Onze webcam

Cul-de-sac Cam

donderdag, april 21, 2011

Hollywood Studios en Electrical Parade

Zoals vrijwel iedere ochtend deze week (en eigenlijk tijdens alle vakanties) speel ik om kwart over zeven weer voor wekker. Vandaag staat Hollywood Studios op ons programma en dat gaat om acht uur open. Net als gisteren maak ik water voor een kop Via oploskoffie en eten we ontbijt op de kamer.

Hollywood Studios is lekker dichtbij en na een minuut of vijf rijden kunnen we er al parkeren. Met de tram worden we naar de ingang gebracht. De tassencontrole en vingerscan gaan, zoals bij ieder park, heel snel en dan lopen we op Hollywood Boulevard. Hollywood Studios is ook weer zo'n heel kleurig park.

Dit keer is de Rockin' Roller Coaster met Aerosmith ons doel voor een fast pass. Die halen we voor 8:55 en sluiten ook meteen in de rij aan. Al na 20 minuten kunnen we in onze "limousine". Het is wel leuk om Aerosmith jaren geleden te zien in het filmpje, want Steven Tyler is nu natuurlijk een American Idol jurylid (hoewel ik die competitie dit seizoen niet volg).

Deze achtbaan maakte van Saskia een achtbaanliefhebster. Het is dan ook een erg leuk ritje. Wel wat tam in vergelijking met de grote achtbanen, waar we aan "gewend" zijn, maar het thema van over de Californische freeways racen is natuurlijk erg leuk.

Buiten zien we, dat de naast de achtbaan gelegen Tower of Terror maar een wachttijd van tien minuten heeft. Rick is dol op deze attractie, maar Saskia weigert pertinent erin te gaan. Ik heb hem een keer gedaan en vond hem doodeng, maar verman me toch, zodat Rick niet alleen hoeft.

Wat ik niet fijn vind is het gebrek aan een schouderharnas in de lift. Vorige keer kreeg ik het gevoel eruit te vallen. Dit keer weet ik, wat me te wachten staat, dus houd me aan de bank voor me vast. Nu vind ik het wonder boven wonder wel een leuke rit. Niet om twee keer achter elkaar te doen zo op de vroege ochtend (het is nog geen negen uur), maar wel weer bij een volgend parkbezoek.

Eenmaal buiten zie ik een standje, dat verschillende koffies verkoopt. Ik bedenk me, dat ik straal vergeten ben de Via te maken in de kamer! Het standje heeft een heerlijk sterke capuccino en Rick neemt een vanilla latte.

Inmiddels kunnen we onze fast pass voor de Rockin' Roller Coaster gebruiken. Ook de tweede keer is hij weer erg leuk. Ik geef Saskia nog de optie om nog een keer te gaan door de "single riders" rij te gebruiken, maar twee keer is voor haar genoeg.

We lopen verder naar Toy Store Mania, maar dat is duidelijk op het moment de populairste attractie in dit park. De wachttijd bedraagt een uur en de fast passes zijn al voor vanavond. We laten dat dit keer dus maar zitten.

Ernaast ligt een voor ons nieuwe attractie over Narnia. Deze valt wat tegen. Het blijkt enkel een film over een avontuur van Prins Caspian te zijn. Ook van anderen hoor ik na afloop "was dat alles?".

We proberen bij de net beginnende show van "The Little Mermaid" binnen te komen, maar die zit al vol. Dan lopen we maar door het Animation gedeelte en wachten daarna in de rij voor de volgende Zeemeerminshow. Ik vind dit een van de leukste shows in Walt Disney World. Het hele theater is de "zee" en de tentoonstelling is zo vrolijk en kleurrijk (bovendien kan die zeemeermin bijzonder goed zingen!).

Als laatste voor de lunch gaan we een van de Disney tekenfilmfiguren leren tekenen. Rick heeft geluk, het is vandaag Donald Duck. Stap voor stap leren we een vrolijke Donald te tekenen. De mijne is goed gelukt, al zeg ik het zelf. Ook die van Rick en Saskia zien er heel goed uit. We zouden alle drie bij Disney kunnen solliciteren, hi hi.

Ons favoriete restaurant voor de lunch hier is de Scifi Diner. Tot onze vreugde kunnen we daar meteen aan tafel. Dit restaurant is ingericht als een drive in theater uit de jaren vijftig. Saskia zit voor ons in de "auto" en we vermaken ons met de hilarische filmpjes, die er gespeeld worden. Het eten is er ook erg goed. Ik bestel voor de verandering eens eeen hamburger, die met ui en champignons wordt geserveerd.

Mijn hoofdpijn, die er al sinds het opstaan is, heeft inmiddels proportie erg aangenomen. Saskia heeft alle attracties, die zij wilde doen, gedaan en wil graag terug naar het hotel om hard te lopen. Omdat ik dit park een paar jaar terug in mijn eentje intensief heb bezocht, bied ik aan om met haar terug te gaan. Rick wil graag nog langer blijven en meer zien.

Terug in het hotel neem ik een Excedrin Migraine en ga even liggen, terwijl Saskia gaat hardlopen. Na een half uurtje is zij terug en voel ik me een stuk beter.

We hebben een zwembad op loopafstand ontdekt, dus verkleden ons in badpak en gaan erheen. Het water is een heerlijke temperatuur en we dobberen wat rond. Na een half uurtje zijn we lekker opgefrist en gaan ons klaarmaken voor vanavond.

Om half vijf halen we Rick op bij Hollywood Studios en rijden naar Downtown Disney. Daar shoppen we wat bij de enorme Disney winkel. Rick koopt een Donald Duck bedeltje voor mijn Pandora armband voor me. Precies dezelfde kop van Donald, als we vanochtend leerden tekenen.

Voor het avondeten gaan we naar Wolfgang Puck. Daar bestellen Rick en ik allebei een groene salade en de gerookte zalm pizza, die als voorafje op het menu staan. Groot is dan ook onze verbazing, als we ieder een enorme pizza voorgezet krijgen! Ik kan er nog niet eens de helft van op. Zonde, als we dat hadden geweten, hadden we er een gedeeld.

Saskia is moe en wil aan een project voor school werken. We zetten haar dus bij het hotel af en Rick en ik gaan door naar de Magic Kingdom. Daar willen we de Electrical Parade zien. Het is enorm druk in het park, maar we vinden nog een eerste rangsplekje bij de ingang.

Deze parade keken we vroeger iedere keer, als we hier waren. Toen werd hij opeens gestaakt door Disney en werd met stelligheid gezegd, dat hij niet weer terug zou komen. Maar de parade was te populair en kwam terug. Gelukkig, want het is erg mooi, al die verlichte wagens!

Voor het einde ontsnappen we de drukte. We kunnen met de eerste monorail mee terug naar de parkeerplaats. Morgen in alle vroegte zullen we weer hier zijn, want onze laatste dag willen we in de Magic Kingdom doorbrengen.

Foto's van vandaag staan hier.

Filmpje Little Mermaid:


Filmpje Electrical Parade:

8 reacties:

HennyB. zei

Zo te lezen genieten jullie optimaal van deze dagen, geweldig toch? Voor mij hoeft de Tower of Terror ook niet, ooit 1 x gedaan en voor mijn gevoel ligt dan de rest van de dag mijn maag omgekeerd in mijn lichaam!
Veel plezier in Magic Kingdom vandaag...

Ingrid en Michael zei

Jeetje, je krijgt het gewoon iedere keer voor elkaar om een verslag te schrijven! Wat knap na zulke lange en drukke dagen. Fijn om mee te genieten met jullie.

Petr@ zei

Ik moest even een paar dagen in een keer lezen. Jullie hebben het echt superleuk daar.
Het voordeel van vaker naar Disney World te gaan, is dat je niet zo nodig iedere attractie hoeft te doen. Dat maakt het een stuk relaxter.

Ik ga vanavond thuis even rustig de foto's bekijken.

Annemiek zei

Leuke dingetjes allemaal!
We zitten nu in jullie hometown; gisteren is mijn broer met zijn familie aangekomen, en zijn kinderen willen de dinosaurussen zien :) Hopelijk zullen ze niet teleurgesteld zijn dat het skeletten zijn haha.
Nog veel plezier!

Sandrah zei

Oooh, de Tower of Terror! Geweldig vind ik die attractie!
En de lichtjesparade is ook zo leuk.

Sandra

Anja zei

Zo mooi die parade!
Jullie genieten zo te lezen met volle teugen.

Bente zei

Man, ik word al moe van het alleen maar lezen wat jullie allemaal doen.

Maar fijn dat jullie het zo naar je zin hebben!

Petra zei

@Henny - Ik vind de Tower nu toch leuker, ik weet wat te verwachten.

@Ingrid - Ik schreef ze al voor een groot gedeelte tijdens de rusttijd 's middags

@Petra - Inderdaad, dat gevoel van alles te moeten doen ontbrak.

@Annemiek - Jammer, dat we jullie gemist hebben. Ik ben benieuwd naar je blog over jullie reis.

@Sandra - De parade is super!

@Anja - Disney is zo leuk!

@Bente - Het is vermoeiend, maar die uurtjes rust tussendoor doen wonderen.