Onze webcam

Cul-de-sac Cam

vrijdag, mei 20, 2011

Fonduen

Behalve Saskia, die op tijd naar school moet, slaapt de rest van ons een beetje uit. Ook Rick, die nog een jet lag van drie uur heeft, staat wat later op. Het is alweer regenachtig weer, overal flash flood waarschuwingen. Het mooie daarvan is wel, dat het lijkt of we in een jungle wonen, zo groen en begroeid is alles.

Bij de fitness is de ene stairmaster bezet. Ik heb al een paar keer om een tweede gevraagd, maar zie het vandaag maar als een teken en doe mijn uur cardio op de crosstrainer. Volgende week moet het gelukkig droger weer worden, want ik zou graag die twee apparaten eens afwisselen met een fietstocht of wandeltocht buiten.

Thuis zijn Katja en Kai net op. Kai geniet van een weekje helemaal relaxen. Vandaag is Katja en mijn verwendag. We gaan eerst bij Pho Thang Long lunchen. De pho is zoals altijd heerlijk en Katja haalt me over hun "bubble tea" te proberen. Dat is een soort theesmoothie in allerlei smaken en de "bubbles" zijn zwarte tapioca balletjes onderin. Ik vind het wel lekker voor een keertje, maar echt dol ben ik er niet op.

Bij Pro Nails laten we onze nagels weer mooi maken. Katja kan zo netjes naar Ecuador en ik heb weer keurig gelakte tenen voor in mijn sandalen. De massage, die in de stoelen zit, is zo lekker, ik wil er eigenlijk niet meer uit! Helaas zijn na een kwartier mijn nagels toch echt droog en gaan we verder met ons lijstje.

Met het fotoboek over Washington wil Katja toch ook graag nog iets speciaals uit Virginia meebrengen voor haar "host mom". Ik stel Virginia pinda's voor. Die heb ik eerder bij de Freeman Store gezien, waar ze allerlei plaatselijke souvenirs hebben. Helaas hebben ze nu maar een klein zakje met pinda's, niet de leuke blikken van voorheen.


Dan maar naar Whole Foods, daarvan weet ik zeker, dat ze ze hebben. De pinda's van Feridies komen in allerlei smaken, allemaal even lekker. Katja houdt het veilig en koopt gewoon de gezouten variant.

Bij Rite Aid halen we de anti-diarrhee medicijnen, die de dokter Katja heeft voorgeschreven. Terwijl we wachten kopen we ook een paar flessen Deep Woods Off! voor Katja tegen muggenbeten.

Saskia wordt uitgenodigd om vanavond naar Kyllopaloosa te gaan, een concert ter ere van de 18-jarige Khristin Kyllo, die een paar maanden geleden plotseling overleed. De opbrengsten gaan naar het Khristin Kyllo Memorial Fund, dat beurzen zal verstrekken aan studenten, die die nodig hebben.

Katja en Kai willen heel graag gaan fonduen en Rick en ik hebben daar ook wel oren naar. Bij de Melting Pot krijgen we een gezellig tafeltje. We beginnen met kaasfondue, die wordt geserveerd met brood, broccoli, worteltjes, bloemkool en appel. Ik doop er alleen de groentes in, brood is me te zwaar.

Daarna kiezen we de bouillon en ik de garnalen, scallops en zalm om erin te koken. Kai neemt kip, Katja een bord met biefstuk, kip en zalm en Rick de "French Quarter", in cajun kruiden gemarineerd vlees. Daarbij krijgen we broccoli, enorme champignons en aardappelen en allerlei heerlijke sauzen. Het is altijd weer smullen hier!


Katja en Kai hebben nog plaats voor het toetje en nemen de "s'mores". Ik doop er een aardbei en een stukje banaan in, maar meer kan ik echt niet op!


Als we buiten komen onweert het flink. Gelukkig is Saskia inmiddels alweer thuis. We liggen allemaal dubbel om Zorro, die keurig een haarelastiekje apporteert. Cosmo apporteert niet, maar dit katje wel. Zo grappig!

5 reacties:

Corry zei

Ha, Rick helemaal in vakantiestemming met zijn Hawaii hemd!!! ;)

naomi zei

Hallo

Lekker hebben jullie je in de watten laten leggen.

Waarom zie ik bij de freeman store en NL vlag met open erop. Of is dit geen NL vlag.

Dat fonduen klinkt erg lekker en gezellig. Ik zou alleen nooit voor de kaasfondue gaan.

Geniet van jullie laatste dag samen.

Groetjes Naomi

Petr@ zei

Heerlijk zo'n verwendagje met je oudste dochter.

Altijd gezellig, fonduen met het hele gezin. Doe je thuis ook wel eens fonduen?

Petra zei

@Corry - LOL! Dat is mijn favoriete shirt van hem, zo vrolijk!

@Naomi - Die "OPEN" vlaggen zijn altijd rood wit en blauw.

@Petra - We doen vaker gourmetten dan fonduen, maar soms wel kaasfondue.

Nicole zei

Lekker zo'n verwendagje! Ik kan er altijd heerlijk van genieten als 'men' aan me aan het fröbelen is. Doe ik eigenlijk veel te weinig...
Grappig dat er bij jullie heuse fonduerestaurants zijn. Heel leuk dat je allerlei verschillende fondues kunt eten op één avond. Thuis is het toch meestal of/of.
Ik wilde nog schrijven: veel plezier op je laatste dag (voorlopig) met Katja, maar ik las op je facebook dat ze al weg is. Wens haar ook namens mij heel veel plezier en voor jou: veel sterkte met je oudste missen... Maar je zult zien, die 2 maanden zijn om voor je het weet. Gelukkig heb je zelf ook nog een mooie reis in het verschiet.