners voor haar gekocht, want met haar dieet krijgt ze waarschijnlijk niet alles binnen, wat ze nodig heeft.

Saskia heeft na haar ontbijt zo'n vitaminepil genomen en voelde zich daarna opeens heel misselijk. Nu heb ik die reactie ook op vitaminepillen, dus ik vermoed, dat het overgeven daarvan kwam. De school heeft echter een strikte regel, dat de kinderen 24 uur niet hebben overgegeven voor ze naar school mogen. Rick meldt Saskia dus maar ziek.

Gelukkig lijkt het inderdaad de vitaminepil te zijn geweest. Als ik om acht uur opsta vraagt Saskia of ze nog een ontbijt mag eten. Ze heeft weer honger, nadat ze het eerste eruit heeft gegooid. Samen eten we op het deck, want het is al lekker warm buiten. Ik drink koffie uit mijn zwembad van een Tinkerbell mok, die ik vrijdagavond nog bij Epcot kocht.

Met dit mooie weer heb ik geen zin om laat bij de sportschool te blijven, dus ik zorg, dat ik er om half tien ben. Als Sharon niet beschikbaar is, wil ik het halve uur cardio voor de personal training doen. Het is echter beter om de gewichten eerst te doen, dus ik ben blij, als Sharon meteen kan beginnen.

Helaas helpt geen enkele oefening mijn nek, maar gelukkig wordt het ook niet erger. Na het uur gewichten doe ik een half uur op de crosstrainer. Ik gebruik mijn armen flink in de hoop, dat dat mijn nekspieren ook wat losser zal maken, maar dat is niet het geval.

Het vervelendst is deze stijve nek met rijden, want ik kan niet goed links en rechts kijken bij het oversteken. Zolang ik maar recht vooruit kijk, voel ik geen pijn. Maar ja, dat is niet echt handig. Nu merk ik pas, hoeveel die nekspieren worden gebruikt!

Thuis haal ik mijn tas op en rijd naar de kennel. Daar krijg ik een heel blije Cosmo mee. Zoals altijd staat er op zijn "rapport", dat hij het prima heeft gedaan en een "Sweet boy" was. Ook is hij weer gebaad, al heeft hij dit keer geen kleurig sjaaltje om. Cosmo weerzien is altijd een hoogtepunt na een reis, ik mis hem iedere keer weer.

Na een snelle douche ga ik boodschappen doen. Bij Giant haal ik onder anderen posterpapier en stiften voor Saskia. Eigenlijk had ze tijdens de vakantie met een jongen een Engels project moeten doen. Aangezien Saskia de hele vakantie op reis was, ging dat dus niet. De lerares droeg hen daarom op het ieder individueel te doen en woensdag klaar te hebben.

Whole Foods is de volgende stop. Ik haal avondeten en met dit warme weer heb ik zin in rose vanavond bij het eten. Helaas is die wijnsoort hier nog steeds niet zo populair, maar ik vind een fles voor $7,99. Voor de lunch trakteer ik mezelf op hun multigrain sushi.

Nu zit het rijden en het moeten draaien van mijn nek er gelukkig op. Ik installeer mezelf met laptop op het deck en ga verder met mijn Italiaanse lessen. Saskia werkt buiten aan haar schoolwerk. Zodra haar vrienden terug zijn uit school gaat de deurbel en gaat ze met hen op de trampoline. Dit was een lekker extra dagje vrij voor Saskia!

Met Cosmo loop ik een stuk door de buurt. Het is net of we in een park wonen op het moment. De dogwoods en azalea's en andere bloeiende bomen en struiken zijn helemaal uit. Sommige tuinen, die in de zomer gewoon saai groen zijn, lijken wel in brand te staan met de felle kleuren azalea. Ik neem foto's van de prachtige straat achter ons, want Cosmo moet ik telkens meetrekken. Hij heeft het veel te warm.


Rick komt vroeg thuis om het flink lange gras te maaien. Daarna eten we lekker buiten. Zalm met venkel (van Whole Foods), spinazie en hun meergranenbrood, het smaakt prima. In de week, dat we weg zijn geweest, is alles een stuk groener geworden. We kunnen de straat nog net zien, maar het scheelt niet veel of we zitten hier weer helemaal afgeschermd van buren en straat.

11 reacties:

Bianca zei

Net even bijgelezen weer, wat gaat de tijd toch snel, jullie zijn alweer thuis !

wat mooi al die bloeiende bomen ! en hopelijk gaat het snel beter met je nek, dat is maar niets als je je hoofd niet goed kunt bewegen

Anja zei

Bij jullie is de natuur inderdaad een stuk verder dan bij ons. Het wil hier ook niet zo vlotten met het voorjaarsweer.
Vervelend dat je zoveel last van je nek hebt, krijg jij er ook hoofdpijn van?? Sterkte hopelijk gaat het snel beter!

Suus zei

Hoihoi,
ik heb met veel plezier jullie verslag van de reis gelezen!!!
Ik ben ook dol op de Disneyparken (hebben een abonnement van Parijs!), en wil nu toch ook wel een keertje heel graag naar Orlando..
Mijn hart ligt toch wel bij Anaheim… maar goed, dat is meer de nostalgie van meer dan 50 jaar oud….. :D

Zelf zijn we het weekend in Parijs geweest… ONWIJS druk…. Paasweekend natuurlijk… maar zoals altijd weer heerlijk.

Jullie hebben ontzettend leuke foto’s gemaakt!!!!

Liefs Suus

Petr@ zei

Gelukkig dat Saskia niet echt ziek is geworden. Zo had ze mooi nog even de tijd om aan haar schoolproject te werken.

Vervelend, zo'n stijve nek. Hopelijk gaat het snel weer over.

Fijn dat jullie nu ook lekkere temperaturen hebben. Eindelijk lente! Al was het hier meer zomer de laatste dagen, met termperaturen van 26 graden.

Prachtig, zoals jullie buurt in bloei staat.

Bibi zei

Oh ik ben helemaal jaloers op jullie dogwoods. Al wordt hier alles gelukkig ook steeds groener, maar nog weinig bloemigs te ontdekken.

Sally zei

Wat een kleurenpacht. Dat mis ik toch zo die vrolijke natuur.
Ik hoop dat je nekpijn snel over is.

Nina zei

Noem me burgerlijk ongehoorzaam, maar ik zou Saskia niet hebben ziek gemeld, ondanks de 'strikte regel'. Zoiets valt toch niet te controleren voor een school...maar ik ben dus niet zo eerlijk als jullie in dit soort dingen.

Wel gek dat jullie allebei gaan overgeven van vitaminepillen, heb je enig idee waar dat mee te maken heeft? Maakt het soort 'pil' nog uit? Zou trouwens wel uitkijken met vitaminetekorten en dieet, zeker voor Saskia, die nog volop in de groei is. Die vitamines lijken me belangrijker. (ik klink als een moedertje, maar zo bedoel ik het niet!!)

Rottig dat je last hebt van je nek, lijkt me inderdaad maar wat lastig met autorijden en met allerlei andere dingen ook. Hopelijk is het gauw weer over. Wel heel fijn dat jullie het heerlijke weer mee naar huis hebben genomen!

Ik vind het een wonder dat ze Cosmo bij de kennel steeds durven te badderen - hij is toch helemaal niet dol op water?! Leuk dat hij het zo fijn vindt om je (jullie) weer te zien, en andersom natuurlijk ook!

Annemiek zei

Of je hebt het Floridariaanse weer meegenomen of wij hebben het slechte weer mee terug genomen :)
Nou ja, vandaag is het hier ook eindelijk warm, het gaat de goede kant op.

naomi zei

Balen dat je zo last van je nek hebt. Ik hoop dat het snel beter wordt. Ik vindt je struiken erg mooi. zo groot en zo kleurrijk.

Ik snap dat de extra vitamines belangrijk zijn, maar balen dat ze er misselijk van wordt. Misschien van het weekend nog een keer proberen.

Groetjes

HennyB. zei

Jammer zeg dat je zo'n last hebt van je nek, hopelijk is het snel voorbij, beterschap ermee hoor! Mooie foto's van de dogwoods zeg, wat een kleurenpracht, ik kan me voorstellen dat je daar foto's van 'moet' maken!

Petra zei

@Bianca - De tijd racet voorbij, nu januari en februari voorbij zijn.

@Anja - Gelukkig niet meer hoofdpijn, dan gewoonlijk. Gewoon hinderlijk, omdat ik niet naar de zijkant kan kijken.

@Suus - Anaheim vind ik toch wel een beetje verouderd vergeleken bij Disney World. Tijd voor Orlando voor jullie :).

@Petra - Ik was zeker blij, dat ze geen maagvirus had of zo, als ik ergens een hekel aan heb (en ik krijg het ook steevast altijd).

@B. - Het valt me altijd op, hoe ver de natuur bij mijn zus in Mass. en broer in Ottawa achterloopt.

@Sally - Al die kleuren zijn echt genieten!

@Nina - Tja, ik wist natuurlijk niet zeker, dat het door de vitaminepil komt. Ik weet niet welke vitamine het doet, ik krijg het met de multivitamines. Geen idee, hoe Cosmo het bad vindt, hij houdt inderdaad niet van water.

@Annemiek - Gelukkig maar! Je broer heeft in ieder geval mooie dagen in de Shenandoah, denk ik.

@Naomi - Later in de middag nemen lijkt te werken. Van die kleurenpracht geniet ik ieder jaar weer.

@Henny - Inderdaad, ik "moet" er foto's van nemen. Alle straten hier zien er zo uit nu. Bij sommige huizen staan zoveel azaleas dat hun hele tuin een zee van kleur is.