Onze webcam

Cul-de-sac Cam

dinsdag, april 26, 2011

W&OD pad

Alweer een prachtige warme dag lacht ons tegemoet. Saskia gaat zonder problemen naar school en ook Rick heeft een vroege afspraak. Wat vind ik het dan altijd gezellig om Cosmo te hebben. Die houdt me gezelschap tijdens mijn ontbijt op het deck. Buiten ontbijten vind ik de ultieme luxe!

Zoals iedere dag beraam ik me op mijn sportroutine van vandaag. Ik wil graag met Cosmo een heel eind op het W&OD pad gaan lopen, maar overweeg ook nog een half uur op de stairmaster te doen. Ik kan me er echter niet toe zetten binnen te gaan sporten met zulk weer. Ik neem me dus voor tien kilometer op een flink tempo te gaan lopen. Ik doe mijn Garmin 305 weer eens aan om dat bij te houden.

Na de van bij het Community Center te hebben geparkeerd, loop ik het W&OD pad op in westelijke richting. Het blijft heerlijk om dit pad zo dichtbij te hebben. Een stuk natuur in de voorsteden is het.

Net als ik aan mijn wandeling begin, belt mijn zus. We hebben heel wat bij te kletsen en ik heb er al vijf kilometer opzitten, als we weer ophangen. Imtussen geniet ik van de natuur om me heen. Helaas geen herten vandaag, maar wel lieflijk babbelende beekjes, die zijn er in de sportschool nu eenmaal niet.


Onderweg denk ik een bruin blad op het pad te zien liggen. Ik stap er zelfs bijna op. Opeens beweegt het "blad" en springt weg! Ik schrik en slaak een kreet. De kikker is duidelijk net zo erg geschrokken, want hij verdwijnt zo snel hij kan.

Het is puur genieten, al is tien kilometer toch wel lang en ben ik na de laatste mijl heuvelopwaarts blij om de van weer te zien. Cosmo ook, ik had genoeg koud water voor ons bij me, maar hij heeft het duidelijk warm. Het is weer even wennen aan de warmte.

Het is ook te heet om Cosmo in de auto te laten wachten, dus ik breng hem thuis voor ik boodschappen ga doen. Om te beginnen ga ik naar Rite Aid. Daar koop ik onder anderen Nice 'n Easy Root Touch Up, vorige keer stelde dat mijn kapperbezoek met drie weken uit.

Rick heeft gisteren nieuwe propaantanks voor de barbecue gehaald, dus we willen vanavond grillen. Bij Whole Foods haal ik daarvoor bisongehakt, broodjes, gele en rode tomaten en paarse ui. Wij vinden bisongehakt veel lekkerder, dan rundergehakt voor hamburgers. Er zit bovendien heel weinig vet in, wat Saskia waardeert.

Het is zulk mooi weer met alles in bloei, dat ik overweeg naar Meadowlark Gardens te gaan na de lunch. Er staat echter ook een fikse wind, wat goede foto's onmogelijk zou maken. Ik besluit dat bezoekje nog even uit te stellen.

In plaats daarvan neem ik de grote stapel Margrieten, die Naomi voor me meenam, mee naar buiten en ga die lezen. Donderdagavond wil ik een stapeltje doorgeven aan de andere Nederlandse dames. Margriet en Libelle moesten eens weten hoe vaak hun bladen door verschillende handen gaan, als ze eenmaal hier zijn!


Ik ben niet de enige luilak!

Al lezend valt het me op, dat ik nog maar bar weinig bekende Nederlanders ken. Veel van de interviews zeggen me niets. Het zijn de columns en brieven en Sanne, die ik leuk vind. Ook de geadverteerde Nederlandse produkten doen me soms watertanden. Een pure chocolade Bros reep bijvoorbeeld, die lijkt me zo lekker!

Een tijdlang had ik hier een abonnement op Margriet, maar met 300 euro per jaar werd dat wel erg kostbaar. Nogmaals veel dank aan Naomi en degenen, die de Margrieten voor haar opspaarden!

Het is heerlijk op het deck, maar het waait wel flink. Ik word regelmatig "bekogeld" met de helicoptertjes van de esdoorns. Geen wonder, dat we de hele zomer mini esdoornboompjes uit de tuin trekken. Onze achterburen doen dat duidelijk niet, want hun achtertuin verandert met de jaren in een waar bos.


Onze achtertuin met de bloeiende dogwoods

De bisonburgers smaken voortreffelijk. We eten ze buiten op. Helaas gaat het zomerse weer nog niet duren, dus het is zaak er volop van te genieten. We blijven dan ook tot ver na zonsondergang nog buiten zitten.

10 reacties:

Margreet zei

Ja, fijn die NLse tijdschriften, ik heb ook weer een hele stapel liggen, na Leen's bezoek aan NL.

Anja zei

Heerlijk dat jullie al buiten kunnen eten. Inderdaad moet je er volop van genieten.

naomi zei

Hallo

Ik ben blij dat je van de bladen zo geniet. Het was even sjouwen in de metro maar ze konden zo de van in. Dus had er geen last van verder. Ik kan me voorstellen dat je weinig BNL nog kent. Enja ik kan je zeggen dat die bros erg lekker is.

Is dit het community center waar we langs reden in Vienna, Midden in de stad vlakbij de sportschool? Dan kan ik het me voor de geest halen.

Heb je gezien dat ik onze foto bij de reactie hebt staan?

Ik wens je alvast een fijne avond met de NL dames en geniet vn de servetten haha.

Groetjes Naomi

Bibi zei

Ja heerlijk bison vlees. Wel wat prijzig maar voor af en toe moet het kunnen. En bros chocolade, ook al zo lekker!

Ineke zei

Lekker dat jullie het mooie weer uit Florida meegenomen. Heerlijk toch om zo'n stuk met Cosmo te wandelen.

Nel zei

Leuk die Nederlandse tijdschriften. Hier in Kyiv gaat het net zo. Omdat we maar twee en een half uur vliegen van Nederland zitten gaat er nogal eens iemand naar Nederland die dan weer tijdschriften mee brengt en doorgeeft.

We hebben hier ook veel natuur in de stad en in de rivier de Dnjepr een eiland waar je heerlijk kunt wandelen en je jezelf ver van de stad waant. Ongelooflijk in een miljoenen stad waar je het helemaal niet zou verwachten.

Ik ga vrijdag voor een weekje naar Nederland (koninginnedag vieren) en ga meteen die Brosreep proberen :-)

Natasja Valentijn zei

Op de momenten dat het lekker weer is, genieten wij er ook volop van. Ik hoop dat we er nog even van mogen genieten!

Sandrah zei

Heerlijk om zo de natuur in te kunnen wandelen. Ik woon in een stukje van Utrecht waar we dat ook hebben. Zeker met een hond is dat super.

Sandra

Petra zei

@Margreet - Lucky you, dat Leen weleens naar Nederland gaat.

@Anja - Ik hoop, dat jullie ook gauw lekker weer krijgen daar.

@Naomi - Ja, dat was het Community Center, denk ik. Leuk, dat onze foto nu hier staat! De servetten zullen morgen zeker goed dienst doen.

@B. - Bison vind ik veel lekkerder, dan rundergehakt. Voor gewoon gehakt met een laag vetgehalte betaal je hier ook al wat meer, bison is een dollar per pond meer.

@Ineke - Ja, dat was genieten, die wandeling.

@Nel - Washington is ook zo'n groene stad. Je loopt zo in een park midden in de stad.

@Natasja - Hopelijk is jullie lekkage snel verholpen!

@Sandra - Oh, Utrecht, "me stad"! Ik heb daar gestudeerd en heel veel goede herinneringen aan.

Manon zei

Mijn man en ik zijn net in de regio 'geland' en hebben het W&OD-pad ook ontdekt. Erg mooi fietspad zeg, we waren aangenaam verrast. Zondag gaan we weer een stuk van de trail verkennen.