Onze webcam

Cul-de-sac Cam

maandag, april 11, 2011

Virginia bluebells

Enthousiast sta ik op, want de weerman heeft beloofd, dat het een zomerse maandag zal worden. De zon laat nog even op zich wachten, maar als ik Cosmo naar buiten laat voelt het al heel aangenaam. Helaas nog niet warm genoeg om buiten te ontbijten, maar de belofte, dat die tijd ook weer komt, is er in ieder geval.

Sharon heeft vandaag ook extra energie, die ze in mijn training steekt. Het is echt goed voor mij om met haar te trainen, want ze is zeker geen zachte heelmeester. Heel goed voor mij, want ik wil me niet laten kennen, dus ik push mezelf flink. Aan de andere kant is Sharon zich ook goed bewust van mijn beperkingen, dus ik heb nooit het gevoel te ver te moeten gaan.

Het uur vliegt voorbij en na afloop lees ik alweer een mystery uit op de crosstrainer. Inmiddels schijnt de zon volop en zonder jas loop ik naar buiten. Heerlijk!

Er is nog wat Thais eten over van gisteravond en dat wordt mijn lunch. Buiten op het deck geniet ik ervan. Intussen bedenk ik me, waar ik met Cosmo wil gaan wandelen. In deze tijd van het jaar moet je overal gauw bij zijn, want de bloeitijd kan kort zijn. Op het moment staan de bluebells in volle bloei, dus de keuze valt op Bull Run Regional Park.

Na een rit van ongeveer twintig minuten parkeer ik bij het bluebells pad. Dit park staat bekend om zijn velden met de Virginia bluebells, een inheemse lentebloem hier in, hoe kan het anders, Virginia.

Het pad naar de bluebells velden is, zoals ieder jaar, flink modderig. Gelukkig liggen er op de ergste plekken houten vlonders overheen. Ik had me hier al op voorbereid en heb schoenen aan, die vies mogen worden. Voor Cosmo heb ik een doek mee, mocht ik hem schoon moeten maken voor de auto, maar dat hoeft dit keer niet.


Natuurlijk maak ik de nodige foto's, sommigen met mijn viervoetige model erop, maar eigenlijk is al dit moois niet op foto's weer te geven. Zover je kunt kijken bloeien de blauwe klokjes, ook aan de overkant van de "run" (kleine rivier). Frappant is, dat ik deze week twee keer naar een veel minder lieflijke plek van deze run zal gaan, namelijk waar 150 jaar geleden de eerste grote veldslag van de Burgeroorlog plaatsvond.

Na een uurtje heeft Cosmo het wel erg heet, dus ik besluit terug naar de van te gaan. Het is hier ook vrijwel volle zon, nu er nog geen bladeren aan de bomen zitten. Gelukkig heb ik water voor hem mee, wat hij met veel enthousiasme oplebbert.

Thuis ga ik in mijn luie stoel op het deck verder met de Italiaanse lessen. Ik ben wel benieuwd hoe ver ik eind juni zal zijn. In ieder geval hoop ik zo een paar keer per week een paar uur door te leren, dan kom ik al een heel eind.

Terwijl ik hier zit word ik vrijwel ononderbroken toegezongen door een cardinaaltje. Zo vrolijk word ik daarvan! De eerste hommels zijn er ook al. Hier hebben die formaat groot! Grote griezels vind ik het, al doen ze niets.

Als avondeten heb ik voor mezelf zalmburgers en voor Rick en Saskia kalkoenburgers. Rick gaat ze op de barbecue grillen, alleen komt hij tot de ontdekking, dat het gas op is. Oeps! Dan maar op het fornuis afbakken, het smaakt even lekker, zeker, omdat we het buiten kunnen opeten.

Zoals meestal in dit jaargetijde wordt er vannacht onweer voorspeld en morgen veel minder weer. Alleen hoop ik, dat de beloofde regen mee gaat vallen, want watervallen en een slagveld zijn dan beduidend minder interessant. Ik hoop maar, dat Nederlanders wel aan een spettertje gewend zijn en de regen niet teveel kan deren.

De rest van de foto's van vandaag staan hier.

14 reacties:

naomi zei

Hallo

Het was echt een superdag vandaag aan het einde erg heet op Arlington. Maar ook wij hebben buiten gegeten. Ben benieuwd wat de nacht brengt qua thunder storms en hoop dat de regen vooral vannacht valt en morgen op de dag droog.

Succes morgen met je eerste rondleiding van deze week. Grappig dat je twee keer in 1 week naar het Battlefield gaat.

Groetjes Naomi

Bianca zei

Wat een mooie bloemetjes allemaal, en ik hoop voor je dat het goed weer is morgen met je rondleiding

Anja zei

Heerlijk zo'n mooie natuurwandeling. Hopelijk blijft het droog morgen, ik zal voor je duimen!

ilse zei

Ik bewonder je taallessen. Italiaans is een mooie taal maar ik vind het toch niet altijd even gemakkelijk. Na bijna zes jaar heb ik soms toch nog moeite om te volgen. Ze spreken soms toch zoooo snel.

Anoniem zei

Wat zien die bloemetjes er leuk uit, wat is het voorjaar toch mooi.
Succes met je rondleiding.
Groet, Bea

HennyB. zei

Mooie foto's heb je weer gemaakt zeg! Veel succes met de rondleidingen komende dagen.

Petr@ zei

Prachtig, die bluebells. Ik kan me voorstellen dat het in het echt zoveel mooier is.

Heerlijk om buiten te kunnen eten. Dat hebben wij gisteren ook gedaan.

Veel succes met je rondleiding. Hopelijk houd je het droog.

Anja zei

Wat een mooie foto van Cosmo met de bluebells op de achtergrond, eentje om in te lijsten!!

De rest van je foto's zijn uiteraard ook weer erg mooi, mooi stukje natuur daar bij Scott's Run!

Bibi zei

Wat is het al lekker weer bij jou, wij kijken ook uit naar ontbijtjes en dinners op het deck maar hier duurt het nog even denk ik.
Heel veel succes morgen, misschien is die regen juist wel goed voor extra dramatisch effect;-)

Wilma zei

Wat een mooi stukje natuur daar bij jullie in de buurt.
Geweldige foto's heb je er weer van gemaakt.

Wij zijn hier zelf bezig met een ruime overkapping, om een buitenkamer te creƫren.
Dus je begrijpt dat ook ik niet kan wachten om buiten te eten.

Veel plezier met je rondleiding morgen.

Groetjes Wilma

Sandrah zei

Wat een schattige foto van Cosmo! En de andere foto's zijn natuurlijk ook weer mooi.

Veel succes morgen (of is het inmiddels vandaag?). Hopelijk blijft het droog.

Sandra

Ingrid en Michael zei

Fijn hoor, een workout met een trainer die je een goede uitdaging geeft! En die ook rekening weet te houden met je zodat je niet TE ver gaat!
Die bluebells zijn prachtig om te zien! Gek ieder inderdaad daar zo idylisch en verderop toneel van een oorlog.

Nicole zei

Wat een mooie foto van Cosmo! En wat een mooi stukje natuur is Bull's run. Echt heel mooi. Ik heb het al vaker gezegd, maar wat bof je toch met zo veel mooie natuur zo dicht in de buurt!

Petra zei

Een beetje laat met antwoorden, sorry!

@Naomi - Inderdaad twee keer in een week naar het battlefield, maar ik vind het daar superinteressant, dus dat is prima.

@Bianca - Alles is hier nu zo mooi, alle bomen in bloei en wilde bloemen etc.

@Anja - Het duimen heeft grotendeels geholpen.

@Ilse - Ja, dat snel praten zal nog een uitdaging worden. In die lessen spreken ze natuurlijk keurig en langzaam ;).

@Bea - Het voorjaar is hier prachtig, zoveel kleur! Net of de natuur de grijsheid van de winter wil goedmaken.

@Henny - Dank je!

@Petra - Gelukkig was het voornamelijk droog.

@Anja - Inderdaad misschien ga ik die foto van Cosmo uitprinten.

@B. - Jullie zitten natuurlijk een stuk noordelijker.

@Wilma - Succes met de verbouwing!

@Sandra - Cosmo blijft een gewillig model.

@Ingrid - Ja, we hebben gisteren weer geleerd, hoe grimmig die veldslagen daar waren!

@Nicole - Van die mooie natuur kan ik inderdaad ook zo ontzettend genieten.